Sony chce vytvářet internetové hudební centrum

Ani prodejna, ani firemní stránky, ale skutečná destinace.
Jak má vypadat úspěšný web věnující se hudbě? Už víme, že to není ani prodejna (nic moc úspěchy cdnow.com, živoření cduniverse.com, slabý prodej hudby na Amazonu atd.), a už vůbec ne firemní web vydavatele, kam běžný milovník hudby vůbec nezabloudí. Na druhé straně se ukazuje, jak skvěle jsou navštěvované stránky dnes asi největší hudební encyklopedie na světě (www.allmusic.com) nebo největší „linkárny“ ke stránkám skupin, autorů, interpretů, oficiálních i neoficiálních (www.ubl.com). A vůbec největší úspěch mají stránky, kde se dá hudba přímo stáhnout (www.mp3.com, www.listen.com, www.rioport.com, www.tunes.com), přičemž z těchto stránek jsou zase nejúspěšnější ty, které dokáží k souborům dodat zajímavé přídavné informace.

Hudebním vydavatelům je toto docela trnem v oku, neboť jejich stránky jsou v žebříčku návštěvnosti hudebních webů na chvostu. Firma Sony Music se proto rozhodla vytvořit také svou vlastní hudební destinaci s názvem Uville (www.uville.com), která by měla být dalším amalgámem všech úspěšných postupů pro vytváření často navštěvovaných stránek. Uville má být v plném provozu až za pár měsíců, zatím se zde skví hodně ošklivé logo a hodně sebevědomý nápis „Uville je nejlepší cesta spojující vaši oblíbenou hudbu a váš život“. (Aspoň by se slušelo napsat, že „bude spojovat“ či že o to „bude usilovat“; ale hudební giganti nikdy netrpěli nedostatkem sebevědomí).

Budou zde downloady? Sony Music se tomu nevyhne: dnes nelze mít úspěšný hudební web bez možnosti downloadů; pravděpodobně bude ale podporovat formát Microsoft Audio, zabezpečený proti pirátování (jak dobře, to se teprve uvidí). Mluvčí Sony Music tvrdí, že zde budou dostupné i nahrávky od konkurence (dalších firem „Velké pětky“), což je docela zajímavé; na druhé straně ale nepodporování formátu MP3 určitě povede k tomu, že většina návštěvníků bude „tvou vesnici“ (Uville) ignorovat.

Podobné weby chystají i další firmy z velké pětky plus další firmy ze zábavního průmyslu, jenomže se zdá, že jdou na to s křížkem po funuse a ještě špatně. Adresy jako MP3.com či Tunes.com jsou dnes oněmi majáky v internetovém hudebním světě (o allmusic.com či ubl.com ani nemluvě), jsou nezávislé, rychle se vyvíjejí a poskytují svým zákazníkům opravdovou hodnotu. Vydavatelské firmy nemají u milovníků hudby dobré jméno: zpravidla je pomlouvají umělci (jak je vydavatel odírá, jak je nutí do vydávání alb jako housek na krámě atd.), a to jsou „Bohové“, kterým fanoušek naslouchá. Pravda to většinou tak docela není, ale image vydavatelů je u fanoušků mizerná A pracně budované weby typu uville.com to stěží zlepší, notabene už když o sobě hned dopředu nabobsky prohlásí, že budou „nejlepší na světě“.

Diskuze (7) Další článek: Lze změnou práv k souborům zlikvidovat Server?

Témata článku: , , , , , , , , , ,