Fijsbůčku to se tak krásně čte. A když s tím máš takový problém a utíkají ti dolárky, co kdyby jsi se s uživatelem podělil, když ti to povolí? To je fér, nemyslíš? Tedy jestli víš co to slovo fér znamená? 🤔
tento titulok som dnes videl uz asi desatkrat na roznych weboch. To uz v mediach nikto nema ani trochu hamby?Preco to nie je titulok: "Firmy zneuzivajuce osobne uadaje na svoje obohatenie dostali co im patri.", alebo "Ucinny nastroj na zlodejov a znasilnovacov osobnych udajov.", atd.Je to ako keby pravidelne znasilnovana zena podala trestne oznamenie a v titulkoch sa objavi: "Zena odmieta znasilnovanie, chudak znasilnovac uz si nevr...."Ste skutocne nenormalny alebu uz uplne amoralny? Ste spolupachatelmi toho co tu Facebook a dalsi pachaju cele roky. Dufam, ze s te naseba hrdy. To si hovorite zurnalisti.
zlaty
Takúto funkciu by mali mať všetky zariadenia. Nie je predsa možné aby Vás niekto sledoval bez Vášho vedomia. Vtipné je ale čítanie komentárov od ľudí ktorí si myslia, že ak majú iPhone alebo Macbook, že zakážu sledovanie a všetko je OK. No nie je. Ono totiž každá stránka na ktorej je prvok od Facebooku (Like, zdieľanie, atď) dokáže sledovať Vašu aktivitu a „povedať o nej“ Facebooku. Takže ak napríklad na Macbooku idem cez Google chrome (kde som prihlásený resp neodhlásený z Facebooku) na nejakú web stránku a pozerám video Facebook o tom vie na akej stránke som bol a aké video som pozeral. Apple problém vyriešil v rámci svojich možností dobre. Akurát toto je „systémový“ problém. Ono najlepšia by bola legislatívna zmena v tomto smere a to taká, že každá aplikácia vrátane operačného systému by musela povinne po nainštalovaní získať povolenie na aktivity na pozadí.Dneska je to tak, že si kúpite OS nainštalujete ho máte tam zmluvné podmienky a možnosť súhlasím alebo nesúhlasím a ak nesúhlasíte tak ste skončili. Sledovanie ľudí a predávanie ich dát je podľa mňa zločin.
macOS > LittleSnitch > natáhnout seznam adres fuckbooku + spřízněných služeb a je klid.
Tak ať Facebook začne uživatelům platit za sledování, třeba to povolí.
Svoje zákazníky si budeme špehovat sami, váš Apple 😀
Nechci malovat čerta na zeď, ale předpokládám, že to co dosud špehoval Fuckbook a teď nemůže s radostí přebere sám Apple. 😀
Oukej, tenhle musím chtě nechtě applu uznat, tenhle se povedl... Když už se na apple nedá nainstalovat system-wide blokovač jako na androidu, tak alespoň trackování dostane utrum.
Hm, já nevím, na Facebúk moc nechodím, jablečné stroje nemám. Zato se mi ty reklamy, i když zakazuju, co umím, stále množí. Asi si ty firmy léčí své komplexy na ostatních.
to je prave to, ze aj ked nemate FB a ine taketo produkty, tak vas smiruju. Staci sa pozriet do kodu webovych stranok. Je iba malo webov kde nenajdete integrovane FB API alebo TGM resp. Google analytics. Je to uplne vsade a ak to v stranke nemate, tak mate nizsi raiting. To mam overene na Google.Inak povedane, mate ich v posteli a ani o nich neviete. Ked dostanete vsi, tak vas aspon stipu, tieto "sluzby" su "neviditelne" pre bezneho cloveka.
Když za to neplatíte, nejste zákazník, ale zboží.https://ethannonsequitur.com/facebook-you-customer-pro... https://geekandpoke.typepad.com/geekandpoke/2010/12/the-f...
