Takže oni dnes lezou přes nekolikametrovy plot, ostnate dráty apod. (Španělsko ma enklávy v Africe) aby se dostali do EU a my jim tam postavíme tunel a oni mohli pohodlně prijet vlakem. A následně Španělsko bude požadovat jejich rovnoměrné rozdělení po EU aby si je tam nemuseli všechny nechávat a živit je.
tip2: pro kopani tunelu by slo pouzit krtkovac, stroj, ktery prochazi skrz zem a za sebou tunel ucpava. On to rozmelni. A dalsi stroj za nim by to uz zpracovaval a posouval dal, betonoval a tak.tip3: vlak z uhlikovych vlaken https://vtm.zive.cz/clanky/v-cine-...8093b6d497
Živě vidím, jak dá EU miliardy na stavbu, ale ostrahu hodí na místní radnici. Tak tam bude u výjezdu jeden drážní domek, v něm šedesátník s přenosnou televizí sledující fotbal a pokud náhodou zahlédne u ústí tunelu podezřelé stíny, rozhodně tam nepůjde, protože se nenechá pár let před důchodem pobodat, to dá rozum.
Kritizuje vidlák, co ještě doteď neopravil v kůlně tu rozbitou sekačku, co se tam valí už čtvrtý rok.....Ale rozumí tomu, jak to tam bude probíhat po dokončení ještě dřív, než vůbec začali stavět. Tleskám.
Pro migranty je jednoduší v Maroku přelézt plot než se snažit tunelem. Navíc než se ten tunel dostaví, tak už může být problém s migrací vyřešen. Například Trump problém s migrací vyřešil za pár týdnů, počet migrantů vstupujících do USA nelegálně je skoro na nule. Stačí jen chtít.
No uvidíme, jak Donald zvládne i ten problém, že mu lidé utíkají pryč 😉
OpenSeaMap tvdí maximální hloubku moře 500 metrů v okolí tunelu, 750m hloubku (asi) v tom nejhlubším místě . Kde jste vzali 3 km ?
Pozor. Ptá se ten, kdo tam ještě nebyl, kdo nezkoumal dno. Prostě vytáhl nějakou mapu a už kálí rozumy.
jasně, někdo káli rozumy, někdo hloupé reakce. každý máme nějakého koníčka 😉PS: Koukám že autor si ten článek po době přečetl a korektně doplnil to, že tunel povede ne X-X metrů pod mořem, ale pod hladinou moře (a to je rozdíl...) a že povede tou mělkou částí, takže ty 3 km jsou tam zmíněné jen tak co by kdyby. Škoda že to nevyšlo hned napoprvé, čtení článku by pak nebylo tolik matoucí
Cca 950m, tvrdé skalní podloží, silné mořské proudy, tektonicky neklidná oblast. Nic z toho nebude.
Jako nevím, co se od toho očekává. Jediná výměna mezi Evropu a Afrikou spočívá v tom, že my jim tam hrnem tuny potravinové pomoci a oni nám za to zpátky vrací stovky tisíc totálních netáhel, co nás v podstatě nenávidí.Tenhle projekt je naštěstí utopie. Španělsko má svých problémů dost.
Tak nevím jestli kriticky důležité nerostné suroviny považovat za netáhla.
Ked si taky mudry, daj par prikladov priemyselneho vyuzitia cernocha z Afriky.
Co turismus? Taky je tam velká hospodářská výměna, ale ta si asi vystačí s loděmi.
Píše týpek, co je vyučený automechanik, kuchař, prodavač nebo čím ve skutečnosti je.Ale už teď ví, že stavět tunel je naprostá blbost. Za půl minuty na to přišel on sám. JEDINÝ.Že na tom dělá mraky lidí, co mají nějakou praxi a odbornost, dosažené vzdělání,... Ty čert vem. Na těch nezáleží. Stovka lidi se plete, vransen to všechno zachrání.I ty jeden kulíšku... Nejdřív se o to aspoň trochu zajímej a pak nám tu syp rozumy.
Tak tunel Francie-Anglie je tak nějak ne jedné kontinetnální desce.Ale tady chtějí propojit dvě desky, které se proti sobě pohybují.To je v tomhle místě tak malý pohyb, že to tam dlouhodobě vydrží?On takový most se dá postavit, aby se mezi kontinety pohyboval, ale tunel?
Hranice desek je podle mapy mimo tunel v Africe. Taky jsem se divil že by mohl být mezi deskama.
