Spam prý nijak neničí e-mailový marketing

Click-through rate u e-mailového marketingu údajně vzrůstá, zákazníci dovedou rozpoznávat mezi spamem a „legitimně“ zaslanou obchodní nabídkou. Těžko uvěřit.
Americká společnost DoubleClick, která patří k nejvýznamnějším světovým firmám na poli internetové reklamy tvrdí, že úspěšnost e-mailového marketingu výrazně roste: že stoupá účinnost legitimních reklamních mailů (daná kliknutím na odkazy v mailu), a i další faktory potvrzují výhodnost realizace těchto kampaní. Některá čísla, která DoubleClick uvádí, jsou těžko uvěřitelná, ale společnost má v internetové reklamě dobré renomé a stěží by si dovolila prezentovat čísla silně vzdálená skutečnosti.

DoubleClick, který vytvořil statistiky na základě dvou miliard reklamních mailů svým klientům tvrdí, že průměrná klikatelnost (CTR) vzrostla za čtvrtletí asi o desetinu, na 8.9%, a rovněž rostlo průměrné procento otevření těchto mailů, též zhruba o desetinu na 39.2%. Další pozitivní zprávou je klesající procento zpráv, které se vracejí zpět jako nedoručitelné – z 13.5 na 12.5%. DoubleClick komentuje, že i přes stále rostoucí objem spamu uživatelé dovedou dobře rozeznávat mezi spamem a legitimní zprávou. Spam jim způsobuje obtíže, protože je otravuje, musí s ním manipulovat, rozpoznávat jej a mazat jej; rozpoznat jej ale dovedou, nemažou šmahem každou zprávu, která jim nepřijde povědomá, není odeslána jim známým odesílatelem atd.

DoubleClick má jistě pravdu, když uvádí, že e-mailové marketéři, tj. ti legitimní, výrazně zlepšili své technologie. Ještě před rokem nikdo pořádně nevěděl, jak má legitimní komerční mail vypadat: má být v html nebo v plain textu, jak má vypadat subjekt, jak má být volena celá adresa odesílatele a jeho jméno, mají být odkazy na začátku nebo na konci mailu? A tak dále. Dnes jsou firmy především zkušenější. E-mailový marketing totiž umožňuje velmi dobře porovnávat, co je účinné a co méně, vytvářet různé varianty mailů a příště se vyvarovat neúčinných metod. Zvýšení účinnosti reklamních e-mailů tak možné je, nikoli ale tím, že by je lidé přijímali ochotněji než před rokem, ale že firmy už vědí, jaké maily posílat nemají. Naměřená click-through rate (blížící se k deseti procentům, tedy přímá, aktivní reakce na každou desátou zprávu) ale vypadá jako z říše snů. V běžném direct marketingu se takového procenta nedosahuje ani náhodou, a e-mailová kampaň byla spíše počítána do méně účinného prostředku direct marketingu (do značné míry právě kvůli fenoménu spamu). Tak vysoká účinnost by mohla být dosažena v případě, kdy se ani nejedná o reklamní mail, spíše o regulérní a vyžádanou komunikaci, například v případě, kdy si odběratel objedná zasílání inovovaných ceníků, změnu ceny nebo dostupnosti u zboží, nebo nějaké e-mailové bulletiny a newslettery. Domácí zkušenosti, byť nepodpořené výzkumy z miliard odeslaných mailů, jsou střízlivější: spam samozřejmě negativně ovlivňuje účinnost a přijímání i legitimních reklamních mailů. V záplavě spamu si uživatel často neuvědomí, že se tu či onde k odběru zpráv přihlásil nebo jej povolil a „pálí zuřivě na všechny strany“), jindy zase má tendenci mazat vše, co „vypadá jako reklama“.

V souvislosti s reklamou i spamem jsou zajímavé výsledky jiného průzkumu, zkoumajícího vhodnost HTML mailů v reklamě. Výsledky nejsou pro HTML maily příznivé: jen asi 40% uživatelů (!) v USA je vůbec schopno tyto maily v nezkreslené podobě přijmou, jiným je jejich klientské programy (též u web-based mailů) nezobrazí vůbec nebo dobře, nezanedbatelné procento je pak odmítá kvůli obavám z viru skrytého v HTML kódu.

Témata článku: Spam, Marketing, Reklamní odkaz, Direct Marketing, Nezanedbatelné procento, Newsletter, Direct X, Direct, Mail, Reklamní kampaň, Celá adresa

Určitě si přečtěte

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

** Tesla představila elektrický kamion ** Má obdivuhodný výkon i dojezd ** Prodávat by se měl už za dva roky

17.  11.  2017 | Vojtěch Malý | 229

Nejlepší notebooky do 10 tisíc, které si teď můžete koupit

Nejlepší notebooky do 10 tisíc, které si teď můžete koupit

** I pod hranicí desíti tisíc korun existují dobře použitelné notebooky ** Mohou plnit roli pracovního stroje i zařízení pro zábavu ** Nejlevnější použitelný notebook koupíte za pět a půl tisíce

16.  11.  2017 | Stanislav Janů | 55

Black Friday 2017: Přehled slev na elektroniku a počítače

Black Friday 2017: Přehled slev na elektroniku a počítače

** Začala slevová mánie zvaná Black Friday ** Pozor, ne všechny slevy jsou opravdu výhodné ** Průběžně sledujeme slevové akce v počítačových e-shopech

Dnes | David Polesný | 10

Google Mapy mají nový design. Líbí se vám víc než předchozí? Tady je srovnání

Google Mapy mají nový design. Líbí se vám víc než předchozí? Tady je srovnání

** Nový design Google Map přijde na počítače i mobilní telefony. ** Zaměřuje se na zvýraznění konkrétních míst, mapové podklady jsou mnohdy upozaděné. ** Lépe pracuje s chráněnými oblastmi a parky.

20.  11.  2017 | Vladislav Kluska | 29


Aktuální číslo časopisu Computer

Otestovali jsme 5 HDR 4K televizorů

Jak natáčet video zrcadlovkou

Vytvořte si chytrou domácnost

Radíme s koupí počítačového zdroje