AliExpress

Slevová smršť v Asii: 1 minutu a 25 sekund po startu Singles Day prodal AliExpress zboží za miliardu dolarů

Datum 11.11. není jen den, kdy se vzpomíná na válečné veterány a obědvá svatomartinská husa. Je to také den, kdy se koná mezi čínskými e-shopy největší slevová akce nazvaná Singles Day. Každý rok je větší a opulentnější. Ani letošek nebyl výjimkou. Alibaba se svým AliExpressem utržila rekordních 30,8 miliard dolarů (684 miliard korun).

Je třeba si uvědomit, že tuto částku, která je o velikosti zhruba poloviny státního rozpočtu Česka, Alibaba dokázala získat za pouhých 24 hodin, během kterých se slevy konaly, tedy od sobotní půlnoci do nedělní půlnoci. Loňský rekord 24,15 miliard dolarů (550 miliard korun) čínská firma překonala během 16 hodin.

Slevová akce Singles Day, někdy nazývaná „Dvojitá 11“, v dnešní době svou velikostí překonává i slavný americký výprodej Black Friday. Šlo přitom původně o studentský svátek, který oslavoval životní styl bez partnera a stavěl se do opozice ke svátku svatého Valentýna. Čínští marketéři ale správně odhadli, že s nápadem „když nemáte partnera, kupte si něco sami pro sebe" mohou prorazit.

Byť ale letos Alibaba opět trhala rekordy, letos jí to trvalo déle. Loni částku z roku 2016 překonala již během čtyř hodin. Letos se ale prodalo více elektroniky jako jsou chytré telefony. Oblíbenými prodejními artikly byly také věci do domácnosti jako plenky nebo mléko v prášku. Celkem se akce zúčastnilo 180 tisíc prodejců a první miliardu dolarů firma tržila během minuty a 25 sekund.

Celou akci Alibaba již tradičně zahájila velkým galavečerem, během kterého vystoupili například americká zpěvačka Mariah Carey nebo performeři Cirque du Soleil s představením na téma nakupování bot.

Šlo ale zřejmě o poslední Singles Day v čele se zakladatelem Alibaby Jackem Ma. Současný šéf v září oznámil, že svou pozici příští rok přenechá obchodnímu řediteli Danielovi Zhangovi. Rozhodně však nešlo o poslední Singles Day vůbec – naopak, tento svátek nakupování už ctí i všechny ostatní čínské e-shopy a postupně se rozpíná dále do světa.

Diskuze (5) Další článek: Facebook chce získat zpátky teenagery. Představil aplikaci Lasso, konkurenci Musical.ly

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,