Souborový systém NTFS i pro Windows 98?

Diskuze čtenářů k článku

aci  |  17. 01. 2004 16:28

 potrebujem poradit, ako by som mohol unformatnut disk. Cez ghosta som chcel skopirovat system na novy disk, ktory mal 2 particie, 1. NTFS a 2. FAT32. Ghost miesto zapisania dat na 1. patrticiu zacal prepisovat cely disk, teraz neviem ako sa dostat k datam na 2. particii. Za radu díík

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mintaka  |  18. 01. 2004 09:12

Zdravim.

Kdyz delas se silnym nastrojem, je treba velka opatrnost.

Zkus nastroje na obnovu dat na disku "DiscRecovery", "Restoration" "FileRecovery", "Drive Rescue", "R-Studio", "R-Undelete"

Temer jiste neobnovis vsechno. Zalezi na tom, kolik toho ghost prepsal. Nektere programy jsou schopne najit zacatky partition, nebo obsah jednotlivych adresaru. - Kazdopadne situace je obdobna, jako kdyz vezmes knizku, ustrihnes ji cisla stranek stranky rozhazis po pokoji. A ted skladat.

V pripade velke nouze se da pouzit "Diskedit" program ktery fyzicky cte sektory na disku. A skladat je po jednom dohromady. Jednou jsem takto obnovil 8 MB soubor. Nastesti nebyl disk moc fragmentovany, ale i tak to zabralo dva dny prace.

Lovu dat zdar

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
EMO  |  15. 01. 2004 19:10

Me by dost krute zajimalo jestli jde necim defragmentovat NTFS s clusterama 8KB a vetsima!!! Jestli to fakt nejde tak ten svuj disk asi vyhodim z okna!!!!! Zlate FAT32. Emo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom Beran  |  16. 01. 2004 13:12

Zkus mrknout na OO Defrag, o nejakem limitu velikosti clusteru u toho produktu nepisou ...

http://www.oo-software.com/en/products/oodefrag/pro.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav  |  16. 01. 2004 15:57

Norton Ghost - naprosto spolehlivě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
EMO  |  16. 01. 2004 18:41

Ten OO Defrag to neumi, mam ho. Nortona nemam, ale jestli to 100% umi tak to bych pak bral... Ale spis bych rekl, ze asi taky ne.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bill Gates  |  19. 01. 2004 01:51

V OS na to podpora neni, takze cokoliv co bezi za behu windows to nebude umoznovat. Jedinna sance je nejakej hackerkej tool, kterej bezi bud na bluescreenu pri startupu nebo zcela mimo windows a na degfragmentovani nepouziva API systemu, ale dela si to rucne. Jenze vzhledem k spatne (zadne) dokumentaci formatu se domnivam, ze to proste nejde.

Prekopiruj to na druhej disk / partition a je to defragmentovany...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  15. 01. 2004 10:21

FAT32 je zastarala? NTFS je starsi - ta je tu minimalne od Windows NT 3.51 (1994) kdezto FAT32 az od win95 B (1996)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
p  |  15. 01. 2004 10:35

FAT 32 je priamym naslednikom FAT 16 a tato rodina sub. systemov je ovela starsia ako rodina sub systemov NTFS, ktory je aktualne vo verzii NTFS 5 ktoru pouziva Windows 2000 a vyssi. Takze tak ci onak je FAT aj FAT 32 starsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav Ekl  |  15. 01. 2004 10:39

Nejde srovnavat vse jen podle data vzniku a vyvoje prvni verze. Stejne jako se system FAT vyviji (nezavisle na tom jestli FAT 12, FAT 16 nebo FAT 32), postupuje dale i NTFS (1, 2, 3, ...)

Takze srovnavat posledni verzi FAT32 s prvni verzi NTFS je trochu nerovnomerne. Pokud se podivate na moznosti NTFS nejnovejsi verze, velmi prekonava moznosti klasicke FAT32. Jinou strankou je zatizeni systemu pri urcite cinnosti, moznost nabourani zabezpeceni pristupovych prav, a drive znacna nestabilita nastroju pro praci s NTFS.

Dnes je ale NTFS relativne velmi dobra, a pro velke disky opravdu potrebna :)) Ale zlata jednoducha FAT, to byly zlate DOSove casy... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza Šustr  |  15. 01. 2004 10:41

srovnávejte srovnatelné. první NTFS bylo v nt 3.51, první FAT už téměř před 20 lety...kdo je starší ?
NTFS používané ve WinXP a win2k je podobné ntfs použitému ve nt 3.51 asi jako bagr a lopata. obojím se dá přehazovat hlína, ale tím asi podobnost končí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  15. 01. 2004 11:50

FAT je system velmi stary a od sveho prvotniho vyniku se jednotlive verze (FAT12, FAT16, FAT32) lisi temer vyhradne jen ve velikosti podporovanych disku. Vznik FAT32 byl vynucen absenci podpory NTFS ve Win95 a soucasne prichodem velkych disku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tex  |  15. 01. 2004 13:52

Mám jednu otázku do pléna.

Jaký je rozdíl v NTFS mezi NT 4.0 SP6; Win 2000 SP4 a Win XP SP2 ?

Jaké jsou rozdíly?

             Michal Poupa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tjoe  |  15. 01. 2004 08:24

Pro čtení existuje ještě program Captain Nemo-ten kromě NTFS umí ještě souborové systémy Novell 3-5.x a linuxový ext2fs. Bohužel další vývoj nějak ustrnul ale vytáhnou data z Novellu bez znalosti jakéhokoliv hesla byla s tímto programem hračka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireman  |  15. 01. 2004 07:59

Autor clanku nejak pozapomel na to ze sice my ten program zpristupni disky NTFS, ale nikdy z takoveho disku ty 98ky nerozjedu :) protoze se pod NTFS dostanu az pod Winowsama ktere ale rozjedu az se dostanu na disk :D .

Cili pokud bych snad pouzival jen Windows 98 tak nema vyznam prevadet druhou cast disku do NTFS.... pokud teda nehodlam pracovat se soubory veci jako 4GB nebo neplanuju mit veci disk nez 1TB a nebo vice jak milion souboru na jednom disku nebo vice jak 13 106 souboru v jedne slozce :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eF  |  15. 01. 2004 12:01

Uz jsem resil problem, kdy se mi (harwareove) polozil komp s wxp, potreboval jsem z nej dostat aspon dokumenty a veci na kterejch se pracovalo, protoze byl vikend a vymena hw z voleje realna nebyla. Na druhym pocitaci byly jen w98... Jen napriklad. Uprimne, opravdu jen blazen by provozoval pod w98 ntfs zcela bezne. Tohle je spis nouzovy reseni, kdy se potrebujes dostat k disku z jinyho pocitace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vladimir  |  15. 01. 2004 07:38

rekapitulace:
1) produkt je velmi nestabilni a muze spusobit havarii systemu vyzadujici odborny zasah
2) dalsi produkt (Mount Everything) je taky na nic, protoze pro linux je NTFS read only (stejne jako dlouha leta primo v jadre), a ostatni uz maji produkt c.1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Chlup  |  15. 01. 2004 09:34

<p>
Jen bych doplnil. Pokud jde o Linux tak primo v jadre rady 2.6 je jista podpora NTFS i pro zapis a neni oznacena jako EXPERIMENTAL. Bohuzel zrejme kvuli opatrnosti tato podpora umoznuje dle helpu menit jen jiz existujici soubory a to tak, ze jejich velikost se nesmi zmenit. Tedy trochu lepsi read only. Nepochybuji vsak, ze existuji patche, ktere umi zapis plne, ale vzhledem k zakuklenosti NTFS nebudou asi uplne bezpecne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Andy  |  15. 01. 2004 11:37

Kupodivu, stala sa mi pred 2 tyzdnami taka vec, ze sa mi NTFS (3 partitions) posahala na SATA disku tak, ze po pripojeni do fungujucich WinXP sa disk nedal citat ani zapisovat, Explorer sa nedal spustit a EventLog bol plny hlasok o zlych sektoroch a nemoznosti zapisu do MFT$. Jedina utilita, ktora mi ten disk dokazala namontovat a odkopirovat data Mount Everything, vyskusal som utilit asi 10. (Ta sranda od Wininternals totiz pouziva windowsie kniznice, ktore pri problemoch kolabuju)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  15. 01. 2004 18:37

Take jsem se setkal s poskozenym NTFS pod WinXP - a XP ho nebyly schopne opravit. Pomohlo tento disk pripojit k W2K, ty svazek opravily a bylo...

IMHO WinXP nejak "spatne pracuji" s poskozenymi NTFS svazky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  16. 01. 2004 14:21

Zaspal jsi dobu:
http://www.jankratochvil.net/project/captive/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eidž Eidž  |  15. 01. 2004 07:25

V článku se nezmiňuje, jak se řeší přístupová práva na svazek NTFS. Lze vidět veškeré soubory nebo jen ty, co jsou for everyone?

Znal jsem kdysi DOSovou utilitu, která si nebrala servítky a obešla práva a člověk si mohl na svazku NTFS číst jako v otevřené knize.
Na druhou stranu - NTFS je právě kvůli přístupovým právům dost dobrý file system.

A jak se řeší čtení komprimovaných souborů na NTFS a zašifrovaných souborů?

postamble();

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
F-Marshal  |  15. 01. 2004 08:54

Zapoměn na práva, stejně jsou ti ve Win98 na nic, předpokládám že to bude číst všechno, vždyť to už dneska není problém, stačí disk hodit do jiných win2000/XP a vidíš taky všechno. A na šifrování taky zapomeň, ty data nebudou čitelný, protože tam jaksi chybí certifikáty šifrování souborů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brano  |  15. 01. 2004 02:11

Velmi podobnym programom, ktory vyuzivam (ak sa mi Win98 dostane do ruk) je NTFS for Windows 98 od Winternals. Bohuzial tiez nie je freeware a v demo verzii takisto nezapisuje na NTFS oddiel. Jeho problemom ale je, ze pri zapisovani na NTFS oddiel sa objavi blue screen ak subor obsahuje v nazve diakritiku a kedze ho uz Winternals nevyvija, tazko mozno ocakavat napravu. Viete ako je na tom tento Paragon, alebo ste testovali len demo verziu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JR  |  15. 01. 2004 04:22

http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/ntfswin98.shtml

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor