SpeedTest.cz: Český internet v červenci

Diskuze čtenářů k článku

Jimmy  |  02. 08. 2006 06:50  | 

Gratuluji k vítěztví kolegům z Vinice-net, ale asi by opravdu stálo za to přejmenovat kategorii "Wi-Fi sítě" na něco jako "alternativní sítě". Pokud je mi známo, tak vinice-net nemají na wifi připojeného ani jednoho člověka a od počátku jsou všichni členové připojeni na 100 Mb ethenetu.

A protože na prvních místech jsou stejně téměř jen komunitní sítě, tak by možná stálo zato, udělat pro ně zvláštní kategorii (něco jako první ligu
). Komunitní sítě dnes používají až neuvěřitelný mix různých technologií podle místních podmínek, a proto je řadit do skupiny podle použité technologie už je přežitek ( Ostatně jen čekám která komunitní síť jako první nabídne připojení přes ADSL na LLU ).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr. B  |  02. 08. 2006 18:38  | 

No hlavne by se zive.cz melo zamyslet, jestli se povazuji za seriozni medium, kdyz tu cerne na bilem tvrdi, ze prumerne rychlosti na Wi-Fi jsou 10 Mbps a vyssi Takove nesmysly se hodi jen na 1. aprila
Opravdu by to chtelo jednoznacne vymezit kategorii FTTx/ETTx, kam samozrejme patri nejen tyto komunitni site, ale i takovy Netbox, ktery se nepochopitelne objevuje zase mezi kabelovymi operatory!
Prumerna rychlost pres Wi-Fi tezko muze vyrazne prekrocit 1Mbps, pokud je na pristupovem bode skutecne vice jedincu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  03. 10. 2006 22:14  | 

Dekuji za gratulaci. Docela to potesi ze vim ze mame s kolegou jednu z nejlepsich siti. :) Jen by to chtelo udelat pro site naseho typu misto wi-fi polozku LAN pac opravdu nemame zadneho clena na wifine.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  02. 08. 2006 08:04  | 

jak už jsem psal posledně, SpeedTest ukazuje dlouhodobě chybné výsledky pro linky rychlejší než cca 1 Mbit/s, a co hůř, asi i v závislosti na poskytovateli. Sídlí v síti Telefónica O2 a vypadá to, že přenosy z jiných sítí jsou pomalejší. Že by souvislost s jejich reklamou?

Takže je porovnávání poskytovatelů zcela zavádějící, když se nedá spolehnout na to, že data jsou správně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav Stroupežnický  |  02. 08. 2006 10:01  | 

Souhlas. Oproti speedmetru na lupě nebo na dsl.cz příp. vlastnímu měření dostávám od zivemetru hausnumera. K čemu pak jsou analýzy výsledků?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  02. 08. 2006 08:49  | 

Škoda že tu chybí to nejzásadnější - porovnání cen. Pak by se vidělo, že o víc než stovku levněji, než kolik platí zákazníci UPC za tarif s omezeným čtyřmegabitovým downstreamem a půlmegabitovým upstreamem nabízí Netbox zcela neomezený osmimegabitový downstream se čtymegabitovým upstreamem.
Ještě že je naše firma v Brně, naši zahraniční kolegové se úplně zhrozili při pohledu na současnou nabídku ADSL, UPC a Karnevalu. Díky Bohu za Netbox!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  02. 08. 2006 09:04  | 

Já tady takovou nabídku vůbec nevidím: http://www.netbox.cz/index.php?sekce=firmy

Nehledě na vyskou agregaci v síti Netboxu. (které nemusí vadit, pokud se uživatelé chovají rozumně)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SAKULPOL, SAKULPOL  |  02. 08. 2006 09:11  | 

ale tady nikdo nemluvil o Sluzbach pro firmy!!!
Služby pro domácnosti tam jsou rychlosti a bezFUP a agregace
Navýšení rychlosti ze stávajících 6144/2024 kb/s na 8192/4096 kb/s




NETBOX BASIC GOLD

4096/1536
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jouda  |  03. 08. 2006 09:48  | 

Ukažte mi, že jsou to služby bez agregace. To si žádný provider nemůže dovolit za pár stovek/měs. Jste asi naletěl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  02. 08. 2006 09:14  | 

To je tím, že hledáte na špatném místě. Psal jsem o službách pro domácnosti, které potěší zahraniční zaměstnance, kteří jsou zvyklí na jinou úroveň služeb.
Když se zmiňujete o agregaci, tu jste vzal odkud? Nikdy jsem já, ani nikdo z mých kolegů či známých žádnou agregaci nezaznamenal. Linka jede na 100 a více procent nominální hodnoty uvedené v kontraktu. Na stránkách Netboxu také žádnou informaci podporující vaše tvrzení nevidím. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  02. 08. 2006 09:24  | 

Napsal jste "Ještě že je naše firma v Brně".

A zkuste se zamyslet, proč je takový rozdíl v cenách pro firmy a domácnosti.

S tou agregací - je jasné, že se s ní nechlubí, ale stačí umět počítat. Ale jak jsem psal, nemusí vadit, když se uživatelé chovají rozumně. U ADSL se agregace 1:50 také moc neprojeví, zvláště na vyšších rychlostech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goes  |  02. 08. 2006 09:41  | 

Osobne mam Netbox zhruba rok. Presel jsem od UPC.

Ano Netbox ma super ceny, rychlost 4/1,5Mbit potesi, rychlost, odezva atd. velmi dobra, zadnou agregaci jsem nezaznamenal. Sice nejsem stahovac a muj trafic je z 95% pouze prace, sem tam neco sosnu v radu jednotek a desitek mega, takze ani limit by mi nevadil, ale...

Kdyz srovnam UPC a Netbox, nemuzu si pomoci, ale Netbox ma neustale kratkodobe vypadky. Treba 10 minut, nekdy hodinku, nekdy pul dne. Sem tam, ale jsou. U UPC sem nemel za celou dobu nic podobneho. Vypadky Netboxu pritom nejsou jen u mne, nebo na nasi vetvi, ale co mam zname po celem Brne, jsou tam vypadky taky.

Netbox, dle info mejlu neustale posiluje sit, upgraduje zarizeni atd. ale to vse pak znamena vypadek, byt ohlaseny. Coz je v pripade, ze net pouzivate jako nutny a de facto jediny pracovni nastroj, velmi nemile. Takze co se tyka dostupnosti pripojeni je na tom Netbox radove hure, nez zminene UPC.

Na druhou stranu jakykoli vypadek okamzite vyvazi snizenim ceny za mesic, jsou to sice deseti a dvaceti koruny, ale i tak. Kdyz sem mel vypadek jinde, o snizeni ceny se nikdy nehodlali ani bavit.

Takze ano - Netbox je skvely, rychly, levny bez limitu (pro ty co to potrebuji) ale ma taky sve stinne stranky. Kdyz by nebyl UPC tak drahy v porovnani s netboxem pri dane rychlosti, vratil bych se k nemu hned. Chapu, ze nekterym by limit vadil, ale 40GB ja stahnu tak za 3-4 mesice... Potrebuji nonstop pripojeni s velkou rychlosti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  02. 08. 2006 09:54  | 

Měl jsem UPC a právě kvůli výpadkům jsem od něj odešel k Netboxu. U Netboxu jsem měl jeden výpadek, který byl předem ohlášen emailem.
Technická podpora UPC je navíc známá dlouhým čekáním - pamatuji své 35ti minutové čekání. Ještě bych možná našel thread na jednom fóru, kde jejich zákazníci psali jak dlouho tam kdo čekal. Se svými 35 minutami jsem nečekal neobvykle dlouho.
Ale je pravda, že jsem od UPC už půl roku pryč, takže se možná už podpora zlepšila.
U Netboxu lze získat číslo na mobil do dohledového centra, kde personál odpovídá do 3 minut.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  02. 08. 2006 09:41  | 

