Na Kickstarteru se objevila kampaň na brýle s označením IRL Glasses, které slibují blokací veškerého obrazu z televizí a dalších displejů, které jsou typu LCD/LED. Člověk tak místo toho vidí skrze brýle pouze černo, alespoň v místech, kde je normálně obraz a obvykle tedy reklama – bavíme se o venkovním použití například v obchodech a podobně.
Jak asi tušíte, princip je jednoduchý – díky polarizačním čočkám, které jsou natočené o 90 stupňů, se zablokuje veškeré světlo z LED/LCD obrazovek, systém ale pochopitelně nefunguje pro OLED nebo AMOLED displeje.
Tvůrci uvádí, že brýle jsou pokročilejší v tom směru, že kromě „levného“ polarizačního filmu, který by se dal koupit za pár korun, mají navíc UV filtr, stabilní konstrukci (není to jen něco nalepeného) a samozřejmě je k tomu nutné přidat konstrukci obrouček a design.
Kvůli tomu je koncová cena za brýle stanovená na 49 dolarů, tedy asi 1 400 korun s DPH. Dodání první zákazníkům se očekává až v dubnu příštího roku, takže bude zajímavé sledovat, jestli to nedopadne jako s jinými produkty, které čínský trh zkopíroval a začal prodávat na AliExpress, DealExtreme a podobných e-shopech už pár týdnů po představení originálu na Kickstarteru. Právě pro tyto jednoduché produkty je to typické.