Sony Librié: nejpovedenější nebo nejzpackanější elektronická kniha?

Diskuze čtenářů k článku

Hari Prasad  |  16. 10. 2004 19:49

Hezký článek pane Hlavenko, je vidět, že máte knihy rád a že znáte jejich cenu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard  |  15. 10. 2004 13:37

1. Sony si môže svoj obchodný model postaviť ako chce. Komu sa to nepáči, tak predsa nemusí ten výrobok kupovať. Ale podľa toho čo Sony vyrába, väčšinou vedia odhadnúť čo si zákazník žiada.

2. Knižnica je inštitúcia, kde si môžete požičať knihu a potom ju vrátiť. Požičanú knihu si nemôžete okopírovať. Na druhú stranu je požičanie knihy výrazne lacnejšie ako jej kúpa. Keďže nevieme aký bude pomer ceny normálnej knihy a ebooku od Sony, tak nemôžeme dopredu tvrdiť, že to bude pre zákazníkov nevýhodné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arny71  |  15. 10. 2004 15:58

Tady prece vubec nejde o to, kolik bude stat "vypujcne" knihy ze serveru Sony.

Tady jde o celkovou filozofii pristupu gigantickeho vyrobce k zakaznikum (kteri jej koneckoncu plati). Proc se smirovat s temi nesmyslnymi omezenimi, ktere Sony zakaznikum vnucuje? Jak pises: "Sony muze pouzit obchodni model dle sveho uvazeni" - no a ja na to v tomto pripade rikam jasne NE.

Jde o analogii malych i-net stanic, ktere meli byt podle "vizionaru" z pred par let dnes rozsirene po celem svete misto klasickych PC. Uzivatel mel s jejich pomoci vstupovat do centralnich serveru, nacitat aplikace (za urcity obolus pochopitelne), dokonce tam mel ukladat i data (!). Tahle nesmyslna vize uz padla na hubu, podobny pristup Sony v tomto pripade podle meho nazpru narazi take.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jméno a Příjmení  |  16. 10. 2004 19:37

"nejde o to, kolik bude stat vypujcne"
na prvý pohľad zrejme nie; avšak čo urobíš po jej prečítaní? Asi ju zrejme odložíš niekam do poličky (nebudeš ju uchovávať na zariadení s obmedzenou pamäťovou kapacitou).
 
A o to asi práve ide - ako zachovať/zabezpečiť TVOJE vlastnícke práva mimo čítačky v dnešnom trhovom/právnickom svete? Možno je riešením práve bezpečná úschova na systémoch firmy Sony, kde dokonca za uschovanie ani neplatíš (iba za čítanie - ako v knižnici).
Je pravdepodobné, že tento spôsob sa nehodí na všetky publikácie, avšak verím že ako všeobecný princíp je vhodný - ostatné modely distribúcie asi Sony zavedie podľa potreby ... na internetovo previazaný život si asi budeme musieť zvyknúť

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
paranoik  |  17. 10. 2004 00:58

"... na internetovo previazaný život si asi budeme musieť zvyknúť " Omyl, omyl, omyl...

Proc si na to zvykat? Tomu nejak nerozumim. Co te k takovemu otrockemu jednani nuti? To nechapu.

Me nezajimaji vlastnicka prava mimo citacky. Ja jsem ZAKAZNIK, KTERY ZAPLATIL. Co s tou knihou budu delat dale, kam, ji dam, to je moje vec. Pochp, tady jde o to, ze technicky skvele zarizeni (ctecka) je nesmyslne degradovana zbytecnymi omezeni ohledne pouzitelnych formatu a uzivatelskych prav. To si radeji tu knihu koupim, nebo stahnu ve fomratu PDF, ale platit tisice korun za "papir", ktery se mi po 60 dnech smaze, na to s*ru!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aiax, Aiax  |  15. 10. 2004 11:55

Článek je náhodou super, je dobře že se člověk může dozvědět o novinkách, i když u nás nejsou ještě ke koupení (kdyby mělo Živě psát jen o tom, co si u nás může člověk koupit, tak by ty články byly co do aktuálnosti asi tak tři roky pozadu za Japonskem). Mimochodem, tahleta okleštění a DRM a podobné hovadiny jsou jasným důkazem toho, jak je dobře, že existují nejrůznější hackeři a crackeři a podobně. Dokud se budou velké firmy chovat jako Lakomá Barka, tak říkám - slává hackerům!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a  |  15. 10. 2004 11:15

ono ani z tych divixov sa moc nepredalo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arny  |  15. 10. 2004 10:50

