Určitě ne ! To , že se média změnila a místo magnetofonových kazet se používají CD nahrálo kameníkům v hudebním průmyslu , protože si mysleli , že konečně mají něco , co se nedá lehce zkopírovata ceny šly nahoru . S nástupem vypalovaček však došlo ke zlomu a tito dinosauři se zakopali , vytvořili si své zásahové jednotky a pěkně monopolně využívají zákonů pro udržení svých pozic . Je ovšem z jiného spoudku , když tzv. čeští umělci plácou , jak je kopírování poškozuje , a přitom ceny za jejich výplody jsou na stejné úrovni jako zahraniční produkce . Nelitují peněz a nevadí jim zcela nevýhodné podmínky , za kterých prodávají svoji práci , kdy téměř 60% spolknou obchodníci a stát ! Navíc upoceně jednou za rok vydají CD , které je z poloviny prázdné a jsou na něm maximálně dvě-tři dobré skladby a zbytek je jen impotentní šum a remaky starých songů za cenu 500 , 600 , .... . Každý zákazník by si měl možnost vybrat skladby , které chce a ne se podřizovat nabídce typu : Chceš kilo šunky , tak si k tomu musíš vzít dvě kila bůčku , nebo nech ležet . Prostě hudební zákazník by měl mít možnost vybryt si , co chce poslouchat a měl by možnost výběru , za kolik ten výběr bude by měla být otázka nabídky a poptávky .
1) hudby je moc
2) sposta se ji k lidem dostane jen tak mimochodem, ani nemusej tahat/pucovat...
3) je to pruser, protoze se neprodava skoro nic, ani za 250-300kc... ano obcas nekdo (-123) dokazou nizkou cenou trochu rozdmychat ohen, ale to se svou stabilni zakladnou nemaj problem i za lehce vyssi cenu.
4) vetsina lidi, ktery nadavaj velkejm vydavatelstvim opomijej, ze se to netyka jen tehle molochu, ale i malejch a "nezavislejch". Situace sice neni uplne likvidacni, ale v naprosty vetsine pripadu je to v minusu nekolik desitek tisic na CD... no a nejedna se o nekvalitu!
Problémy má možná Listen.com, ale nabídka pressplay.com se mi zdá výhodná. V přepočtu za 540 kč měsíčně si můžete stahovat neomezeně hudbu a vypálit si 10 songů, které si můžete ponechat i po skončení členství. Kdo hudbu poslouchá, tak tu pětistovku měsíčně za poslech 250 000 písniček snad může dát. Něco jiného už je stahování přes dial-up. Ale to už se nemůžeme rozčilovat na firmy nabízející downloady, ale na monopolistický telecom.
http://www.uemedia.com/CPC/article_5762.shtmlAsi záleží na koncepci a smlouvách s vydavateli hudby...Uvidíme, zda Apple později osloví víc uživatelů, než jen .mac uživatele.
Než příště začnete psát článek o tématu, kterému zjevně moc nerozumíte, poraďte se alespon se svými vlastními kolegy, konkrétně panem Markem Němcem. Píšete:
"Před nedávnem vydala organizace RIAA zprávu o prodeji nahrané hudby; čísla hovoří o dramatickém poklesu příjmů a především už není sporu o tom, že „pirátství“ (termín dávám do uvozovek záměrně, je to nálepka, ale co je pod ní míněno, všichni víme) je faktorem, který je toho hlavní příčinou."
RIAA statistiky z kterých vycházíte ve svém tvrzení, jsou bohužel zavádějící a tudíž nepoužitelné, jak ví každý průměrný čtenář zpravodajských webů, a například váš výše uvedený kolega je vyvrací ve článku "Hra s čísly v podání RIAA" z 26.12.2002 na adrese http://www.zive.cz/h/Bleskovky/Ar.asp?ARI=108841&CAI=.
Těžko někdo dokáže, že pirátství podporuje prodej CD, já si to osobně ani nemyslím, ale těžko někdo dokáže opak. Dle dnes dostupných údajů je snížený prodej dle statistik RIAA prostě a jednoduše přímo úměrný sníženému množství nových titulů nabízených na trhu (což už ovšem statistiky RIAA neuvádějí), takže vliv pirátství se prokáže jen stěží.
Žvaníš. Na RIAA a další pohůnky seru, ale chodím po světě s očima otevřenýma. To, že existují empétrojky, stahování a pálení je evidentní důvod, proč klesají prodeje. Na světě je tolik hudby, skvělé a kvalitní, že kdybys kupoval každý den sto cédéček, tak se jí nenabažíš a nenasytíš. Můžeme se samozřejmě bavit o tom, jestli lidé od poslechu hudby z CD nejdou spíš k jiným formám zábavy: hry na počítači, televize (stovky kabelových kanálů), domácí kino, porno, drogy... :)))
Ty plácáš. Kdyby cd nešla vypálit, či jakkoliv jinak zkopírovat (jako že tohle je technicky nemožné), tak si je prostě za tu cenu nekoupím. Tečka. Jinak by tomu bylo u ceny 150-200 Kč.Prostou matematikou se dostaneme k tomu, že 100 cd za den nejde poslouchat kvůli drobnému omezení -- den má 24 hodin . Stejně si myslím, že tímto tempem, bych velmi rychle vyčerpal studnici kvalitní hudby. Ale asi máme jiný názor na kvalitu. Navíc většinu dobrých písniček musím slyšet několikrát, aby se mi zalíbily. A mimochodem, hudba a drogy spolu souvisí (již od dávnověku).
Uhodil jste hřebíček na hlavičku RIAA sice vydává své "krásné statistiky" ze kterých vyplývá brutálnípokles příjmů z prodeje nahrávek ale bohužel nikde se se nedočtete , že pokles prodeje by mohl být způsoben hlavně nižším počtem vydávaných nových věcí. A to je bohužel fakt. Je snadnější ( a mediálně výhodnější) všechno hodit na "piráty" a "pirátská CD" než si přiznat , že je pravda někde jinde. Vydám-li o 20% méně titulů než v předchozím roce nemůžu chtít mít zisk stejný nebo vyšší než jsem měl , to dá rozum. Nepopírám že kopírování má určitý vliv na statistiku prodeje nosičů , ale určitě ne takový jako uvádí RIAA.
Presne. A to jeste z tech statistik vychazi prumerna cena CD 150Kc . A vlastne zisk se zvedl, protoze pokles poctu vydanych alb v % je vetsi nez pokles zisku.
Nejlepsi bude asi sa odtialto pekne ryhclo odjebat.....
Já si pořád nejsem jistý, jestli to stahování je tou hlavní příčinou úpadku celého jejich byznysu. Já osobně jsem koupil 2 CD před vánoci, protož byly prodávány v "kamenném" obchodě za velmi dobrou cenu (asi 200 Kč - byly se slevou). CD za plnou cenu naposledy před více než rokem jako dárek k narozenínám. A světe, vlastně RIAA, div se - nestahuji.A prodávat pisničky tak, že si je člověk stáhne a zaplatí 1 dolar za jednu je úplná kokotina (a v ČR obzvláště - převod peněz do ciziny:poplatky, telekomunikace:poplatky) - co potom máte- na HDD píseň (v MP3?) ale nic k tomu a peněz jste vydali jako za CD z obchodu.Ale podle mě cesta vede práve tudy: za skladbu zaplatím (krást se nemá), ale rozumnou cenu (cena skladby, za celé CD počítám ještě se slevou + cena za převod peněz + telekomunikace). A proč po stahovat po písničkách ne celá CD? Velmi často je tam půlka nebo i více skladeb jenom vata, aby to bylo album a ne singlovka.
Schválně jsem se byl u nich podívat. Už je svérázné například řazení katalogu abecedně podle křestního jména. No a hlavně - mají zřejmě smlouvy jenom s americkými pobočkami, takže evropská hudba tam moc není, já ji aspoň nenašel.
Jsem celkem nadsenym rhapsody (listen.com) uzivatelem jiz asi 3/4 roku (25USD/kvartalne). Vedome jsem porusil licencni podminky, ktere pro uzivatele nastavuji povinnost byt obyvatelem US/CA a ve formulari vybral misto pobytu stat Arizona.
Pouzivam to k doplnovani jazzoveho vzdelani, protoze jsou tam kousky, ktere neni sance sehnat ani osobne v bontonlandu, ani remote na vltave, ani na amazonu, ci cdnow i kdybych za ne byl ochoten dat 500 a vic. Takze i pres znacnou pracnost obcas neodolam ani dalsimu poruseni licencnich podminek - chytani audiostreamu ze zvukovky do souboru...
Fatalni vyhoda je oproti jakymkoliv nakupum (na kterych dodavku je treba cekat) je, ze kliknete a hraje to hned. Kvalita je ve vetsine (95%) pripadu velmi dobra. Nekdy vsak neni, t.j. jsou tam poskozene skladby (uz z vyroby, t.j. stahovani z puvodnich CD, ne vypadky v konektivite). Kdybych si takovouhle skladbu koupil za 0,99 USD nebo i za 0,49 USD, tak bych se asi docela vztekal. I kdyz je pravda, ze si predem muzu poslechnout, co kupuju.
Navic vse je tam jako 128kbit stream cili do kvality audioCD to ma daleko, napr. klasika se vubec nehodi, takze cenova parita downloadu z rhapsody a audio CD je zcela neprijatelna. Asi tak jako anologie krasne svazane knihy z knihkupectvi a jeji cernobila kopie z kopirky.
Dle meho nazoru by abonma rhapsody melo byt povinnou vybavou hudebne-obdornejsich skol, knihoven a hudebnich publicistu zabyvajicich se mene standardnimi zanry.
Pokud by rhapsody melo zavrit, jak lze pri trose domyslivosti cist mezi radky clanku pana H., tak bych to nesl s nelibosti.
Ohledne konektivity: odhadoval bych, ze ADSL s overbooking 1:50 ci 1:20 nebude asi pro rhapsody a podobne systemy pouzitelne, t.j. budou tam drop-out v podstate znemoznujici poslech. Chce to 128kbit, nebo radeji 192, ale bez jakekoliv agregace ...
Myslim, ze pan Hlavenka to vystihl - pokud bude stat album, ktery si legalne stahnu z netu stejne jako kdybych si koupil CD tak je to na nic ... a pratele, uz se nemuzu dockat jedincu s nazorem "pokud nemas 600-700 kc na CD tak neposlouchej"
Je to docela jednoduche. Pokud si ti chytraci neuvedomi, ze dokud nebude cena CD do 200,- Kč (já bych to viděl tak do 150,-), počet prodaných CD bude stále klesat.Zvedat cenu a myslet si, že čím to bude dražší, tím víc na tom vydělám je nesmysl. Budeme uvažovat výrobní náklady třeba 30Kč na CD.Když prodám 100ks po 600,- je zisk 57000,-Když prodám 1000ks po 150,- je zisk 120000,-Nevím, školy nemám, ale tohle jsou hodně jednoduché počty.A že by se těch CD prodalo 10x tolik je možná ještě střízlivý odhad.
Áno, samozrejme, to sa "všeobecne" vie; aj toto je obchod a v tom platí, že čím nižšia cena, tým väčšie predané množstvo a vyššie zisky.Len pár magorov to nechápe a žije stále v dobe, keď nebola možnosť dať si CD-čko napáliť za zanedbateľný peniaz a počúvať to isté, čo je na originále za 700 - 800 Sk. Tak som rozmýšľal, keď budú takýmto tempom pokračovať - a ja si myslím, že tempo sa vďaka rozmachu P2P sietí znásobí - tak cena za CD bude za chvíľu 1000, neskôr 1200, 1400, 1600 Sk a tak ďalej.To už potom nebude kupovať vôbec nikto a hudobný priemysel zrejme padne. Mimochodom - za dobré CD-čko som ochotný vyhodiť tie peniaze, čo po mne chcú, ale musí byť fakt dobré. Inak je to zdieranie a to je to, čo hudbu zabíja; nie voľné sťahovanie cez P2P siete.Alebo by si hádam niekto z vás kúpil za takú cenu CD-čko od nejakej novej skupiny, keď počul v rádii iba jeden ich singel? Pravdepobodne nie a tak by sa o ich hudbe nedozvedel a symbolicky povedané by ju "zabil".Tak kto potom vlastne zabíja hudbu? Siete P2P alebo ceny hudobných štúdií?
