Roman Langer (RomanL)
29. 11. 2019 • 7:50

Jenom klid. Nikoho nahrazovat nebude. 😉

lyon667
28. 11. 2019 • 9:09

Boeing nedávno odepsal ztrátu za plně robotizovanou linku na výrobu 777ek a vrátil se k ruční práci, takže ono to s tím Průmyslem 4.0 a náhradou odborných manuálních pracantů nebude tak žhavé.

avro08
28. 11. 2019 • 8:49

Proč píše redakce o jméně "Se-tol", když z přiložených screenů a příspěvků z twitteru je jasné že se má jednat o člověku jménem Lee Sedol? Odkud se vzal ten Se-tol?

peter.mlich
peter.mlich
28. 11. 2019 • 8:17

U Go by bylo fajn analyzovat, jak to ten pc dela, kdyz uz vi, ze je lepsi. Stanovit postupy, strategie, jak hru vyhrat. Podobne treba pro sachy. Nevadi, ze to dela kopirovanim tahu jinych hracu. Ale dela to v okamziku, kdy nastane urcite situace, kombinace figurek na desce, tehdy zvoli konkretni strategii.
Je to podobne jako s piskvorkami tic-tac-toe.
__x
_o_
o_x
Taky, kdyz jsou 2 kolecka takhle, tak date krizek do rozku nahore a ne jinam. Nemusi jit o logiku, ale jen jakesi schema pravdepodobnosti, kdy pc zjistil, ze v go vyhraje, kdyz v te a te chvili tahne tam a ne jinam.

Kuba12345678
27. 11. 2019 • 20:47

prumysl 4.0, nechte uz toho prosim laskave

Mi.Chal
27. 11. 2019 • 20:29

Ukončení kariéry z takového důvodu mi přijde asi tak smysluplné jako kdyby sprinter přestal běhat, protože ho předjelo auto.

dpcstb
27. 11. 2019 • 18:48

sebevrazda by bola stylovejsia. a viac by to naznacovalo buducnost, ako len ukoncenie kariery

dolph1888
dolph1888
27. 11. 2019 • 18:23

Není umění vyhrát v jednom (nebo více) typu hry. Proto se o takovém automatickém stroji říká, že má úzkou (předstíranou) AI. Ten člověk co se zbytečně vzdal má obecnou (chápající) AI, která možnosti toho v tomto ohledu ubohého a hloupého (statistika neumožňuje pochopit řešenou úlohu, jen využije větší objem dat z již proběhnuvších her) stroje dalece přesahuje*. Nelíbí se mi, když se strašně vyzdvihuje „stroj zvítězil”, když jde jen o „nanosegment” lidského života, chápání, vědění, schopnosti přizpůsobit se. Člověk vidí „zdálky” naprosto novou situaci, problém k vyřešení a velmi rychle začne chápat co má dělat, jak postupovat, v tomto okamžiku selhává jakákoli mašina s úzkou AI - NEROZUMÍ, NECHÁPE, CHYBUJE - neví co dál, nemá data jak pokračovat, člověk ano.
> Chci říct, že člověk by vždy měl bojovat, hrát s člověkem a mašinám nechat, ať se poperou mezi sebou.
* K zamyšlení co vše musí za jediný den udělat člověk vědomě a co vše k tomu řídí jeho mozek a mysl ho k tomu vůbec nepustí.

Bumerang
27. 11. 2019 • 18:13

Neviem ako je to s GO, tu hru som nehral. Ale hral som inu hru do ktorej sa pustil deepmind, konkretne sa jedna o StarCraft 2 a musim povedat ze napriek vsetkej tej slave tak realne to skoncilo dost zle. DeepMind nedokazal "pochopit" hru a vsetko co spravil mal odkukane od ludi, len v jednej veci bol lepsi ako clovek a to konkretne v kontrole jednotiek na mape, lebo DeepMind ako taky nemoze spravit missclick. Keby Blizzard nedovolil DeepMind pouzivat vlatny vzorec na vypocet MMR tak jeho boti neskoncia tak vysoko v rebricku najlepsich hracov. Celkovo, keci o tom ako system podobny DeepMind zoberie ludom robotu su v dnesnej dobe jemne povedane az moc optimisticke.

Názor byl 1× upraven, naposled 27. 11. 2019 18:14

Určitě si přečtěte

Články odjinud