SpeedTest.cz: Rychlosti před prázdninami

Diskuze čtenářů k článku

Mirek, Mirek  |  12. 07. 2006 00:14  | 

To je sice hezké, že v článku jsou grafy podle počtu měření, ale nebyly by lepší spíš grafy průměrných rychlostí?
To pak rovnou Speedtest přejmenujte na CounterTest

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
q  |  12. 07. 2006 00:41  | 

hm.. a mozna taky do grafu pridat porovnani s minulym obdobim mereni.. Aby clovek kdesi nemusel hledat jak se to zmenilo.. Nebo sem neco prehlidl . ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  12. 07. 2006 09:58  | 

To bych htěl teda vidět tu průměrnou rychlost 7200 kbps, na Wi-Fi, to snad většina lidí, co maj Wi-Fi, musej být snad Milionáři, já mám Wi-Fi na rychlosti 512/512 Kbps (UpLoad, DownLoad,), a takovou rychlost jako 7200 kbps snad tady ani nikdo nenabízí ani za největší prachy, no nevím a kór průměr, to by taky pak třeba pak někdo musel mít Internet na rychlosti 14 000/14 000, (UpLoad, DownLoad,), to si nijak nedokážu představit, vždyť, třeba většina lidí na poradně píše, že má připojení k Internettu rychlostí 1024/1024 kbps (UpLoad, DownLoad,), nebo 2048/2048 kbps (DownLoad, Upload,) a někdy ani to ne, tak by mě zajímalo kde vzaly ty průměrné rychlosti, na Wi-Fi, no!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gooorila  |  12. 07. 2006 13:46  | 

No vidíš. A já nabízím rychlost blížící se 10-12 megabitů za 350,- s pravidlem, že se stahuje jen v noci a díky tomu mohu nabídnout to co nabízím. A taky WiFi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
potkanus  |  12. 07. 2006 14:57  | 

ja sem na wifi bezdratovy casti pfree (pomalejsi) a mam 6 az 6,5 MBit do netu a 8 do vnitrni tak nechapu, kde vidis problem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
doctor47, doctor47  |  12. 07. 2006 16:47  | 

To máš tak, pokud je sít skutečně dobře navržená a není to jen chaotický zapojování klientu tak tokážeš udělat směrování třeba tak že ti někudy chodí upload a jinudy download a to je celý kouzlo, protože problém jsou halfduplex spoje což jsou všechny wifi. Jenže to je vyšší dívčí, routování pořádně rozumí jen pár lidí, víš co to je BGP, OSPF a pod..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  15. 07. 2006 23:10  | 

U MaSON ( http://www.mason-net.cz ) na Mělníce se můžeš za 600,- Kč / měs. i s DPH ( nechat ) připojit k síti rychlostí od 512 kb/vt. do 20 Mb/vt. Teď jsem přes ně připojený pomocí Wi-Fi, rychlostí 1,6 - 1,9 Mb/vt., ale byl jsem ( na jiném místě na ME ) připojený osmižilovým vedením ( na konci je RJ-45 průměrně 4 - 7 Mb/vt. Bez jakýchkoliv omezení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mourrisson  |  12. 07. 2006 16:49  | 

Si to zkus změřit a až pak uvidíš tabulku průměrných rychlostí, kde dial-up bude mít 307/114, tak Ti snad dojde že to je prakticky zbytečné...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  12. 07. 2006 00:25  | 

UPC už dlóóóóóóóóóóuho nabízí tarif Chello Starter, ale naměřené výsledky nemohu odeslat, protože jste se jej dodnes neuráčili přidat do seznamu. Rychlosti u ostatních tarifů stouply na několikanásobek. Upozorňuji na to každý měsíc, ale pořád se nic neděje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  12. 07. 2006 10:00  | 

Hm, já mám připojení k Wi-Fi rychlostí 512/512 Kbps (UpLoad, DownLoad,), a mně nic nestouplo, no teda možná jo, asi tak možná na 608/608 (UpLoad, DownLoad), ale, ten UpLoad jsem, ještě nezkoušel tak tu rychlost 608 kbps, nemůžu potvrdit, no!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  12. 07. 2006 00:37  | 

Možná by stálo zato zjistit, čím je způsobena výrazná chyba při měření některých operátorů, a odstranit ji. Řekl bych, že je problém v tom, že je měřicí server v síti Telefonica O2 a testy od jiných podkytovatelů vycházejí podstatně pomaleji.

Ať už je to jak chce, Speedtest dlouhodobě měří špatně a bylo by záhodno s tím něco udělat, takhle jsou výsledky skoro k ničemu, když se neví, jakou jsou zatíženy chybou pro jakého operátora.

Napřídklad na ADSL 4096/512 naměřím na SpeedTest.cz skoro vždy stejně:
rychlost: 2 913 kb/s (364,2 kB/s)

Pokud zkusím stáhnout nějaký větší soubor z MFF UK, tak dostanu úplně jiný výsledek:
--00:17:37-- http://sunsite.mff.cuni.cz/MIRRORS/ftp.redhat.com/redhat/linux/enterprise/4/en/os/i386/SRPMS/kernel-2.6.9-5.EL.src.rpm
Length: 38 944 084 (37M) [application/x-rpm]
00:19:07 (424.63 KB/s) - `kernel-2.6.9-5.EL.src.rpm' saved [38944084/38944084]

Stahování trvalo přesně 90 sekund, tedy rychlost přenosu byla 38944084/90 = 432712 byte/s = 3461696 bit/s
A to je v tom čase ještě schovaná režie DNS a hlaviček.

Při přepočtu na kilo nebo megabity záleží pochopitelně na tom, jestli je se počítá kilo 1000 nebo 1024, v telekomunikacích pro přenosovou rychlost je to vždy 1000, 4096 kbps = 4096000 bit/s, pak je porovnání:
Změřeno SpeedTestem: 2 913 kb/s (364,2 kB/s)
Ve skutečnosti: 3 462 kb/s (432,7 kB/s)
a pro porovnání změřeno na http://www.dsl.cz/rychlost.php
Změřeno 3,29 Mbit/s (421,1 kByte/s)
tedy podstatně správnější výsledek.

A takovýhle rozdíl je mezi Živě a DSL nejméně několik měsíců, celou dobu na to upozorňuji, a nic se neřeší.

Takže si dejte ten měřák do pořádku, nebo se poučte u DSL.CZ, tam zřejmě vědí, co dělají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Redakce  |  12. 07. 2006 00:47  | 

Součku, pořiď si opravdovej broadband a s tím svým upoceným čtyřmegabitem se do tý doby neukazuj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
doctor47, doctor47  |  12. 07. 2006 00:58  | 

no nevím proč ale rychlosti nejsou což mě sere  , to je jak hladovýmu nakázat ať se vysere

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sislik, Sislik  |  12. 07. 2006 01:13  | 

tak SpeedTest opravdu meri spatne - ukaze mi treba treba 12Mb/s a pritom bezprostredne potom stahuju treba 3MB/s
ve skole je to jeste markatnejsi, tam pripojuju notase ke 100Mbitu a a Speed test ukazuje neco okolo 15 az 20Mbitu ... takze naprosto o nicem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  12. 07. 2006 08:15  | 

Vy si opravdu myslíte, že na 100MBit síti je možné přenášet reálně data touto rychlostí?
Jinak ze školy neměříte rychlost vaší přípojky, ale rychlost nejpomalejšího prvku na trase.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sislik, Sislik  |  12. 07. 2006 11:40  | 

ano myslim a mam to i overeny, z nejakyho mirroru na Linux (nebim jaky distro) jsem stahoval v Plzni z Brna kolem 10MB/s
treba cdr.cz ma taky rychly servery, od nej neni problem stahovat klidne 5MB/s (myslim z domova)

myslim si ze skola ma dostatecne rychly vnitrni spoje :)
a na 100Mbit LAN neni problem jet na rychlosti 10 az 11MB/s

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  12. 07. 2006 12:05  | 

100MBit je 12,5MB/s. Takže vám ještě něco chybí. Je mi jasné, že to je režie přenosu + nějaké prodlevy.

5MB/s z cdr.cz? Vy máte 100MBit přípojku i doma? Který je to poskytovatel?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sislik, Sislik  |  12. 07. 2006 12:49  | 

bylo to hodne brzo rano, kdyz vsichni spali :)
odpoledne a vecer tehle rychlosti nedosahuju, jsem to daval jako priklad, ze SpeedTest mi nikdy nenameril takovouhle rychlost
jsem pripojenej pres Pilsfree, ta ma 70Mbit linku, sdilena pro vsechny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jouda  |  12. 07. 2006 14:45  | 

Distro Linuxu z akademické sítě? To je ovšem intranet , když to nejde přes NIX.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sislik, Sislik  |  12. 07. 2006 15:44  | 

jj, ja vim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  12. 07. 2006 10:05  | 

Přesně, rychlosti, nejsou tak na pořizovat Internet o rychlosti 4096/4096 Kbps, (UpLoad, DownLoad), (vždyť, to snad pak možná stejně jede pomalejc), ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sepp  |  12. 07. 2006 08:13  | 

Ty kydy na pana Součka si nech od cesty, rozumbrado. Jeho příspěvky jsou za mnoho let co to tak sleduji na úrovni a k tématu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  12. 07. 2006 08:13  | 

Co to je opravdový broadband a k čemu mi bude když si to pořídím i já? Co tím získám oproti svému stávajícímu připojení?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sahara  |  12. 07. 2006 14:26  | 

Opravdový broadband je od 10 megabitů nahoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  12. 07. 2006 15:07  | 

Kde se to dá zjistit? (ta hranice)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pure  |  12. 07. 2006 08:01  | 

jukněte na rychlost.cz ... měří to rozhodně líp

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  12. 07. 2006 11:05  | 

Já jsem s rychlost.cz měl vždycky dost rozporuplné výsledky, navíc není zrovna nejlepší komunikace s autorem.

