CES 2019 | HTC Vive

Sledování očí v HTC Vive Pro Eye dává smysl. Usnadní ovládání a sníží hardwarové nároky [CES]

  • Sledování očí usnadní ovládání a přinese nové typy aplikací
  • Díky selektivnímu renderování sníží nároky na hardware
  • Nová technologie zatraktivní VR, bude ale drahá

HTC na CESu představilo několik novinek. Zatímco nový headset HTC Vive Cosmos neexistuje v použitelné verzi a šlo spíše o představení vize, kdy nebudou potřeba senzory v rozích místnosti, HTC Vive Pro Eye se sledováním očí je reálný funkční produkt. Vyzkoušeli jsme ho.

HTC Vive Pro Eye přidává do headsetu sledování očí. Díky tomu počítač velmi přesně ví, kam se zrovna díváte, a může to využít jak pro navigaci, tak pro zpracování obrazu.

Podívejte se, jak funguje HTC Vive Pro Eye:

Po nasazení headsetu na hlavu si doladíte rozestup okulárů, ale protože headset vidí vaše oči, nabídne jasného průvodce. Prostě kolečkem na pravé straně otáčíte tak, aby modrá kolečka symbolizující oči přesně zapadla do naznačených ideálních pozic. Poté se podíváte na několik bodů, čímž se přesně zkalibruje snímání polohy očí.

Snímání očí fungovalo bez problémů i s mými silnými brýlemi, přesnost snímání ani komfort nijak netrpěly. Zahrál jsem si baseball, kdy jsem v ruce měl jen pálku s doplňkovým senzorem a veškeré výběry z nabídek jsem ovládal jen pohledem. Působilo to zcela přirozeně a příjemně.

Hardware si trochu oddychne

Nejvíc jsem byl ale zvědavý na selektivní rendering – nač rendrovat scénu v plném rozlišení všude, když to stačí jen pro místo, kam se díváte, a zbytek můžete počítat klidně nahrubo. Už při představení grafik Nvidia RTX, které selektivní shadery umí, jsem čekal, kdo to první nabídne. Když jsem si to na vlastní oči vyzkoušel, překvapilo mne, jak je to přirozené. Vůbec jsem neměl pocit, že je scéna nějak horší, celé to působilo jako počítané v plných detailech.

Stačilo ale vypnout posouvání plných detailů na místo pohledu a hned bylo jasné, že zbytek scény se počítá s výrazně nižším rozlišením. Renderování jen toho, kam se opravdu díváte, snižuje náročnost na grafickou kartu a naopak dovoluje lepší detaily.

V ukázce se ta malá část v zorném poli počítala s devítinásobkem fyzického rozlišení displejů v headsetu. Díky tomu zmizely problémy s antialiasingem a současně to ukazuje dobrou připravenost na budoucí technologie displejů. I když se zvedne rozlišení displejů na čtyřnásobek, s tímto selektivním rendrováním to utáhnete i s dnešním hardwarem.

Podpora pro selektivní rendering přitom může přijít do stávajících programů jen nějakou aktualizací. Není potřeba nic zásadně měnit.

HTC Vive Pro není levný VR headset a HTC Vive Pro Eye rozhodně nebude levnější. Nepůjde tedy o masovou záležitost a místo najde spíše v B2B segmentu nebo VR hernách. Určitě se ale setká s úspěchem. Hlavně mne překvapila samozřejmost, s jakou sledování očí fungovalo. Nic nepůsobilo jako betaverze, jako předprodukční demo, které bude ještě třeba doladit. Z pohledu hardwaru fungovalo vše na jedničku. Mezery byly jen v rámci uživatelských rozhraní, ale to se spraví, jakmile dostanou vývojáři trochu času na doladění.

Diskuze (4) Další článek: Na Google Play se opět schovával adware, stáhly si ho miliony uživatelů

Témata článku: Hardware, CES 2019, Windows, Virtuální realita, HTC Vive, Sledování, HTC, Brýle, Pravá strana, Budoucí technologie, Nárok, Snímání, Grafická karta, Plný detail, Oko, Malá část, Ovládání, Nová technologie, Dobrá připravenost, Plné rozlišení, Nízké rozlišení, Eye, Zorné pole, Nový typ, Dnešní hardware


Určitě si přečtěte

Na čem běží Seznam.cz: Běžný standard už nestačí, přechází na vlastní cloud i servery

Na čem běží Seznam.cz: Běžný standard už nestačí, přechází na vlastní cloud i servery

** Seznam nám prozradil detaily k jeho nové platformě SCIF ** V rámci jednoho privátního cloudu sjednocuje většinu služeb ** Vedle softwaru vyvíjí i vlastní hardware

Karel Javůrek | 14

Užitečné funkce ve Windows 10, o kterých možná ani nevíte

Užitečné funkce ve Windows 10, o kterých možná ani nevíte

** Operační systém Windows 10 nabízí spoustu užitečných drobností ** O některých funkcích mnoho uživatelů není ** Ukážeme vám některé užitečné vychytávky

Vladislav Kluska | 86

Moral machine: Už víme, zdali je lepší zabít psy, sebe nebo matky na přechodu

Moral machine: Už víme, zdali je lepší zabít psy, sebe nebo matky na přechodu

** Jak byste se sami vypořádali s tramavajovým dilematem? ** Vědci před lety spustili globální dotazník ** Nyní se pochlubili s výsledky

Jakub Čížek | 153

Řidiče Tesly ukolébal autopilot, policisté ho zastavili až po 11 kilometrech

Řidiče Tesly ukolébal autopilot, policisté ho zastavili až po 11 kilometrech

** Policisty poblíž San Franciska zaujala Tesla se spícím řidičem ** Donutili vozidlo zpomalit a následně probudili překvapeného řidiče ** Vozidlo podle dostupných informací jelo v režimu autopilota

Karel Kilián | 70

Pojďme programovat elektroniku: Vyzkoušíme IR, ovládneme světýlko přes Bluetooth a vyšleme zprávu na sto metrů

Pojďme programovat elektroniku: Vyzkoušíme IR, ovládneme světýlko přes Bluetooth a vyšleme zprávu na sto metrů

** Budeme odposlouchávat IR ovladač klimatizace ** Vyrobíme laciný rádiový vysílač ** Vyzkoušíme komunikaci pomocí Bluetooth a v pásmu 433 MHz

Jakub Čížek | 20



Aktuální číslo časopisu Computer

Jak nastavit a ochránit nový mobil

Velký test bezdrátových klávesnicí a myší

Počítače v roce 2019

Srovnání barevných laserových multifunkcí