Streamovací jednička si pochvaluje úspěšné druhé čtvrtletí, ve kterém se Spotify dařilo růst ve všech klíčových finančních ukazatelích nad očekávání. Firma utržila 2,3 miliardy eur, o 23 % více než loni. Zažila také historicky teprve čtvrtý provozní zisk, byť jen 12 milionů eur. Celková kumulovaná ztráta za více než deset let provozu stále činí asi 2,6 miliardy eur.
Spotify mělo na konci června v průměru již 365 milionů posluchačů, meziročně o 22 % více. Počet předplatitelů oproti loňsku vzrostl o 20 % na 165 milionů, uživatelů s bezplatným účtem doplněným o reklamu pak přibylo 24 % na 210 milionů.
Zajímavé je ale srovnání s prvním letošním čtvrtletím. Oproti němu totiž přibyly jen 2 miliony neplatících posluchačů, ale 7 milionů předplatitelů. Je to tak vůbec poprvé, kdy počet prémiových uživatelů rostl rychleji. Spotify se tak daří z neplatičů rekrutovat předplatitele.
Nadále však platí, že pro hudební byznys by bylo zdravější, kdyby nezávisel na reklamě. Počítejte s námi. Spotify utržilo 2,3 miliardy eur, z toho 2 miliardy pocházejí od předplatitelů a jen necelých 300 milionů z inzerce. Přepočteno na uživatele, z průměrného předplatitele má firma 4,34 eura na měsíc, z jednoho „neplatiče“ pak jen 44 centů na měsíc.
Spotify momentálně funguje ve 178 zemích, v katalogu má 70 milionů skladeb a 2,9 milionu podcastů. Finanční ředitel Paul Vogel očekává, že na konci třetího čtvrtletí bude mít služba až 382 milionů posluchačů, z toho až 174 milionů platících. Do konce roku by Spotify chtělo rozšířit uživatelskou základnu až na 400 milionů.
Spotify od letoška nabízí i účet HiFi s maximální zvukovou kvalitou: