Sony si po oficiálním představení nové generace herní konzole PlayStation 5 a ukázce plánovaných her užívá poměrně slušný „hype“ a rozhodně má velkou zásobu fanoušků, které si přináší i v rámci majitelů současné generace PlayStation 4 a PlayStation 4 Pro.
Podle informací webu Bloomberg tak vzhledem ke zvýšenému zájmu zdvojnásobila objednávky na výrobu konzole, která bude k dispozici ve dvou variantách – klasická verze s Blu-ray mechanikou a levnější bez mechaniky, která bude umožňovat nákup her pouze digitální cestou.
Sony původně plánovalo na začátek prodeje koncem letošního roku vyrobit kolem 5 milionů kusů PlayStation 5, které se měly prodávat i v průběhu prvního čtvrtletí roku 2021. Sony ale zvýšilo objednávky na přibližně 10 milionů kusů, což je dokonce o třetinu více, než tomu bylo při uvedení PlayStation 4.
PlayStation 5
Výkon: 10,3 TFLOPS
Procesor: AMD Zen 2 s frekvencí 3,5 GHz, 8 jader
Grafika: AMD RDNA 2, 36 CU, 2,23 GHz
Paměť: 16 GB GDDR6
SSD: 825 GB s rychlostí 5,5 GB/s, externí SSD NVMe PCI Express 4.0 od různých výrobců
Speciality: Ray tracing, podpora 3D zvuku, dekomprese Kraken
Xbox Series X
Výkon: 12,155 TFLOPS
Procesor: AMD Zen 2 s frekvencí 3,6/3,8 GHz, 8 jader (7 pro hry, 1 pro systém)
Grafika: AMD RDNA 2, 52 CU (3 328 shader), 1,825 GHz
Paměť: 16 GB GDDR6 s různou propustností 560 GB/s (10 GB), 336 Gb/s (6 GB). Rozdělení 2,5 GB pro systém a 3,5 GB pro hry, 13,5 GB pro vývojáře
SSD: 1 TB s rychlostí 2,4 GB/s , externí SSD Seagate (proprietární), USB 3.2
Speciality: Ray tracing jádra, podpora 3D zvuku s hardwarovým čipem, Smart Delivery, Xbox Velocity Architecture
Objednávka většího množství kusů umožní Sony zase o něco snížit náklady na výrobu jednoho kusu, což může poskytnout lepší podmínky pro stanovení startovní ceny. Právě cena za konzoli hraje u některých hráčů velkou roli a stejně jako v minulosti lze očekávat, že Sony i Microsoft budou konzole prodávat víceméně za výrobní cenu (v historii byly případy i prodejů pod výrobní cenou).
Hlavním cílem je totiž co nejrychleji rozšířit novou platformu, zvyšovat příjmy z prodejů samotných her a později i z optimalizované výroby konzolí a příslušenství.