SpeedTest v dubnu: výsledky rychlosti připojení

Diskuze čtenářů k článku

Pavel  |  03. 05. 2006 09:15  | 

Jsme provozovatele s vice nez 300 klientama a radi bychom byli pridani do seznamu poskytovatelu. Jde to?

Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaromir, jaromir  |  03. 05. 2006 09:22  | 

By jsi dosáhl jen 0,76 procenta (přepočet z Pilsfree, který má 2194 lidí). To nemá cenu ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Kuneš, Jan Kuneš  |  03. 05. 2006 09:30  | 

Není pravda, že do přehledu nechceme přidávat nové ISP - přidáváme je cca jednou měsíčně vždy, když se nám sejde dostatek žádostí (technická stránka je složitější než prosté přidání nového řádku do databáze). Pokud chcete, aby vaše síť byla v přehledu uvedena, zašlete na můj e-mail název vaší sítě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaromir, jaromir  |  03. 05. 2006 09:18  | 

Moravskoslezský kraj 16% (Praha 19,5%).
A já pořád, proč říkají, že je tady málo dslamů :). Teď už se nedivím...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
WagoOn  |  03. 05. 2006 15:25  | 

Nevim k cemu DSLAMy, kdyz si z Mor. tak maz snad optiku ne? Nebo tu furt mame nejakou dedinu kde musi z nouze "ficet" na ADSL????????????   

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaromir, jaromir  |  03. 05. 2006 16:25  | 

:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  03. 05. 2006 09:45  | 

schazeji vam absolutni cisla, ze by proto ze jich mate malo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jimmy  |  03. 05. 2006 15:15  | 

Zkusil bych spekulativní výpočet na základě dostupných údajů.

Na DSL bylo v březnu provedeno cca 1000 měření z Pilsfree. Odhaduji, že měření na živě bude cca 3x populárnější (zde jsme prvně vedli, živě zná víc lidí, je to lépe provedené ...)
Takže 3000 měření = 5,6% z wifi měření tj. 1% je cca 500 měření, 100% je tedy 50 000 a protože wifi má podíl 33%, tj. celkový počet měření může být cca 150 000 měření měsíčně, ovšem při zahrnutí možné chyby počátečního odhadu bude skutečný počet měření na žive 100 000 - 300 000 měsíčně.
V každé případě to nebude málo, takže výsledky jsou dostatečně reprezentativní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloslav Sova  |  05. 05. 2006 10:19  | 

Dobrý den,
nechci vám kecat do toho výpočtu, ale předpokládám, že jste hodně přestřelil. Podívejte se na návštěvnost Živě.cz a na návštěvnost DSL.cz. Potom se zamyslime nad tím, co primárně hledají návštevníci Živě a DSL. DSL.cz je již 3 roky známý svým měřákem rychlosti a drtivá většina návštevníků si tam chodí skutečně jenom měřit rychlost. Měřák na Živě je poměrně mladý a je pouze jakýmsi doplňkem velmi bohatého textového obsahu - takže jestli bylo  např. v březnu na DSL.cz odměřeno cca. 45 550 měření od WiFi uživatelů dovolím si odhadnout, že na Živě.cz ten počet mohl být tak stejný (podle mého názoru však spíše nižší než vyšší).
PS: Na DSL.cz bylo provedeno v lednu 47 platných měření od Pislfree, po změně metodiky to bylo 1019 platných měření (a pořád bylo cca. 200 měření z nějakého důvodu označeno za neplatné - takže dohromady cca 1200 měření). Takže zrovna na těchto číslech bych moc nedoporučoval zakládat nějaké další výpočty 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jimmy  |  05. 05. 2006 13:10  | 

Asi by bylo vhodné aby se k tomuto vyjádřil někdo od živě.

Nicméně cituji: " v březnu na DSL.cz odměřeno cca. 45 550 měření od WiFi uživatelů dovolím si odhadnout, že na Živě.cz ten počet mohl být tak stejný"
Pokud i vy odhadujete počet měření na přes wifi živě na cca 50 000 a to je 33% ze všech měření, tak to vychází na 150 000 měření celkem, což je to co jsem spekulativně vypočítal i já. Osobně se domnívám, že pro hrubé srovnání ISP, které takovéto měření dává, je úplně jedno zda je měření 100 nebo 300 tisíc.

Co se týká 47 platných měření v lednu, tak to bylo jednoduché. V té době v podstatě dsl ignorovalo a poškozovalo v hodnocení Pilsfree, proto Pilsfree ignorovalo dsl (pro připomenutí ze skutečného průměru 2,6Mbps byl prezentován 1Mbps). Po vaší apelaci na mne a po změně pravidel hodnocení už mělo smysl provádět měření na dsl a nyní je pravděpodobně prováděno měření zhruba stejně často na obou místech.

Nicméně zhruba stejně budu pouze hodně "zhruba", protože pouze na dsl se mi stává, že po provedení všech testů mi zůstave viset na obrazovce poslední obrazovka "čekejte prosím..." a nic se dál neděje, tedy měření je neplatné/nelze ho uložit. Rušením na našem wifi to způsobené nebude, 10GHz spoje už moc rušené a chybující nejsou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  05. 05. 2006 13:47  | 

no ono to pocitat podle zastoupeni jednoho poskytovatele pripojeni, na serveru http://rychlost.cz/poskytovatel-pripojeni/pilsfree/ je od pilsfree opravdu malo mereni, a pritom celkove je provadeno nekolik tisic testu za den

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  03. 05. 2006 10:27  | 

U UPC vám v nabídce stále chybí nový tarif Starter a rychlosti ostatních byly navýšeny. Opravte si to konečně. Nemám naměřené hodnoty kam přidat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jouda  |  03. 05. 2006 11:35  | 

Může mi někdo (třeba autor) říct, jaký má smysl srovnávat rychlosti ADSL a kabelovek? Když prostě Telecom má parametry nastaveny tak, že nepustí ani bajt/s navíc a kabelovky zase mají nastavení takové, aby většinou zákazník měl rychlost odpovídající tarifu. Hlavně tento cca 15 % rozdíl je stále konstatní, takže je celkem zbytečné to uvádět jako graf.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CZK  |  03. 05. 2006 16:31  | 

No a není odpověď přímo v té tvojí otázce? Právě proto, aby bylo vidět, jak se přístupy liší a co to má za následek :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  03. 05. 2006 11:46  | 

Je mozne do seznamu poskytovatelu WiFi pridat Ceske Radiokomunikace? (nenasel jsem je ani pod znackou Bluetone)... diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peppa  |  03. 05. 2006 12:11  | 

...jedno ostravské sidliště překonalo pražský CZFree.net? To se snad museli domluvit a všichni měřit jak o život :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
docotr  |  04. 05. 2006 21:28  | 

když ono to sídliště není jedno ale celá Ostrava, Haviřov, Frýdek Místek, a hronada vesnic , a taky cosi u Brna

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zvědavý člověk  |  03. 05. 2006 14:33  | 

V jakém programu ste dělali tyto grafy, mě se dost líbí, stejné grafy se používají i na různých zahr. webech, kde měří výkon np. graf. karet
díky za opd

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lada  |  03. 05. 2006 21:35  | 

to si klidne udelej v excelu jako vlastni typ. Jde udelat opticky identicky "obrazek"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ales Martinek  |  03. 05. 2006 16:35  | 

Proc nemate ve vsech typech pripojeni treba providera "ostatni". Mam prez kabel-TV ale muj operator tam neni a tim nemuzu zaregistrivat svoje mereni. Jinak posledni mereni bylo 1734/249.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 12 bezdrátových sluchátek

Vyplatí se Apple z bazaru?

Test batohů pro notebooky

Vybíráme nejlepší sportovní hodinky