Slevové portály si vedou rok od roku lépe

(inzerce) První slevové portály se na našem území objevily na přelomu let 2008/2009. Nyní je jich na trhu již několik desítek a koupit na nich lze téměř cokoli.
Slevové portály si vedou rok od roku lépe

Jedním z novějších slevových portálů je web Pepa.cz, který se objevil zkraje roku 2011. Připravili jsme si pro vás několik jeho zajímavých, exkluzivních statistik.

Nárůst obratu mezi lety 2011 a 2012
Celkový nárůst obratu byl v roce 2012 u serveru Pepa.cz více než desetinásobný oproti minulému roku. Tento server navíc dle vyjádření Petra Sýkory, zástupce tohoto webového portálu, zacílil především na cestování, z něhož má také největší obrat. Oproti roku 2011 se celkově ze všech kategorií zvýšil cca 11x.

Zajímavosti:

  • V roce 2012 tvořila sekce cestování více než 75 % z celkového obratu serveru.
  • Hned po cestování jsme loni nejvíce utráceli za Vánoce – tvořily více než 10 % celoročních příjmů webu.
  • Srovnáme-li časový úsek od června do listopadu, utráceli jsme v roce 2011 především za zboží (tvořilo téměř 50 % všech prodejů). V roce 2012 se v Pepa.cz více zaměřil na slevy v kategorii cestování, zájem o zboží byl na druhém místě – stále byl ale oproti roku 2011 zhruba trojnásobný. Cestování v tomto období tvořilo zhruba 20 % všech prodejů.
  • I přes nejčastějšího zákazníka (žena, 39 let) jsme na Valentýna 2012 kupovali hlavně zboží a relaxační služby, cestování bylo na třetím místě.

Nejprodávanější produkty v jednotlivých kategoriích

Níže uvádíme kategorie, které generovaly nejvíce objednávek. Čísla v závorce udávají přibližný percentuální podíl celé kategorie na celkovém počtu prodejů a průměrnou cenu nabídky, jakou zákazníci v dané sekci zakoupili.

Služby (31 %, 100 Kč): „Exkurze do svíčkárny s možností tvorby vlastní svíčky nebo koupelové soli.“ Do této sekce jsme pro větší přehlednost zařadili i sekci krása a relax (14 %, 154 Kč), kde většinu nabízených slev tvořily především slevy nabízející hubnutí pomocí kryolipolýzy, cvičení na vacushape přístroji a kadeřnické služby.

Cestování (29 %, 1 124 Kč): Nejprodávanější slevou byl „Pobytový wellness balíček v hotelu Prestige ve Znojmě**** na 3 dny pro 2“, u kterého jsme zaznamenali více než 600 prodaných voucherů. Tato kategorie logicky zahrnuje nejen Wellness hotely (12 %, 957 Kč), ale také například Pobyty v zahraničí (< 1%, 2 647 Kč).

Zboží (28 %, 196 Kč): Absolutně nejprodávanější nabídkou byla „Vapur EKO skládací lahev pro cestovatele, rybáře“, kterých se prodalo přes 1 700 ks. Do této sekce jsme zařadili i kategorii móda a luxus (6 %, 87 Kč), která teprve začínala a je možné očekávat výrazný růst v roce 2013.

Gastronomie (11 %, 72 Kč): Nejvíce prodaných voucherů bylo u nabídky na „Čokoládový nebo ovocný dort jako zákusek v kavárně Café Mozart”. Zajímavostí je, že do této kategorie řadíme například i granule pro psy, např. „Variace kulinářských delikates PURINA pro čtyřnohé miláčky”, které se prodalo přes 620 ks.

Kdy nejvíce nakupujeme?

  • Nejvíce objednávek registrujeme na začátku týdne, v pondělí a úterý. Třetím nejvýkonnějším dnem je neděle večer.
  • V rámci denní doby nejvíce mezi 9–10 hodinou (zřejmě po příchodu do práce), pak o polední pauze a večer mezi 20 a 21 hodinou.
  • Absolutně nejvýkonnější den v týdnu je úterý v období mezi 10. a 11. dopoledne, poté mezi 20. a 21. hodinou večer.
  • Sobota je překvapivě dnem, kdy se uskutečňuje nejméně objednávek, na druhou stranu je možné sledovat zvýšený zájem v neděli brzy ráno.

Celkové rozdělení v jednotlivých dnech a hodinách za rok 2012 znázorňuje následující graf:

Klepněte pro větší obrázek 

Věk a pohlaví nakupujících

  • téměř 63 % všech zákazníků slevového portálu Pepa.cz jsou ženy
  • nejoblíbenější jsou slevové portály mezi Čechy ve věku 27–29 let a 37–41 let
  • naopak od 50 let výše zájem o slevové portály klesá

Slevové portály se snaží své klienty navíc zaujmout různými akcemi – většinou jde o charitu. Například u Pepa.cz jde z každého nákupu 1,- Kč na opuštěné psy nebo dětský domov (klienti si mohou vybrat). Za rok 2012 se tak odvedla šestimístná částka (i díky speciální akci, jejíž výtěžek šel právě na opuštěná zvířata – těchto „kuponů“ jsme zaregistrovali přes 500). Každým svým nákupem můžete přispět i v tomto roce.

Klepněte pro větší obrázek

Zdroj: Pepa.cz
 

Další článek: Tip: Skryjte účet ve Windows při přihlášení

Témata článku: Web, Hubnutí, Infografika, Nejprodávanější produkt, Prestige, Gastronomie, Pepa, Voucher, Lahev, Portál, Soli, Relax, Mozart, Wellness, Jednotlivá místa, Slevový portál, Granule, Výrazný růst, Druhá sekce, Časový úsek, Celkový nárůst

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Test 6 odolných telefonů a 22 powerbank

Srovnání technologií QLED a OLED

Měřte své sportovní výkony

Sady pro chytrou domácnost