no ty seš taky chytrej jak rádio. Co znám lidi kolem, tak všichni pálej - a nikdo už nebude kupovat cédéčko, ani kdyby stálo dvě stovky, ani kdyby stálo stovku, ani kdyby stálo pade. Protože si koupí disk na vypálení za pět kaček nějakej nounejm a napraží na to deset cédé v empétrojkách a vyjde je jedna kapela na padesát halířů. A když se jim to přestane líbit, tak to vyhodijou. Nebo si koupí za dvaceku přepalovací cédé a dělají si na to svoje výběry, mixy, mažou, přidávají, poslouchají v mp3 diskmenách a tak.
Jak tomu chceš konkurovat? To jsou úplné kecy, že "kdyby to stálo míň,t ak bych si to koupil". Nekoupil, když máš možnost to mít skoro zadarmo. Koupíš si auto za milión? nekoupíš. Kdyby ten meďour stál dvě stě litrů, tak by sis ho koupil? Možná jo, ale kdybys sis ho mohl současně někde koupit za tisícovku, tak bys byl blázen, abys vyhazoval dvě stě litrů, né?
Vaše filipika je úchvatná. Kdyby CD stálo 300 Kč, tak si ho klidně koupím (mluvím o dobrý muzice, ne sračkách jako Britney, a Helena V.). Samozřejmě ještě za předpokladu, že tam nebude žádná ochrana proti kopírování a podobný kraviny.
mas za kamarady pekny socky
Nie každý je ako ty a tvoji kamaráti (ako dobre) ; ja a, trúfam si povedať, že aj mnoho ďalších by si naozaj originálne CD-čka kupovali, keby stáli menej.Možno tomu nebudeš veriť, alebo lepšie povedané tomu asi nepochopíš, ale stále sa (našťastie) nájdu ľudia, ktorí keď sú o niečom presvedčení, že je to kvalitné a že to za tú cenu stojí, tak si to kúpia - či už PC hru alebo hudobné CD-čko.Ja mám tieš vyhliadnutých niekoľko albumov, ktoré si proste kúpim.
to je jasný, já jsem ti jenom chtěl dát příklad, že takhle uvažuje strašně moc lidí. můj názor je, že kdyby se cédéčka zlevnila, a je jedno na jakou částku, tak by na tom hudební vydavatelé víc nevydělali. Protože tohle mají moc dobře spočítaný, každý výrobce neustále počítá a ladí a zkoumá, jakou nastavit optimální cenu, aby mu to nejvíc vyneslo. Mají na to velké výzkumné týmy, armády různých markeťáků a psychologů, mají to zmáklý. Nemysli si, že jsou to nějací sedmdesátiletí zatvrdlí dědci, kteří jsou blbí jak tágo a neschopní změnit. To není jako u nás nebo u vás - nad nimi práská bičem armáda akcionářů a nutí je k tomu, aby něco dělali. Problém je, že nikdo neví, co se má dělat - řešení podle mě prostě není. Lidi budou stahovat a pálit, a hudební průmysl umírá na úbytě, má prostě nejlepší léta za sebou a už se to nezvetí.
No vono je vidět, že nemáš školy. Fakt si myslíš, že ti "chytráci" v hudebních vydavatelstvích sou tak pitomí, že si nedovedou spočítat to co ty? Že neuměj jít po zisku, kdyby se jim naskytl?
