Dobrý a hodnotný článek, jen tak dále. Lidi obecně zajímají i právní aspekty chování na internetu, kde jsou ty pomyslné mantinely, co se smí, a co už je na hraně nebo za hranou zákona. Výkladů je často mnoho a drtivá většina uživatelů např. nějakým embedováním videií na svých sociálních profilech nebo blogách nesleduje žádný vlastní profit. Lidé si na profily nebo vlastní webové stránky umísťují věci, které se jim líbí nebo čemu fandí. Justin Bieber přece nebude žalovat své natěšené fanynky, že si na svůj profil dávají jeho fotky, které sice autorsky někomu patří, ale zároveň jsou veřejně všude přístupné. Umělci mužou být rádi, že lidi sbírají jejich fota, videa ap. a potom na základě fanouškovského nadšení příjdou i na ten koncert, kde umělec shrábne milióny. Početná fanouškovská základna se tvoří právě tím počátečním sdílením mezi lidmi. Kdyby to sdílení bylo vehementě potlačováno, tak o tom umělci bude vědět jen minimum lidí a může potom zpívat před prázdným stadionem. To jsem uvedl jen jako příklad. Do budoucna by se celosvětově měly ujasnit právní normy, jak nakládat s autorským právem. Ten dosavadní šikanoizní model, kdy nějakou mamču v Americe málem zavřeli a totálně finačně zruinovali kvůli kvůli nějaké pitomé skladbě v ještě komprimované kvalitě mp3, kterou si stáhla jen pro radost a nikde jí nešířila, zatímco velké ryby, opravdoví lumpové, co nestydatě prodávají cizí autorská díla ve velkém jim často unikají. A to je podstatný rozdíl. Když bude písnička ke stažení ve vysoké kvalitě za pár symbolických kaček - tak si jí klidně koupím. Když bude umělec nabízet skladbu za 5 až 10,- Kč, nikoho tak nízká částka nevytrhne a když si jeho skladbu stáhne jenom milión lidí - tak bude umělec vysmátej. Ale doba, kdy umělci a autorské svazy po lidech požadovali platit 400 až 500,- Kč za 1CD je nenávratně pryč. Když si uvědomíte, že za 1 písničku jste dříve měli zaplatit třeba 40,- Kč, tak to byla zlodějina. Cesta k pěkným ziskům pro autory povede do budoucna jedině přes rozumné ceny a sílu celosvětového internetu. Čím nižší cena, tím méně mají lidi potřebu warezit, tím více lidí to koupí, tím více peněz i pro umělce.