Hudba, filmy, seriály | Spotify

Spotify nechce hudbu jen prodávat, ale i tvořit. Koupilo online hudební studio Soundtrap

Kroky Spotify během několika posledních měsíců ukazují, že služba se postupně snaží nabízet tvůrcům obsahu i něco víc, než jen místo k prezentování jejich tvorby. Poslední rozhodnutí společnosti to také potvrzuje – Spotify koupilo online hudební studio Soundtrap.

Společnost akvizici oznámila v blogovém příspěvku. Soundtrap je tři roky starý startup, který provozuje freemium cloudové nahrávací studio s vlastní kolekcí loopů a možností připojit vlastní nástroje. Celý princip je trochu podobný applovskému programu GarageBand, jen online.

Kolik Spotify za firmu zaplatilo, ani jedna strana neuvedla. Švédský portál Dagens Industri nicméně uvádí, že před rokem byla hodnota Soundtrap 200 milionů švédských korun (něco málo přes půl miliardy korun).

Celá věc nicméně vypadá, že Spotify nechce být jen distributorem streamované hudby, ale aktivně se podílet na její tvorbě. Signalizovalo to i nedávné vydání aplikace, která tvůrcům ukazuje data o jejich hudbě v reálném čase a čím dál častější pořádání fyzických hudebních akcí.

Je třeba dodat, že Spotify se již v minulosti snažilo koupit určitou službu, která je také oblíbená mezi hudebníky – Soundcloud, ale nakonec se rozhodlo tak neudělat. Soundtrap je oproti Soundcloudu velice malá firma s pouhými 35 zaměstnanci, která minulý rok operovala s několika milionovou ztrátou.

Celý tým Soundtrapu se nyní podle příspěvku fyzicky připojí ke Spotify. Jejich software pracuje s iOS, Androidem, Chromebookem, Linuxem, Mac i Windows. Poměrně slušnou oblibu si služba získala mezi švédskými učiteli k výuce tvorby hudby. Díky tomu se Soundtrap stal partnerem Googlu pro vzdělávání.

Streamování hudby. Úspěšná věc, nebo ne?

Váš názor Další článek: Vstup Amazonu do zdravotnictví znamená problém pro stávající řetězce. Zaujme totiž i starší zákazníky

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,