Nejdražším hráčem historie česko-slovenského esportu se stal Matúš Šimko. Jeho hodnota překonala hranici milionu korun

Nejdražším hráčem historie česko-slovenského esportu se stal Matúš Šimko. Jeho hodnota překonala hranici milionu korun

Finále loňského ročníku Sazka eLeague se konalo v Letňanech na festivalu For Games. I přes covid-19 se zaplnily ochozy pro fanoušky

Finále loňského ročníku Sazka eLeague se konalo v Letňanech na festivalu For Games. I přes covid-19 se zaplnily ochozy pro fanoušky

Esport je raketově rostoucí fenomén, kde se otáčí miliony dolarů a vyprodávají největší arény světa. A to včetně české scény

Esport je raketově rostoucí fenomén, kde se otáčí miliony dolarů a vyprodávají největší arény světa. A to včetně české scény

I tuzemské turnaje již nabízí zajímavé odměny, byť v řádově nižších částkách než v případě velkých mezinárodních akcí

I tuzemské turnaje již nabízí zajímavé odměny, byť v řádově nižších částkách než v případě velkých mezinárodních akcí

Nejdražším hráčem historie česko-slovenského esportu se stal Matúš Šimko. Jeho hodnota překonala hranici milionu korun
Finále loňského ročníku Sazka eLeague se konalo v Letňanech na festivalu For Games. I přes covid-19 se zaplnily ochozy pro fanoušky
Esport je raketově rostoucí fenomén, kde se otáčí miliony dolarů a vyprodávají největší arény světa. A to včetně české scény
I tuzemské turnaje již nabízí zajímavé odměny, byť v řádově nižších částkách než v případě velkých mezinárodních akcí
5
Fotogalerie

Sport? Zábava? Byznys? Esport je tohle všechno dohromady. Fenomén, ve kterém se točí miliony

Profesionální týmy, milionové přestupy i odměny nebo vyprodané arény. Esport je fenomén, který se poslední roky dere na vrchol nejen sportovní scény, ale i zábavního průmyslu a byznysu.

Od věci není přirovnání, že oním vrcholem klidně může být Olymp. Myšlenka dostat esport na hry pod pěti kruhy už je na stole, byť se zatím zdá být kontroverzní. Jak se z dětských pokojíčků dostalo kompetitivní hraní do obrovských arén? Začínáme v minulém století.

Esport je v podstatě odnoží gamingu, který do ekosystému vnáší soutěžení, profesionální závazky, striktní pravidla a globalizaci. Aby se však z hraní her stal miliardový byznys s ohromnou fanouškovskou základnou, musel cestou zdolat překážky sociální i technologické.

Již v osmdesátých letech bylo předzvěstí toho, co může přijít, hraní arkádových titulů na počítačích Atari. To už se dělo v době, kdy lidé byli zvyklí na automaty s video arkádami pro dva hráče, tedy s nadsázkou šlo o první mikroLAN kompetitivní akce. Čeští hráči vyrůstající v devadesátých letech si určitě vzpomenou na automaty s hrami od SEGA nebo na Mortal Kombat.

Pokračování článku patří k prémiovému obsahu pro předplatitele

Chci Premium a Živě.cz bez reklam Od 41 Kč měsíčně

Určitě si přečtěte

Články odjinud