Jenomže je to jinak. Na výrobní náklady zapomeň, ty s tím nemají co dělat. Počítej ještě třeba s tím, že něco si vezme umělec, často je to fixní částka z cd, bez ohledu na jeho koncovou cenu. Aha, a už je to jinak. A že něco stojí distribuce, rozvézt, dát do prodejen, ta kupa práce tisíců lidí s tím - všichni chtějí jíst. Zapomeň taky na to, že "zisk" je prodejní náklady mínus výrobní cena. Co nějakej distributor, prodejce, marketing? To si sežere půlku. A bez toho to neprodáš, bez toho se nikdo nedoví, že nějakej muzikant vůbec existuje.
No a samozřejmě hlavní je ten tvůj "střízlivý odhad" o tom, že by se cédéček prodalo destkrát víc. Desetkrát víc znamená, že lidi jsou ochotný dát několikrát víc prachů za muziku, celkem. Jenomže každý má jenom jednu kapsu. Sto krát šest set je, že z lidí vytaháš šedesát tisíc korun a to říkáš, že nejsou celkem vochotný dát. Ale jsou podel tebe v pohodě vochotný dát sto padesát tisíc, že? To je blbost.
Tys asi neabsolvoval zakladku, kdyz neumis delit: je rozdil jestli 100 lidi je ochotno dat 60000Kc nebo 1000 lidi 150000Kc - a to je prave ta cena za kus, sasku. dle tve logiky kdyby bylo cd za 60000Kc tak se najde jeden co ho koupi?
...máš naprostou pravdu, většina lidí, co sem přispívaj - možná rozuměj počítačům, ale o ekonomice vedi prd.
To je síce pekné, ale skús mi prosím Ťa vysvetliť, ako je teda možné, že ceny hudobných CD-čiek stúpli o približne 200 Sk (stávali 500 - 600 Sk), pričom vtedy stáli kvalitné CD-R média okolo 200 Sk a napaľovačky iba začínali.To je rozdiel 400 Sk - a kde je tých 400 Sk? Aj predtým si platil distribúciu, marketing a ostané veci.Chceš mi povedať, že umelci si proste zažiadali o toľko viac? Že nastala tak veľká inflácia a natoľko sa zhoršili ekonomické podmienky? Zaujímavé, pretože odvtedy prakticky všetko v oblasti elektroniky išlo s cenami dolu.Že vraj veľa z ceny CD-čka ide na ochranu proti kopírovaniu CD; to sú už úplne sprostí alebo ako? To nevedia, že chvíľku po tom, ako je uvedená nová drahá ochrana je prelomená a voľne na stiahnutie na internete?Načo vyhadzujú prachy, keď vedia, že to aj tak obídeš?
Jak stůpli, kdy stůpli? Mezi kterým a kterým rokem? Tvarůžky stály před 89 taky jednu korunu balíček a teď stojí jedenáct. Tomu nerozumím, zkus vysvětlit. Co já vím, tak všechno stůplo. Mě třeba stůpl plat.
Neviem o tom, že by tvarošky patrili medzi elektroniku, ale čo už. Všetky ceny klesli - TV, VCR, HIFI, PC atď. a s tým je spojený aj pokles cien médií. Za kazetu alebo CD-čko dáš dnes niekoľkonásobne menej, ako pred niekoľkými rokmi.To by sa logicky malo prejaviť zmenou cien. Zdôrazňujem logicky.Hudobný priemysel však ceny namiesto toho nechal rovnaké, neskôr (keď poklesol predaj) namiesto toho, čo by urobila každá firma, t. j. "máme menší odbyt, musíme znížiť cenu", ceny zdvihla.Ak to chce takto riešiť aj naďalej, za pár rokov hudobný priemysel taký, ako ho poznáme, určite padne.
Beru to z vlastni zkušenosti. CD stoji 600,- za tu cenu si jej nekoupim. Pokud by stalo 150,- tak bych si sem tam nejake koupil.A pokud si tohle rekne vic lidi, je to ten rozdil, o kterem jsem mluvil. Umelec dostane to, co si nasmlouva s vydavatelem. Problem je v tom, ze uz jsou vsichni tak rozezrani, ze se jim nechce jit dolu se ziskem z jednoho CD.Ale je to jen otazka casu, kdy na svou cenovou politiku proste doplati.
A další věc. Cena za umělce. To je podle mého názoru úplná zvrácenost. Proč by měl někdo dostávat desetitisíce za to, že se na pár minut ukáže v televizi, je u toho otrávenej, takže se ani pořádně nesnaží otevírat pusu, aby mu to šlo s playbackem ?Holt showbussines
To je znacne legracni myslenka. Asi takto: lide kteri umi korporacim zvysit obrat a zisk jsou zurive hledani lovci lebek na celem svete. Myslim ze spouste korporaci jako Warner apod by stacilo i par procent u techto poctu pan FIALY je to vic nez 100%. Pokud tech par procent nahoru nekdo dokaze muze se prihlasit, dostane plat 15 000 EUR/mesicne. Myslim, ze kdyby nekdo umel vydavatelum zvysit vynosy o 100% je to na nobelovu cenu za ekonomii a muze zaplatit Zeleznemu dluhy. Takovych kandinatu na male nobelovky jsou plne hospody a chaty ))
Ze sveho studia na vysoke skole si pamatuju neco malo o poptavce pruzne a nepruzne. Zvysite-li cenu zbozi s pruznou poptavkou, prodelate. Zvysite-li cenu zbozni s nepruznou poptavkou, vydelate. Neni takova potiz zjistit zda je poptavka pruzna ci nepruzna, ja bych vsadil na pruznou. Objevila-li se metoda jak kopirovat CD poptavka se musela logicky menit smerem k pruznejsi (neb s vyssi cenou se najde vic lidi co si to vypali), spravnym krokem tedy melo byt hledani rezerv jak snizi ceny, nikoli je zvednout.
RIAA si to nepochybne spocitat umi, ten zakladni problem je v tom ze ona pusobi taky, a to jednim z nejvetsich lobby jake si muzeme predstavit. Proste kdyz maji problem, najdou parlamenty ktere prosadi zakony ktere tem co to delaji zlamou ruce. Jde o to ze pokud me vypalena placka prijde se vsim vsudy (se sehnanim media, zdroje + cas - ktery me prakticky nezajima - kdyz pracuju muzu palit na pozadi) na nejakych smesnych 30 korun, pak nevim jake jsou naklady vydavatelstvi. Castky tem kteri tu hudbu delaji rozhodne nejsou tak horetntni jak si predstavujete, kdyz je to jeden dolar na CD (!), tak je to hodne. Cely zbytek jsou penize pro vydavatele + prodejce.
Takze momentalni situace je takova ze si radsi koupim Beethovena nebo Bacha za par supu (150 Kc), nicmene moderni veci proste a jednoduse nekupuju/nepalim. 600-700 je opravdu dost, zvlast kdyz po poslednich zkusenostech na to nemam zaludek. Ze peti poslednich CD zakoupenych v celkove cene 3240 Kc:
A ted mi reknete proc mam mit k nejakemu vydavatelstvi uctu. Nekopiruju, CD jsem poctive zaplatil. Misto hudby litam kazdy tyden po obchodech menit umyslne zmetky. Pochopitelne to CD muzu prepalit, neni to nejmensi problem. Jenze kruci proc tam je zasrana ochrana proti kopirovani? Zkopirovat si to muzu za par vterin, nicmene to na co mam narok - tedy poslech v odpovidajici kvalite je mi upreno protoze jsem si to legalne koupil?
Mno nevim nevim, muj plat je nekde kolem 20bananu cisteho ale cd za 600-700 si nekoupim i kdyz na to mam. At uz ty spolecnosti zkrachujou a bude klid. Ty komercni sracky co vydavaj se nedaji fakt posluchat.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.