Sony PlayStation VR Zdroj: Sony

Sony PlayStation VR | Zdroj: Sony

Sony PlayStation VR Zdroj: Sony

Sony PlayStation VR | Zdroj: Sony

Sony PlayStation VR Zdroj: Sony

Sony PlayStation VR | Zdroj: Sony

Sony PlayStation VR Zdroj: Sony

Sony PlayStation VR | Zdroj: Sony

Sony PlayStation VR Zdroj: Sony

Sony PlayStation VR | Zdroj: Sony

Sony PlayStation VR Zdroj: Sony

Sony PlayStation VR | Zdroj: Sony

Sony PlayStation VR Zdroj: Sony

Sony PlayStation VR | Zdroj: Sony

Nové ovladače pro PS VR 2 Zdroj: Sony

Nové ovladače pro PS VR 2 | Zdroj: Sony

Nové ovladače pro PS VR 2 Zdroj: Sony

Nové ovladače pro PS VR 2 | Zdroj: Sony

Nové ovladače pro PS VR 2 Zdroj: Sony

Nové ovladače pro PS VR 2 | Zdroj: Sony

PlayStation Move Zdroj: Sony

PlayStation Move | Zdroj: Sony

PlayStation Aim Zdroj: Sony

PlayStation Aim | Zdroj: Sony

PlayStation Camera Zdroj: Sony

PlayStation Camera | Zdroj: Sony

Sony PlayStation VR Zdroj: Sony
Sony PlayStation VR Zdroj: Sony
Sony PlayStation VR Zdroj: Sony
Sony PlayStation VR Zdroj: Sony
13
Fotogalerie

Spekulace: Sony PlayStation VR 2 nabídne čtyřikrát vyšší rozlišení než první generace

Sony již při během dvou příležitostí poodhalila několik detailů chystaných brýlí pro virtuální realitu. „PS VR 2“ (oficiální název zatím neznáme) nabídnou vyšší rozlišení, širší zorné pole, připojení jedním konektorem a zcela nové ovladače.

Magazín UploadVR se pak od svých zdrojů dozvěděl přesnější informace:

  • Brýle mají obsahovat dvojici panelů, každý s rozlišením 2000 × 2040 px. První generace používala 960 × 1080 px.
  • Uvnitř by měl být senzor sledující, kam se oči dívají. Na základě toho by konzole mohla podporovat i tzv. foveated rendering. Výkon by se šetřil tím, že v plném rozlišení by se obraz vykreslil jen v místě pohledu. Eye tracking lze využít i pro věrnější animaci avatarů scházejících se ve VR.
  • Na vnější straně budou kamery sloužící k orientaci v prostoru. Brýle by tak již nemusely využívat zvláštní kameru na televizoru.
  • Headset se připojí pomocí kabelu s konektorem USB-C na konci, zdířka je také vepředu na PS5.
  • V brýlích by měly být také vibrační motorky pro zpětnou odezvu. V tuto chvíli ale není jasné, jestli mají posílit basy, nahradit klasické reproduktory (pomocí technologie bone conduction), nebo budou jemně vibrovat spolu s motorky v ovladačích, aby se uživatel do VR více ponořil.

Stále také musíme mít na paměti, že nejde o oficiální informace. Sony ani nemá v plánu novou generaci brýlí vydat letos, takže na odhalení kompletních specifikací a představení nových funkcí má ještě minimálně půl roku času.

Srovnání VR brýlí
  PS VR Valve Index Oculus Quest 2 HTC Cosmos Elite
displej 2× (OLED, 960 × 1080 px) 2× (LCD, 1440 × 1600 px) 2× (LCD, 1832 × 1920 px) 2× (LCD, 1440 × 1700 px)
frekvence 90/120 Hz 80/90/120/144 Hz 60/72/90 Hz 90 Hz
zorný úhel 100° 130° ? 100° 110°
sledování pohybu 9 diod + PS Camera majáky, 2 kamery samostatné 6DOF, 4 kamery majáky, 2 kamery
připojení USB-A 3.0, HDMI, Processor unit USB-A 3.0, DisplayPort 1.2 USB-C 3.0, Wi-Fi 5, Bluetooth USB-A 3.0, DisplayPort 1.2
zvuk integrované reproduktory, 3,5mm jack integrované reproduktory, 3,5mm jack integrované reproduktory, 3,5mm jack integrované reproduktory, 3,5mm jack
hmotnost 600 g 809 g 503 g 500 g

Určitě si přečtěte

Články odjinud