Chce to zlepsit design. Jakmile to ziska turbinu a lepe vyresenou zad, aby se to cele umelo schovat do sebe a vypadalo nakonec jako auto, tak je chlap vitez a vydela miliardy eur. Jinak zatim to beru jako pekny prototyp. Rozhodne neco, co stoji za to se tim zabyvat. A vsichni, kdo chlapa kritizuji, at si udelaji inventuru sami u sebe, co dokazali. Jestli se jejich dilo aspon trochu blizi tomuto, co je popsano zde v tomto clanku.
Dobrý nápad. Konečne sa ráno vyhnem zápche pred prístavným mostom. A taktiež do petržalky nemusím ísť cez most. Proste tam doletím a potom budem pokračovať. A problémy z parkovaním tiež vyriesené zaparkujem na streche hociakého domu.
Ale jo. Vypadá to dobře a kdo si hraje nezlobí. Ale já bych si představoval něco takového https://www.theverge.com/2017/7/6/15930812/moller-... ... že bych s tím vyjel z garáže, vyletěl z plácku před garáží, přeletěl město a přistál na firemním VIP parkovišti. Nebo třeba jel po dálnici a kdybych se dostal do zácpy, tak bych odletěl a nemusel hledat nejbližší letiště, kde bych mohl rozložit křídla a rozjet se k odstartování.
Letajici auto je nesmyslný kočkopes. Už přes 70 let se o něj naivove pokoušejí a nikomu se nepovedlo ho prodávat
Tak kdyby my nějaké ty miliony na účtě ležely, tak proč ne? 😃
Protoze kdyz Vam budou lezet na ucte nejake ty miliony, tak si koupite poradne letadlo a auto. Respektive to poradne auto si tam, kam doletite, proste a jednoduse pujcite (nebo si ho tam nechate dovezt).Nebudete chtit takovyhle kompromisni nesmysl. Predevsim nebudete chtit SPATNE letadlo ... ledaze byste byl bohaty sebevrah.
Opravdu někdo touží po spojení "neauto + neletadlo" nebo spíš "špatné auto + špatné letadlo"? Jako auto je to příšerné a jako letadlo to nebude o moc lepší.
Jako svého kupce by si to našlo. Na střední se mnou chodil do třídy jeden "zbohatlík", který využíval toho, že papíry na letadlo se dají získat už v 16, takže v pátek při pěkném počasí vyjel na padesátce z intru směr letiště, tam nasedl do stroje a letěl domů přes půl republiky, kde nasedl na druhou padesátku a dojel domů. Přitom, kdyby mohl mít v 16ti papíry na auto, tak by si domů radši dojel po zemi. Ale přece nebude jezdit "sockou". Už tehdy básnil o létajících autech a že si pořídí první co se bude veřejně prodávat.
Netouzi. Proto se to za poslednich 90 let obchodne nikdy nechytlo. A ze tech pokusu bylo.. :o)
Podobné projekty dávají čím dál větší smysl - už jen proto, že státy přestanou investovat do budování nových silnic (protože jinak nelze dosáhnout uhlíkové neutrality), prostředky přesměrují do alternativních a udržitelných způsobů dopravy, velká letecká doprava zažije silný odklon cestujících ve prospěch vlaků a právě individuální letecké dopravy atd.Svět se bude měnit mnohem rychleji než dosud, na to je potřeba si zvyknout.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 7. 2021 11:00
Za poslední 2 dekády jsem viděl takových článků o funkčních prototypech, ale žádný se nedostal do sériové výroby.Dokud něco takového nezačne stavět velká automobilka, tak je šance na masové rozšíření minimální.
Může to nabídnout Škodovce - Škoda Vrtulaq
😀
Smerove kormidlo od vybavy Elegance ....
Já myslel, že už to dávno prodává, články se tu objevují posledních 10 let. Podle mě to má daleko do úspěchu a ten pán to sám ví. Když to začal vyvíjet, ještě to mohlo někomu přijít jako dobrý nápad, dnes už asi nikomu.
On už prednedávnom predal know-how nejakej firme, ale evidentne ho to baví a pokračuje ďalej vo vylepšovaní. Tiež v tom nevidím zmysel. Zákazníkov má asi mimo Európu.
"predal" je takovy eufemizmus k tomu co se mu stalo.
Nesmysl s letajicimi auty se objevuje opakovane uz od 30. let minuleho stoleti.A od te doby se vubec nic nezmenilo na zakladnim problemu: NIKDO si nekoupi vec, ktera blbe jezdi a blbe lita.
