Spotify je nejrozšířenější služba pro streamování hudby

Spotify je nejrozšířenější služba pro streamování hudby

Aplikace Spotify

Aplikace Spotify

Takto vypadá aplikace Spotify pro Windows

Takto vypadá aplikace Spotify pro Windows

Aplikace Spotify

Aplikace Spotify

Aplikace Spotify

Aplikace Spotify

Takhle vypadá aplikace Spotify v počítači. Zde ve verzi ve Windows, ale na webu či v Macu vypadá téměř identicky

Takhle vypadá aplikace Spotify v počítači. Zde ve verzi ve Windows, ale na webu či v Macu vypadá téměř identicky

V knihovně je nová položka Podcasty. Foto: Živě.cz

V knihovně je nová položka Podcasty. | Foto: Živě.cz

Foto: Živě.cz

Foto: Živě.cz

Foto: Spotify

Foto: Spotify

Aplikace Spotify
Takto vypadá aplikace Spotify pro Windows
Aplikace Spotify
Aplikace Spotify
10
Fotogalerie

Spotify pomalu míří k černým číslům. Nárůst uživatelů hlásí o 31 procent

Zatímco některé oblasti podnikání jsou kvůli koronavirové pandemii zcela zdecimované, streamovací služby příliš problémů neregistrují. Dokazují to finanční výsledky Spotify za první čtvrtletí tohoto roku, které ve středu firma zveřejnila. Její tržby se podle nich dostaly na očekávaných 50 miliard dolarů, společnost navíc snížila ztrátu a slibuje, že příští rok bude trvale v zisku.

Co se týče počtu aktivních měsíčních uživatelů, těch aktuálně Spotify registruje 286 milionů, kdy platících je 130 milionů, zbytek spadá na uživatele využívající verzi služby s reklamami. Obě skupiny za poslední kvartál vyrostly, platící o 31 procent, neplatící o 32 procent. 

Spotify ve své zprávě opakovaně zdůrazňuje, že pozitivních výsledků se mu podařilo dosáhnout navzdory světové pandemii. Věří si dokonce, že stejně dobré bude následující čtvrtletí. I tak ale uznává, že určité dopady koronaviru firma zaznamenala. Například i když tržby z reklam rostly, očekávala, že porostou ještě více. Toto zpomalení dává za vinu právě aktuální situaci, jelikož k největšímu zpomalení došlo poslední tři týdny března, kdy většina zemí zvedla ochranná opatření. 

pic1-(002) - 600x300.jpg
Finanční výsledky Spotify za první kvartál tohoto roku

Zaznamenává také pokles aktivity uživatelů na trzích, které jsou nákazou mimořádně zasaženy, například ve Španělsku a Itálii. To jsou přitom země se silnou uživatelskou základnou. Navíc se zcela změnil režim poslouchání lidí. „Každý den teď vypadá jako víkend,“ konstatovalo Spotify. 

Podle něj dle očekávání rovněž kleslo poslouchání hudby v autech a nositelnostech, jelikož teď lidé nikam nechodí. Oproti tomu meziročně vystřelilo o 50 procent poslouchání v chytrých televizích a na konzolích. 

Spotify zveřejnilo i takové detaily, jako že ohromně vzrostla poptávka po relaxační hudbě. Vysvětluje si to tím, že lidé kvůli pandemii zažívají větší množství úzkosti. „Audio se stalo velkou součástí zvládání stresu, který mnozí cítí v současném bezprecedentním prostřední,“ uvedla firma. 

Určitě si přečtěte

Články odjinud