Speciální chladiče pro Intel Pentium 4

Diskuze čtenářů k článku

Chlazení s Peltierem  |  20. 04. 2001 19:20

Skoda jen, ze nekteri pani redaktori neustale opevuji novinky v zahranici a to ze to uz ma nekdo na sklade zavrhuji... Kdyby totiz byli skutecni redaktori, tak se snazi psat o tom, co si zakaznik v CR muze koupit, uz mne to neustale "SUPERNOVINKA V USA" a pritom to v CR jiz nektere firmy nabizi nekolik tydnu stve... Chladic na P4 MAJESTY COOLER je jiz par mesicu popsan na http://www.chladice.cz, jen INTEL bohuzel nedodal procesory...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Veselík  |  20. 04. 2001 19:20

To jsem netušil, že Intel se má řídit podle toho, jak firmy vyrábí chladiče.... Je to jako plakat, že Mercedes nedodal včas nový model, přestože jsme měli pro ně samolepky na čelní sklo....

Živě má především informovat o novinkách, ať již vzniknou kdekoli a nemá sloužit jen jako poradce pro kupujícího.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  20. 04. 2001 19:20

Podle meho je zverstvo se tesit na to, jak bude procesor topit, aby se overily chladice. Rikam to tady porad - procesor ma pocitat a ne topit. A jeste z toho delat prednost mi pride hodne uchylne. Nepisu to kvuli vyvolani debaty. Ta probihala vcera zde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Veselík  |  20. 04. 2001 19:20

Ne, jinak. Abych jako uživatel měl jistotu, že se mi počítač nepřehřeje (viz článek o chlazení), musím to otestovat v reálném provozu na reálném chladiči. Pro tento test je lepší, když procesor více "topí", ovšem jen pro test, nikoli pro vlastní provoz.

Podle toho, co jste napsal, bych klidně mohl říct v prodejně "Dejte mi jeden procesor 1 GHz ale chladič nepotřebuji, protože nechci, aby mi ten procesor topil, ale počítal." Že ne ))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  20. 04. 2001 19:20

Ja bych spise rekl, ze by se chladice mely testovat na nejakych topitkach, aby v praxi mely rezervu. Pristupovat k tomu zpusobem - slava, novy procesor bude vice topit, muzeme testovat chladice je podle mne zcestna.

A v tom obchode bych to videl spis jinak: No tak tady je nabidka procesoru, co ja vlastne potrebuji? Poridim si procesor, ktery vecinu prikonu spotrebuje na vypocty? Ale take potrebuji doma kamna, ze bych si poridil tento, ktery krome topeni take pocita a nemel bych doma tolik kramu? ))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Mohyla  |  20. 04. 2001 19:20

Velka pravda spočívá v tom, že procesory jsou stále naročnější na chladící zařízení. Nešlo by to i jinak? Nebo se mám bát toho, že za 1/2 roku budu mít u PC flašku s dusíkem?)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FarNhaM  |  20. 04. 2001 19:20

Panove nechci vam do toho kecat... ale kdyby jste chteli tak vam to pocita a nehreje... staci si koupit procesor na jiste frekvenci a pak ho akorat podtaktovat dat na nej nakej pasivni chladic a mete to... Z meho pohledu je lepsi kdyz procesor trochu topi (ne jako Athlon), protoze pak se da dobre taktovat.. (vice a rychleji pocita :)) a vubec se s nim da experimentovat.... pokud to nekdo neumi tak je to jeho skoda... Tohle jsou chladice pro Overclock, pokud netaktujete tak vam postaci klasicky chladic s aktivnim vetrackem za 150Kc... JE TO VSECHNO O PRISTUPU

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  20. 04. 2001 19:20

Mate pravdu - zalezi na pristupu. Ja napriklad problemy s topenim nemam. Vypocetni vykon o neco lepsi nez 2x Pentium II/400 MHz, pasivni chladic bez vetraku a teplota do 30 stupnu (zalezi na okoli). To ale nic nemeni na tom, ze procesory pro normalni lidi, navic bez znalosti, topi stale vic a pocitace je potreba stale vice chladit. Kolik mate ve svem pocitaci vetracku? Podle meho nazoru je to zbytecne. Navic to tropi dost velky hluk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  20. 04. 2001 19:20

No treba to dopadne tak, ze stejne jako je ustredni rozvod elektrické energi, vody a tepla, tak bude i ustredni chlazeni. V PC bude system chldicich trubic a zeber a vzadu bude "konektor", na ktery se pripoji ze zdi hadice s chladicim mediem.

Mozna bych si to mel nechat patentovat ))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DELCOP  |  20. 04. 2001 19:20

Se vsaďte, že toto chlazení má Intel patentováno už když vymýšlel 80286ky )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Veselík  |  20. 04. 2001 19:20

To chce zrealizovat a pak nafotit na Živě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  20. 04. 2001 19:20

Willamette FAN - zvětšiTo je pěkné: Titan má tyto chladiče již pár měsíců - Euroshop.cz má chladiče pro P4 Willamette skladem - viz obr.. Další sortiment Titan MAJESTY serie a dalších chladičů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Veselík  |  20. 04. 2001 19:20

Nevidím účel v tom mít chladič dva měsíce před tím, než ho vůbec budu moci použít. Co ale budu jako uživatel chtít je široká nabídka a plné sklady ve chvíli, kdy si procesor budu moci koupit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cvxx  |  20. 04. 2001 19:20

A jaky ucel je o tom dva mesice psat clanek? Obvykle nejaky spisovatel neco napise a vsichni prodejci pak resi problem zakazniku, kteri si ten zazrak precetli a chteji to, ted a hned :_)

To je jako s tim USB2.0 od Orange, je to beta a seriova vyroba letos asi nebude..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Veselík  |  20. 04. 2001 19:20

To je obrovský rozdíl, protože to je informování. Jen proto, že se to v prodejnách nedostane, tak se o tom nikdo nesmí dozvědět? A co uživatelé, kteří mají možnost si to v zahraničí nakoupit nehledě na to, že to mnohdy jde i na dálku přes internet?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor