Kdyz bych vzal uvedeny paragraf do detailu, tak reklama musi zmizet uplne. Bavit se o tom, jestli banner, spam, televize... je uplne zbytecne:
Kdyz to rozdelim na jednotlive "nebo"
Zákon 138/2002 Sb., § 2, odst. (1) Zakazuje se šíření nevyžádané reklamy, pokud vede k výdajům adresáta
Vyzadal jsem si reklamnu ve forme banneru? Nevyzadal. Vyzadal jsem si clanek. Tecka. Vede k vydajum adresata? Vede, platim telefon pri natahovani. Tecka. Reci o tom, ze z reklamy server zije jsou sice pravdive, ale to probirejte se zakonodarci. = ZAKAZANO
Vyzadal jsem si reklamu uprostred filmu? Nevyzadal. Tecka. Vede k vydajum adresata? Vede, platim elektrinu - bez reklamy by film drive skoncil a ja drive vypnul televizi. Vypinani televize na reklamy televizi brzo zrusi. Naklady na odber elektriny povazuji za srovnatelne zanedbatelne s naklady na stazeni spamu (ne 100Kb priloh!) = ZAKAZANO
Zákon 138/2002 Sb., § 2, odst. (1) Zakazuje se šíření nevyžádané reklamy, pokud adresáta obtěžuje.
Obtezuje me bannerova reklama? Obtezuje. Tecka. = ZAKAZANO
Obtezuje me reklama uprostred filmu? Obtezuje. Tecka. = ZAKAZANO
-------------------
O spamu neni potreba se snad vyjadrovat...
===========
Z tohoto pohledu jsou debaty nad charakterem http / pop3 irelevantni. Predklada je jedna strana, ktera z reklamy zije. Podobne argumenty a prekroucene pohledy urcite predlozi i ti, co do schranek vkladaji kila letaku.
Pokud bych prijal, ze otevreni html stranky s nevyzadanou reklamou neni nevyzadanou reklamou, pak letaky nebudou vhazovany do schranek, ale budou pribalovany napr. k chlebu a chleba bez letaku nekoupite. K cemu to povede ? Je to stejne, jako kdyz zakon zacal vyzadovat, aby cigarety staly v restauraci stejne, jako v obchode -> v nekterych restauracich dostanete cigarety jen v balicku se sirkami, kde sirky prijdou na 10Kc, protoze se regulace na sirky nevztahuje.
--------------
Jestli to ale cele neni jen z blbina na zvyseni navstevnosti.... Blbina, ktera vznikla vytrzenim paragrafu z kontextu.
Nevim, v jake podobe byl zakon schvalen, ale pokud vim, tak uz v navrhu bylo, ze prijemce musi vyjadrit nesouhlas, nikoli souhlas. To radikalne meni situaci:
Do schranky vam muze vhodit kazdy cokoli, pokud na ni nemate nalepene, ze si reklamu neprejete. Soucasne to resi i vsechny dusledky, ktere jsem popsal. Nestavi pak ani bannerovou, ani televizni reklamu mimo zakon. Bohuzel vsak ani spam, pokud nebudou mit pop3 servery moznost oznaceni "nechci reklamu".
Kazda reklama vzdy nekoho obtezovat bude, coz by stacilo k tomu, aby byla nezakonna.
Podle me autor zamerne vytrhl z kontextu jeden paragraf a dela bombasticke zavery a ctenari diskutuji. Nebo jsou nasi zakonodarci jeste blbejsi, nez se dalo cekat a zakon bude brzo novelizovan, nebo zrusinuje reklamni trh - a nebo si fakt budeme kupovat chleba vyhradne s reklamou.