CES 2019 | HTC Vive

Sledování očí v HTC Vive Pro Eye dává smysl. Usnadní ovládání a sníží hardwarové nároky [CES]

  • Sledování očí usnadní ovládání a přinese nové typy aplikací
  • Díky selektivnímu renderování sníží nároky na hardware
  • Nová technologie zatraktivní VR, bude ale drahá

HTC na CESu představilo několik novinek. Zatímco nový headset HTC Vive Cosmos neexistuje v použitelné verzi a šlo spíše o představení vize, kdy nebudou potřeba senzory v rozích místnosti, HTC Vive Pro Eye se sledováním očí je reálný funkční produkt. Vyzkoušeli jsme ho.

HTC Vive Pro Eye přidává do headsetu sledování očí. Díky tomu počítač velmi přesně ví, kam se zrovna díváte, a může to využít jak pro navigaci, tak pro zpracování obrazu.

Podívejte se, jak funguje HTC Vive Pro Eye:

Po nasazení headsetu na hlavu si doladíte rozestup okulárů, ale protože headset vidí vaše oči, nabídne jasného průvodce. Prostě kolečkem na pravé straně otáčíte tak, aby modrá kolečka symbolizující oči přesně zapadla do naznačených ideálních pozic. Poté se podíváte na několik bodů, čímž se přesně zkalibruje snímání polohy očí.

Snímání očí fungovalo bez problémů i s mými silnými brýlemi, přesnost snímání ani komfort nijak netrpěly. Zahrál jsem si baseball, kdy jsem v ruce měl jen pálku s doplňkovým senzorem a veškeré výběry z nabídek jsem ovládal jen pohledem. Působilo to zcela přirozeně a příjemně.

Hardware si trochu oddychne

Nejvíc jsem byl ale zvědavý na selektivní rendering – nač rendrovat scénu v plném rozlišení všude, když to stačí jen pro místo, kam se díváte, a zbytek můžete počítat klidně nahrubo. Už při představení grafik Nvidia RTX, které selektivní shadery umí, jsem čekal, kdo to první nabídne. Když jsem si to na vlastní oči vyzkoušel, překvapilo mne, jak je to přirozené. Vůbec jsem neměl pocit, že je scéna nějak horší, celé to působilo jako počítané v plných detailech.

Stačilo ale vypnout posouvání plných detailů na místo pohledu a hned bylo jasné, že zbytek scény se počítá s výrazně nižším rozlišením. Renderování jen toho, kam se opravdu díváte, snižuje náročnost na grafickou kartu a naopak dovoluje lepší detaily.

V ukázce se ta malá část v zorném poli počítala s devítinásobkem fyzického rozlišení displejů v headsetu. Díky tomu zmizely problémy s antialiasingem a současně to ukazuje dobrou připravenost na budoucí technologie displejů. I když se zvedne rozlišení displejů na čtyřnásobek, s tímto selektivním rendrováním to utáhnete i s dnešním hardwarem.

Podpora pro selektivní rendering přitom může přijít do stávajících programů jen nějakou aktualizací. Není potřeba nic zásadně měnit.

HTC Vive Pro není levný VR headset a HTC Vive Pro Eye rozhodně nebude levnější. Nepůjde tedy o masovou záležitost a místo najde spíše v B2B segmentu nebo VR hernách. Určitě se ale setká s úspěchem. Hlavně mne překvapila samozřejmost, s jakou sledování očí fungovalo. Nic nepůsobilo jako betaverze, jako předprodukční demo, které bude ještě třeba doladit. Z pohledu hardwaru fungovalo vše na jedničku. Mezery byly jen v rámci uživatelských rozhraní, ale to se spraví, jakmile dostanou vývojáři trochu času na doladění.

Diskuze (4) Další článek: Na Google Play se opět schovával adware, stáhly si ho miliony uživatelů

Témata článku: Hardware, Windows, Virtuální realita, CES 2019, Sledování, HTC Vive, Brýle, HTC, Vive pro, Fyzické rozlišení, Dnešní hardware, Masová záležitost, Plný detail, Malá část, Rozestup, Nový typ, Nárok, Použitelná verze, Eye, Nový headset, Snímání, Ovládání, Hardwarové nároky, Budoucí technologie, Pravá strana, Nejprodávanější navigace, na Mall.cz


Aktuální číslo časopisu Computer

Speciál o přechodu na DVB-T2

Velký test herních myší

Super fotky i z levného mobilu

Jak snadno upravit PDF