Taky volba lokalit a poskytovatelů vůbec nefunguje. Zkuste si navolit třeba:

ADSL -> Praha -> Modřany -> GTS Novera -> 4096/512

nebo

Pevné připojení -> Praha -> Modřany -> GTS Novera -> 4096/4096 kbps

Navíc nefunguje upload přes squid proxy.

Atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam Haken (rychlost.cz)  |  12. 07. 2006 11:45  | 

No komunikace se mnou, se muze zdat obcas tezka. Ale nekdy jsou proste dotazy opravdu zvlastni. Kazdopadne veci se snazim resit, to ze to nekomu meri s presnosti nad 95 procent a je na 4mbitu a jinemu ne, s tim se moc veci delat neda.

Ps vyber
ADSL -> Praha -> Modřany -> GTS Novera -> 4096/512
to jsem nevedel, dekuji za info :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  13. 07. 2006 00:26  | 

O GTS Novera jsme si psali už 1.9.2005 zde: http://www.pooh.cz/pooh/o.asp?ar=2012771&a=z a není mezi poskytovateli ADSL dodnes

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PitBul, PitBul  |  12. 07. 2006 14:20  | 

Tak jsem provedl několik měření CDMA v Pardubickém kraji, ať nejsme tak podprůměrní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mysel_1, Mysel_1  |  12. 07. 2006 18:09  | 

Pane Waici, mohu se Vas prosim zeptat na dve veci? Verim, ze i ostatni ctenare by Vase odpoved zajimala.
1. Proc v prehledu ADSL linek uvadite zvlast linky GTS Novera a Nextry? Je to chyba nebo to ma nejaky me utajeny smysl?
2. Nebylo by vhodnejsi pouzit data z nejakeho respektovanejsiho meridla? Speedtest.cz opravdu neni moc objektivni zdroj a clanek se tak stava klasickou ukazkou presne prace (vyjimka v bodu 1.) s naprosto nesmyslnymi udaji.
 
Dekuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  12. 07. 2006 18:47  | 

1. Protože systém je pořád vede odděleně a já si při hodnocování výsledků neuvědomil, že společnosti se sloučily. Stejný osud ostatně potkal i Contactel, který je v systému zvlášť - já si to ale vybavil a v článku oba oprátory sjednotil.
 
2. Skutečnost, že SpeedTest neměří vždy ideálně nemá smysl zpochybňovat. Samozřejmě jsem ve statistikách našel zde některými uživateli udané hodnoty 360 kbps pro download dialupu apod. Správně však pravděpodobně neměří žádné měřidlo - čistě pro to, jaká se pro testování využívá technologie. Také je potřeba dodat, že SpeedTest nerozeznává typ připojení podle IP či DNS, ale čistě podle toho, co uživatel zadá. Co z toho plyne je zjevné... A konečně proč SpeedTest? Zadejte si www.speedtest.cz do prohlížeče a všimněte si, kam se tato adresa přesměruje...
 
Za připomínky děkuji, předám je správcům systému.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mysel_1, Mysel_1  |  13. 07. 2006 14:30  | 

Dekuju Vam za odpovedi.
ad 1. Ano, to jsem presne predpokladal, pak by si to ale asi zaslouzilo opravu, ne?
ad 2. Naprosto spravne nemeri zadne meridlo tohoto typu, to mate pravdu. Vysledky ze speedtest.cz jsou ale tak zabavne, ze podle (asi nejen) meho nazoru ho nelze pouzit ani k ucelum mnohem banalnejsim, nez je priprava takoveho clanku. Kdyz to srovnate treba s dsl.cz, tak pochopite, co mam na mysli.. Automaticke prirazovani typu pripojeni podle IP/DNS je taky k smichu (prestoze jeho provozovatele vehementne tvrdi opak, vzdy bez rozumneho vysvetleni, tj. jde jim jen o propagaci), nicmene pokud sverime volbu providera a typu pripojeni uzivatelum, ziskame opravdu roztomila data. Kde je a ci je speedtest.cz samozrejme vim a jeho vyuziti je z Vaseho pohledu logicke, ale clanek pak je tak nejak o nicem. Snad az na tu cast, kterou jsem zminil v 1. a v niz je stale jeste vecna chyba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bruslař  |  12. 07. 2006 23:28  | 

Vetsi blabol clanek a spochybnitelny jsem dlouho necetl..
Tohle je totac :))
Hezky vecer..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
purporte[X]  |  15. 07. 2006 23:20  | 

Ty vysledky jsou zcela urcite reprezentativni... fakt strasne moc... hlavne proto, ze ten merak je totalne rozbitej a at na nej lezu cimkoliv (FF, Opera, Safari), tak to proste nefunguje. Bylo by moc fajn, kdyby jste napred vytvorili nejaky alespon castecne pouzitelny merak a pak teprve psali clanky tohoto typu. Sorry, ale vam se musim smat, ROTFL :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Que  |  16. 07. 2006 20:50  | 

To Vase mereni je k nicemu, kdyz lidi spatne uvadi typ pripojeni. JAK MUZE BYT PRUMERNY DOWNLOAD NA DIAL-UPu 310 kb/s ?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky