Spotify má již 365 milionů aktivních uživatelů Zdroj: Spotify

Spotify má již 365 milionů aktivních uživatelů | Zdroj: Spotify

Aplikace Spotify Zdroj: Spotify

Aplikace Spotify | Zdroj: Spotify

Aplikace Spotify Zdroj: Spotify

Aplikace Spotify | Zdroj: Spotify

Takto vypadá aplikace Spotify pro Windows Zdroj: Spotify

Takto vypadá aplikace Spotify pro Windows | Zdroj: Spotify

V knihovně je nová položka Podcasty. Foto: Živě.cz

V knihovně je nová položka Podcasty. | Foto: Živě.cz

Foto: Živě.cz

Foto: Živě.cz

U Spotify můžete poslouchat krom webového rozhraní i přes desktopovou či mobilní aplikaci, která je jak v klasické, tak i Lite verzi. Offline poslech je pak umožněn pouze platícím uživatelům, ti s účtem zdarma tak přijdou zkrátka. Nechybí ani propojení s herní konzolí PlayStation, kde můžete poslouchat při hraní. Foto: Živě.cz

U Spotify můžete poslouchat krom webového rozhraní i přes desktopovou či mobilní aplikaci, která je jak v klasické, tak i Lite verzi. Offline poslech je pak umožněn pouze platícím uživatelům, ti s účtem zdarma tak přijdou zkrátka. Nechybí ani propojení s herní konzolí PlayStation, kde můžete poslouchat při hraní. | Foto: Živě.cz

Aplikace Spotify Zdroj: Spotify
Aplikace Spotify Zdroj: Spotify
Takto vypadá aplikace Spotify pro Windows Zdroj: Spotify
V knihovně je nová položka Podcasty. Foto: Živě.cz
7
Fotogalerie

Spotify poslouchá 365 milionů uživatelů. Poprvé přibylo více předplatitelů než neplatičů

Streamovací jednička si pochvaluje úspěšné druhé čtvrtletí, ve kterém se Spotify dařilo růst ve všech klíčových finančních ukazatelích nad očekávání. Firma utržila 2,3 miliardy eur, o 23 % více než loni. Zažila také historicky teprve čtvrtý provozní zisk, byť jen 12 milionů eur. Celková kumulovaná ztráta za více než deset let provozu stále činí asi 2,6 miliardy eur.

Spotify mělo na konci června v průměru již 365 milionů posluchačů, meziročně o 22 % více. Počet předplatitelů oproti loňsku vzrostl o 20 % na 165 milionů, uživatelů s bezplatným účtem doplněným o reklamu pak přibylo 24 % na 210 milionů.

Zajímavé je ale srovnání s prvním letošním čtvrtletím. Oproti němu totiž přibyly jen 2 miliony neplatících posluchačů, ale 7 milionů předplatitelů. Je to tak vůbec poprvé, kdy počet prémiových uživatelů rostl rychleji. Spotify se tak daří z neplatičů rekrutovat předplatitele.

Nadále však platí, že pro hudební byznys by bylo zdravější, kdyby nezávisel na reklamě. Počítejte s námi. Spotify utržilo 2,3 miliardy eur, z toho 2 miliardy pocházejí od předplatitelů a jen necelých 300 milionů z inzerce. Přepočteno na uživatele, z průměrného předplatitele má firma 4,34 eura na měsíc, z jednoho „neplatiče“ pak jen 44 centů na měsíc.

Spotify momentálně funguje ve 178 zemích, v katalogu má 70 milionů skladeb a 2,9 milionu podcastů. Finanční ředitel Paul Vogel očekává, že na konci třetího čtvrtletí bude mít služba až 382 milionů posluchačů, z toho až 174 milionů platících. Do konce roku by Spotify chtělo rozšířit uživatelskou základnu až na 400 milionů.

Spotify od letoška nabízí i účet HiFi s maximální zvukovou kvalitou:

Určitě si přečtěte

Články odjinud