To nic není, křest ohněm bude až dojede po D1 z Brna do Prahy 😀
nesedl bych do toho a neletěl v tom. Bude se to prodávat do první smrtelný nehody.
to by sa dalo povedat aj o tesle a nie je to pravda.a pan ma uz dost toho na nom nalieteneho
Na vlastnosti auta a letadla jsou kladené natolik odlišné požadavky, že také nevěřím tomu, že se někomu toto vše podaří skloubit do jednoho stroje, který bude reálně využitelný jinak než jako hračka pro multimilionáře, který z nějakého důvodu nedá přednost odděleně pořádnému autu a pořádnému letadlu.Jinak, pokusy o tvorbu auto-letadla probíhají snad už 100 let. Nevím o tom, že by dosud z tohoto vývoje vzniklo něco co by bylo reálně v nějakém větším měřítku využíváno.No, ale třeba se to tentokrát poprvé podaří. I když osobně tomu prostě nevěřím. Mimochodem, mám ULL(A) - nalítáno na Aeroprakt a Kitfox a PPL(A) + doložka night - nalétáno cca. 200 hodin na Cessna 152 a Cirrus SR20. Nicméně materiálový ani strojní inženýr nejsem, takže nemohu prezentovat nic víc než jen svoje osobní pocity.😝
Názor byl 2× upraven, naposled 2. 7. 2021 14:31
je to viac lietadlo ako auto. je to plnohodnotne lietadlo, schopne jazdit po ceste. neda sa od toho cakat ze ceste to bude nejaku divoku jazdu. tak isto to nieje predpokladam urcene moc do europy, ale skor na nejake rozsiahle rance, kde je uboha cestna siet, ale zaroven si tam lahko mozes spravit letisko z kazdej rovnej travnatej plochy.cena ma byt myslim nejakych 300-400tis eur, takze vacsinu z nas pouzitelnost toho stroja trapit nemusim
Tak to "auto" ide po ceste 170. Dnes som pocuval podcast s autorom a presne to hovoril. Nieje to ani auto ani lietadlo, pretoze to ma protichodne poziadavky na design. Napriklad lietadlo potrebuje dlhy chvost co auto nemoze mat. Takze je to hybrid ktory dobre funguje. Dalsia jeho "cesta" ma byt Bratislava-Pariz.
ak to vytiahne na ceste 170, tak je to viac auto ako som si myslel
Tak pokud máš ranč s blbejma cestama, tak je ti něco takovýho k prdu, protože je pro tebe neskonale výhodnější koupit prostě malou Cesnu a na ranč mrsknout do nějaký boudy Jeep.Tohle nemá budoucnost, a právě proto, že to je příliš velký hybrid - je to druhořadé auto i druhořadé letadlo. Cestovní rychlost 170 km je k smíchu. Letiště totiž nejsou na každém rohu, takže abys mohl cestovat z A do B, musíš si dělat celkem dlouhé zajížďky na letiště a rychlost v letu není tak vysoká, aby by zajížďky citelněji kompenzovala.
sadnes do auta, odvezies sa na plochu, vzlietnes, 300km/h sa odvezies k mestu, tam pristanes na trave, za 2 min sa prepnes do auta a pokracujes v ceste do centra. natankujes a ides spatky. proste nemozes mat na kazdej luke v okoli 1000km auto co by ta cakalo.ja by som to bral hned. cestovna rychlost 170 je u prototypu, pisu to tam. a ties si treba uvedomit ze na rozdiel od auta ides rovno a ustalenou rychlostou. ja mam na aute priemernu rychlost smiesnych 37km/h. vo vzduchu ta semafori ani kolony nespomalia.
Cessna a Jeep - moje řeč. Taky si myslím, že tahle kombinace je z hlediska praktičnosti daleko lépe utracenými penězi.
Prodávat se to bude, ale jak moc je otázka. Osobně bych nechtěl jezdit s letadlem po městě. A létat s autem také nebude jednoduché. A nejsem si jistý, kolik času se ušetří, až se bude domlouvat vjezd na letiště nebo odjezd z něj, většina letišť je více či méně hlídána a zajistit si průjezd není jen tak. A řešit vstup do země mimo Schengen také nebude asi jednoduché, protože víza a pasy se zpravidla nekontrolují na vjezdové vrátnici a i soukromé lety mívají vlastní terminál.Je hezké, že to jde sestrojit, ale do praktičnosti to má dlouhou cestu, pokud vůbec to někdy praktické bude.
Praktické to nebude nikdy, vždy to bude o spoustě kompromisů, a bude to vždy mizérie jako auto i jako letadlo.
vzlietnut a pristat to dokaze na akomkolvek regionalnom letisku bez sluzieb ATC. Tam to funguje tak ze si sam zdvihnes zavoru ked ides na/z drahy.Ale suhlas ze je to maximalne neprakticke aj ako lietadlo aj ako auto
Ono je to skor urcene kdesi do ameriky/ australie - kde su obrovske plane, pozemky a kde proste sadnes do auta, prejdes kusok na nejake letisko, preletis k najblizsiemu susedovi a z letiska prejdes k nemu domov z mini letiska. ci proste preletis do najblizsej dediny vzdialenej 150km aby si si nakupil jogurty.do europy to nema moc zmysel taketo cosi.
presne tak. v europe to nema zmysel vdaka velmi hustej sieti kvalitnych ciest
To auto je urceno tam kde neni pozadovana infrastruktura. Teda mimo cesty. Vyjedes z mesta vzletnes a doletis po dalsi cestu a tam pristanes. Po meste to bude jenom auto.
Tady se koukám zase naklikávají mínusy...už by tu chybu mělo zive upravit.
Dokud bude možné mínusovat bez přihlášení, tak se vždy nějaké Tor makro najde. Kliknutím si změníte IP, promažete cookie, aktualizujete stránku a můžete kliknout znovu a stále dokola.To samé platí pro ty ankety.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.