Ano, napsal jsem "Ještě že je naše firma v Brně", což znamenalo, že kdyby byla jinde, tak může mít naše republika v tomhle směru ostudu.
Rozdíl v cenách pro domácnosti a firmy je pro zákazníka zcela nepodstatný a jakékoli závěry jsou jen jednostranné, bez možnosti konfrontace s vyjádřením Netboxu. Linka jede jak má a jede tak všem zákazníkům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  02. 08. 2006 09:57  | 

A s tou agregací - sice je na webu Netboxu uvedeno "všechny linky jsou nesdílené", ale když se podíváte na graf na http://www.nix.cz/graf2/switch_14_2_8.html a uvážíte počet přípojek Netboxu - aktuální jsem nenašel, ale před rokem Netbox udával 50000 přípojek jen v Brně, tak Vám vyjde i s tímto loňským číslem, že na jednu přípojku připadá 1 Gbit/s děleno 50000 = 20 kilobitů/s do NIXu, zahraniční provoz bývá srovnatelný, takže to dělá dejmě tomu 40 kilobitů na jednu přípojku. Pokud ta přípojka má nominální rychlost 8 Mbit/s, tak je to agregace 1:200.

Ono to ale nevadí, protože i při takovéhle agregaci je ta gigabitová linka do NIXu využita jen z jedné třetiny.

Jinými slovy přesně to, co jsem psal předtím - je-li průměrný provoz na jednu přípojku pod 10 kb/s, pak se není čeho bát. Mimochodem, těch průměrných 10 kb/s odpovídá průměru cca 3 GB za měsíc, což odpovídá těm nejlevnějším ADSL.

A jenom proto to může fungovat za ceny, za jaké to funguje. Sosačů je naštěstí minimum, jinak by se to celé zhroutilo.

Mimochodem, má Netbox něco jako http://schema.chello.upc.cz/ ?

(Uváděné přenosy dat u jsou nepřesné, protože to je celkový traffic Smartcompu, ne jenom sítě Netbox. Stejně tak jako přípojky mají různé rychlosti a jsou tam i firemní zákazníci)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  02. 08. 2006 10:26  | 

Nevím jakými informacemi disponujete vy, ale pokud vím, tak si Netbox v tomto období zřizuje další gigabitovou linku a další konektivitu do zahraničí.
 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
q  |  03. 08. 2006 18:00  | 

sláva, tak to bude 1:100

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jouda  |  03. 08. 2006 09:46  | 

Nevím jak Vám, ale mě prostě ADSL 3072/256 s 12GB "limitem" prostě stačí. Můžete mi prosím upřesnit na co potřebujete připojení naprosto bez limitů a kdy se dostanete za 12GB? Stahujete několik DVD z P2P nebo co denně? Poslouchám rádio, občas něco stáhnu, jinak běžná činnost. Pravda, na online TV to asi není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LocAt  |  02. 08. 2006 09:25  | 

Ono totiž i hodně záleží na nastavení protokolu TCP/IP v PC na kterém se měří. Přešel jsem na Bluetone Premium 2048 a měřáky většinou ukázaly 1Mbit, Při stahování NetTransportem na 3 proudy ale linka jela stabilně 1,85Mbit. Teprve po optimálním nastavení protokoluTCPOptimizerem i měřáky naměří těch 1,8-1,9Mbit. Původně v tom PC byl dialup modem  56k a nastavení optimalizované pro něj. Takže třeba i proto jsou výsledky mnoha měření hrubě zkreslené...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LocAt  |  02. 08. 2006 09:36  | 

sorry, to nad tím patří pod příspěvek "Měření"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
progmaster  |  02. 08. 2006 09:44  | 

Znám hodně poskytovavelů wifi připojení a žádný neposkytuje víc než 2 Mbit. Ikdyž poskytovatel nabídne víc tak v zarušením prostředí se rychlost kvůli výpadkům paketů mnohdy nedostane nad 512. To měřili asi někde na samotě u lesa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rado  |  02. 08. 2006 11:56  | 

Z tebe hovoří jen závist.... Mám CZFREE za 350 s DPH a jedu neomezeně a bez FUP minimálně 2 mega, průměrně okolo 4 a jsou chvilky, kdy se dostanu nad šest mega

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
progmaster  |  03. 08. 2006 00:00  | 

wifi pripojeni je snad zdarma, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rado  |  03. 08. 2006 07:29  | 

Jen některá města to dávaj veřejně ze svých prostředků gratis (snad Praha 4, Jihlava, HavlBrod) ale je to snad jen nějaká 256tka, ale pokud někde jedeš s NTB tak na stažení pošty dobrý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek, Mirek  |  02. 08. 2006 09:50  | 

speed testem bych se moc neřídil, občas se stane, že mi to na lince 750 Kbps naměří třeba jen 400 Kbps a to už je hodně velká odchylka. Podotýkám že mám garantovanou rychlost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jouda  |  02. 08. 2006 11:04  | 

Výsledky podoných měření nelze vůbec brát za směrodatné
a) kdo si měří rychlost? - ten, koho postihla FUP nebo má pocit, že má problémy s linkou a občas několik maniaků pro které je to zážitek vidět ten graf (zde bych viděl důvod, proč tolik wifistů měří své přípojky) - neustálé rušení apod.
b) průměry rychlostí jsou smíchány s FUP a těch bez FUP atd. Každý uživatel ví, že bez FUP např. TO2 ADSL chodí opravdu výborně, cca na 80% objednané rychlosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Andrew  |  02. 08. 2006 11:45  | 

A kde jsi prisel na to, ze je wifi neustale rusene?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jouda  |  02. 08. 2006 14:20  | 

vlastni zkusenost + zkusenosti vsech znamych na Wifi pripojkach v krajskych mestech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta  |  02. 08. 2006 16:48  | 

Vzhledem k tomu, že Pilsfree a Vinice-net plánují sloučení, tak jsem zvědavý na výsledky za pár měsíců

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
potkanus  |  02. 08. 2006 22:13  | 

jj, ale este spolknem nakyho prda v Tremosnej....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jimmy  |  03. 08. 2006 00:45  | 

Vzhledem k tomu, že Pilsfree má lidi dost lidí na wifi a vinice.net nikoho, tak logicky průměr vychází u každého jinak. Ve skutečnosti to lidem na kabelu běhá v obou sítích stejně rychle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mysel_1, Mysel_1  |  02. 08. 2006 16:51  | 

Pane autore, jiz pod minulym clankem jsem Vas poprosil o odpoved na nekolik dotazu.
Necekal jsem, ze potom co mi na ne odpovite, zacnete pouzivat vysledky nejakeho merice, ktery neukazuje naprosta hausnumera. Proc pouzivate bezcenna data, to vsichni vime..
Nicmene jsem predpokladal, ze pul roku po majetkovych zmenach na telco trhu v CR zacnete popspolu uvadet celou GTS Noveru. Chybu v minulem grafu jste vysvetlil prehlednutim, ale neopravil (prestoze jindy kazdy banalni preklep obratem opravujete). A ted je to tu zase. Skutecne fandite Radiokomunikacim natolik, ze stuj co stuj musi ve vysledcich byt pred Noverou? :o))) Jinak uz si to vysvetlit neumim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  02. 08. 2006 20:31  | 

Chybička se vloudí. Systém SpeedTest poskytovatele pořád odděluje, Na jeden graf se mi nějak vlezl Contactel oddělený. V ostatních je přičtený, To je tak, když člověk delá grafy v pět ráno, aniž by před tím spal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard  |  02. 08. 2006 22:51  | 

Tohle je zásadní rozdíl mezi internetovým a tištěným článkem. Slušná redakce tištěného periodika by za tohle redaktora nejspíš vyhodila. Na Živě se čtenáři dočkají trapného vysvětlení, kde se ještě píše o tom, že článek byl dělaný za nedostatku spánku.

Waici, opravdu si myslíte, že má tohle vysvětlení čtenáře zajímat? Pokud článek neumíte napsat pořádně, tak ho nepište vůbec. A když už se k němu vyjadřujete, tak nás ušetřete řečí o tom jaký máte spánkový režim. My sem chodíme číst články o informačních technologiích a ne číst nedodělky doprovázené výmluvami!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  02. 08. 2006 23:16  | 

Pokud jste si nevšiml, graf jsem dávno opravil. Za to, jaká data SpeedTest servíruje, já bohužel nemohu, neadminuji jej. Jenom každý měsíc trávím patnáct hodin svého života zpracováváním statistik, které získávám z prostého výpisu z databáze v naprosto syrové podobě i se všemi chybami.
 
Poznámka o spánku byla spíše humorná. Pokud jste ji vnímal jako trapnou, nebudu vám brát váš názor, ovšem vyprošuji si tón vašeho příspěvku a použité oslovení. Měli bychom tu uchovávat mezilidskou komunikaci na určité (lepší než jste právě předvedl) úrovni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard  |  02. 08. 2006 23:35  | 

Dávno? Ne dříve než to museli zkousnout čtenáři i s chybama. To je to hlavní!

V jaké podobě získáváte statistiky je opět pouze vaše interní věc a nás to nemá proč zajímat.

Nevím co je na použití vašeho příjmení pro oslovení nevhodného. Jestli se za něj stydíte, tak si ho změňte!

Ještě jste se nenaučil přijímat kritiku. Jsem rád, že to čtenáři mají možnost vidět. Reakce jsou přímo otřesné. Asi si neuvědomujete, že toto periodikum nečtou jen adolescenti.

Nenapsal jsem, že mi Živě nevyhovuje. Je zde řada kvalitních autorů, vás ale mezi ně nelze počítat.

Zajímalo by mne zda se podle ohlasu čtenářů nějak stanovuje četnost článků toho kterého autora. Mohlo by zde zafungovat samočištění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FrantaV  |  03. 08. 2006 08:36  | 

Tak napiste do zive ze ty clanky budete psat sam ... a je to.

Za cteni nic neplatim, pokud se mi to nelibi, tak nectu.

BTW: Taky se primlouvam za vytvoreni kategorie komunitnich siti a jejich vyjmuti ze skatulky "WiFi". Mnohe WiFi ani nikdy nepouzivaly, ostatni ohlasili utlum a opusteni teto technologie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  03. 08. 2006 09:02  | 

Předám připomínky ke SpeedTestu (včetně sady svých vlastních) jeho administrátorům. Díky za tipy. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mysel_1, Mysel_1  |  04. 08. 2006 17:27  | 

Dekuji za opravu grafu. Chapu, ze obskurni ranni hodina na neomylnosti neprida. :o))
A diky za zprostredkovani zpetne vazby pro kolegy adminy Speedtestu. Preju jim, aby jejich stroj meril tak dobre, jako konkurencni meric na dsl.cz (tj. zrejme na hrane moznosti metodiky) !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ada  |  04. 08. 2006 11:17  | 

Z jiného soudku, potřeboval bych kontakt na vinice-net, nemohu ho přes veškerou snahu nikde najít.
adrian@email.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  25. 09. 2006 11:05  | 

www.vinice-net.wz.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  04. 08. 2006 19:25  | 

Samozřejmě, že počet měření kabelovky poklesl. Kam bych měl svůj výsledek UPC Starter přiřadit? Ani po zhruba pěti měsících nevzali na vědomí nový tarif a několikanásobné zvýšení rychlosti. V tuto chvíli se dokonce naměřené hodnoty nedají odeslat vůbec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

Aktuální číslo časopisu Computer

Speciál o přechodu na DVB-T2

Velký test herních myší

Super fotky i z levného mobilu

Jak snadno upravit PDF