Kazdy chytry clovek se s tim dokaze vyporadat v klidu a tichosti. Mne treba napada spoustu moznosti, jak si app dokaze toho cloveka bezpecne zmapovat. Nemuze data odesilat, ale muze je skladovat a hodnotit u nej. A nemusi jit po konkretnich datech, staci ji stripky.Obvykle nejvic krici ti nejvetsi podvodnici a zlodeji. Se mrknete na policie v akci, jak se hned zacnou vztekat, kdyz po nich chteji jen doklady, bezna kontrola :)
A nechceš nám tady doporučit ještě soudkyni Barbaru? B-]Jsem se domníval, že lidé sledující tyhle sra*ky nemají dost velké velké IQ k tomu, aby byli schopni napsat příspěvek na netu... 😀
Přečtěte si někdy diskuse pod články na seznamu. A nebo možná raději ne, pokud si chcete zachovat nějakou víru v lidstvo.
Diskutéři na Seznam Zprávy snad dotáhli na vysoce nasazenou laťku, co nasadili diskutéři na Novinkách? Jsem se domníval, že diskutéři na Novinkách nejdou dohnat... 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 11. 2021 13:25
Moc by mě zajímalo jak ta věcicčka s tajemným názvem "ATT" funguje. Nějaké kombinace umělé inteligence, nebo blokátoru a nebo "nahradí aplikaci facebooku" svojí verí? Má to nějaké možnosti nastavení?Má ovečka možnost zkontrolovat co všechno a zda to blokuje? Je chvályhodné že to apple dělá pro své ovečky aby nebyli nakaženi zmrdstvom (jak psal Josef remen v 2 prispevku)ale jde to zařídit vlastními silami a určitě si (kvůli tomu+) apple nekoupím
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 11. 2021 22:01
Nastavení je takové žeA: není to vůbec dovolenoB: aplikace se musí uživatele zeptat a ten to může povolit nebo zakázat.Pokud zvolíte možnost Požádat aplikaci o nesledování, nebude mít vývojář aplikace přístup k reklamnímu identifikátoru systému (IDFA), který se ke sledování často používá. Aplikace taky nemá povolení sledovat vaši aktivitu prostřednictvím dalších informací identifikujících vaši osobu nebo vaše zařízení, jako je třeba e-mailová adresa.viz: https://support.apple.com/cs-cz/HT212025Pro FB a podobné které žijí z reklamy je problém že mají omezené množství cílení reklamy pro takové uživatele protože nemají přehled o jeho chování mimo jejich vlastní aplikaci. Necílená reklama nevydělá tolik co cílená.Jinak pro emailové adresy nyní Apple nabízí v rámci iCloud+ služby možnost zakládat si náhodné email adresy a ty kdykoli rušit, maily které jdou na ty adresy jsou přesměrovány na skutečný email uživatele.
V skutocnosti, velmi jednoducho. Ono staci ak mas cookies a trackery FB (ci inych) od nejakeho webu/webov, ktore navstevujes, mas nejaky jazykovy profil a viacmenej stale chodis z toho isteho browseru skrze IP toho isteho providera.Potom uz nie je nijaka zahada presne urcit, o koho sa jedna.Len tak pre srandu, urob si v druhom, panensky cistom prehliadaci na tom istom pocitaci nove konto (uplne ine) na Facebooku a zaregistruj sa v par newsfeedoch ktore mas aj na povodnom konte. A nebud prekvapeny, ked ti na 99 % vytipuju profily tych istych ludi “you might know” ktorych mas v povodnom profile 😀
Nevím no, přijde mi že to zní dobře, 10 miliard, uuu, wow ... Tolik peněz ...Pak si ale uvědomím, že Facebook má tržby 86 miliard, Snapchat 2,5 miliardy, Twitter 3,7 miliardy + další služby x miliard. To je nějakých 91 miliard jenom za rok 2020. Dejme tomu 10%, je to hodně, ale ne zas tolik
Dovod toho blokatora od apple je myslim vsetkym rozumnym ludom jasne. Facebook nema co plakat, len chce jednoducho tie data brat zadarmo. Keby si ich od apple normalne kupil ako "anonymizovane", nemusel by nariekat.. Facebook musi pochopit, ze na apple platformach nie je ani spehovanie zadarmo.
Apple akirat z dat svojich uzivatelov nezije. To je prave to, preco ich produkty stoja tolko, kolko stoja. Chces? Zacvakaj. Nedostanes od nas kopu sluzieb “zadarmo” ani notasy oblepene X nalepkami a nahratym bloatwarom (ono ani tie ciste nezabordelene Windows nie su potom tak hrozne, vsakze).Nemaju to za potrebu. Ze oholia klienta? Ano. Ale je to priamociare jednanie, kde si nerobia z uzivatela koncovy produkt. Ak si mam vybrat, ci mi niekto tresne rovno do nosa alebo ma poza chrbat ojebava kade chodi, vyberam si moznost A. Aspon viem, na com som.
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 11. 2021 22:44
Zrovna Moštárenská a.s. to opravdu nedělá pro dobro lidstva, ale pro tvrdý zisk a jako platforma, která hodlá špehovat své uživatele v rámci ochrany dětí, přesně podle doktríny Degenerovaný státu Redardmerických s totálním puritánstvím ... ani kdyby mi za to platili.
Nu, a uzivatelia im to dali patricne vyzrat. Ak to mienia napriek tvrdemu odporu nasadit, budu mat asi problem.
No ono to teď bude ještě horší, tak nějak bych byl radši kdyby mě šmírovala zahraniční společnost s minimálním rizikem zneužití u nás. Už jste slyšeli o tomhle: https://european-pirateparty.eu/parliament-approves-chatc... Tohle bude noční můra všech lidí.
nemyslim. sudruhovia dufajme pohoria na rastucich cenach, zhorsujucom sa zivotnom standarde a coraz vacsom ekofasizme.Dufajme, ze dovtedy sa tento moloch v klude rozpadne a vratime sa pekne k povodnej idei – bezcolnej unii a hospodarskej spolupraci, nic viac.
Takhle naivně jsem se těšil už kdysi, když eurošmejdi zakázali žárovky. Že když si jich koupím dost velkou krabici do zásoby, tak mi vydrží do tý doby, než ten euronesmysl zkrachuje a skončí. Bohužel, žárovky mi v krabici dávno došly a eurošmejd škodí furt dál.
To ze z dat uzivatelov nezije neznamena, ze ich nezbiera a nepredava :) Pamatam na kauzu ked chytili apple s nohavicami dole, ako predaval data o "postarsich newyorcanoch" nejakej firme. Tiez som niekde cital rozhovor o tom, ze ich siri (ci alexa, ci co to apple ma) uz zachytila mnohokrat domace nasilie, ale zatial to neriesia... Je naivne si mysliet, ze nejaka spolocnost sa len tak pripravi o akekolvek zisky. Aj keby CEO bol dobrak, pri aktualnom pomere smejdov a dobrych ludi je viac ako iste ze dalsi CEO pojde len po ziskoch.
Jak data zdarma?Ty máš platformu, oni mají data. Výměnný obchod.
Výborně. Parazitům náhoda zatla tipec.
Len tak ďalej... B-]
Dobře Apple. Tohle se mu povedlo.😉
Můžeme si být jistí, že Google jej nenapodobí.
Ten už udělal to, že zabil cookies a podporuje jen svou technologii.
Konečně..
Co konečně? Však stačilo nepoužívat fejsbuk
A me to prijde fajn a jediny duvod si koupit iPhone. Do budoucna bych to videl jako s hrama. Zadarmo = ranec reklam; placena verze = bez sledování. Vsak i ti "spravnaci" z FB muwi z neceho žít.
Pozor FB a jakékoli jiné aplikace uvnitř sebe mohou sledovat vše. To co Apple omezil je sledování dat napříč weby a aplikacemi.Já si to sledování zapl, resp. zapl jsem ať se mě aplikace ptají zda mohou, zakazuju to ale mám přehled kdo se mě ptá... teď jsem to úplně vypnul..``nicméně že třeba Zásilkovna nebo Dáme jídlo toto chtějí dělat mě docela překvapilo, stejně jako aplikace od Vodafonu nebo jednoduchý QR scanner.. Člověk se nestačí divit kdo všechno tohle dělá...
Faktom je, ze dnes sa viac nez na realnych sluzbach zaraba na predaji dat.Aneb “ak je nieco zadarmo, VY ste produkt ktory predavame”
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 11. 2021 20:39
Tak zkus zapremyslet, proč chce zrovna damejidlo znát tvou polohu....😉
To není o poloze, nepochopil jsi, o čem toto sledování je...
A kedy s tymi zmrdanymi trackermi prestanete vy v Zive? Viete, pred urcitym casom som pracoval v SME ako web developer. Kvoli tomu zmrdstvu sa cely web bez adblockerov a blockerov vsetkych tych picovin nedal web pouzivat, lebo ventilatory na notasoch dostali zahulino. Ani my vyvojari sme nemohli pracovat na vlastnom webe bez blokatorov kokotin.Na jednu stranu chapem, ze web potrebuje zarabat prachy, lenze tieto zmrdistany uz sluzia presne opacne - vacsinu ludi nasieraju.SMEcku uz nepomaha ani zobranie o prispevky, pretoze zmrdanymi trackermi a nekvalitnymi clankami pisanymi laviciarskymi curakmi je kazdemu na srandu.Mozno by stalo za to vstupit si do svedomia, co vy na to?
až na ty zbytečné sprosťárny, by se s tím dalo souhlasit
Keby si s tym musel denne pracovat a z vrchu ta mrda hlavna buzna ze tam treba pridat dalsie picoviny, sprosty jak zednik by si bol tiez, tomu ver.
Uklidni se, Čobole.
Hulíš brka vedení sme?
Naše analýzy ukazují, že dokážeme prodat přes 80% vizuální plochy, než čtenář v zoufalství opustí server.
😀Pekne
Přičemž riziko epileptického záchvatu jsme schopni udržet do 5%
Asi žartujete. Predať vizuálny priestor je jedna vec, ale koľko asi potrvá, kým si zadávatelia reklamy uvedomia ako je tento spôsob neefektívny? Ja na reklamu kliknem iba omylom. Zvyčajne, keď ju chcem zatvoriť. Menej agresívne reklamy sú oveľa účinnejšie. Alebo sa nazdavate, že TAKTO NAPÍSANÝ TEXT je presvedčivejší?
Hm, nenadarmo sa hovori, ze na pochopenie sarkazmu a ironie treba urcitu davku inteligencie…
skus niekedy pozriet ako najnovsie sa na sme zakazaju cookies.o mur otrepany jeremiasov kokot to musel byt, ak mam byt slusny.opravneny zaujem dmnti
Denník SME je osobitná kapitola ...Denník SME už od 90. rokov v spolupráci so Sorosom a rôznymi finančnými žralokmi škodí Slovenskuhttps://www.hlavnydennik.sk/2021/06/16/dennik-sme-uz-... Mediálna okupácia Slovenska: SME sa už bez hanby ukazuje ako Sorosova predajná nevestahttps://www.infovojna.sk/article/medialna-okupacia... SMEhttps://sk.wikipedia.org/wiki/SME
Kdybyste milí dezinformátoři toho "zloducha" Sorose neměli, tak byste si ho museli snad i vymyslet 😀😀😀
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 11. 2021 22:14
Ale ved je to pravda, sudruh Soros sa tym sam nijak netaji.https://www.nytimes.com/2018/07/17/magazine/georg... https://www.nytimes.com/2020/07/13/us/politics/ge... Su to nejake hoaxy ci konspiracie, ci to, ze Soros vladne svetu? Urcite nie. Tak ako kazdy z nas, aj on je len clovek co ma svoj pohlad na svet.Lenze on ho tym, v akom prostredi zije, ma uplne odlisny od nas, co v tom svete musime zit realne. A on ma, narozdiel od nas, prostriedky aby ten svet menil na podla SEBA. Ja ho neodsudzujem, len hovorim, ze je skratka mimo a svojimi prachmi robi kopu skody a nie uzitok svetu, ako si mozno sam blahosklonne, na konci svojho zivota, mysli.Financuje kopu ultra lavicovych zmrdov a sam si to ani neuvedomuje, lebo nechape, ako pokruteny zmysel pre spravodlivost tito ludia maju.Cesta do pekla je dlazdena dobrymi umyslami. Na tom nieco je, vsak ano.
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 11. 2021 22:38
preco sem davas tieto retardovane sracky?
Oni neprestanú. Nikdy neodstupí. Ale každý si může "vyladit" živě (ehm, prohlížeč) jak chce, tedy k spokojenostiNení to jednoduché. Ale jde to, přinejmenším vypnout scripty a+nebo? cookies
Takže voláš po placeném přístupu bez reklam?
Je rozdil mezi tim co tu je ted, a sice mezi reklamou sem tam najdes nejakou informaci a nebo mezi clanky občas narazis na reklamu.
facebook at tahne
ať metahne B-]
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 11. 2021 18:39
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.