Spam tvoří nyní více než dvě třetiny e-mailového provozu

Diskuze čtenářů k článku

whocares  |  28. 05. 2004 16:51
Petr Svoboda  |  28. 05. 2004 15:26

Spamu podle mě bude jen přibývat. Pač Internet je poslední dobou jeden velkej vir a spam, plno webů dělanejch v wordku a FP, tedy shit k ničemu, samé pop-up okna, přetížené P2P sítě atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
georg  |  28. 05. 2004 03:00

A co takhle udelat program (spam-virus) kterej kdyz ho uzivatel spusti, tak mu zacne filtrovat odchozi postu a tudiz nedovoli odesilat napr. vice emailu najednou, maily pres urcita SMTP atp. (teda to hlavne na pocitacich spammeru a nevedomych spameru)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
samanas  |  27. 05. 2004 20:44

taky osobně nemám moc problémů (spí téměř žádné) se spemem. Do jedný adresy mi jich chodí opravdu požehnaně, ale do ostatních ne. A že jich mám

Ale k problému - řešit by se to mělo. Zavírat ty lidi nebo platit takové pokuty až z toho zčernaj. Chce se to více věnovat ochraně a vyhledávat rozesílače. a o tojm asi naše republica vůbec neuvažuje. Zdalipak ví třeba Špidla, co je to spam????

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej  |  26. 05. 2004 23:47

http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id=20040421&mode=classic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hh  |  26. 05. 2004 22:20

-smazáno-

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  26. 05. 2004 18:24

Chichichi, mám tak 1-2 spamy denně :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tojsemaleblbec  |  27. 05. 2004 09:18

1-2 SexualniPomeryAMy-dlis sam sebe?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  27. 05. 2004 15:34

Wakaranai. Sumimasen okudasai.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mechanus  |  26. 05. 2004 18:23

...protože mám 3 adresy a na tu pro osobní poštu mi za (považte) 5 let co ji mám přišel sotva jeden spam. Je ale fakt, že tuto adresu mají jen mí (důvěryhodní) známí. Nestarám se o to, jak kdo má kde mou adresu napsanou, ale jak říkám, na ni mi spam nechodí. A není to tím, že by ji měl jeden cizí člověk, to ne. Pokud vím, tak ji má 24lidí. A u nich jsem si navíc jist, že mne nebudou otravovat s nevyžádanou poštou. Pak mám druhou. Tu používám, když se potřebuji domluvit s někým, koho zase tak dobře neznám. Tam chodí i spam, ale není ho zase tolik (denně tak max.4 zprávy). Mažu vše co neočekávám. A ta třetí - tu mám na registraci na I-netu. Tam chodí spamu veeelmi hodně. Vlastně jenom spam. Tak 70 zpráv denně. Ale mimo příp. registračního hesla ji nechávám být. Jednou za veeelmi dlouhou dobu ji celou smažu. Ono nejde totiž jenom o anti-spam. Ale také o to jak co, komu a proč rozesíláte. Hromadné kopie, ale neodeslané jako blind copy, ten chce jeho adresu (proč ne?), atd.

Na rovinu si řekněme, že problém není jenom ve spammerech (i když - atomovku na ně), ale i v obyčejných uživatelích (rozuměj - a co je to složka, aneb BFU). A na druhou stranu jsem kolikrát měl chuť zabít člověka co mi poslal i vyžádanou poštu. Proč? Většina lidí má pocit, že I-net jde někde mimo a sloh, styl, o spisovné češtině (aspoň trochu) nemluvě. A ještě víc se to týká diskuzí. Nejde o čárku nebo jinou drobnost, ale je to úplně někde jinde, o něčem jiném. Ono až vyjde článek AMD/Intel, Windows/Linux, tak si přečtěte "diskuze". Jedni obhajují to a druzí tohle, bez ohledu na argumenty druhé strany (i když argument typu Windows (Linux) jsou na <censored> a vy jdětě do <censored> je o ničem). Možná se zdá, že to tak trochu nesouvisí . A ono možná opravdu ani tolik ne, ale několik společných skrytých rysů bychom našli. Zkuste se nad tím zamyslet, až budete psát email, do diskuze anebo jinam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  26. 05. 2004 21:26

