Přesto není všechno růžové: kvůli vysokým vývojovým nákladům a několika chybám v produkci bude letos herní divize Sony ve ztrátě.
PlayStation 2 je jednoznačným technologickýnm úspěchem firmy Sony, ale přes to všechno zatím nepřináší firmě zisk – a to dokonce i přes skutečnost, že Sony hodlá prodat do příštího března úžasných deset miliónů svých herních konzolí (celkový počet osobních počítačů prodaných ročně na světě je cca 100 mil.).
Sony uvádí PlayStation na světový trh postupně – nejdříve Japonsko a další asijské země, zanedlouho poté USA a teprve koncem letošního listopadu se má objevit v Evropě, u nás by měla být v půlce prosince. Hlavním důvodem je obtížnost produkce: je to zcela nový výrobek, není možné použít (tak jako u osobních počítačů) desítky zavedených výrobců komponent, a deset miliónů strojů je vysoké číslo, které se nedá vyrobit najednou. Sony plánovala toto postupné najíždění, ale nepodařilo se jí splnit plán – například do Ameriky dodala pouze polovinu z očekávaného množství strojů, půl miliónu místo miliónu kusů. Příčina je v nedostatku některé komponenty nutné pro výrobu PS2; zajímavé je, že Sony neodhalila, o jakou komponentu se jedná, možná z konkurenčních důvodů. Teď však má být už situace lepší a do evropských zemí se má stíhat dodávat. Firma tvrdí, že první várka dodaných strojů má obsahovat „statisíce kusů do více než tuctu zemí“.
Přestože se první rok prodá mnoho miliónů PlayStationů, nedostává se herní divize Sony do zisku – tak vysoké údajně byly úvodní vývojové a technologické náklady na PS2. U prvního modelu PlayStation se jednalo o hlavní mlýnek na peníze u tohoto oddělení – loni se postarala o 40 % veškerého zisku z hardware a software. Celkově ale Sony zůstává prudce v zisku a oznamuje návrat japonských firem na výsluní, zejména audio- a videoprodukty Sony se prodávají fenomenálně úspěšně a s vysokým ziskem.