"tomhle místě tak malý pohyb" - docasne maly ale casom moze byt aj velky
A proto na tom dělá stovka lidí. Lidi, co mají nějaké praxe, odbornosti či vzdělání.... Vidláci v Čechách co zpokli všechnu moudrost světa to trápit nemusí.Kdybych měl možnost investovat do stavby tunelu, tak tyhle možnosti logicky projdu, abych neinvestoval někam kde to smysl nemá.Nevím, proč se tu vzrušuješ. Tebe to trápit nemusí.
Tady by mozna mohla pomoci Cina. Ma s podobnymi projekty vetsi zkusenosti, dostatek lidi, prostredku i technologie. Za podil ve spolecnosti, ktera ten vlak bude provozovat.Jinak si myslim, ze je to docela riziko. Vlaky zpusobuji ne uplne mizive vibrace a v blizkosti tektonickeho zlomu to muze byt fakt hodne zajimave :) postavte si drevenou desku, posipte piskem a pak na ni dejte vibrator. Uvidite, co ten pisek bude delat. Pak ho rozmocte vodou a totez. Podle mne se bude tak trochu chovat jako testo. Tak podobne se bude chovat zem a lava v okoli, ktere vibrace ovlivni. Jakze tam maji hodne oblasti plnych pisku, pisecnych podlozi. A oblasti, ktere maji skalu a dobre prenasi vibrace siroko daleko.Jak pise clanek, je to celkem zajimava vyzva a uvidi se, jak se to bude chovat. Mozna by to slo cele polozit na jakousi plovouci plosinu. A mozna by slo uvazovat o necem jako hyperloop a natahnout ho spis vzduchem (neco podobneho maji v cine, magneto drahu, jednokolejku, na ktere visi kabina). Vyhoda je ,ze by to slo prizvedavat podle potreby, pokud budou trajekty casem narustat.
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 3. 2025 14:46
Dokonce mne napada uz i reseni vytahu. Pouzil bych otocnou sroubovici misto pohyblivych schodu, ktera bude vytlacovat schody s cestujicimi nahoru. Neco jako extruder pro plast, tak by tlacil lidi.
Co se týče vibrací, to se dá dneska už tak nějak pochytit. Už soudruzi když stavěli u nás metro, konkrétně část nuselskeho mostu, tam už podobný řešení mají. A to je mrtě let dozadu. Dneska ty technologie jsou zase jinde... Zmínil sem metro, ale takových řešení je po světě daleko více.Vyvrtat tunel nebude problém (i když ten krátký čas možná bude trochu problém, kdo ví, dneska jsou různé možnosti), nebude ani takový problém ty vibrace, rozjet ty vlaky nebude taky problém.Ty prachy budou horší. Přeci jen je to petarda, takže s tím tak nějak tuším že bude největší problém.
Není to mimo mísu, jde o tuny zboží, které se musí mezi Afrikou a EU neustále překládat. Rajčata, banány, citrusy, káva, auta, ....všechno. Takto by to naložili na vlak a jede to od začátku až do konce.
ušetří se na dopravě, kdo by tady nechtěl levnější, čerstvější potraviny
Myslím že banány se k nám vozí téměř jen z jižní ameriky a jihovýchodní asie. To ovoce a zelenina se vozí do evropy, nebo do afriky? O dovozu ovoce, zeleniny z afriky nevím, fakt to existuje? Vím jen že se do afriky nějaké potraviny vozí z evropy (víc asi odjinud), protože tam maj jídla málo.
Jasně, celej ten kontinent je obrovské území bez rozdílů, kde, když je hlad, je rovnoměrně rozprostřený a ekonomický růst je také všude némlich ten samý.
Tak to já si nemyslím že to tam je všude stejný, teda vím že není, ale to nám ještě neříká jak je to s tím dovozem jídla z Afriky do Evropy.
Zrovna Maroko hodně vyváží ovozel.Jinak třebas mrkni třebas na ČR - také kopec jídla vyvážíme I dovážíme. A ona ta Afrika také (většinou) nevypadá, jak vypadala před půl stoletím...
v maroku jsem byl 4x. tropicke ovoce se tam bezne pestuje. neni ani tezke koupit marocke pomerance u nas. jen to je nekde malym pismem na etikete, protoze to je pod znackou jedne firmy at z maroka nebo ze spanelska.
To je dobrý objev. Je škoda že v krámě země původu je psaná jen někdy. Ani odrůdy neumí napsat. Hroznové víno bílé, červené, pomeranče modré, zelené, nebo tak nějak.
obcas sem to videl napsane ze je zeme puvodu maroko. Ale samozrejme to ovoce chutna jako jakekoliv jine dovezene. Ale kdyz clovek jde v maroku na trh, kde prodavaji to co utrhli ten den, tak to je nebe a dudy. to dozravani v kamionech je strasny
sender215. 3. 2025 • 13:50Není to mimo mísu, jde o tuny zboží, které se musí mezi Afrikou a EU neustále překládat. Rajčata, banány, citrusy, káva, auta, ....všechno.------------------------------------------------------------------Rajčata, banány, citrusy, podléhají rychlé zkáze (hnilobě) !Proto se dopravují Leteckou dopravou !Každopádně takový tunel, kdyby postavili, by jen byl výzvou pro migraci teroristů do Evropy .Už v současnosti nám ukazují, co to jsou za Sígři .Že by se někdo ve Španělsku bouchnul do hlavy ?
Rajčata, banány, citrusy se dopravují na lodích v kontejnerech v ochranném plynu aby se to nekazilo. Letecky by to bylo moc drahý, tyhle těžký levnější potraviny. Např ty banány jezdí většinou z jižní ameriky dlouhou cestu lodí. Z Afriky třeba něco taky, o tom nemám přehled, asi citrusy. Banán aby vydržel tak je nejen v ochranném plynu, ale taky nezralý. Cestou jakoby dozraje, ale jen jako. Při dozrání mimo svou rostlinu ty věci nejsou tak dobrý a nemaj tolik vitamínů, přesto se to kvůli ceně používá.
Chodíš doma v klidu spát? Nebo se koukáš pod postel, za záclony, pro jistotu zamykáš dveře,...? Jen jestli s těmi teroristy nejsi bouchnutý do hlavy třeba jenom ty.... 🤔Jasný, vždycky se najde nějaký magor. Ale určitě nejsou všude, jak to máš ty v hlavě. To by mě zajímalo hl být terorista každý z nás tady.Co ty víš,... Třeba sousedi jsou taky teroristi. Už ses jich ptal?
Doprcic. Ten závěr mi nějak přeskočil kurzor. Ty věty jsou preskocene. Ale to snad každý pochopí. 🤣
Stačí dát peníze a naše firmy zvládnou tunel za rok
Myslíte, že až dorubou to metro, tak se na to můžou vrhnout jo? :))
Není tunel jako tunel.
Pro ty davy "pěšáků" tam stejně vlak neprojede. 🤔
A kdyby ano, na hranicích se dá snadno zkontrolovat kdo má platné doklady
Ano, to jsme viděli v praxi...
nevite o cem mluvite, ti migranti nejezdi trajektorovou dopravou, tam se nemaji sanci dostat, v maroku tam ty terminaly hlida armada, bez platneho viza tam nikoho nepusti. je to dost podobne jako do letadla. migranti si najmou paseraka a pak se plavi na male barce, proto se jich taky hodne utopi. tunel nebude mit na migraci temer zadny vliv. nelegalove budou dal plout na paserackych barkach
Bohuzel v kontextu doby a momentalnich priorit evropskych statu je to projekt uplne mimo misu...To fungovalo v letech kolem roku 2000, kdy byla evropska ekonomika na svem vrcholu...
no to je zas <>vina . Nikdo nema prachy, vsichni se zadluzujou az po strop, vschni chteji vest valku a do to si postavi tunilek pro migranty, ale jo, to zapada presne do dnesniho obrazu sveta. Ja jim fandim.
proc lide tveho typu, kteri vedi akorat prd, diskutuji o necem cemu naprosto nerozumi. z maroka litaji letadla a jezdi trajekty, trajektorove terminaly hlida armada, letiste maji zcela standardni bezpecnosti prohlidky, jako v evrope a nikoho tam bez platnych dokladu nepusti. byl sem v maroku 4x, jak trajektem tak letecky, takze sem to videl na vlastni oci. Migranti si najimaji paseraky s barkami a plavi se na nich. proto se jich taky dost utopi. Pokud se postavi tunel, tak to bude mit na migraci minimalni vliv. do vlaku ani do tunelu se zadny nelegal nedostane. marocka policie a armada umi byt docela dost drsna. pro ne jsou cernosi z afriky povl. nemaji duvod jim pomahat.
Tohle je bohužel u Čechů celkem častá vlastnost. Srát se do věcí, kterým nerozumí.... Ale že doma nemají dodělanou práci za kterou od manželek dostávají céres, tomu se nevěnují. 🤣
To si myslím, že je všude stejné. A co se týká manželek, tam se to zhoršuje směrem na východ 🙂
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.