Moc pekna uvaha se kterou jen souhlasim. Jen pridam, ze to mam odstupnovat velice podobne, ale do 4 kategorii. Nejvetsi nebezpeci vidim ve virech (cervech), kteri rozesilaji postu na vsechny emaily, ktere maji pratele v databazi. To znamena, ze i kdyz nechcete, tak vase soukroma adresa dostane ven.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  26. 05. 2004 12:58

Pote co letos v lednu americky kongres de-fakto legalizoval nevyzadanou postu se nelze nicemu divit. Proti spamu se musi zasahnou primo u zdroje, jinak je vse k nicemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  26. 05. 2004 13:38

Mozna by melo smysl vyvolat arbitraz s USA...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Řehoř  |  28. 05. 2004 10:38

fagan by nás rozsekal ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Čmoud  |  26. 05. 2004 12:34

Je Hezké pane Holčíku, že tak brojíte pro spamu, když údajně sami mohutně spamujete.

Alespoň v následujícím odkazu to tak vypadá:

http://www.pooh.cz/pooh/a.asp?a=2009487&db

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CZK  |  26. 05. 2004 16:54

Hmm, řekl bych spíš, že autor někdy někde nakoupil na nějakým cpressovým obchodě (vltava, cybex) a teď se diví :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vaclaff  |  26. 05. 2004 12:02

Můžu vám říct, že mě už chodí skoro jen spamy, ze cca 100 mailů týdně jich mám tak 95. Už jsem z toho na palici, antispam seznam mám plnej, už mě to fakt sere.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vita  |  26. 05. 2004 09:21

Zajimalo by me zda ty stupidni maily z MAILER-DAEMON@email.seznam.cz jsou do spamu zarazeny take. Denne me od nich chodi maily o 'nedoruceni' s prumernou velikosti kolem 60 kB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julda  |  26. 05. 2004 11:43

Ten problem mam taky: kdyz nekdo vymysli spam, jako odesilatele da mne (jsem na Seznamu) a jako adresata taky nekoho ze Seznamu, tak prijde tohleto

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pq  |  26. 05. 2004 13:08

doporucuji si nastavit ve schrance filtr
pokud je zprava od MAILER-DAEMON@ - presunout do kose

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  26. 05. 2004 14:09

Az na to, ze si odfiltrujes i skutecny hlasky o nedorucitelnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  26. 05. 2004 09:13

Bez přečtení mažte (nejlépe hned na serveru) zprávy z @yahoo.com a @hotmail.com. Slušná firma bude mít slušnou adresu a není problém to explicitně povolit pro pár známých.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
network_gauner  |  26. 05. 2004 11:24

Pekna blbost. Az na to ze mraky SPAMu pochazi z vselijakych asijskych, finskych, nemeckych, ugandskych a ja nevim jakych domen. A proc by nekdo nemoh mit email treba na yahoo? (i kdyz ja mam hotmail taky bloknuty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julda  |  26. 05. 2004 11:42

A navic treba s podvrzenou adresou, myslim tim i s neplatnyma znakama / vymyslenych serveru a domen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  26. 05. 2004 12:06

Tak vidíš  Těch 90% je samo blbost, ale kdy komu v CZ přišlo z těchle adres něco jinýho než spam. A jak jsem psal, těch pár kamarádů si můžu explicitně povolit.

Používám kombinaci pravidel a spam filtru, ale vždycky mrška nějaký proběhne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sw33t1e  |  26. 05. 2004 11:29

zajimavy no me na muj mejl co sem stejne nepouzival zadnej spam nechodil no :X

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ntspm  |  26. 05. 2004 11:42

posledni dobou @microsoft.com Tudy cesta nevede.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vít Špinka  |  26. 05. 2004 09:11

Jenom jestli ty rozdíly v % dle regionů nejsou třeba kvůli tomu, že MessageLabs neumí tak dobře číst jiné jazyky než tu angličtinu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pablo  |  26. 05. 2004 08:29

Já žádné spamové záplavy u sebe nepozoruju.
http://einstein.cz/clanek.php?clanek=177

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mexiko  |  26. 05. 2004 08:55

tak zkus uvest svoji mailovku nekde na inetu - nejlepe na porno strankach. Ja to zkusil s jednou adresou zaregistrovanou na jednom freemailu a ted tam chodi spamm zhruba tak kazdych deset minut. Takze s tvrzenim, ze 2/3 provozu je spamm plne souhlasim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ntspm  |  26. 05. 2004 11:41

Na netu vubec nemusim uvadet mou adresu. Staci, kdyz si mou adresu nekdo ulozi do OUTLOOKu a podobnych velmi uzivanych mail-klientu a chytne vir (navic ho neodstrani). Cizi pocitac pak zvesela rozesila cizi mail-adresy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  26. 05. 2004 07:50

Kdo neslyšel o graylistech

http://www.lupa.cz/clanek.php3?show=3333

Má to slušnou účinnost, brání zatížení linek (protože eliminuje spam jeste nez se cely prenese), a je v celku nenapadnutelný, pokud se skombinuje s mezinárodním blacklistem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vraána  |  26. 05. 2004 07:59

Pro boj se SPAMem je dobré používat co nejvíce možností. Blacklisty, Caller-ID, SpamAssassin, práskání na abuse@domenaISP,.... cokoli (i graylisty).

Na protejší straně stojí velmi sofistikovaná technika.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vraána  |  26. 05. 2004 21:34

Zkoušejí to ze všech stran:
[26/May/2004 21:23:06] IP address 68.53.191.115 found in local blacklist, mail from to rejected
[26/May/2004 21:24:27] IP address 61.52.105.187 found in local blacklist, mail from to rejected
[26/May/2004 21:24:45] IP address 68.184.244.63 found in local blacklist, mail from to rejected
[26/May/2004 21:25:01] IP address 220.127.103.80 found in local blacklist, mail from to rejected
[26/May/2004 21:25:08] IP address 24.97.218.46 found in local blacklist, mail from to rejected
[26/May/2004 21:25:11] IP address 24.147.76.229 found in local blacklist, mail from to rejected

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lzap  |  26. 05. 2004 12:01

S těma graylistama bych to neviděl tak horký...

... stačí přece upravit smapersky tools tak, aby rozeslali spam, do databaze si ulozily graylistovy adresy a za hodinku to zkusili znova....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  26. 05. 2004 13:59

To už v té době budou na blacklistu. Jak bylo receno, jedna se o doplnkovy nastroj, neni 100%, ale v kombinaci s jinymi }treba s filtrovanim podle kontextu je to silny nastroj.

Precti si clanek pod odkazem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filo  |  26. 05. 2004 19:16

Hmm.. Jenze jak bylo npasano, vetsina spamu pochazi ze specialniho SW na ohakovanych pocitacich na rychlych DSL linkach, o jejichz existenci majitel a uzivatel pocitace nevi. Tento SW je navrzen tak, aby v co nejkratsi dobe vyhrnul co nejvice mailu. Pritom sam moc neduveruje svbe databazi emailu, je v ni sousta chyb a hodne spamu je odesilano na vyslovene generovane adresy (john@domena.cz smith@domena.cz....). Takze nema zdroje na to, aby resil, ktere maily skoncily chybou a nepodarilo se je dorucit a zkousel to znova.Popravde mnohem jednodussi je udelat to tak, ze ten pocitac proste posle celou davku spamu dvakrat s nejakym odstupem. Jen ze to se zvysuje sanze, ze se objevi na blacklistu, ze ho majitel vypne, ze odpadne spojeni atd... navic ta prodleva pro graylisting se da nastavit a spammer nevi, kolik je nastaveno. Ja momentalne pouzivam minutu (slovy jednu minutu) a filtruje to asi 98% spamu spolehlive. Kdyz nastavim dve hodiny tak i kdyby se to posilalo dvakrat, porad budu celkem vitezit. Ve spojeni s whitelistem korektnich serveru se kterymi chci komunikovat bez zdrzeni a blacklistem znamych spammeru to je temer dokonale opatreni.
Honza

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  28. 05. 2004 01:36

Zeptam se, jak pouzivat greylisty, pokud je clovek na dial-up. Tj. mejly skonci nejprve ve schrance na nejakem jinem pocitaci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filo  |  28. 05. 2004 09:09

Hmm... Prectete si ten vyse odkazovany clanek na Lupe. Greylisting lze provozovat pouze na MTA (tedy mailserveru) neni to zalezitost klienta. Takze otazka na dialup je mimo misu, potrebujete to zprovoznit na serveru, na ktery vam posta chodi. Pokud na nem nejste spravce (asi ne) tak se leda muzete pokusit se spravcem dohodnout.
Honza

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  28. 05. 2004 09:18

No prave. Take jsem to tak pochopil. Jenze v tom pripade to je pro absolutni vetsinu uzivatelu u nas nepouzitelne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ntspm  |  26. 05. 2004 07:11

Při každodenním pohledu do mé schránky v práci, tak se vsadím, že 90 procent je SPAM. Svoji soukromou si hlídám, filtruji a přesto i zde dosahuje SPAM kolem 70 procent.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pARANOIk  |  26. 05. 2004 04:38

Za spam muzou ti, kteri si na zaklade spamu neco koupi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  26. 05. 2004 07:58

Takove prenaseni odpovednosti se mi vazne nelibi. Je pravda, ze se spamuje kvuli lidem, co si na zaklade spamu neco koupi, nicmene to VUBEC NIC nemeni na tom, ze za spam muzu rozesilatele, ne prijemci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pARANOIk  |  26. 05. 2004 09:28

Melo byt "muzou hlavne ti"...stejne tak bych rekl, ze za kradeze (takovych kde pachatel zbozi prodava dale) muzou ti, co kupuji kradene zbozi, za utrpeni prostitutek ti, co si je kupuji apod. Ber to jako pohled na problem z jineho uhlu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  26. 05. 2004 00:41

Zive zase opisovalo s theregister. Vice tvurci invence panove by neuskodilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Svoboda  |  26. 05. 2004 01:41

To si jako ty zpravy maji vymyslet? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kirk  |  26. 05. 2004 01:52

No, pokud je to opravdu jen upraveny preklad, tak by stalo za to uvest zdroj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  26. 05. 2004 11:12

Božínku, zdroj JE uveden, je to tisková zpráva Message Labs, že hoši z Registru používají Clipboard a nemusí nic překládat je jejich problém, ale The Register rozhodně neberu jako zdroj věrohodných informací. Vždy jdeme po původních zdrojích, pokud jsou informace jen na registru, nebereme to jako skutečně pravdivou informaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuchta  |  29. 05. 2004 11:56

akorát že pro takovouto zprávu není nutno chodit na druhý konec světa. Stejně oficielní zprávu o úplně stejné vypovídací hodnotě by mohl vydat každý admin co má zabezpečený poštovní server

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  26. 05. 2004 00:28

A navic se posledni dobou docela zvysuje procento spamu, co projde pres filtry...
Krom toho jeste zacinaji chodit spamy od ceskych firem - zrovna v patek mi prisel jeden od nejakych prodejcu mobilu sidlicich na Vaclavaku. Nejdriv jsem fakt mel sto chuti jim tam jit hodit granat. Jeste ze jsem ho nemel Co navrhujete delat s takovymi, kteri navic bydli za rohem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Šu  |  26. 05. 2004 01:20

No vidíte, a teď - i díky Vašemu příspěvku - každý ví, že na Václaváku je nová prodejna mobilů. A pak že spamovat se nevyplácí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuchta  |  29. 05. 2004 11:45

 a k čemu nám tato informace je? Prodejna mobilů je pomalu na každým rohu, přece nebudu kvůli tomu jezdit do Prahy na Václavák

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
EG  |  26. 05. 2004 08:03

Jo, taky mne ti hajzlíci z Václaváku začali otravovat "akční" nabídkou mobilů, tak jsem ji to přeposlal na Českou obchodní inspekci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lada  |  26. 05. 2004 10:02

www.coi.cz doporucuji. Nedavno me nasrali v jedne hospode, COI to k memu uzasu zkontrolovala a snad se v te hospode zlepsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  26. 05. 2004 12:45

Presne. Objem spamu roste geometrickou radou a bohuzel roste mnozstvi spamu, ktere projde pres filtry. Mezitim i ten cesky spam presne na tu samou prodejnu. Muj rekord je zatim 700 spamu za necely den a kdyz z toho projde jen 10% pres filtry, tak je to porad dost vzhledem k nejakym 50 normalnim mailum. Tridit neustale to svinstvo je fakt k nas****.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor