"Příznivci výměnných systémů by se ale měli rozmyslet dříve, než začnou slavit vítězství – nahrávací společnosti, nebudou-li mít jinou možnost, nakonec obrátí své právní zbraně vůči koncovým uživatelům, jak ostatně prokázaly nedávným tažením proti uživatelům na univerzitách."
Pokud budou tyhle spolecnosti ve vetsi mire napadat uzivatele takovych systemu, bude to jejich posledni hrebik do rakve. Nekde tady kolem je urcite ten citat, ze uzivatele toleruji autorska prava prave proto, ze se jich nedotyka jejich dodrzovani - nejsou za nedodrzovani postihovani. Pokud se to bude dit, postavi se vetsina lidi proti a zakony jsou takove, jake je chce vestsina (mely by byt) = kdyz je vetsina proti autorskym pravum, zadne nebudou.
V historii take zadna autorska prava jako ochrana autoru neexistovala a take vznikala umelecka dila, takze tvrzeni, ze bez nich to nelze je nesmysl. Ostatne, pokud ja jako autor neco stvorim, bud za to dostanu zaplaceno od nekoho pro koho sem to delal, nebo to delam proto, ze me to bavi. Kdyz sochar vytvori sochu, take nevybira penize za podivani. Kdyz nekdo napise muziku, proda ji interpretovi. Tim by to melo koncit. Interpret dostava penize za predvedeni = kazde zive vystoupeni. Pokud chce producent vydat nahravku, ma problem, protoze se to da kopirovat = jedno CD staci vsem. Pokud neco nelze vyrabet, zakonite MUSI takova firma skrachovat.
A ted, proc to tu pisu. Stejne jako dnes krici produkcni firmy na CD, mohli kricet sefci (a kriceli, jen ne tak nahlas), kdyz prisli firmy vyrabejici boty ve velkem. Meli smulu, proste skrachovali. Zustalo jich jen par, a nechat si sit boty je dnes povazovano za luxus. Podobne i v jinych oborech. Proste prisla nova technologie, ktera vytlaci tu starou a muzikanti se zase budou muset zivit poctive na koncertech a nebudou to mutimilionari. Ostatne jako vetsina lidi, kteri chodi do prace - taky se nerozciluji, ze neco udelali a nedostali za to zaplaceno 100x.