Spam prý nijak neničí e-mailový marketing

Click-through rate u e-mailového marketingu údajně vzrůstá, zákazníci dovedou rozpoznávat mezi spamem a „legitimně“ zaslanou obchodní nabídkou. Těžko uvěřit.
Spam prý nijak neničí e-mailový marketing
Americká společnost DoubleClick, která patří k nejvýznamnějším světovým firmám na poli internetové reklamy tvrdí, že úspěšnost e-mailového marketingu výrazně roste: že stoupá účinnost legitimních reklamních mailů (daná kliknutím na odkazy v mailu), a i další faktory potvrzují výhodnost realizace těchto kampaní. Některá čísla, která DoubleClick uvádí, jsou těžko uvěřitelná, ale společnost má v internetové reklamě dobré renomé a stěží by si dovolila prezentovat čísla silně vzdálená skutečnosti.

DoubleClick, který vytvořil statistiky na základě dvou miliard reklamních mailů svým klientům tvrdí, že průměrná klikatelnost (CTR) vzrostla za čtvrtletí asi o desetinu, na 8.9%, a rovněž rostlo průměrné procento otevření těchto mailů, též zhruba o desetinu na 39.2%. Další pozitivní zprávou je klesající procento zpráv, které se vracejí zpět jako nedoručitelné – z 13.5 na 12.5%. DoubleClick komentuje, že i přes stále rostoucí objem spamu uživatelé dovedou dobře rozeznávat mezi spamem a legitimní zprávou. Spam jim způsobuje obtíže, protože je otravuje, musí s ním manipulovat, rozpoznávat jej a mazat jej; rozpoznat jej ale dovedou, nemažou šmahem každou zprávu, která jim nepřijde povědomá, není odeslána jim známým odesílatelem atd.

DoubleClick má jistě pravdu, když uvádí, že e-mailové marketéři, tj. ti legitimní, výrazně zlepšili své technologie. Ještě před rokem nikdo pořádně nevěděl, jak má legitimní komerční mail vypadat: má být v html nebo v plain textu, jak má vypadat subjekt, jak má být volena celá adresa odesílatele a jeho jméno, mají být odkazy na začátku nebo na konci mailu? A tak dále. Dnes jsou firmy především zkušenější. E-mailový marketing totiž umožňuje velmi dobře porovnávat, co je účinné a co méně, vytvářet různé varianty mailů a příště se vyvarovat neúčinných metod. Zvýšení účinnosti reklamních e-mailů tak možné je, nikoli ale tím, že by je lidé přijímali ochotněji než před rokem, ale že firmy už vědí, jaké maily posílat nemají. Naměřená click-through rate (blížící se k deseti procentům, tedy přímá, aktivní reakce na každou desátou zprávu) ale vypadá jako z říše snů. V běžném direct marketingu se takového procenta nedosahuje ani náhodou, a e-mailová kampaň byla spíše počítána do méně účinného prostředku direct marketingu (do značné míry právě kvůli fenoménu spamu). Tak vysoká účinnost by mohla být dosažena v případě, kdy se ani nejedná o reklamní mail, spíše o regulérní a vyžádanou komunikaci, například v případě, kdy si odběratel objedná zasílání inovovaných ceníků, změnu ceny nebo dostupnosti u zboží, nebo nějaké e-mailové bulletiny a newslettery. Domácí zkušenosti, byť nepodpořené výzkumy z miliard odeslaných mailů, jsou střízlivější: spam samozřejmě negativně ovlivňuje účinnost a přijímání i legitimních reklamních mailů. V záplavě spamu si uživatel často neuvědomí, že se tu či onde k odběru zpráv přihlásil nebo jej povolil a „pálí zuřivě na všechny strany“), jindy zase má tendenci mazat vše, co „vypadá jako reklama“.

V souvislosti s reklamou i spamem jsou zajímavé výsledky jiného průzkumu, zkoumajícího vhodnost HTML mailů v reklamě. Výsledky nejsou pro HTML maily příznivé: jen asi 40% uživatelů (!) v USA je vůbec schopno tyto maily v nezkreslené podobě přijmou, jiným je jejich klientské programy (též u web-based mailů) nezobrazí vůbec nebo dobře, nezanedbatelné procento je pak odmítá kvůli obavám z viru skrytého v HTML kódu.

Témata článku: Marketing, Spam, Direct, Direct Marketing, Direct X, Mail, Newsletter, Reklamní odkaz, Reklamní kampaň, Nezanedbatelné procento

48 komentářů

Nejnovější komentáře

  • LiMi 3. 3. 2004 9:36:15
    musim reagovat... proc myslis, ze to IMHO pouzil spatne? me to do te vety...
  • fotr 29. 8. 2003 14:04:12

    tvůj příspěvek? ano, je to spam

  • Jarek 27. 8. 2003 13:39:37

    ... ze SPAM u me znicil veskerou ochotu cist i rekneme "vice seriozni"...

Určitě si přečtěte

USB zařízení je možné odposlouchávat ze sousedního portu

USB zařízení je možné odposlouchávat ze sousedního portu

** Crosstalk byl dřív problém paralelních portů, dnes se ho pokusili prověřit na USB ** Zařízení ze sousedního USB portu může odposlouchávat to vedlejší ** Mohou vznikat záškodnické flašky nebo třeba USB lampičky

14.  8.  2017 | Adam Harmada | 19

Jak převést PDF do Wordu: 3 způsoby, které můžete použít

Jak převést PDF do Wordu: 3 způsoby, které můžete použít

** Využít můžete přímo Word v rámci balíčku Office ** Zdarma lze využít Google Dokumenty, neporadí si ale s formátováním ** Obrátit se také můžete na specializované stránky

11.  8.  2017 | Vladislav Kluska | 9

Co je realita a fikce? Brzy to nepoznáme. A.I. ze Stanfordu tvoří fotky z neexistujících měst

Co je realita a fikce? Brzy to nepoznáme. A.I. ze Stanfordu tvoří fotky z neexistujících měst

** Fotografii každý vnímá jako jednoznačný důkaz ** časem to ale přestane platit ** Strojové učení se totiž neustále zdokonaluje

16.  8.  2017 | Jakub Čížek | 12

Zrušený evropský roaming je brutální vražda virtuálních operátorů

Zrušený evropský roaming je brutální vražda virtuálních operátorů

** Když EU rušila roaming, šla přes mrtvoly ** Tou největší jsou virtuální operátoři ** Vlastně je překvapivé, že už nepadají jeden po druhém

12.  8.  2017 | Filip Kůžel | 89


Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test NVMe a SATA SSD

Máte slabý signál
Wi-Fi? Poradíme!

Jak umělá inteligence opravuje fotky

Kupujete dron? Ty levné se nevyplatí