Spam versus zákon - předhonili jsme USA?

Diskuze čtenářů k článku

Ladi  |  06. 06. 2002 21:02

Je sice báječné, že jsme předběhli USA, ovšem v USA právo a jeho vymahatelnost opravdu funguje. V tomto směru nás zřejmě čeká cesta tak dlouhá, že nebude problém nás dohonit... LG.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kecki  |  03. 06. 2002 16:24

Pravidlo cislo jedna je aby ste neuvadzali svoj mail na internete a tro nikde a za ziadnych okolnosti. Moja rada znie zalozte si dva maily jeden sukromny a druhy spamovy. Ten druhy nie je na posielanie spamu ale na prijimanie.  Sukromny dajte priatelom a naucte ich robit s BCC teda slepou kopiou ... ak posielaju mail viac ako jednemy cloveku ktory sa nepoznaju nech vsetkych daju do BCC tak sa nedaju vykradat email adresy. Ten druhy mail takzvany spamovy uvadzajte kludne na internete pri registraciach a tak. Ked toho zacne na spamovy chodit moc zruste ho a zalozte novy. Osobne to tak robim. Je to super. Firmy si totiz platia ludi ktory takto hladaju e-maily. V jednej sa mi priznali ze maju na to studentov a ti to takto hladaju v inzeratoch ale aj tu na zive.sk. Samozrejme aj ked sa registrujete na roznych inych strankach nikde nemate zaruku ze nepredaju databazu s mailami userov. Inak na jednorazove registracie ked nemate chut davat niekomu svoj mail odporucam www.freemail.sk registracia je rychla.. 4 policka a hotovo. To je pre take spolocnosti co radi posielaju autentifikavny kod, tym si chcu overit ci je vasa mail adresa OK a potom ma vyssiu cenu. U nas je zatial mailing v plienkach, ale aj to sa rozbehne. Tak vam sukromny spamovany nebude a na spamovom vam nezalezi....... Co myslite uviedol som sem svoj pravy mail? SUPER je ze spamovy si mozete vzdy opustit ked tam toho zacne chodit moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
c  |  01. 06. 2002 11:14


window.open=NS_ActualOpen;
Nedá se udělat volba řazení podle data - kdo má stále projíždět ty velké diskuse?

Nové příspěvky nahoře jsou sice pěkná věc, ale zřejmě aby se naklikalo co nejvíc reklam, musí se otvírat každý zvlášť. Takže 10 nových příspěvků znamená stáhnout 1,5MB!!!!

Aspoň kdyby tam byla volba zobrazit všechny nové

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  31. 05. 2002 21:58

Osobně si myslím, že zákon proti nevyžádané reklamě není vymahatelný. Zatím je všude vidět různé svépomocné výklady se kterými si ti mazaní snadno poradí. Jako příklad uvedu:

Co když v zájmu konkurenčního boje bude záměrně někdo vhazovat nevyžádanou reklamu do domovních stránek skalním antireklamním kverulantům? O databázi těchto reklamních odpůrců bude jistě zájem i ve světě!

Co když konkurence bude jménem nějaké firmy spamovat třeba z feemailů nebo z podvržené e-mail adresy s konkurenční doménou nebo bůh ví odkud?

Co když budu spamovat z ciziny?

Dále nelze udělit nesmyslně vysokou pokutu za to, že někomu vznikly škody v řádu haléřů. Dokonce by takovou žalobu šlo považovat za obtěžování soudů či co...

Antispamový zákon v současné podobě neuspěje. Nebude jediný rozsudek s vyšší pokutou než 10.000 Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobr  |  31. 05. 2002 16:14

To rikal uz muj deda a o Cesich to plati dvojnasob.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fut  |  31. 05. 2002 14:28

Mě teda spam nevadí a celé mi to připadá pěkně uhozený. Udělal jsem si mail na atlasu a na všechny registrace ji používám - takže devadesát procent spamu mi chodí tam a smažu si ji aniž bych ji stahoval a četl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
The_Scooter  |  31. 05. 2002 15:56

Hmm, a ze Te to furt bavi mazat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fut  |  31. 05. 2002 19:14

Nebaví, ale nemíním kolem toho dělat humbuk. Ani bannery mi nevadí - když vlezu někomu na stránky  jejichž provoz něco stojí a já mám obsah zadarmo, tak mi připadá přinejmenším nemorální se rozčilovat kvůli reklamě ( nehledě na to, že jsem díky bannerům už několikrát kápnul na zajímavý stránky o kterejch sem vůbec nevěděl). Všechen ten povyk kolem spamu a bannerů je plácání do vody, kdo chce a maličko umí tak se stím dokáže vypořádat bez zbytečnejch řečí, podle mě to vadí akorát cholerikům, halířákům  a různejm moralistům. Co mi vadí jsou různý neodbytný dealeři který mi vnucujou cd s odpornou muzikou a pod., ty bohužel vymazat nemůžu  .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Labir  |  26. 06. 2002 00:27

Jo, a když už mi vadí i ty banery (jako mě), tak jich tak 80% odruším WebWasherem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  31. 05. 2002 13:22

Kdyz bych vzal uvedeny paragraf do detailu, tak reklama musi zmizet uplne. Bavit se o tom, jestli banner, spam, televize... je uplne zbytecne:

Kdyz to rozdelim na jednotlive "nebo"
Zákon 138/2002 Sb., § 2, odst. (1) Zakazuje se šíření nevyžádané reklamy, pokud vede k výdajům adresáta 

Vyzadal jsem si reklamnu ve forme banneru? Nevyzadal. Vyzadal jsem si clanek. Tecka. Vede k vydajum adresata? Vede, platim telefon pri natahovani. Tecka.  Reci o tom, ze z reklamy server zije jsou sice pravdive, ale to probirejte se zakonodarci.  = ZAKAZANO

Vyzadal jsem si reklamu uprostred filmu? Nevyzadal. Tecka. Vede k vydajum adresata? Vede, platim elektrinu - bez reklamy by film drive skoncil a ja drive vypnul televizi. Vypinani televize na reklamy televizi brzo zrusi. Naklady na odber elektriny povazuji za srovnatelne zanedbatelne s naklady na stazeni spamu (ne 100Kb priloh!) = ZAKAZANO

Zákon 138/2002 Sb., § 2, odst. (1) Zakazuje se šíření nevyžádané reklamy, pokud adresáta obtěžuje.

Obtezuje me bannerova reklama? Obtezuje. Tecka. = ZAKAZANO

Obtezuje me reklama uprostred filmu? Obtezuje. Tecka. = ZAKAZANO
-------------------
O spamu neni potreba se snad vyjadrovat...
===========
Z tohoto pohledu jsou debaty nad charakterem http / pop3 irelevantni. Predklada je jedna strana, ktera z reklamy zije. Podobne argumenty a prekroucene pohledy urcite predlozi i ti, co do schranek vkladaji kila letaku.

Pokud bych prijal, ze otevreni html stranky s nevyzadanou reklamou neni nevyzadanou reklamou, pak letaky nebudou vhazovany do schranek, ale budou pribalovany napr. k chlebu a chleba bez letaku nekoupite.  K cemu to povede ? Je to stejne, jako kdyz zakon zacal vyzadovat, aby cigarety staly v restauraci stejne, jako v obchode -> v nekterych restauracich dostanete cigarety jen v balicku se sirkami, kde sirky prijdou na 10Kc, protoze se regulace na sirky nevztahuje. 

--------------
Jestli to ale cele neni jen z blbina na zvyseni navstevnosti.... Blbina, ktera vznikla vytrzenim paragrafu z kontextu.


Nevim, v jake podobe byl zakon schvalen, ale pokud vim, tak uz v navrhu bylo, ze prijemce musi vyjadrit nesouhlas, nikoli souhlas. To radikalne meni situaci:

Do schranky vam muze vhodit kazdy cokoli, pokud na ni nemate nalepene, ze si reklamu neprejete. Soucasne to resi i vsechny dusledky, ktere jsem popsal. Nestavi pak ani bannerovou, ani televizni reklamu mimo zakon. Bohuzel vsak ani spam, pokud nebudou mit pop3 servery moznost oznaceni "nechci reklamu".

Kazda reklama vzdy nekoho obtezovat bude, coz by stacilo k tomu, aby byla nezakonna.

Podle me autor zamerne vytrhl z kontextu jeden paragraf a dela bombasticke zavery a ctenari diskutuji. Nebo jsou nasi zakonodarci jeste blbejsi, nez se dalo cekat a zakon bude brzo novelizovan, nebo zrusinuje reklamni trh - a nebo si fakt budeme kupovat chleba vyhradne s reklamou.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kopta  |  31. 05. 2002 19:29

Vase logika se poněkud liší od mé, ale pokud jste přesvědčen, že reklama v televizi je nevyžádaná, pak vám mohu doporučit jen to, abyste televizi prásknul u živnostenského úřadu, pak se odvolejte k ombudsmanovi a zkuste treba i (do te doby snad vznikne) spravni soud. Jsem zvědavý, zda během těch řízení narazíte na někoho, kdo uvažuje o „nevyžádanosti“ obdobně jako vy.

Přeji hodně štěstí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  03. 06. 2002 10:03

a) Myslim si, ze je reklama v televizi nevyzadana.
b) Nemyslim si, ze by reklama v televizi odporovala zakonu
=>
c) myslim si, ze paragraf v clanku je vytrzen z kontextu zakona

Rozlišujme dvě věci - vyžádaná reklama a produkt, jehož predpokladanou součástí je reklama (televize, radio, inet). Pouhe obecne povedomi, ze urcity produkt s sebou nese reklamu, nedela z teto reklamy reklamu vyzadanou - pokud si nepustim kanal "Reklama".

Pokud by reklama v televizi mela byt automaticky vyzadana a zaroven by mel platit paragraf uvedeny v clanku, musela by byt v zakone vyjimka - napr. "odber sluzeb audiovizualnich a elektronickych medii, ktere mohou sirit reklamu, je povazovan za souhlas s prijmem reklamy, pokud neni stanoveno jinak". Jenze - pak i e-mail je "medium" schopne nest reklamu a uzivanim e-mailu by byl dan souhlas k oberu reklamy.

Take ve sve odpovedi opomijite fakt, ze v zakone je "NEBO" - t.j. zakaz by se tykal kazde obtezujici reklamy. A ze se vzdy najde nekdo, koho obtezovala a tudiz byla nezakonna, to je jasne. Kdyz nikdo jiny, tak konkurence )

Jednoduse - z reklamy zije spousta firem a je to tak dobre. Z hlediska zakona je podstatne, zda je nutne vyjadrit souhlas, nebo nesouhlas. Ja jsem presvedcen o tom, ze nesouhlas. Jenze zkuste vyjadrit nesouhlas spamerovi, ze? )

A vyjadreni nesouhlasu s prijmem reklamy na inetu, televizi a pod. muze v budoucnu vest k jedinemu - a tusim to zde uz zaznelo.
1) Bud dana firma oznami, ze reklama je soucast jejich produktu, bez ni jej nelze odebirat a odberem s reklamou souhlasite
2) Firma bude produkovat i obsahove totez bez reklam na placenem okruhu - coz si v pripade televize neumim predstavit.

Mam pocit, ze se tady bavime o nicem, pokud nebudeme znat kompletni zneni zakona. Skoda, ze v clanku neni link. No nic, zkusim pohledat... mozna to bude zajimave

Martin

P.S. Nejde o moji logiku, ale o dusledky presneho zneni uvedeneho paragrafu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  03. 06. 2002 11:34

Tak jsem se trosku postoural v zakonech...

1) Televizni a rozhlasova reklama je regulovana zvlastnim zakonem, takze debaty o legalnosti a nevyzadanosti jsou o nicem.
2) Vsude se v zakone mluvi o "reklame urcene pro..", "cilova skupina", "reklama zamerena na osoby"...atd. Pojem "adresat" je pouzit jen v tom jednom, zminovanem, bode.  A "adresat" musi byt znam - coz podle me omezuje platnost tohoto bodu na postovni schranky. U emailu pujde o vyklad pojmu "adresat" - zda by soudce pochopil, co to e-mail je a pak zhodnotil, jestli je e-mailova schranka dostatecne adresna, kdyz jich kazdy muze mit kolik chce.

Zajimavy ale ale jiny bod:
K zajištění možnosti osob svobodně se rozhodnout, zda reklamu sledovat či nikoliv, musí být každá reklama zřetelně oddělena od ostatního sdělení, šířeného stejným komunikačním médiem.

Co na to reklamy plovouci po obrazovce? Co bannery neoznacene jako reklama?

Taky by slo pri trose stesti (a schopnostech pravnika) napadnout bannery se zaskrtavacimi tlacitky. Nebylo by uplatneni jednoho paragrafu, ale myslim, ze by to slo.

No nic, nikdo nejsme pravnici a tak nema smysl se dohadovat.

P.S. Paragraf z kontextu vyrtzen neni a take zakon nestanovi, co to nevyzadana reklama je - zda je to ta, o kterou jsem nepozadal, nebo ta, jejiz prijem jsem explicitne odmitl. T.j. zakon je v tomto nepresny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  31. 05. 2002 11:57

U banneru to chapu ale jak posuzovat to, co se deje napr. i tady? Misto pozadovane stranky se mi nacte stranka s reklamou a az na ni je teprve odkaz na pozadovanou stranku. Podle me tohle uz je nevyzadana reklama protoze jsem chtel zobrazit danou stranku (treba vcetne banneru) a ne reklamni stranku za kterou navic zbytecne tezce platim diky tomu, ze mam pripojeni pres GPRS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kopta  |  31. 05. 2002 12:29

Pokud požadujete URL, pak s touto informací není nesen obsahový význam, ale jen umístění. Pokud si chcete být jist, že se za linkem skrývá určitý obsah, použijte URN (a to bych rád viděl, protože zatím to příliš nefunguje).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peo  |  31. 05. 2002 12:59

snad by ste nechceli, aby zakon upravoval, kedy a kam si moze prevadzkovatel sajtu dat reklamu? :) to by sme sa daleko nedostali... Kadejaky casopis ma tiez casto reklamu vo forme zlozenej dvojstranky hned pred prvou stranou, tym to tiez treba zakazat? Alebo si pustite o 19:00 Markizu, ze chcete vidiet spravy, a ked tam bude nebodaj este reklama (stopercentne tam este bude), chodte zazalovat Ruska.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  31. 05. 2002 11:16

Jsem pro spam ... jedine co bych uzakonil je, ze se muzu odhlasit.
Pokud s spamem nebude souhlasit uzivatel, tak si ji odfiltruje (to ze to nenabizi primo nektere servry je jejich chyba) a nic pres POP3 nestahuju.
Pokud nebude souhlasit spravce domeny, tak ji taky tipne.
Ale mohla by tam byt povynne moznost odhlaseni a to i pro celou domenu, pak by si firma rozmyslela, jestli bude delat bordel, nebo posilat seriozni nabidky. A sankce bych uvaloval az pote, co spamer nebude ochoten prestat otravovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Novak  |  31. 05. 2002 12:02

moznost povinneho odhlaseni teoreticky plati v us, ale prakticky to nefunguje - prvni email ti prijde z adresy ty002@spam.com, s tim, ze je to jenorazova akce, druhy email z adresy urgy087n@spam.com s tim, ze je to jednorazova akce, atd atd ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hlaváč  |  31. 05. 2002 13:03

Už jsem viděl i spam, který prohlašoval že odhlášení se provádí tak, že na něj nebudete reagovat... svinsvo :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spiro  |  31. 05. 2002 13:38

A navic je vcelku znama i dalsi finta:

- spammer si nekde sezene adresy tzv. "bez zaruky funkcnosti" (treba nejaky stary mailing list kde je pulka adres jiz nefunkcnich).

- do spamu pridava odkaz jako ze "na odhlaseni"

- a pokud se nekdo pokusi odhlasit, spammeruv system tuto adresu oznaci jako jiz overene funkcni a zaradi hezky do "ostre" databaze, ktera se pak zacina intenzivne pouzivat (a tez i prodavat dal...)

A to je tez VELKE SVINSTVO.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Viper  |  31. 05. 2002 10:38

Pokazde, kdyz jdu vybirat postovni schranku, najdu v ni 1-2 dopisy a 5-10 ruznych reklamnich novin a prospektu, ktere jsem si rozhodne nevyzadal.
Parkrat jsem vyhodil dopisy is reklamou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kecki  |  31. 05. 2002 10:05

Inak na Slovensku je tento zakon od minuleho roka 147/2001 ak je niekto zo Slovenska. Teraz k teme ... Ako spam by som neoznacoval ak to hodi reklamu do schranky tvoj prevadzkovatel mailu. Preto ze on ti dava priestor a on MUSI z niecoho zit. Ak nie museli by ste platit. Chcelo by sa vam? Ja mam aj svoju domenu a keby mi tam niekto hodil spam tak by som ho zabil. Banner nie je spam lebo to je nieco co je na stranke a je to vec prevadzkovatela ci si ju tam da. Zabranovat bannerom sa zobrazit alebo nadavat len zabija internetovy priemysel ktory ma krutu recesiu ako na Slovensku tak V Cechach a pokial to pojde takto tak sa bude platit tak ako vsade na domenach .com . Reklamy je malo portalov a stranok vela. SMOLA takze ak budete na reklamu nadavat a rusit ju budete platit ina cesta nie je. Zali by ste ZIVE 50 Sk/Cz mesacne za citanie alebo znesiete radsej reklamu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  31. 05. 2002 09:44

Jsou tu v diskusi zajimavy nazory. Prijde mi, ze delat rozil mezi spamem a bannery (koneckoncu i televizni reklamou) lze i nelze. Oboji muze byt obtezujici a ma s tim clovek naklady. Nez se nacte stranka plna reklam, tak to nejakou dobu trva. Oproti 100Kb spamu mene, ale prece. Nadruhou stranu jsou bannery (a televize) soucasti nejakeho obsahu, ktery jsem si vyzadal, kdezto spam typicky neni nijak vyzadany. Bannery bych prirovnal spis k tomu, kdyz freemail servery pridavaji reklamni paticku ke vsem odeslanym mailum nebo ruzne vyzadane newslettry maji podobnou paticku. Podle toho zakona se to ale asi da vykladat i tak, ze bannery a TV reklama a taky biilboardy vedle silnice, ktere me obtezuji, nabouram (skoda velika kvuli tomu, ze se na ne divam apod. by mohly byt trestne. Snad se k tomu soudy postavi rozumne a nebudou uplne striktne dodrzovat literu zakona. Je i moznost, ze se server (typu Zive) uzivatele zepta, zda chce videt reklamu a pokud ne, tak ho to vyzve k zadani uzivatelskeho jmena a hesla (nebo jina autorizace) a pujde do sve placene verze bez reklamy. Pak je tam ten souhlas s reklamou zrejmy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kopta  |  31. 05. 2002 19:24

Věřím, že televizní reklama je obtěžující a máte s ní náklady, ale rozhodně je to reklama vyžádaná -- stejně jako u bannerů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Louis Cypher  |  31. 05. 2002 09:18

GLUM.....Stiahni si na astalavista.box.sk nejaky MAIL BOMBER (je ich tam kopa) a posli im 10000 krat, ze si "neprajes, aby ti posielali reklamne maily"..... Myslim si, ze ich to prejde....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
The_Scooter  |  31. 05. 2002 15:54

To dost tezko, odesilatel je vetsinou fake.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pedro  |  31. 05. 2002 08:39

No me nevadi tak moc prvni spam od nejake firmy, pokud v nem bude odkaz na vyrazeni z rozesilaciho seznamu nebo jeste lepe, aby tam byl odkaz na ponechani v seznamu a pokud na nej nekliknu, tak se automaticky predpoklada,ze to odebirat nechci. Taky me dost stvou dementi, co mi porad posilaji nabidky na ucast v nejakem letadlu (nejake formulare za dolary), ty bych hned strilel, zatim to resim tak, ze jim ten mail poslu zpatky tak 10-100 i s tou velkou prilohou a doufam, ze to vybiraji pres pop3

Podle me je lepsi takovyto postup:

Prijdme mi mail od dane firmy, ja se na nej podivam a bud potvrdim, ze chci od teto firmy takoveto nabidky dostavat, nebo ne a pak me od ni neprijde zadny reklamni mail (teda pokud jim zase svoji adresu nekam nezadam do jejich formulare, s tim, ze chci odebirat "novinky" - u takovychto dat by byla povinnost logovat min. IP odesilatele aby se spameri neohli kryt, ze tam nekdo "cizi" zadava muj email). Kazdy dalsi reklamni email (za predpokladu, ze jsem potvrdil odebirani "novinek"), by obsahoval link na vyrazeni ze seznamu. Pri vyrazeni by se postupovalo stejne, jako kdybych napoprve prijmani nepotvrdil.

U malych firmicek, co se nezivi internetem a posilaji maily namualne, by musela byt nazacatku adresa, na kterou mam poslat prikaz (ne zadost) o vyrazeni se adresare.

Vsechny maily, by takoveto nalezitosti nesplnovali by byli povazovany stejne jako maily od firem, kterym jsem zakazal (nedovolil) mi posilat maily.

 

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Glum  |  31. 05. 2002 09:00

Potwrzeni by bylo super ,ale i tak se tim spammeri neridi.. swuj soukromy mail dawam jen pratelum a stejne se mi na nem objewila reklama od jedne CESKE firmy na tiskarny, dig fotaky ...  min 2x jsem psal na info te firmy ze si nepreju aby mi byly maily zasilany .. co se stalo ?? Nic .. mail za 1-2 mesice stejne prijde ... sice to je jen cistej text s odkazem a ne beznej spamoidni humus ,ale cekal bych ze se aspon budou chowat solidne a neotrawowat dyz nejni zajem ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mk  |  31. 05. 2002 19:09

Tím, že jsi jim to poslal zpátky, jsi jen potvrdil, že ta mailová adresa je funkční a používaná

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pankreas  |  31. 05. 2002 19:48

Objevujete kolo... Uz v pradavnych dobach se lide okolo internetu dohodli na jiste netiquette, kterou se zavrenim obou oci prevzali i autori podobnych nabidek (puvodne je totiz vubec neakceptovala). Vedeli, ze mail by mel byt co nejstrucnejsi, formatovany textove, bez priloh a predevsim: Neexistuje veta "pokud nechcete dostavat, odpovezte" - vzdy jen "pokud dostavat chcete...".
Co se zarazeni do odberu novinek tyce, byva na to vhodne okamzite na danou adresu upozornit - at uz s potvrzenim dalsiho zasilani, nebo s jasnym zpusobem odhlaseni (sdeleni ip adresy, odkud byla zadost poslana, je nabiledni). A i kazda nasledujici zprava by samozrejme mela mit jasne uvedeny zpusob, jak se v pripade automatizovane distribuce z listu odhlasit.
Je to otazka strucnosti - tezko ji ovsem chtit od nejruznejsich "marketingovych manageru", kteri k internetu prisli pred rokem a spojeni pres modem si tak nejak uz nedokazou predstavit. Cesta k reseni? Vede od ISP - casovy postih odesilani hromadneho listu by mel byt i v jejich zajmu; mailinglisty uz vyzaduji urcitou internetovou gramotnost, kterou odesilatele spise postradaji. A upozorneni na nevhodne chovani, zapracovani podobnych pravidel do smlouvy apod. by snad meli delat i pro svoje dobro.
Nabidek od Uzasnych Malych Podporyhodnych Ceskych Firem mi denne chodi kolem dvaceti... A az budu potrebovat kartonove krabice, nejlepsi nabidku si stejne najdu sam.
Ano, mohu pouzivat IMAP a mazat primo na serveru: Co si ovsem pocit se zpravou "Od: Firma. Predmet: Spoluprace." Co kdyz jde o dopis urceny opravdu mne? Pak to stahnu a je tam zprava nejakeho autodopravce, ktery priklada 0,7 MB wordovy dokument s vlozenymi obrzaky tatrovek... Skoda, ze iniciativa antispam.cz vyhnila.
Usmevne take je, jak odesilatele na slusne upozorneni reaguji - jedna nejmenovana marketingova agentura se na me oborila, jak si mohu dovolit byt proti konkurencnimu prostredi na siti a ze moji adresu "nasla na internetu" a co tedy vlastne chci... Ach jo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pankreas  |  31. 05. 2002 19:51

a pokud po reklame opravdu tolik touzite, nuze prihlaste se do nejake prislusne konference. budete informovan a zaroven se otevre jednoduchy distribucni kanal i pro vas, protoze zadnou databazi adres mit nemusite a zaroven vite, ze nikoho svymi plky neobtezujete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Janys  |  02. 06. 2002 10:08

Nerozumim uplne mechanismu odesilani mailu. Ale v hlavicce mailu je neco jako "default replay-to address". Musi byt tato polozka stejna jako adresa odkud byl mail odeslan? Pokud bude jina, kam odpoved pujde? Meho kamarada totiz kdysi zasypaly odpovedi (nadavky) na spam, ktery nikdy neodeslal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JV  |  02. 06. 2002 20:56

Polozka Replay To: nemusi obsahovat stejnou adresu, z ktere byl mail odeslan. Napriklad, kdyz se prihlasis do mailove konference, tak tato polozka se vyplni adresou mailkonference, aby se o odpovedi dozvedeli i ostatni ucastnici o odpovedi - ne jen tazatel. Polozkou Replay To se ridi mailovy klienti, kteri ji predvyplni za uzivatele, kdyz klikne na odpovedet ....

Z hlavicky mailu lze zjistit jmeno serveru, ze ktereho byl mail poslan, a serveru, pres ktere sel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
spes  |  31. 05. 2002 08:28

kdybychom meli rychlejsi pripojeni ZE? a stranky jako po.rany www.zive.cz by behaly trochu obstojne a to mam pevnase...

a kdyz  spam pres POP3=zlo, tak proc baner pres HTTP=dobro??  zabit oba!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peo  |  31. 05. 2002 12:49

a kdyz  spam pres POP3=zlo, tak proc baner pres HTTP=dobro??  zabit oba!

Tento nazor myslite akoze vazne? Vy ste tych webstranok asi moc neprevadzkoval, ze? Ono je taky mensi rozdiel medzi mailom a webom: mail je Vas, web je niekoho ineho... tak mu tam nelezte, ked nechcete vidiet banner! A necitajte casopisy, lebo tam je tiez dost reklamy, a nechodte po dialnici, lebo aj tam su billboardy, a nepozerajte televiziu, nepocuvajte radio.... a tak. Niekedy sa fakt cudujem, ako dokaze mat niekto rychlejsie prsty ako mozog: Najprv pise, potom rozmysla (ak vobec).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
spes  |  01. 06. 2002 18:57

asi te zklamu kamo...: nectu casopisy, nesleduji TV a posloucham radia bez reklam, nesnasim bilboardy a lidi jako zaplacene typky pro AAA, a znacne jsem omezil navstevu serveru www.zive.cz (protoze nesnasim pohybujici se auticka a jine k.aviny, pres informace, ktere me zajimaji) a do mojho MOZGU ti kul.vy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KOrel  |  31. 05. 2002 08:18

Tolik reditelu jsem jeste nevidel: http://www.panax.cz/kontakty/vedeni/default.htm 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zbynek  |  31. 05. 2002 08:51

JO , akorát, že finanční a externě-komunikační ředitel maj místo ksiftů jenom prázdnej flek. Asi je vyhodili . Nebo se ředitel internetové divize nějak špatně činí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondrej Krajicek  |  31. 05. 2002 09:19

Me to spis pripada, ze ta firma je slozena jenom z reditelu. Asi tak jako kdyz se fyzicka osoba-podnikatel pasuje na generalniho reditele pro vseobecne rizeni obchodni polity a strategie firmy. No a tady vlevo, tady vzdycky sedej...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  31. 05. 2002 12:29

U internetových firem je běžné, že má firma cca 2x tolik ředitelů a managerů než zaměstnanců - např. http://www.tourist-site.com/www.hotel.cz/system//contact.php, http://xland.xland.cz/index.php?jaz=&akce=team a vpodstatě všechny amatérské Weby na internetu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh  |  31. 05. 2002 09:22

PVT jich ma myslim 14 (slovy "ctrnact" ;o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
czbird  |  31. 05. 2002 09:48

7 reditelu a jenom 1 asistentka? No panove...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.Tajovsky  |  31. 05. 2002 11:17

Ta je pro zatim neobsazene misto presidenta spolecnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  31. 05. 2002 06:39

Chci se zeptat, jestli podle tohoto zakona bude mozne trestat posilani SMS na mobil?

Př. Někdo někomu přes SMS bomber pošle 5000 SMS na mobil a dotyčný tak má zablokované zprávy, protože 5000 zpráv nemá šanci smazat...

Diky za odpoved.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
czbird  |  31. 05. 2002 09:45

Proc by je nemel sanci smazat? Rekneme, ze ma blbej mobil, ktery prichozi SMS uklada na SIM a treba Oskara, na jehoz SIM je 25 pozic pro sms. Pak staci 200x pockat, az se pamet zaplni, a SMSky odmazat. Vezmu-li v uvahu, ze k zaplneni dojde rekneme max po 1 minute, tak na odstraneni 5000 SMS mi vystaci neco kolem 3 hodin aktivniho mazani...  Jde to, ale dre to...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kopta  |  31. 05. 2002 12:27

Pokud je to reklamní nabídka...

Ale tady se spíš vyplatí zatelefonovat na zákaznickou potvoru a dohodnout se na
a) odmazani cele fronty (s rizikem ztraty chtenych SMS)
b) na odriznuti ISP, ktery takovou prasarnu pustil skrz svoji sit. (ano, i tohle bezne operatori udelaji).

Kamaraduv zamestnavatel po jednom takovem "utoku" vedenem z jeho site musel zmenit poskytovatele pripojeni, protoze operator zablokoval jeho IP adresy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
saisho6  |  05. 06. 2002 07:49

Problem je v tom, ze ty nikdy nevis kolik ti tech SMSek prijde. Porad mazes v domeni, ze uz to musi skoncit a ono porad nic.
Jedine reseni je nemazat a pockat 72 hodin, coz je platnost SMSky. Po 72 hodinach se nedorucene SMSky samy smazou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo  |  05. 06. 2002 21:18

No nevím eurotel či t-mob, ale oskar posle nastesti max. 30 zpráv za den, tak takový pytlovinky u něj nehrozí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
natal  |  31. 05. 2002 02:54

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
natal  |  31. 05. 2002 02:56

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  31. 05. 2002 02:05

Nevim jestli bych byl az tak radikalni jako ty, ale v zasade s tebou v tomto smeru souhlasim.

Ne ze bych nepochopil o co jde, viz ma poznamka na pocatku, jen jsem polemizoval o reklame jako takove a to i na inetu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  31. 05. 2002 01:19

Ja bych se spise zastavil nad reklamou jako takovou. Myslim, ze reklama neni z ekonomickeho hlediska nic jineho nez komunikace mzi zakaznikem a firmou. Ano je pravda, ze ze strany firmy je relativne vynucena (letaky ve sschrance ci maily v poste), ale je opravdu vzdy otravna a nezadouci? Uvedu dva priklady.

1) Pracuji v pocitacove firme a maily velmi peclive zalohujeme a to vcetne reklamnich nabidek. Ono je samozrejme, ze kdyz prijde nabidka na nejake skvele kartonove krabice obrovskych rozmeru od nejakych papiren, ze je v tu chvili otravna. Ale za dva mesice kdyz najednou clovek potrebuje odeslat pomerne velkou zasilku tak si vzpomene, ze nedavno dostal nejakou nabidku, vyhleda si ji, zavola tam, oni dodaji krabice a najednou jsme vsichni spokojeni. A to i sef:o)

2) I druha poznamka je podobna. Doma jsme usoudili, ze nase lednicka je ji notne stara a rekli si, ze se po nejaky podivame. Tak jsme obcas nakoukli do nejakeho toho letaku a zcela umyslne cekali na nejakou cenovou akci az bude levnejsi. Velmi brzy, cca do 1 mesice jsme se dockali a meli jsme novou a jeste k tomu levnejsi lednicku (a to pomerne vyrazne). Ruku na srdce, nechovate se podobne? Ja to takto delam velmi casto. A pomerne se mi to vyplaci. No a cenou za to je, ze obcas proberu schranku a letaky, ktere nechci vyhodim do krabice, ktera je pod schrankami pripravena. A ani stisk klavesy DEL mi prilis problemy nedela. A muzu Vas ujistit, ze do prace mi chodi pomerne hodne reklamnich mailu.

Zaverem: Nyni pote co mi parlament schvalil tento zakon, ktery se tvari jako, ze je pro dobro lidem, budu muset pri koupi nove televize objizdet vsechny supermarkety v Praze. Pani ti mi usnadnili zivot.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Keson  |  31. 05. 2002 01:51

Myslim, ze jsi nepochopil, o co tu jde. Konkretne v mem pripade, kdy delam spravce site v male firme vlastnici asi 6 domen, denne prijde na nase mejly asi tak 500-600 spamovych sr***k. A to ti potom otravi zivot.

Pripoustim, ze reklama v cechach na ceske produkty a sluzby by byla jeste akceptovatelna, kdyby se nejak regulovara (rekneme jen link, nikoliv 120kb HTML e-mail s obrazky) a clovek by si na ni kliknul, kdyby ho nabizenej subjekt zajimal, ale pokud mi chodi prevazne nabidky z ameriky na praci z domova, vydelate 100000 dolaru, porno reklamy, zadosti na schovani 60.0000.000 dolaru nakymu magorovi... Sorry, ale todle bych skutecne trestal tvrdejma pokutama nebo jeste lepe zalarem. Protoze to neni jen otravovani a naklady spojene s tahanim posty, ale take naklady firmy na mou osobu a cas straveny likvidaci, instalaci nejruznejsich vice ci mene nefungujicich antispamovych ochran apod.

Tolik muj prispevek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej Bouda  |  31. 05. 2002 06:52

jo, ale protože jsme v čechách a jde o český zákon, případné postihy jsou možné pouze pro české subjekty... :(

takže - náš skvělý antispamový zákon nás spolehlivě ochrání před tím, co by se nám možná i mohlo hodit, ale před tím, co zaručeně nepotřebujeme, je bezmocný..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  31. 05. 2002 08:46

Jestli jsem dobre pochopil tento opet do detailu propracovany zakon, tak staci, kdyz poslu kamaradovi za hranice mail s zadosti: Posli tento mail na techto tisic adres do ceska a jsem zase z obliga?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej Bouda  |  31. 05. 2002 09:05

Jen v případě, že kamarád nebude vypovídat o tom, kdo mu zadal zakázku..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kocab  |  31. 05. 2002 18:08

Kecas, proc by mel vypovidat zahranicni resident? Toho se ani nikdo nebude ptat, policie Ceske republiky ani urednik v tomto state neudela nic, co nemusi a tedy se ho ani nezepta...

Spis to bude o tom, ze v nabidce bude uvedeno, kdo provadi nabidku a tomu bude treba dokazat, ze si to zadal, jak se to prokaze nikdo nevi...

Ja bych to spise videl tak, kdyby se poradne rozjel pranyr, tedy vyveska nesolidnich spammerum, kteri posilaji reklamy bez prihlaseni. jenze to stoji penize a cas a to stat nezaplati!

Druhou alterantivou je umoznit prihlasit si reklamy, ale to take stoji cas a penize (system, ktery skutecne overi autora zaslanim hesla a nasledneho prevzeti potvrzeni) a malokdo je natolik pocitacove gramotny, aby si to relativne slozite prihlasoval ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Brázda  |  31. 05. 2002 10:19

Anglicky psanej spam je docela fajn, clovek aspon vi, o co jde. Mne ale ted chodi spanelsky a cinsky... Ze by to odpovidalo preferencim na pornowebech???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza  |  31. 05. 2002 13:14

Tak jest...

On Velky Bratr te peclive hlida a na zaklade tvych sexualnich preferenci ti posila spam presne cileny na tve libido...

A pak ze neni k sezrani

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pehucz  |  09. 06. 2002 01:17

Naprosto dokonale popsané.To o čem píšeš - reklamni nesmysly v e-mailu,znám taky až moc dobře.Možná o to víc,že mám svoji adresu na hotmailu.A tak jsem denně zavalený nabídkami na sexuální hrátky s těmi nej nej nej kočičkami z celé Ameriky .

Copak o to,ty hrátky bych si samozřejmě nechal líbit,zvláště po 17 letech manželství,ale to bych musel od amíků dostat jejich pitomé vízum a to jak všichni víme není prakticky dosažitelné.Co kdybych probůh chtěl v USA zůstat abych jim mohl uklízet jejich podělané hajzlíky a tím bych patrně ohrozil jejich ekonomiku?  

Jinak asi abych ty sexuální hrátky mohl vydržet,nikdy mě nezapomenou nabídnout asi metrák VIAGRY,potom pro financování takových orgií dostanu nabídky na úvěr cca. 2500 US$ až těch 60.000.000 US$ a potom mě zvou na super relaxační dovolenou.Jsou to holt "dobráci" k pohledání...

Spam je prostě svinstvo a bojovat proti němu je nutné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wang  |  12. 06. 2002 10:04

hehe a jak to delate? zrejme hledate casto na pornoserverech a warez a vetsinu tech "spamu" jsete si sami vedome ci nevedome objednali , jinak nechapu, jak je mozny tohle mnozstvi, me jich prijde tak 5-10 do mesice a vyhradne ceske firmy, z nichz se vetsina odkazuje na Albertinu, ze maji odtamtud kontakt a ze mam dat vedet, obtezuje-li me jejich mail....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vašek  |  31. 05. 2002 07:09

Petře, nevyžádaná reklama mi vadí. Hodí se příměr ke zvířeti v  zajetí a ve volné přírodě. V zajetí je omezována svoboda (spam) tím (firma) kdo ho za to nakrmí (a to je ta tvoje lednička). Nebo je volné (neotravují spamy) a musí se o potravu postarat (aktivně jednou za čas vyhledat slevu). Já dávám volnost svobodě a ne tomu, že mi někdo podsouvá za moje penize něco o co nestojím.

Konečně jeden smysluplný zákon !!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  31. 05. 2002 11:41

Ja take jednoznacne davam prednost svobode a volnosti. Nezlob se, ale o to prave de, kdyz nechces tak si pro tu lednicku nechod tak ten letak proste zahod. Nikdo nerika,ze to jit koupit musis. Take se na tu svobodu podivej z hlediska firmy, ta (firma) je dle tebe po schvaleni tohoto radoby ochranarskeho opatreni, svobodnejsi? Rozhodne ne. 

Este se na to podivej z ekonomickeho hlediska. Tato reklama jednoznacne zvysuje efektivnost trzniho prostredi. Snizuje transakcni naklady ekonomiky a zvysuje informovanost subjektu. A me jako zakaznikovi setri moje penize. Ja kdyz planuju koupi nejakeho (vetsinou) spotrebniho zbozi, tak proste cekam az se to v nejaky akci objevi a pokud je to dle me zajimavy tak si to vezmu. Necitim se nejak nesvobodny. Naopak mam moznost vyberu.

Jeste jedna zkusenost. Spolecnost, ve ktere pracuji nedavno mela svoji produkci v letaku jednoho retezce. A muzu ti rict, ze by ses mozna divil jak se okamzite, ze dne na den zvedly prodeje. A ted otazka: Proc to zakazovat, kdyz to funguje? A zjevne je to pro obe strany (firma i zakaznik) vyhodne.

Parafraze tve zaverecne poznamky: Zase jeden zakon co se snazi lidi sdruzit do maleho stadecka ovecek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  31. 05. 2002 12:18

Podle me by se to dalo vyresit tak, ze se uzakonni povinnost oznacovat reklamni maily treba retezcem *REKLAMA* a kazdy, kdo by je nechtel, mohl by si je odfiltrovat jeste na serveru. Ale pokud si nekdo mysli, ze v reklame jde v prvni rade o informovanost zakaznika, tak by mu mohly vic vyhovet reklamni (inzertni) severy. Tam by kazdy chtel AZ by neco potreboval a nemusel by tridit a archivovat nejake mesice stare maily. Taky webove vyhledavace jsou dobra vec .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  31. 05. 2002 12:26

to je prave to, ze ty reklamni servery zase tak dobry nejsou, to uz musim vyvinout usili a pravidelne tam chodit. Takto to mam "RELATIVNE" bez namahy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
macík  |  31. 05. 2002 15:19

velmi dobrý nápad - zákon by ukládal povinnost ve spamu používat daný název předmětu a podle toho by si to uživatelé mohli filtrovat, kdo by to obešel - je napadnutelný.

každopádně, já mám spam rád, pomáhá mi zorientovat se v nabídkách a rychlých akcích (něco jako psal Petr)

co proto odsuzuji mnohem ostreji jsou vulgarni reakce nekterych respondentu - to je alespon vypovidajici hodnota o narode.

pridam svou trosku do mlyna - uz jste uvazovali, kolik se usetri na zivotnim prostedi, kdyz misto letaku na papire budete dostavat maily... ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  03. 06. 2002 08:51

já mám spam rád, pomáhá mi zorientovat se v nabídkách a rychlých akcích
Prijemce.
co proto odsuzuji mnohem ostreji jsou vulgarni reakce nekterych respondentu
Odesilatel.
Z toho usuzuji na jedno. Mate spam rad proto, ze jste sam spammerem. Co se tyce vulgarnich reakci. Ja povazuji za vulgarni, kdyz mi nekdo otravuje zivot kvuli svymu vlastnimu byznysu. At je to macik nebo klacik.
Dejte mi laskave pokoj, kdyz si chci neco koupit najdu si to sam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Klimovic  |  03. 06. 2002 10:17

A kolik by se usetrilo, kdybych nedostaval nic, to vas nenapadlo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa Kokes  |  31. 05. 2002 12:32

Ja take jednoznacne davam prednost svobode a volnosti. Nezlob se, ale o to prave de, kdyz nechces tak si pro tu lednicku nechod tak ten letak proste zahod. Nikdo nerika,ze to jit koupit musis. Take se na tu svobodu podivej z hlediska firmy, ta (firma) je dle tebe po schvaleni tohoto radoby ochranarskeho opatreni, svobodnejsi? Rozhodne ne.

Potiz se spamem v elektronicky podobe, ktera neni u klasickyho spamu az tak viditelna (tj. da se vysledovat, ale jde o vyjimecny pripady), je skutecnost, ze naklady na normalni spam plati odesilatel, zatimco naklady na elektronickej spam plati zejmena prijemce. Pochybuju, ze bys mel tak tolerantni pristup ke klasicky reklame, kdyby u kazdyho billboardu byl student, kterej te za kazdy, i nahodny a nechteny, prohlidnuti zkasnul treba o 1 halir.

Este se na to podivej z ekonomickeho hlediska. Tato reklama jednoznacne zvysuje efektivnost trzniho prostredi. Snizuje transakcni naklady ekonomiky a zvysuje informovanost subjektu. A me jako zakaznikovi setri moje penize. Ja kdyz planuju koupi nejakeho (vetsinou) spotrebniho zbozi, tak proste cekam az se to v nejaky akci objevi a pokud je to dle me zajimavy tak si to vezmu. Necitim se nejak nesvobodny. Naopak mam moznost vyberu.

Tohle je ale hodne demagogicky! Reklama nesnizuje transakcni naklady, akorat je presouva od zadavatele ke spotrebiteli (kterej tu reklamu zaplati v cene vyrobku; v elektronicky podobe plati dokonce dvakrat - jednou ve vyrobku, a jeste pred tim za prohlidnuti). Nezvysuje informovanost zakazniku - to by musela poskytovat objektivni informace. Dejme tomu, ze jsou lidi, kterym to nevadi a dokonce vyhovuje - ale jsou taky lidi, ktery tu reklamu nepotrebujou a nechtej, a stejne za jeji elektronickou formu musej platit.

Jeste jedna zkusenost. Spolecnost, ve ktere pracuji nedavno mela svoji produkci v letaku jednoho retezce. A muzu ti rict, ze by ses mozna divil jak se okamzite, ze dne na den zvedly prodeje. A ted otazka: Proc to zakazovat, kdyz to funguje? A zjevne je to pro obe strany (firma i zakaznik) vyhodne.

Protoze je to vyhodny jen pro jednu stranu, druhy strane je to vnuceno bez moznosti obrany.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
benzin  |  15. 06. 2002 13:49

Ty tvrdis, ze s papirovou reklamou nemas zadne vydani?

1) Cas, ktery musis stravit jeji prohlizenim a trizenim

2) Likvidaci (ta je drazsi nez v el. podobe). Filty na netu pracuji spolehlive. Staci nastavit e-mail lidi, ktere ma mazat okamzite, ktere ma vydu predat na tvuj stroj cele a u ostatnich preda pouze subject a tak odfiltrujes 99% spamu s minimalnimi naklady.

3) U emailu se stava mene casto ze s nevyzadanou rejklamou znicis i Nekjake podstatne informace. (No nerikej, ze se ti nikdy nestalo, ze jsi nejaky dopis nedostal jenom protoze jsi ho vyhosil s reklaminim letakyem.)

4) Obtezuji mne a to silne reklamni letaky politickych stran. Konec predvolebnich kampani

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vašek  |  31. 05. 2002 13:07

Slabina tvé odpovědi je v tom, že každý mluvíme o něčem jiném, já o spamu ty o letácích. Obě věci mají společné jen to že mi je někdo doručí. Do schránky fyzicky bez mojich nákladů, elektronicky za moje peníze. To první zahodím a fertig. To druhé také, ale bohužel jsem někomu přispěl jen za to, že existuji. Ještě k letákům. "Zatím" vím o jednom svém případu, že s hromadou letáků jsem vyhodil i důležitý dokument.  Jak jsi na tom Ty s domovní schránkou po 14 dnech dovolené? Co se týká nevyžádaných mailů, zásadně se nebavím s těmi co se alespoň nedovedou za nevyžádaný mail v úvodu omluvit.

PS nevím co má znamenat parafráze, netuším vůbec co tím myslíš. Kde končí moje svoboda začíná svoboda ostatních a naopak. Tvoje pojetí svobody zmenšuje moji svobodu. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
benzin  |  15. 06. 2002 13:54

Je to vyrazne omezeni svobodu. Temer cokoli je mozno povazovat za reklamu. A temre cokoli muzes zalovat ze to, ze te to obtezuje.

Mne strasne obtezuji Jehoviste, reklamy pol. stran, poulicni prodejci. Tento zakon je muze vsechny pozavirat.

Zahozeni takoveho letaku otezuje nejen tebe (protoze odvoz odpadu hradis - naklady take zanedbatelne) tak ale take vyrazne zivotni prostredi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
potr  |  15. 06. 2002 23:30

BLBOST

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Klimovic  |  03. 06. 2002 10:04

Rika vam neco pojem mafie? Proc to zakazovat, kdyz to funguje? Nemuzete vsechno omezit jen na ekonomiku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka  |  27. 06. 2002 22:06

Příteli,
protože tvoje logika kulhá na všechny čtyři nohy (ano, tolik jich podle mě máš), soudím, že tvé argumenty jsou formovány spíš aktivním spamováním než touhou po výprodejové ledničce. Ono nejde o ledničku, ale o drzé zneužívání Internetu způsobem, který by ho zničil, kdyby mlčící většina jeho komerčně činných uživatelů nebyla uznalá a slušná a vyhýbala se mu. Takže nemlž a neblbni nám hlavy. Spam je svinstvo a analogický výrok platí na jeho autory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
benzin  |  15. 06. 2002 13:37

Naprosto nesmyslny zakon

1) Neexistuje zpusob jak dokazat, ze nokdo spam rozeslal, nebo zadal.
Neexistuje zpusob jak dokazat na internetu svou identitu

2) Pokud utrzis nejakou ujmu muzes pachatele zalaovat a je jedno z jakeho duvodu jsi tu ujmu utrzil. (I kdyz mu to v pripade spamu nidky nedokazes.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
potr  |  31. 05. 2002 07:19

Musím s tebou souhlasit, na druhou stranu bych rozlišoval reklamu mailem která se posílá lidem , nebo firmám. Pokud mám firmu tak celkem pochopím  a jsem ochoten akceptovat, že mi chodí reklamní emaily na různé zboží a služby a někdy mezi tím opravdu najdu něco co se hodí.

Pokud se ale jedná o normálního člověka - tak tam může reklama opravdu obtěžovat.

Problém je vtom, že zákon zase postihne jak je v čechách zvykem malé tuzemské firmy pro které je tato forma reklamy cenově přijatelná a spamery ze zahraničí kteří hlavně plní emailové schránky různými nesmysly se to nedotkne.

Jsem spamer, když mám firmu která vyrábí nábytek a najdu si na internetu emailové adresy prodejců nábytku a pošlu jim nabídku? Co když se to některému nebude líbit a udá mě?

Z sebe musím říct, že když mi chodí nabídky např. na levnější materiály od různých firem tak mi to nevadí. Naopak mám dojem, že od toho tu internet je.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso  |  31. 05. 2002 09:16

Kdyby chodili reklamy na kartonove krabice, tak by to byla krasa. Vetsina spamu, co me chodi obsahuje nabidka na vydelani spousty penez pochybnou cestou, ruzne sexualni sluzby nebo podivne leky ke zvyseni potence.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  31. 05. 2002 11:44

Ale toje prave ono, ona chodi i ta na ty krabice i ta na ty erosenky. Ale kdyz neco smahem zakazu tak prestanou chodit i ty levny kartonovy krabice

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
benzin  |  15. 06. 2002 13:59

jeslti mas tolik spamu tak ze dvou duvodu

1) zazadal sis o ne, kdyz jsi naletel na "FreeSEX into email" (ja taky a od tama mi reklama chodi vyhraden a proto se da taky solidne odfiltrovat)

2) jsi na email serveru, ktery poskytuje tzv. LDAP coz je sluzba, kdy mi server da seznam vsech jmen a email adres nalezejici k uctum. Napriklad Seznma (jeho sluzba LIDE), Atals, Centrum atp.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso  |  15. 06. 2002 14:33

Tolik spamu me chodi proto, ze dany e-mail casto pouzivam na webovskych strankach a software spammeru ho z nich grabuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leos Janek  |  31. 05. 2002 12:12

Jestli si pamatujete zpetne dva mesice, jaka reklama vam prisla a co nabizela, tak obdivuji vas mozek. Pokud to teda neni naplni vasi prace, pamatovat si kraviny.

Zajimalo by mne, co byste rikal, kdybyste mel modem a musel si stahovat emaily s reklamama, ktery se vam jednou budou MOZNA hodit, ale spis nikdy. O tom to je, ze clovek plati za neco, co nechce a nepotrebuje. To ze ve vasem pripade to jiste plati zamestnavatel (v horsim pripade stat, tedy my vsichni) je jen vase zaslepenost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
benzin  |  15. 06. 2002 14:04

Tak si nastav Filtry a z emailu, ktere neznas stahuj jenom subject a pak ho bud smaz a nebo ho stahni cely. (Nebo zakaz stahovani priloh. Ty co budes chtit dostahuje pozdeji.)

To ze z papirovima letakama umis a neplatis za zniceni kazdeho je protoze jsi informovan. Ze neumis zachazes se SPAMem je jenom tvoje neschopnost.

A zakon nemuze soudit podle tvych schopnosti, nebo neschopnosti. A tenhke zakon jednoho krasneho dne zavre novomanzele za to ze rozesilali svatebni oznameni (ktere si jen malo kdo explicitne vyzada).



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Klimovic  |  03. 06. 2002 09:53

Ne, nebudes muset nic objizdet. Pouzijes vyhledavac. Nechci dostavat nabidky lednicek, proto, ze ty si v nich hledas. Jestli chces dostavat reklamu, mel by sis ji nekde prihlasit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CashMan  |  31. 05. 2002 01:06

Je to děs. Bannerová reklama rozhodně není SPAM. Je to jako v televizi - bez reklamy by se neuživila. Pokud chceme informašní servery bez reklam, tak se domluvme, že si za přístup na ně budeme platit. Já pro takovou dohodu nejsem!

SPAM = e-mail je neopak prasečina nejvyššího kalibru. Podle mě je mnohem horší než papírová reklama ve schránce. Když mi někdy předevčírem odněkud přišel SPAM končící slovy, že na vyrobení této reklamy nebyl pokácen ani jeden strom, měl jsem už fakt chuť podat žalobu anebo jim aspoň ten jejich ekologickej mail zbombardovat (škoda že nevím jak na to . Za SPAM jen ty nejtvrdší tresty!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xroot  |  31. 05. 2002 02:43

Úplne súhlasim,

a som rád, že aspoň niekde zákonodarcovia nespia.
Aj ja chcem taký zákon.
A samozrejme, žiadam trest smrti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Unclefucka  |  02. 06. 2002 14:05

Pouzivam McAfee SpamKiller 2.9, pres jeho genialni moznosti se mi zadny srackoidni spam nedostane do inboxu.
Ma suverenne nej. moznosti nastaveni, rozhodne doporucuju.

uF

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo  |  05. 06. 2002 21:08

No, nevim jak ten spam killer funguje, ale aby to nedělal tak, že si to první stáhne a pak smaže, pak by to nemělo smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
benzin  |  15. 06. 2002 13:25

Tak tohle je naprosta demence.

1) Ceske zakonodarstvi jeste neuznava elektronicky podpis

2) Nemohu dokazat svou identitu presne stanovenou posloupnosti znaku, kterou mam jednoznacne pridelenu nekterou autoritou.

3) Dokazte mi, ze jsem poslal SPAM. Kdyz se nemohu podepsat tak i kdybych tam dal sou adresu a plne doznani tak mi to nedokazete.

Je to kravina, stejne jako softwarova policie (ta taky nemuze nic delat, kdyz prohlasite, ze jste dany software nidky neuzil a proto nikomu nezpusobil ujmu proste nektere veci jsou jen medialni bublina.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Velecký  |  31. 05. 2002 00:35

Odvolávat se na charakter protokolu HTTP při posuzování bannerové reklamy myslím není to pravé ořechové protože:
1. Jaký je rozdíl mezi tím, když aktivně z vlastní vůle dám protokolu HTTP příkaz ke stažení stránky a výměnný systém mi tam podstrčí 50 kilo reklamy a stavem, kdy protokolu POP3 dám aktivně z vlastní vůle příkaz ke stažení obsahu mojí mailové schánky kde na mě čeká 50 kilo spamu?
2. Prohlížím-li si poštu zásadně protokolem HTTP nemohu nikdy označit žádnou poštu jako spam?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stumpy  |  31. 05. 2002 01:10

Rikam si: At konecne nekdo proti spamu neco udela protoze me to s***  a jsem rad ze se snad neco bude dit.

Na strane druhou... to co rikas, Lukasi, rozhodne ma neco do sebe   Na neco jsi kapnul...

Stumpy   http://www.lzive.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Keson  |  31. 05. 2002 01:54

Ad bannery:

u nas v praci ( a ja doma ) resim banerovou reklamu celkem snadno. Z logu jsem si zjistil, nazvy asi 100 nejbeznejsich banerovejch firem a sajtu a ty jsem nastavil ve winrouto jako zakazany adresy. Bannery zaplatpanbuh vetsinou fungujou jako volzenej link na prave bannerovej server, takze mi po zapnuti takove ochrany proste nabihaj jen prazdny ctverecky. Jednoduche a ucinne...

Ale ohledne mejlu.... bych strilel (viz muj dalsi pripevek)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kápo  |  31. 05. 2002 03:46

Vzhledem k zaběhnuté tradici při stahování stránky akceptuješ riziko, že obsahuje bannerovou  reklamu.  U elektronické pošty to obvyklé není. Tam je ten rozdíl, alespoň posle mě.

Kápo Hajzlové.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kopta  |  31. 05. 2002 12:19

HTTP: Bannery jsou soucasti obsahu, ktery vyzadujete.

Webmail: Otazkou je okamzik doruceni. Za ten se povazuje u e-mailu vhozeni do POP schranky (obdobne na poste POBox, resp. u firmy podatelna). Tzn. vy uz jen stahujete dorucenou postu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  01. 06. 2002 08:29

Bannery jsou součástí obsahu, který vyžadujete.

Zde už se trochu dostáváte na tenký led, protože je vyžadován obsah, nikoliv explicitně reklama. Vaší argumentaci pak musíte rozšířit otvrzení, že s (případnou) reklamou v obsahu je člověk seznámen, což lze zdůvodnit jedině tak, že její vkládání je na internetu obvyklé.  Což by ale bylo možné analogicky i u e-mailu (kvanta spamů jsou všeobecně tak vysoká, jejich posílání je obvyklé, takže že  s nimi musíte počítat, a tím pádem jsou součástí obsahu, který žádáte)

K Webmailu:  Držte se toho co je v zákoně, ten  používá pojem "šíření" ve spojení s reklamou - nehovoří o "poště",  "okamžiku doručení" a už vůbec ne o "POP schránce".  Jinak bychom si mohli každý sestavit jakékoliv (i logické) zdůvodnění čehokoliv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
turby  |  13. 06. 2002 15:27

Bannery jsou "vlozeny" do obsahu a to je "obvykle". V pripade malu Vam myslim nikdy neprisel mail od kamarada do ktereho "nekdo" vlozil spam, ze? :o)

S beznou reklamou na netu fakt nikdo nic neudela, s tim se smirte :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  06. 06. 2002 10:19

Reklama by me ani tak nevadila kdybych za ni nemusel platit. Proc mam platit za neco co nechci? Pocet reklam i jejich velikost neustale roste a ted se navic zacina rozmahat to ze misto zadane stranky se mi natahne stranka s reklamou a teprve na ni je odkaz na zadanou stranku. Vzhledem k tomu, ze platim za prenesena data, vyrazne mi to prodrazuje nalezeni zadane informace. Chapu, ze reklama zivi mnohe servery ale mela by existovat nejaka hranice. Rozhodne nehodlam platit vic za reklamu nez za vlastni obsah stranky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  06. 06. 2002 10:19

Reklama by me ani tak nevadila kdybych za ni nemusel platit. Proc mam platit za neco co nechci? Pocet reklam i jejich velikost neustale roste a ted se navic zacina rozmahat to ze misto zadane stranky se mi natahne stranka s reklamou a teprve na ni je odkaz na zadanou stranku. Vzhledem k tomu, ze platim za prenesena data, vyrazne mi to prodrazuje nalezeni zadane informace. Chapu, ze reklama zivi mnohe servery ale mela by existovat nejaka hranice. Rozhodne nehodlam platit vic za reklamu nez za vlastni obsah stranky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor