Marek Badatel
Marek Badatel
9. 3. 2025 • 22:56

Takže oni dnes lezou přes nekolikametrovy plot, ostnate dráty apod. (Španělsko ma enklávy v Africe) aby se dostali do EU a my jim tam postavíme tunel a oni mohli pohodlně prijet vlakem. A následně Španělsko bude požadovat jejich rovnoměrné rozdělení po EU aby si je tam nemuseli všechny nechávat a živit je.

Aleš Jirásek
6. 3. 2025 • 9:19

Živě vidím, jak dá EU miliardy na stavbu, ale ostrahu hodí na místní radnici. Tak tam bude u výjezdu jeden drážní domek, v něm šedesátník s přenosnou televizí sledující fotbal a pokud náhodou zahlédne u ústí tunelu podezřelé stíny, rozhodně tam nepůjde, protože se nenechá pár let před důchodem pobodat, to dá rozum.

Michal Vojáček (VojuCZ)
Michal Vojáček (VojuCZ)
5. 3. 2025 • 21:38

OpenSeaMap tvdí maximální hloubku moře 500 metrů v okolí tunelu, 750m hloubku (asi) v tom nejhlubším místě . Kde jste vzali 3 km ?

vransen
5. 3. 2025 • 14:53

Jako nevím, co se od toho očekává. Jediná výměna mezi Evropu a Afrikou spočívá v tom, že my jim tam hrnem tuny potravinové pomoci a oni nám za to zpátky vrací stovky tisíc totálních netáhel, co nás v podstatě nenávidí.
Tenhle projekt je naštěstí utopie. Španělsko má svých problémů dost.

CC of blue
5. 3. 2025 • 14:50

Tak tunel Francie-Anglie je tak nějak ne jedné kontinetnální desce.
Ale tady chtějí propojit dvě desky, které se proti sobě pohybují.
To je v tomhle místě tak malý pohyb, že to tam dlouhodobě vydrží?
On takový most se dá postavit, aby se mezi kontinety pohyboval, ale tunel?

peter.mlich
peter.mlich
5. 3. 2025 • 14:45

Tady by mozna mohla pomoci Cina. Ma s podobnymi projekty vetsi zkusenosti, dostatek lidi, prostredku i technologie. Za podil ve spolecnosti, ktera ten vlak bude provozovat.
Jinak si myslim, ze je to docela riziko. Vlaky zpusobuji ne uplne mizive vibrace a v blizkosti tektonickeho zlomu to muze byt fakt hodne zajimave :) postavte si drevenou desku, posipte piskem a pak na ni dejte vibrator. Uvidite, co ten pisek bude delat. Pak ho rozmocte vodou a totez. Podle mne se bude tak trochu chovat jako testo. Tak podobne se bude chovat zem a lava v okoli, ktere vibrace ovlivni. Jakze tam maji hodne oblasti plnych pisku, pisecnych podlozi. A oblasti, ktere maji skalu a dobre prenasi vibrace siroko daleko.
Jak pise clanek, je to celkem zajimava vyzva a uvidi se, jak se to bude chovat. Mozna by to slo cele polozit na jakousi plovouci plosinu. A mozna by slo uvazovat o necem jako hyperloop a natahnout ho spis vzduchem (neco podobneho maji v cine, magneto drahu, jednokolejku, na ktere visi kabina). Vyhoda je ,ze by to slo prizvedavat podle potreby, pokud budou trajekty casem narustat.

Názor byl 1× upraven, naposled 5. 3. 2025 14:46

sender21
5. 3. 2025 • 13:50

Není to mimo mísu, jde o tuny zboží, které se musí mezi Afrikou a EU neustále překládat. Rajčata, banány, citrusy, káva, auta, ....všechno. Takto by to naložili na vlak a jede to od začátku až do konce.

Milann milanmid
5. 3. 2025 • 13:45

Stačí dát peníze a naše firmy zvládnou tunel za rok

Markusek
Markusek
5. 3. 2025 • 12:39

Pro ty davy "pěšáků" tam stejně vlak neprojede. 🤔

Dahlik
5. 3. 2025 • 12:17

Bohuzel v kontextu doby a momentalnich priorit evropskych statu je to projekt uplne mimo misu...To fungovalo v letech kolem roku 2000, kdy byla evropska ekonomika na svem vrcholu...

nous
5. 3. 2025 • 12:14

no to je zas <>vina . Nikdo nema prachy, vsichni se zadluzujou az po strop, vschni chteji vest valku a do to si postavi tunilek pro migranty, ale jo, to zapada presne do dnesniho obrazu sveta. Ja jim fandim.

Určitě si přečtěte

Články odjinud