létající auto je imho nesmysl. Možná jezdící letadlo, to spíš.
https://www.youtube.com/watch...
Jako starý pilot se směju. Kočkopes!
A jiní se smějou tobě, takže je vše v pohodě.
Tyhle pokusy se dělají už sto let a marně. Je to blbe auto a blbé letadlo. Jinak v UL jsme machri
Koupil jsem si teleskopický žebřík - koukněte na Google. Je to bomba.Jestli někdo chce udělat slušný autoletadlo, musí udělat teleskopická křídla složená 25cm pod řidičem v podvozku nebo těsně za řidičem, či ve střeše. Je to asi 1000x složitější a dražší, ale nikde by to neprekaželo, bylo by to chráněné a 100% vzhled a tvar auta. Něco podobného měl už fantomas 😃 Ale křídlo v podvozku je asi z hlediska těžiště letadla katastrofální a jako letadlo nevypadá.
PAL-V už je na trhu dlouho, je levnější a myslím, že i kvalitnější
nejaky rok to uz nesledujem iba ak sa objavi clanok, ale je to to iste ako Aeromobil v neviem uz kolkej beta verzii, len premenovany, alebo povodny spolumajitel vyvinul AirCar solo a Aeromobil robi zvysok povodnej firmy?
Jako technická rarita zajímavé, ale praktické využití v reálném provozu u toho moc nevidím. Osobně myslím, že to od auta a letadla zdědilo spíš ty horší vlastnosti/parametry, jako že to bude kombinace podprůměrného auta a podprůměrného letadla. Záleží, čemu při vývoji dali přednost, jestli je to auto s křídly nebo letadlo s koly. Potřebovat to stejně bude, kromě řidičáku, minimálně pilotní licenci ULL(A) na ultralighty, u tří a čtyřmístné verze pak PPL. Toto bude muset určitě startovat a přistávat z letišť a určitě ne z každé silnice, jak o představě létajícího auta každý snil a jak to dělal Fantomas. Bude to muset být neustále v garáži nebo chráněném parkování, protože když vám někdo na ulici rozbije světlo, tak se zas moc neděje. Když vám ale někdo při parkování ťukne do směrovky nebo výškovky, tak už se asi neproletíte. Myslím, že jízdní vlastnosti AirCaru budou asi jako u Felicie s permanentně připojeným přívěsným vozíkem a pasivní bezpečnost v případě crashtestu je otázkou, poněvadž jako letadlo to musí být co nejlehčí. Můj osobní názor, kdybych byl hodně zazobaný, tak dám raději přednost samostatnému autu a letadlu, než tomuto. A hádám, že cena AirCaru bude kombinací ceny luxusního vozu a Cessny, takže nepředpokládám, že by v budoucnu někdo řešil dilema, jestli do rodiny koupit Octavii Combi nebo AirCar 😀.
bůhví jakou licenci to bude potřebovat, pilotáž asi bude výrazně obtížnější než u ultralightu
Náhodou, záleží jenom na use case. Když ráno vylezu v Ostravě z hotelu, sednu do auta (v hlídané hotelové garáži), ujedu cca 10km o odbočím na Mošnovské letiště (kolem kterého tak jako tak jedu), bez čekání si odstartuju (čekal bych že časem to bude třeba tak že si zarezervujete na start přímo nějaký časový slot online 😃 😃 😃) a rychlostí 180km/h to vezmu přímým směrem na Prahu tak i kdybych musel přistát na Ruzyni a domů si dojet (a nemohl jsem si přistát na louce za barákem) tak se to pořád 100x vyplatí oproti dálnici nebo Pendolinu kde tak jako tak budu 4 hodiny. A fakt tohle 'auto' nebudete parkovat na Stodolní v Ostravě 😃 ale 100% svého času stráví na firemním/hotelovém parkovišti nebo doma v garáži.A jako upřímně - kde s tím odstartujete bude asi málokdo řešit. Nějaké sportovní letišťátko nebude řešit jestli jste se rozjel po ploše letiště nebo po cestě vedoucí kolem - když dodržíte všechna pravidla letového provozu (jako jakýkoliv jiný ultralight např.) tak proč ne? - si vemte jak se lítá na vyhlídkových letech tamtéž 😃 😃 😃 v podstatě "řízený chaos" 😃 kde "na věži" sedí místní stréc u vysílačky s buřtem s horčicí a chlebem aby na to aspoň trochu dohlídl 😃Jasně, zatím je to jenom první vlaštovka a prakticky prototyp, dokud se t nezačne bouchat sériově jako ty Fábie tak nemá smysl o ceně mluvit, ale stejně jako elektromobily, kdo ví, jak to bude vypadat za 50/100/200 let. Rozhodně bych to nezatracoval.
Názor byl 6× upraven, naposled 26. 1. 2022 12:15
Ja myslím ze s predletovou pripravou to během dne praha Ostrava zvladnete a když tak zitra je taky den.
Tohle je ta největší chyba - posuzovat nové přístupy optikou dosavadního způsobu. Copak předletová příprava na ultralightu trvá půl dne? Neřešme teď tenhle prototyp, u běžného spotřebáku očekávám že ráno u kafe na mobilním telefonu nebo nejpozději když otočím klíčkem v zapalování a do pár (nejdéle minut) se po veškeré diagnostice dozvím co je dobře/špatně a následně prostě nastartuji a odjedu.
nikdo není zvědavý na oblohu zasekanou těmihle vynálezy, zejméne v hustě osídlených oblastech
Mě je to fuk - pokud to zlepší komfort cestování (nejlépe při plné autonomii) tak v čem je problém? Už dnes se stačí podívat ve středně velkém městě z okna a skrze pouliční lampy, troleje nebo NN/optické/telefonní rozvody pomalu nepustíte ani draka 😃
V čem je problém? A co když mi to v případě kolize/poruchy spadne přímo na střechu?
Přistání na Ruzyni tě vyjde na 10-20 tisíc, pro majitele tohohle auta to sice není likvidační, ale mohlo by ho to odradit od denního dolétání do Prahy z nějakého menšího letiště v okolí.
Tyto náklady jste zjistil jak?Toto jsou reálné údaje od Průši za veškeré platby na LKPR v loňském roce s Cessnou:Celkové náklady na přistání C 172 pilotem a jedním cestujícím vycházejí takto: 1100 Kč přistávací poplatky, 574 Kč odletová taxa za cestujícího, handling 2200 Kč. Parkování přes den je 38,80 Kč za hodinu a v noci 25,60 Kč za hodinu na stojánkách S52/53/54, které jsou pro GA obvykle využívány.Takže to celé bez parkování, které se asi nevyužije vyjde pro dva lidi do 4000 Kč.To zas není taková darda.Navíc se dá přistát i na jiných pražských letištích, kde jsou poplatky úplně někde jinde.
Tak podle letištního ceníku viz https://www.prg.aero/sites/default/files/obsah... ... by těch 20 tisíc odpovídalo přistávacímu poplatku pro letadla s MTOW okolo 100 t, což nemá ani nejdelší verze B737 🙂
A proč by se měl člověk plahočit nějakých deset kilometrů na Mošnov a potom zbytečně stát v zácpě na cestě z Ruzyně do místa určení? Komu by se to chtělo? Kdyby tak existoval druh dopravního prostředku, které vás přímo dopraví z vašeho dvorku přímo na střechu budovy kam potřebujete... A ještě by bylo lepší, kdyby se takové dopravní prostředky vyráběly ve velkých seriích a jejich cena byla desetinová oproti výše zmíněnému...
...kdyby se takové dopravní prostředky vyráběly...Kdyby, to jsou ty chyby.IMHO to vypadá zajímavě, jestli se to dočká malosériové výroby (sekat jako Baťa cvičky se to asi nebude), asi to své zákazníky najde. Podobně jako současné elektromobily.
Omlouvám se, ale u vašeho příspěvku si nejsem jistý zda-li ho nemyslíte vážně. Můj přispěvek byl jasně ironický a mluvil jsem o vrtulnících...
Já si představuji něco takovéhohttps://www.theverge.com/2017/7/6/15930812/moller-... ... že vyjedu z garáže, vznesu se, přeletím město a přistanu na firemním VIP parkovišti. A odpoledne se zase stejně dopravím domů.Ale asi by to cenově nebylo takové, aby si to mohl koupit každý kdo by to potřeboval nebo chtěl. Protože pokud jo, tak by ve vzduchu byl stejný nebo větší bordel než teď na ulicích.
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 1. 2022 22:54
"Já si představuji něco takového" A to proč? Zbytečně komplikované, nespolehlivé a složité. Stroj s jedním hlavním rotorem je mnohem bezpečnější, spolehlivější a výkonnější (energeticky efektivnější).
Můžete nějak vyčíslit energii, respektive kolik sežere vrtulník vs ultralight na 100km?Vrtulníky jsou super, ale úplně k prdu z hlediska účinnosti - veškerou hmotnost musí držet ve vzduchu gigantický větrák. Kdežto letadlo se doslova opře o vzduch. A to tak že některá ani nepotřebují motor 😃 Nezlobte se, ale vrtulníky a drony bych rozhodně nechválil-debilní princip. Nebo jste snad někdy viděl vrabce či orla s vrtulí? Ne. Příroda má vždy nejlepší principy. Možná takový kolibřík je trochu vrtulník, taky jeho energetická náročnost je násobně větší. Jeho motor=srdce dělá 1250 tepů/minuta. Normální ptáci 10x méně.
Ale ten komentář nebyl ohledně rozdílu mezi pevným křídlem a rotujícím! V odkazovaném obrázku je quadroptéra se čtyřma malinkatýma vrtulemi. BTW A pohánění toho větráku je jediná věc držící vrtulník ve vzduchu jen během vzletu a přistání. Takový vírník nemá ten větrák poháněný a taktéž létá... navíc při dopředném letu trup funguje jako křídlo.
Protože se bavíme o AUTOletadlu a autem kolem toho Mošnova (dříve úplně doslova, teď kousek dál po dálnici) cestou z OV do PHY jedete tak jako tak...
... jak se lítá na vyhlídkových letech tamtéž 😃 😃 😃 v podstatě "řízený chaos" 😃 kde "na věži" sedí místní stréc u vysílačky s buřtem s horčicí a chlebem aby na to aspoň trochu dohlídl...Ty jsi někdy seděl na věži nějakého dřív svazarmovského letiště? Já občas ano. A dovedu si představit, že by jednou nebo nejvýše párkrát za den zavolal na věž vrátný od brány, že nějaký takový vehikl přijel a chce od nás odletět. Nebo se ohlásil na okruhu na přistání.
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 1. 2022 16:49
Ano seděl ... a mám stejnou zkušenost jako Vy, proto jsem to napsal - zkrátka by to nebyl absolutně žádný problém - až na to že u nás nebyla brána, jen cedule zákaz vjezdu a nikde nikdo - pokud někdo chtěl letět/přistát mimo nějakou běžnou provozní dobu, musel zavolat den dopředu (nebo prostě přistál na prázdném letišti - tenkrát dokonce ani neoplocená louka, naložil rogalo/ultralight na auto se kterým příjela manželka a odjel )😃
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 1. 2022 12:23
“ Slovenský prototyp je z konstrukčního hlediska patrně nejblíže představě o tom, jak by mělo vypadat a fungovat létající auto. Většina současných prototypů má přeci jen blíže k letadlům nebo strojům s kolmým startem a přistáním (VTOL).”Pokud někdo trvá na představě auta, tak ano, mé představě létajícího auta nejvíc odpovídají vrtulníky a VTOL.Konstrukčně je to zajímavý hybrid mezi autem a letadlem, ale je tak hrozně nepraktický.
"jezdící letadlo"
Zajímavě řešený kokpit má ICON A5, kde byla snaha ho maximálně připodobnit přístrojové desce automobilu.
Praktické je to medzi Svätým Františkom (San Francisco) a Svätým Jozefom (San José), kde trvá 40 km cesta autom 2,5 hodiny a každých cca. 10-12km je tam letisko...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.