Kazdy magor (zatim jen japonsky), ktery koupi takto zmrsenou "knihu" podkopava nohy vsem lidem, kteri sice chteji takovouto ctecku, ale bez tech orwelovskych omezeni. Tady je jedine reseni, proste to nekupovat a tim vyrobcum ukazat, kde jsou meze. Nastesti tady jde o velmi zbytny vyrobek, takze doufam, ze se tahle silen verze DRM neujdem v sirsim meritku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lama  |  15. 10. 2004 11:00

No já bych ji chtěl. Mám spoustu knížek, manuálů a příruček jenm v PDF, RTF a DOC a tahat s sebou všude notebook (číst v tramvaji je unreal) je trošku o ničem. Ale tohle je prasárna na entou. Zajímalo by mě, jak vypadá prodej v JN.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bugi, Bugi  |  15. 10. 2004 13:20

Nějakej ten e-book bych bral taky, ale ne za těchto podmínek. Taky by to chtělo odpovídající cenu. Dejme tomu tak 3000,- za přístroj a nějakých 50,- za 300 stránkovou knihu s neomezenou životností. To bych nad tím ani moc nepřemýšlel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xx  |  15. 10. 2004 15:01

Staci Palm. na cteni to staci a v tramvaji se jeste muzete jednou rukou drzet tyce. Velikost displeje neni tak komfortni ale pro cteni to jeste jde. Do nej se daji natahnout vsechny elektronicky textovy zdroje, s omezenim i PDF.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
comar, comar  |  15. 10. 2004 23:23

Sony si uz driv vylamali zuby pri pokusech s prosazovanim jejich vlastniho formatu s DRM. Pred ctyrmi roky jsem vyhral kapesni prehravac od sony, ktery byl na tehdejsi dobu opravdu maly a drahy (20000Kc). Bohuzel se tam musela davat hudba pres nejaky jejich program, ktery to vsechno prekonvertoval do nejakeho zmrseneho formatu zalozeneho na acc3 + pridane DRM, a pak se to pomoci nejake jejich vlastni technologie magicgate presouvalo do prehravace. Daly se tam sice dostat normalni mp3 nebo cd, co jsem mel na pocitaci, ale encodovat audio do acc3 na 233MHz bylo tehdy docela peklo. Nabyzeli tehdny i nejaky online obchod, kde se do toho meli dat stahovat legalni pisnicky, ale nikdy jsem ho nevidel. A samozrejme slibovali, ze se ten jejich format do par let ve svete prosadi...
Pak se nejak pokazil a zacal na tom blbnout firmware. Ted to lezi nekde doma. Misto toho jsem si poridil Siemens SL45i a su naprosto spokojeny. Na knihy a video mam pda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jméno a Příjmení  |  16. 10. 2004 19:24

"uz driv vylamali zuby "
neviem síce čo máš na mysli, ale Sony sa PRESADIL so svojou technológiou MiniDisc, založená na ATRAC (rozličné verzie, úspešné od ver. 3) a DRM (povolená iba jedna digitálna kópia).
Audiofili MD rozhodne poznajú ako kvalitný stratový záznam; MP3 síce je lacnejšie (kradnúť väčšinou lacnejšie na prvý pohľad je), avšak MP3 prehrávače majú niekoľkonásobne vyššiu spotrebu a samozrejme (vzhľadom k rozšíreniu) aj vyššiu cenu; nehovoriac o pohodlí používania MD môžeš upravovať priamo v prehrávači - iba málo MP3 prehrávačov má také čosi.
Porovnanie kvality CD/ATRAC/MP3/iné si nájdi na internete (môžbyť ťa kvalita ATRAC prekvapí)
A úplne iná vec je, že (podľa mňa) sa MP3 do budúcnosti nepresadí (kvôli chýbajúcim DRM), časom bude (tlakom veľkých spoločností) vytlačené inými formátmi ... chcelo by to zásadnú zmenu v myslení, aby DRM nebolo nutné, ale ako hovorí stará pravda - komunizmus nie je zlý, ale (NAOZAJ) ho robí málo ľudí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
comar, comar  |  17. 10. 2004 01:02

netvrdim, ze atrac3 a minidisk jsou spatne. Prave naopak. Kvalita je mnohem lepsi, ale to drm bylo v tom prehravaci uplne na ho**o. Pozival se na to stejny program jako na ty minidisky (openMG), jenom se to potom kopirovalo na prehravac a memory stickem misto minidisku. Problem byl v tom, ze jsem si vsechnu hudbu, co jsem tam nahral, musel prvni preencodovat do toho jejich formatu. Je sice techniky lepsi, takze bych si do toho mohl prevest vsechnu svoji hudbu, ale nejhorsi na tom bylo, ze to neslo v zadnem jinem programu prehrat. Kdyby to byl jen atrac3, tak je to super, jenze oni do toho pridali jeste drm, takze to zadny jiny program neotevrel.
Navic si nemyslim, ze by se ten jejich format (to nakupovani hudby s drm uz vubec ne) nejak svetove a hlavne mezi jinyma frimama nejak prosadil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_ldx, _ldx  |  17. 10. 2004 10:30

:LOL: Vy asi pracujete v S*nyCZ, ze?...asi proto se ani nepodepisete. A porovnavat ATRAC s MP3 je nefer, protoze MP3 je dnes prekonaný obstarozní formát, kdezto ATRAC byl neustále (proprietárne) vyvíjen. Porovnávejte treba s OGG Vorbis!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso  |  15. 10. 2004 10:02

A aspoň obrázek by nebyl?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bugi, Bugi  |  15. 10. 2004 13:14

Používej odkazy v článcích. Pro jistotu Ti ho dám i sem: http://www.zive.cz/h/Udelatka/AR.asp?ARI=115603

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso, Eso  |  15. 10. 2004 23:03

Což dokazuje, že jedno ze základních pravidel přístupnosti webu - nepoužívejte slova jako tady, zde jako texty odkazů - má něco do sebe.. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bugi, Bugi  |  17. 10. 2004 12:19

Samozřejmě, že máš pravdu. Jsem jenom línej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joker, Joker  |  15. 10. 2004 09:50

Tak ta čtečka je výborná, a ten formát... no, holt Sony, ty maj na všechno svůj vlastní formát. Však on už se časem najde někdo kdo buď uvede podobnou čtečku anebo hackne ten formát
Ad DRM: Umíte si představit že byste si koupili knihu a po dvou měsících k vám přišel člověk z toho obchodu a knihu spálil? A co knihy které jsou přímo určené k tomu aby si člověk vždycky našel jenom jednu informaci která ho zajímá - encyklopedie, příručky, manuály, učebnice, atd atd atd. ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomasek  |  15. 10. 2004 07:57

uz se nekomu podarilo do toho hw nacpat linux?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  15. 10. 2004 09:43

http://books.guardian.co.uk/ebooks/story/0,11305,1200034,00.html
6in electronic paper display with E Ink technology
SVGA (800x600 dots)
170dpi
300g with case and batteries (190g without)
126mm x 190mm x 13mm
Motorola Dragonball processor
Sony Linux OS
10MB memory
Memory Stick slot
USB 2.0 port
headphone jack
mono speaker

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  15. 10. 2004 09:43

http://books.guardian.co.uk/ebooks/story/0,11305,1200034,00.html
6in electronic paper display with E Ink technology
SVGA (800x600 dots)
170dpi
300g with case and batteries (190g without)
126mm x 190mm x 13mm
Motorola Dragonball processor
Sony Linux OS
10MB memory
Memory Stick slot
USB 2.0 port
headphone jack
mono speaker

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bohusz, Bohusz  |  15. 10. 2004 07:50

Už jsem někde zmiňoval v podobné souvislosti knihu Edenie od Janusze Zajdela, kde jsou psané informace zcela zakázány (resp. nevznikají), vše jde jen přes mluvené slovo či obraz, vysílání se zásadně neukládají, takže "vláda" může postupně měnit "historii" (malých rozdílů si nikdo nevšimne a po pár měsících je možné říkat pravý opak).
Živě si představuji, jak při příštím ztažení knihy již bude text maličko odlišný, a příště zase maličko odlišný, a...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
voidless  |  15. 10. 2004 08:45

Ona Edenie vubec je po Orwellove 1984 povinna cetba pro paranoiky a konspiratoriky. Uz kvuli tomu, ze Zajdel to psal inspirovan tehdejsim stavem v Polsku. Velice dobra kniha.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V0i+@  |  15. 10. 2004 09:42

Též ji mám doma, perfektní kniha! :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tyca  |  15. 10. 2004 01:28

Na co je me naco clanek o "SUPER" ctecce, ktera se da koupit jenom v Japonsku a i kdybych si udelal vylet za nejakou gejsou a koupil si tu ctecku, tak bych si do ni pravdepodobne stahl dokument v Japonstine - coz by bylo cool rozsypany caj, nebo AJ  coz je taky super (i kdyz AJ trochu umim)...
Holt ZIVE nevi o cem psat, no a co se DRM tyce, tak je taky super, urciter se to rozsiri.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pšenda  |  15. 10. 2004 07:09

No však Živě určtě veme šikovného redaktora. Jdi a buď lepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tyca  |  18. 10. 2004 11:47

Ja uz praci mam - nic nedelam a beru za to 6 tisic mesicne, hehe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor