SL-75DRV2 - ASUS? Abit?? Soltek!

Diskuze čtenářů k článku

Michal  |  04. 05. 2003 20:28

V Proce se dá tato deska koupit v takzvaném bazaru za velkoobchodní cenu 990,- Kč bez DPH tak to chci skusit rysknůt, zajímalo by mně co si o tom myslíte, je na ni tři měsíce záruka tak bych ten problém, pokud tam nejaký je, rád odhalil včas. Můžete mi někdo poradit na co se mám soustředit. Dík.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jeytee  |  28. 06. 2002 10:58

Nazdarek,takze jak jsem jiz napsal,mam Solteka 75KAV-X uz nejakej ten rok a jsem s nim opravdu spokojenej.Takze bych chtel jit znovu do Solteka ale DR5.Podarilo se mi dokonce se dostat k testu techto desek ale ten vykon nebyl zas tak rozdilny.Testoval jsem KAV-X (1700XP,512RAM133,GF3TI200) a potom DRV5 (1700XP,512DDR ale jen 266,GF3TI200) a rozdil v 3D marku byl cca asi jen o 500bodu.Bylo to sice na DDR 266 a ne 333, a proto by me zajimalo jestli se tema 333 pametma vykon nejak markantne zvedne?Predpokladejme ze ja asi nikdy nebudu tu desku taktovat (maximalne pameti a grafiku)jelikoz to 1700XP fakt neuchladim.Jsem v tunningu absolutni amater takze radeji ji necham jet na defaultu a zadny vodni chlazeni si nebudu vyrabet. Dokonce se mi stalo ze jak jsem zkousel tu DRV5 tak jsem tam mel jen asi 384MB DDR 266 tak jsem mel v 3Dmarku vetsi vykon nez kdyz jsem tam dal 512DDR 266...nevim jak je to mozne.Jsem v tomhle fakt amater a mam jen zajem o dobrou desku ktera mi nejakej ten rok vydrzi,jelikoz parim gamesy tak potrebuju mit poradnej stroj....ale to asi kazdej:o)Jeste by me zajimalo jestli je lepsi uz dnes pri predpokladane sestave (1700XP,512DDR333,GF3TI2002,SL-DRV5) vyuzit moznosti OS WinXP? Jsem stale zastance win98 protoze jsem fakt porad na gamesach a 98 jsou pro me zatim porad jeste nejrychlejsi a u XP jsem slysel ze jsou porad jeste nedodelany a ze je treba si stahnout aktualizace(Q3354).Takze myslite ze uz ma smysl s timhle PC pouzit XP?Prej nektery hardware neumi win98 vyuzit.Myslite ze pri jiz zminovane sestave je lepsi uz pouzit winXP?.....nebo radeji jeste pockat na nejake XP second edition?:o)Byl bych rad za jakoukoliv odpoved na me otazky.Dik moc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jachym  |  16. 07. 2002 21:05

Nevim
  
ja jsem se setkal dvakrat z problemem u desek Soltek a to u pameti, hodne se perou s nekteryma pametma , komp se najednou se sam resetne  nebo spadne naprosto bez
hlasky aplikace apod, proste solteka nedoporucuju, a dalsi vec ta deska ma problemy i s Matroxem ale ty stejne nema kazdy, to jen pro informaci a kdyz Solteka tak jedine s jednim
DDR modulem a kvalitni znackovou pameti, 
co jsem se se doslech tak Soltek je sice na tom vykonove dobre ale radsi bych se zabyval stabilitou a tam si myslim, ze soltek znacne
pokulhava

nejvic chvaly pro AMD XP bylo na  EPOX, MSI, ASUS a na WWW.TOMSHARDWARE.COM v testu desek vyhrala deska GIGABYTE jenze ji skoro nikde nenabizej a stejne tak EPOX 
takze ja osobne to zatim vidim na ASUS A7V266 nebo MSI KT3 ULTRA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TOMAS NEUBAUE;R  |  23. 02. 2002 19:15

KOLUPIL JSEM DESKU SOLTEC DRV 2 A TED BUDU KUPOVAT PROCESOR A PAMETI.

U pamerti mam docela jasno, bude to KINGMAX, ale o procesoru nevim presne, je lepsi 14 - 15 - 16 -17 -19 XP

popr nizsi a TAKTOVAT?

ZA RADU DEKUJU RASL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libca  |  11. 02. 2002 13:25

Jiz nejakou dobu mam Solteka DRV 2 doposud provozovaneho s Duronem 950 MHz a jedním DDRkem 128 MB Samsung. PC bezelo super, bez problemu, taktovanim jsem se nezabyval, jen jsem nastavil prarametry pameti na max. vykon.  Nyni jsem provedl upgrade a poridil si Athlon XP 1700+ a dalsi 128 MB DIMM Apacer. Prehodil dipi na 133 MHz a v pohodě nabootoval. Spolu s vymenou procesoru jsem vymenil i chladic za tissi a vykonnejsi a tudiz i vetsi. Prvni problem nastal s chladicem a kondenzatory, nebot se prakticky dotykaji Pokud se da hovorit o mezere, tak cca 0,5 mm mezi chladicem a kondikama. Po spusteni pocitace v pohode nabehly Windows, po delsim behu nevytizeneho pocitace stoupla teplota procesoru az na  63 stupnu, ktera paradoxne pri praci klesla na 58. Ale i tak je to dost oproti beznemu stavu. Nejhorsi ale je, ze se pocitac cas od casu bez upozorneni sam vypne. Automaticke vypinani v BIOSU  mam nastaveno na teplotu procesoru 70 stupnu. Teto teploty jsem beznym hw monitoringem dodanym s deskou nedosahnul. Pocitac nijak jinak nezatuhava. Zatim jsem to neresil, ale predne se chci mrknout na chladic, zda je spravne pripevnen. Neverim, ze by toto delaly pameti, ale vyzkousim i to - napred nastavim nejmekci parametry v Biosu a pokud to nepomuze, zkusim fungovat s jednim dimmem. Dalsim vlivem muze byt i to, ze doposud jsem provozoval sve PC s duronem se zdrojem 200W a po upgrade se mohlo zvysit zatizeni natolik, ze problem bude s vykonem zdroje (v PC neni nic navic - deska, grafika 2MX, disk a vypalovacka) Zkousel jsem pres USB pripojit k PC gamepad s FF a tak zdroj zatizit jeste vice, ale nic se nedelo a pocitac v pohode jel. Z toho jsem u PC nesedel a presto se vypnul. Nemate nekdo podobne zkusenosti ci radu, cim bych mohl svuj problem odstranit?

Diky!

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hormon007  |  18. 02. 2002 21:32

63 stupnov nejak vela. Na tej istej doske + Xp 1700+ mam s 4500 ot/min chladicom 47 stupnov a nemam ho este nataktovany.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Janko  |  09. 02. 2002 11:20

Mam soltek a gf 2 mx 400 vsetko je ok. kym vo win 98SE nezostane chvilku stat na ploche -obraz sa rozpadne a treba vyp/zap comp. Ked ide daka aplikacia, hra alebo program nic sa nestane. Cim to je?

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dik  |  10. 01. 2002 09:08

chci se zeptat autor testoval desku s pamětma pc300 ale podle manualu umí jenom pc266 jak to tedy je ?? jo a jestě sem slyšel že to prej umí ultra ata 133 je na tom něco pravdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[LEGRA]HeRa  |  05. 02. 2002 11:43

No protoze za 1. Maj lepsi prostupnost(muzesh mit cas latency na 2 a ne 2,5 jako s ostatnima srackamaSem si koupil ja)

2. Pri pretaktovani FSBcka ti bude lip drzet (2x150MHz je pro ni v tu chvili standart frekvence na ktery nebude padat)

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
joy  |  23. 12. 2001 17:54

Zdravim !

Mám problém s AC97 audio na W98en, nainštaluje sa v pohode, bohužiaľ však nejde žiaden zvuk. Vďaka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondrash  |  12. 12. 2001 18:49

Cau lidi,

potreboval bych poradit. Koupil jsem si Soltek 75-DRV2, Athlon 1333Mhz (FSB 266), 256MB DDR266 PC2100. Jakmile nainstaluju drivery chipsetu VIA 4in1 (zkousel jsem z CD i nejnovejsi) a zapnu UDMA, zacnou Windows (W98SE i W2K) kolabovat. Nejdou spustit nektery aplikace, ani rozjet instalace (vypise to fyz. pamet nebo neni platna aplikace win32). Disk mam IBM (Ultra ATA 33), testoval jsem ho softem od IBM a vypada, ze je OK. Je vubec mozny, ze by to mohlo bejt spatnym nastavenim BIOSu? I kdyz necham default hodnoty (FSB mam samozrejme prepnuty DIPem na 133), tak to nechodi:(

Premejslim, co mam reklamovat: desku , CPU nebo pamet? Vypada to nejspis na tu desku (asi spatnej radic). Nemate nekdo podobnou zkusenost nebo dobrou radu?

Diky moc.

Ondrash

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  13. 12. 2001 12:20

Taky jsem mel stejnej problem (mam Soltek75DRV) ....kernel32.... Bylo to pameti. Lepe receno znackou pameti. Zkus si stahnout na www.goldmemory.cz programek na otestovani pameti. Pravdepodobne uvidis, jak se to mele. Predtim jsem mel pamet znacky V-Data a vymenil jsem to za Hyundai. Kdyz to vsak v obchode zkouseli, tak jim V-Data behala bez chyby. Rekli mne, ze Soltec ma nejaky problemy s nekterejma znackama pameti. A vubec, ze je problem mit osazeny dva sloty najednou. Provozuje nekdo Solteka s vice zaplnenyma slotama?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
capo  |  11. 12. 2001 17:38

Včera jsem ji zkoušel s XP 1600+ a bez problémů, přes redstorm najela i na 150. nevim, cco s tim chlapci děláte...

nicméně i  já s ní mám problém. předtím jsem měl svého durona na 10x100, teď ho mám na 6,5x133m, protože se mi nepodařilo zvednut násobič! Můstky jsou spojeny (jinak by to předtim na msi nejelo), ledka u dipu svítí, takže fakt nevim, kde je problém.

Jinak mi přišlo zajímavé, že když dám dip na fsb 100, tak se redstorm sekne na 120 a když je fsb 133, tak dojede do 154. to jsem zkoušel na třech různých procesorech - duron 850 (ale ten jenom v tom prvním případě) , xp1600+ a můj düron 650.na těch 150 dojel i můj duron!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Raduza  |  10. 12. 2001 22:26

Takze za prve: deska ma problemy s dvema identickymi moduly tj. 256MB DDR266 PC2100 Samsung, system mi nechce nabehnout a taky se deska nekdy nerozjede . Za druhe: v BIOSu nemuzu mit v zadnem pripade nastavenou pamet na maximalni vykon tj. CAS 2 Command 1T atd. coz u desky MSI KT266 nebyl problem a to jsem pouzival tu samou pamet, mimochodem ma druha pamet mi lezi v supliku. No nic jdu opet do MSI KT266A, testoval jsem ji u kamose a ta vubec nema problem s nastavenim pameti na CAS2 Command 1T atd.... Tato deska byla spatna volba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  09. 12. 2001 02:36

Tak jsem si - i na základě tohoto článku - pořídil tuto desku (+Athlon XP 1600+). Má jeden problém: počítač nelze při FSB 133 nabootovat, takže procesor nelze plnohodnotně provozovat (na 100 chodí). Bios je poslední a na možné problémy u některých exemplářů upozorňuje i Soltek na svých stránkách (nekompatibilita s Athlon XP). Tak nevím. Půjdu to reklamovat, pokud to půjde, radši si vezmu něco jiného.   

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steny  |  10. 12. 2001 22:10

No, asi blba poznamka, ale prepnul si DIP na 133MHZ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cobratec  |  11. 12. 2001 07:56

Něco podobnýho mi dělal Soltek 75DRV a Athlon 1GHz/133. Nakonec stačilo správně nastavit DIPy, potom jumprem na desce vymazat CMOSku a po rebootu už komp naběh na 133.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  11. 12. 2001 08:49

Uvedeny postup jsme zkusil, dipy jsou nastavene spravne. Ne, ze by pocitac nenabehl, nabehne, ale nenabotuje (ani z FD, CD nebo HD). Na strankach Solteku se lze docist:

The AMD Athlon XP samples delivered to Soltek Computer Inc. are different from those sold to the market (Mass production version) at this moment.

Even though ALL Soltek Socket-A mainboards have gone through intensive compatibility test before shipped to the market, there is still chance that the mainboards delivered already to the market is not compatible with Athlon XP processor, as all the test were performed with the sample processors received from AMD.

If your Socket-A system could not function normally after installing AMD Athlon XP processor, please visit our 'FAQ' and 'DOWNLOAD' section, select your mainboard model, and read the processor upgrade detail.

A dale:

If the mainboard still has compatible problem with AMD XP processor after upgraded the bios, please contact your local distributor and ask for modification of mainboard circuitry which is needed for AMD XP specification(requested by AMD). 
There are slight difference in design and architecture between AMD XP and Athlon CPU. For detailed information on the problem, please contact AMD Technical Support.

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
terminus  |  11. 12. 2001 14:33

Tak to jsi mě také moc nepotešil, protože zítra jsem to chtěl jít také koupit, přesně tu samou kombinaci Soltek 75DRV2 a XP1600+ ... no a ted tedy neviiiiim co zvolit. Existuje vůbec nějaka deska, kde ty XPčka normálně fungují jak mají¨??? Vím, že stejný problém byl i u delsky ECS K7S5A ... zajimalo by mě, jestli to na té nové ECS K7VTA3 běží??????

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zbynek Trnka  |  29. 01. 2002 07:04

na Abitu KG7 XP procesory bezi bez problemu a ohledne znacky ECS tak sme v praci meli postavit dve pocitadla s MB ECS K7S5A a s 1GHz Athlon 266Fsb a z 5 desek chodily na 1GH 2 ! ostatni chodily kdyz sme podtaktovaly Athlona na 750MHz !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anubis  |  08. 12. 2001 20:28

Som sice o nieco zbehlejsi ako obycajny uzivatel, ale stale si neviem poradit s jednym problemom.
ABITacka zakladovka KT7-A (Via 4in1 ver 4.32) a konflikty-zdielane prerusenia: dnesny priklad grafika MSI GeForce-2Ti a zvukovka SB Player 5,1! s rovnakym IRQ.
Pred tymto stavom stavom sa zvukovka hadala s PCI softmodemom, inokedy radic USB s modemom. Dodnes som vykonal niekolko pokusov, ale stale neuspesne: postupne osadzanie kariet a nasledna instalacia ovladacov, vypnutie pridselenia IRQ AGP alebo USB v BIOSe,...
Prosim, poradte mi. Fungujem pod Win98SE. Nech robim, co robim, i napriek najsuper(?!) zostave (zial len) pre SDRAM nemam radost.
Nemate niekto zaujem o MB od ABITu?
anubis@centrum.sk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
feke  |  11. 12. 2001 11:24

Mám podobný problém na Solteku 75-DRV2.  SB5.1 i GF2 MX400 má nastaveno IRQ na 11. Stejné má i modem. Přeinstalace zvukovky do jiných PCI slotů ani záměna s modemem nepomohla. Grafika podává v 3D2000 pěkné výkony /v defaultu/ kolem 6400 /DURON 700@940, FSB133, 128MB DDR CAS 2. U her se ale hádá grafika se zvukovkou a výsledek si dovedete představit. Jediné řešení /zatím/ je odinstalace SB a použití zvuku onboard. Víte někdo o jiném?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka  |  07. 12. 2001 18:30

Mam takovy, mozna hloupy dotaz.

Jde dat DIMMky 133MHz do teto desky? nebo do jakekoli podporujici DDR?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivan  |  09. 12. 2001 22:34

    ddr maju iba jeden vyrez, sdr dva, takze by si to tam napchal iba po malych upravach pomocou pilnika.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Dvorak  |  10. 12. 2001 18:58

 Pokusil si se podivat na obrazek te desky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deadhead  |  07. 12. 2001 12:31

..po dlhých rokoch som prešiel z Intel platformy na AMD (momentálne Duron 900). Nebudem teraz hodnotiť, tých pár hodín čo ho mám je málo, nebolo by to zodpovedné, ale stala sa mi zaujímavá vec. PCI modem (Sysgration s rockwell chipom), ktorý mi doteraz v doske QDI Brillianx 9 (BX chipset) fungoval v pohode, teraz spôsobí, že akonáhle ho vložím do slotu na Solteku, tak PC ani nezapnem. Je to úplne mŕtve. A po vybratí modemu ešte musím vypnúť - zapnúť vypínač na zdroji, inak PC ani nepípne. Ale inak všetko v pohode. Milléniá som nemusel ani preinštalovať, zmenu vydržali, XP to nerozchodili.

Dnes to budem ešte testovať s iným modemom, ale ak má niekto skúsenosť s niečím podobným, bol by som vďačný za reakciu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cdasd  |  06. 12. 2001 11:56

desku soltek SL-75DRV2 a jsem s ni spokojeny ale fsb nejde dat b biosu nad 150 Mhz i kdyz tam pisou 133-200 , technologie redstorm se mi zda k nicemu. Mam tam XP1600+ a kdyz spusti redstorma tak to zvisi fsb o jednu nahoru atestuje a znova a u 154 to skonci sekne se to akdyz to resnu tak je tam stejne jen tech 150. Procesor my sel manualne pretaktovat na 1900+ ale ani nenabehly windows na 1800+ to beha docela stabilne. Napeti jsem samozrejme zvetsoval ale nezlepsilo se to. Ten redstom proste zveda fsb dokad se to nesekne a pak to na ni stejne nebeha nejlepsi je si to nastavit rucne. Jinak deska je super jsem s ni spokojen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta Dudek  |  06. 12. 2001 09:59

Při recenzi této desky na http://www.lostcircuits.com/motherboard/sl_75drv2/ měl autor problémy se stabilitou při frekvencích nad 140 MHz (taky mám takový problém se starým SL-75KAV, na 133 MHz je jinak ultra stabilní - TB 1000 @1400). Autor však vykoumal řešení: v BIOSU nastavit  CMD rate na 2T místo default 1T a ejhle - 150 MHz rock stable . Třeba se to někomu bude hodit ...

Originální text:

One case in point is the CMD rate that by default comes up as 1T. While the components used here have been running at 1T in other systems, with the SL 75DRV there was no way of getting it stable above 140 MHz. Curiously, setting CMD rate to 2T completely solved this problem and the board is rock solid at 150 MHz specified FSB frequency, which, in reality is about 152 MHz and boosted the ThunderBird 1200 up to a whopping 1590 MHz (1.85 Vre, 2.6Vddr, water-cooled). This is somewhat strange since the CMD rate should theoretically only define the latency of the chip select to bank activate command which should not matter with a single-sided DIMM as the one used.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  06. 12. 2001 09:12

Výtek na článek je tady napsáno dost a dost... Autor by se mohl vyhnout alespoň mluvnickým chybám, když už ne těm faktickým. "Aperitif" je opravdu krása - něco jako "tvaroch". Stačilo by si to jednou po sobě pořádně přečíst. A také by nebylo od věci se ke všem výtkám vyjádřit, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
czbird  |  06. 12. 2001 11:08

No tak zrovna aperitif bych jako velky pruser nebral – prakticky jenom v cestine se to pise s tim hloupym V na konci, tak to berme jako zahranicni vlozku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Sinal  |  04. 12. 2001 12:54

Nevim, jake mas zkusenosti s deskami s AMD 761, ale pokud tvrdis, ze Abit KG7 byl rozhodne rychejsi, tak Ti budu verit. Ja jsem chtel koupit desku s nejrychlejsim chipem a patral jsem tak dlouho, nez jsem se dostal s SiSu na ECS. Podle Tomshardware je to deska skutecne rychlejsi i nez  Abit i nez Asus s AMD761... je tam rozsahly test desek. Kdyz vezmu celkove vysledky v benchmarcich, tak neni nad SiS735 v desce ECS. Jeste jeden vyrobce nabizi desku se sisem a tim je Chaintech, ale ten mel o chlup horsi vysledky...

Ovsem jsem rad, ze ji chvalite...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Sinal  |  04. 12. 2001 00:56

Prosil bych jeste nejaky komentar k tomu srovnani se SiS735. Ja mam desku ECS K7S5A a musim rict, ze je opravdu dost povedena a dost rychla... mam Durona 700, kterej sem chtel pretaktovat, ale zde je potiz... nezvladne mi to jedinou nabidku a tou je zmena FSB... takze pro hardcore pretaktovavace bych nedoporucoval... to je asi lepsi Soltek s KT266A. Pokud ale koupite Morgana, tak je to, myslim, vyborna volba. Mimoradne levna deska (za 2800 s DPH ve velkoobchode), ktera je rychla a stabilni... je rychlejsi i nez AMD 761... VIA mela budto s novym chipem nabidnout vic, nebo snizit ceny chipsetu.... jinak je pro mne stale nejlepsi volbou ECS... bez ohledu na jmeno znacky... ta cena je bezkonkurencni....

zatim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krynn  |  04. 12. 2001 11:33

Mam stejnou desku - ECSK7S5A (verzi se sitovkou) a urcite je vyborna cena/vykon, ale rozhodne neni rychlejsi nez ABIT KG7 - (AMD761) tu sem mel predtim, a je o malicko rychlejsi nez Sotek 75DRV(KT266) - vse testovano s nepretaktovanym Athlonem 1400MHz, ale rozhodne je to vyborna deska pro low cost PC. Akorat to pretaktovani ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sapi  |  03. 12. 2001 16:30

Zdravim,

viete mi niekto poradit, ktore znacky su najvhodnejsie na pretaktovanie? A pripadne aj porovnat cenu? Pretoze tie najlacnejsie znacky NoName mi nepripadaju ako najlepsia volba ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DeVito  |  02. 12. 2001 15:09

Mal by som otazocku na majitelov tejto dosky resp. na tých čo sňou už robili:

Ako sa sprava pri zmene FSB mam na mysli či je stabilná? Na toms hardware o nej sice napisali, že je overclocking king ale neviem na kolko tomu môžem veriť vzhľadom na to že podľa nich MSI K7T 266 Pro2 zvláda iba FSB 133 a tu na pctuningu isla úplne stabilne na FSB 155.

dik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
joro  |  03. 12. 2001 00:50

Ahoj!

Mnohé je o paměti a také o tom, jak je nastavená. Když je nastavení konzervativnější - jede téměř každá deska poměrně vysoko (pokud je design kvalitní a procesor "drží"). V případě Solteku je opravdu vše na tom, co zvládne procík a jak agresivně se nastaví paměti - takže deska jako taková nic "nebrzdí"...

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anubis  |  01. 12. 2001 14:35

Kde ju zohnat na Slovensku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DeVito  |  02. 12. 2001 13:27

Pokiaľ viem má ju veľkosklad Karma v BA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rudi  |  02. 12. 2001 17:38

ak nemas daleko na moravu, skoc si napr. do ProCa CZ v Breclave-bude asi uz v priebehu tohto tyzdna aj u nich, ale over si to este predtym breclav@proca.cz

4080.-CZK bez DPH=5350SKK (samozrejme ak si vybieries DPH) co sa uz jednoznacne vyplati!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nunu  |  01. 12. 2001 11:08

Připadá mi to zcela k ničemu.Pokud se budu chtít dozvědět něco o té desce,navštívím stránky výrobce.Jestliže není přímého srovnání s deskama jiných výrobců /především těch lukrativních/ za naprosto shodných podmínek,je to celé na hov.. !!!Moje auto taky jede 240km/h a hádejte z kterého kopce...Koupíte si ho???A ty chyby...Já osobně bych se za ně styděl.Není to ani k pobavení,pokud si to člověk po sobě neumí přečíst a opravit,ať nechá prostor jiným.A napsat že procesor 1000MHz je nepřetaktovaný při 10 x 133 ,to je vrchol drzosti,neschopnosti a naprostého ignoranství.Osobně Vám z této rádoby recenze nevěřím naprosto nic,spíše nabývám dojmu že se v dané problematice ztrácíte...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paja  |  28. 11. 2001 10:40

Jen bych pro rejpaly  chtel poznamenat, ze tuto desku zahrnul do seznamu i Tomas Pabst, ktery vcera vydal velkej test 13 desek s KT266A a nForce 420D cipsetama a Soltek SL-75DRV2 z toho vysel jako vitez. Doporucuji ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dusan Bolek  |  28. 11. 2001 13:03

To ze vyhrala u Pabsta bych jako prilis velke doporuceni nebral. Ten doporucoval uz napriklad MSI K7 Master neblahe pameti asi tri mesice pred tim nez ji MSI sama stahla z trhu jako chybovou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paja  |  28. 11. 2001 14:38

chybovou? to je zajimavy, ze se vyskutuje skoro v kazdem ceniku... jinak ty testy povazuju za celkem smerodatne, minimalne pro lidi, kteri se momentalne rozmysleji, kterou desku si vybrat (ja uz mam vybrano - Soltek) ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dusan Bolek  |  28. 11. 2001 15:29

No u nas jsme trosicku pozadu, i kdyz i tady ve vetsine pripadu uznaji reklamaci a vymenu za jinou. Tedy alespon u serioznich obchodniku. Jinak snad pulka prispevku na MSI forech je o K7 Master a jeho neschopnosti stabilne makat pri FSB 133, coz je u Athlonacke desky vada dosti podstatna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
R. Pesl  |  03. 03. 2002 01:15

HEHE je hrubý omyl, že je K7 Master neschopna stabilně běhat při FSB 133MHz. Musí se však trošičku potunit  (to jako poladit ). Je NUTNÉ sundat origoš chladič chipsetu a místo něj dát opravdu pořádnej pasívní chladič (může být i menší aktivní, ale proč cpát do kompu další větrák ???). Doporučuji hodně vysoký chladič na Pentium, nejlépe s křížem prořezanými žebry, já tam mám jakýhosi Titana se sundaným větrákem, s dvěma vyvrtanými dírkami se závitem a šroubky přichyceno k desce skrze původní díry v desce. Deska se NIKDY nekousla, běží na ní TB 1000/133.

Jen tak mimo, stejně, jako K7 Master se mi sekala i slavná ABIT KT7A, akorát ta má aktivní chladič .....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ten  |  28. 11. 2001 10:06

Chtěl bych se jen zeptat, jak je to s podporou Athlona XP.....zkoušeli jste ho na této desce???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FragmeNT  |  29. 11. 2001 09:21

S podporou Athlona XP je to uplne bez problemu. Zasunul sem tam XP 1700+ a vse se detekovalo uplne perfektne. Akorat je potreba nezapomenout prehodit dva switche na desce (myslim ze switch 3) na spravnou FSB (defeault je na 200 a XP sou na 266).

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Miarka  |  27. 11. 2001 23:41

nedavno jsem poridil SL75DRV (KT266), drbu si hlavu, ze jsem nepockal na KT266A, ale presto jsem spokojen, zatim nejstabilnejsi deska, co vlastnim - drive MSI a Abit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
turrican2  |  07. 12. 2001 20:57

Jo Jo mám ji asi 3 měsice a je BOŽÍ

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zepheer  |  27. 11. 2001 13:13

Jestliže má článek nějaké chyby - dají se většinou ignorovat (s vyjimkou toho SIS čipsetu, ale kdo pracuje s počítači tolik jako my tak na to rychle přijde). Jsem rád, že ty články vůbec někdo píše!!! Jinak bychom byli vydáni na pospas prodavačům ve velkoskladech ) (mimochodem Proca OV je s těmito deskama spokojenější než s MSI deskama). A čtěte si také vlastní články. Pohyblivé tepl. čidlo jsem u MSI dostal naposledy k BX-Masterovi. Jak někdo může srovnávat Norton Ghost a Powerquest Partition Magic? Nespletl si to někdo s Drive Image (Drive image se mi líbí víc). Dokud někdo neudělá lepší stránky o hardware, tak je pro mně Pctuning základním zdrojem informací (nemám čas lítat po 20 různých stránkách) a číst rozvláčné anglicky psané recenze. PcCHips a podobné časopisy načtu z důvodu že jim nevěřím - kolikrát už vychvalovali do nebes ůplný šunt )(ach kde je Bajt). Radši si přečtu Level a Score - těm věřím víc ) Ještě jsem nenarazil na článek v PC tuningu kde by vysloveně lhali. Takže já je chválím za bohulibou činnost a ignoruji chyby které se semtam oběví

.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mibi  |  27. 11. 2001 10:26

Vazeni,

deska je to opravdu dobra, ale mam s ni jeden nepatrny problem.
Koupil jsem 2x256MB 266MHz DDR SDRAM od PQI. Pokud jeden
libovolny pametovy modul umistim do libovolneho pametoveho
slotu PC funguje tak jak ma, ale pokud pouziji oba dva moduly
pocitac vubec nenastartuje. Pameti jsem vymenil za nove, ale je to porad stejne.
Nesetkal jste se nekdo s timto problemem ?
Diky za jakoukoliv radu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Korous  |  05. 12. 2001 10:26

Ano,take jsem se setkal s timto problemem. Zakaznik mel 3x 256MB SDRAM PQI. a MB ASUS A7V. Osadila-li se 1 pozice vse bylo OK. Pri pouziti 2 a vice nenabehl system. Nakonec se ukazalo,ze chyba byla v desce! Vymenili jsme ji za MSI a vse bylo v poradku.

 

                                                                             hezky den David K.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Raduza  |  10. 12. 2001 22:19

Jo jo jo, vypada to, ze mame stejny problem  , moje druha pamet Samsung 256MB DDR 266MHz mi lezi v supliku. No nic chystam se na MSI KT266 Pro 2, tato deska byl totiz spatny kauf. Predtim jsem mel MSI KT266 a byla bez problemu, pameti jsem mel v BIOSu nastavene na maximalni vykon, kdezto u Soltek to proste nejde, pocitac nenabehne nebo mi tuhnou widle. No nic jdu opet do MSI KT266A a asi uz zustanu verny MSI. Taky se uz divam mesic na novy BIOSy na jejich webu a nic. Soltek mne NASRAL, ZKLAMAL ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  17. 12. 2001 12:52

 Tak to jsme na tom stejne - mam 2 x 256MB 300MHz Kingmax a to samy. Zkousel jsem vsechno mozny a nic. Me sice comp najede i se dvema pametma ale pada v 3D aplikacich. Menit desku se mi kvuli tomu nechce, jinak jede v pohode. Chtelo by to novy Bios, ale ten furt nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdeněk Drlík  |  07. 02. 2002 08:48

Stejně se to chová i u mě - mám 2X 128 MB DDR a když je dám do desky naráz, tak Windows padají už při startu do modré obrazovky, nebo spadnou při přihlášení k PC. Kterýkoliv z obou DIMM modulů samotný v kterémkoliv slotu jede bez problémů. Technická podpora Solteku mlčí jak zařezaná, proč asi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mata  |  27. 11. 2001 08:59

Tak mám na PCTuningu poslední dobou pocit ať napíše kdokoli cokoli, že je všechno špatně.
A přitom mi tahle recenze připadá dost dobrá.
Všichni jsme jenom lidi a tak občas napíšeme nějakou blbost. BuĎte rádi, že někdo něco takovýho vůbec píše!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gm  |  27. 11. 2001 10:01

to mas tak, stouralove si rypnou, ale malo kdo pochvali

tyhle recenze jsou dobre, je fakt, ze mohli srovnat vykon s deskou se stejnym cipsetem, asi by to o vykonu reklo vic (kdo ma porad hledat zpetne nejake ty cisla co byly pred mesicem)

jeste si taky rejpnu : nesla mi nacist cast 4 - chybny odkaz?

tesim se na dalsi recenzi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
drzgresle  |  27. 11. 2001 08:59

Nevim jak autor, ale asi pred 14 dny jsem kupoval MSI board pro Tualatina a teplotni cidlo tam bylo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
libor  |  27. 11. 2001 06:51

Mám tuto desku asi 14 dní a marně jsem hledal na internetu článek/v češtině/ kde by tuto desku testovali.Již jsem našel a jsem s recenzí docela zpokojen.Díky a všechny zdravím. Jirka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
libbi  |  26. 11. 2001 23:38

Nechte autora článku na pokoji.Napsal celý článek o desce Soltek vcelku velmi zdařile.Pracuji v počítáčové firmě a mám dost velké zkušenosti ze všema deskama,které se k nám dovážejí.Ať už to jsou desky pro Amd nebo Intel (65Drv) nesetkal jsem se

vůbec se žádnými problémy.Za celou dobu se reklamovali dvě nebo tři desky.A to se jich prodalo už docela dost.Nashledanou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krynn  |  04. 12. 2001 11:21

Naprosto souhlasim, chudak malej (autor)- soltek je spickova deska - mel sem tu starsi a byla bez probl. - zadny padani ani blue screeny - jinak pokud mate moznost nakupu ve velkoobchodu, tak ji maji v karme - www.karma.cz za 3482,- bez DPH

A k testum - spis by me zajimalo jak si stoji oproti ABITU KR7-A nebo EPOX 8KHA+, ty by mely byt nejlepsi (MSI xxx PRO2 je myslim trosku pomalejsi)

NaSdarek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
golemm  |  25. 12. 2001 10:52

Mrkni se na Tom´s Harware Quide-v testech byl Soltek z nejlepších(mám

75 dr2 a je to bomba)!!!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  26. 11. 2001 22:44

je fakt super, to jooo...

Treba takove free Daemon-Tools jsou rozhodne lepsi nez Virtual Drive... PQMagic 6 bude tezko stat vic nez deska, je to totiz stara verze... Drive Image... hmmm...

To vybaveni treba i levnych Biostaru je lepsi :)  Norton Antivirus 2001 (jo, existuje 2002, ale proti PC-Cillin :)), dalsi dodavany Norton Ghost mi na rozdil od PQMagicu nehazel nesmyslne chyby pri kopirovani NTFS partition... atd :)

Ne, ze bych to soltekacky vybaveni chtel shazovat, ale neni to nic kdovijak vyjimecneho :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DeVito  |  26. 11. 2001 20:47

Mna by tak  skôr ako porovnanie so starým chipsetom KT266 zaujímalo porovnanie z doskami postavenými na novom chipsete KT266A. To, že Ačko je rýchlejšie vieme všetci. Konkretne by ma zaujímalo porovnanie s MSI K7T 266 Pro2. Tiez by bolo prehladnejsie keby bola testovana tato doska na rovnakej zostave ako tá od MSI.  

dik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
viki_  |  26. 11. 2001 21:43

Nespolkli jste nahodou muchomurku jizlivou? Chtelo by to trosku pozitivniho mysleni. Ja nahodou tuhle desku mam uz od patku doma, stala 4600 s DPH. Krabici ma fakt peknou, asi se s ni dam vyfotit :-]

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlko  |  03. 12. 2001 15:21

Viki, ta cena 4600Kc s DPH je End User? Kdes to sehnal? Ja jsem nejlepsi nasel na Czech Computer. Porad...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mila  |  07. 12. 2001 15:16

Na http://www.cnw.cz/price/simple2.phtml ji maji za 4 492,- Kc (cena k dnesnimu dni) bez DPH.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pretorian  |  10. 12. 2001 17:52

V Karmě (www.karma.cz) ji mají za 3 482 bez Dph

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DC  |  28. 11. 2001 14:44

Koukni se na Tomshardware - tam je slušný srovnání většiny KT266A desek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Murphy  |  29. 01. 2002 12:42

Na Tomshardware.com je velky test desek s KT266A - vcetne MSI...a nic moc nedopadl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rado  |  26. 11. 2001 19:58

Záleží kolik mám vypito

Ale ten Partition Magic bych bral

Desku prodávaj u CZECHCOMPUTERu za nějakých 4800 kč s DPH

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  12. 12. 2001 16:27

Neni o co stat. Ten PQ je totiz oskubana verze
Nema v sobe PQ Boot a par dalsich ficur. Ostatni soft z toho CD jsem nezkousel, ale bude to analogicka situace...

Jarda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Undertaker  |  26. 11. 2001 17:37

Mam otazku, doufam, ze mi ji nekdo zodpovi.
Jak je to, kdyz nastavim pomoci DIP anebo v BIOSu nestandartni hodnoty voltaze, sbernice a nasobitele a mam uzamceny procesor. Muj tip je, ze se nestane nic (i s napetim?), dokud' "neodemknu"(= nespojim spravne L mustky na procaku). Kdyz tak me vyvedte z omylu. Diki predem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
satma  |  26. 11. 2001 18:41

voltaz se da /pokud vim/ zmenit bezproblemu i u zamceneho procesoru zkouseno na Abit, Asus, QDI, MSI, ECS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[LEGRA]HeRa  |  05. 02. 2002 11:30

No mustky si kazdopadne zacarej a jestli si si jeste nenainstaloval HWMonitoring tak to udelej. Bacha.Instalace neprobehne z CDcka po autorunu. Ale to uvidis sam. Ten ti pak bude hlasit vsechno. Osobne bezim na 1227 voltage 1,8 136 FSB potoze moje pamet je srac. Ale jinak uz sem Gigherzovyho Athlona na 1440 videl:) Takze dobrou pamet a s chuti do toho. PS:Men si napajeni na desce.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Undertaker  |  26. 11. 2001 16:46

Na uvod citace: "Insider: VIA ohlásila vylepšení své čipové sady KT266 záhy poté, co konkurenční čipová sada SiS 730 všem ukázala "že to s pamětí umí lépe" (730 porážela KT266 o 5 až 10%). Po krátké mobilizaci (a nepochybném studiu konkurence :) - byla firmou VIA do světa vypuštěna inovovaná řada KT266A."

Nesouhlasim s autorem. Nebyl to nahodou az cipset SiS 735? 730 ma integrovnou grafiku, co ji radi spis do oblasti kancelarskych pocitacu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Macek  |  26. 11. 2001 16:41

tak tohle uz je fakt vrchol(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Booova  |  26. 11. 2001 15:48

Možná jsem natvrdlej, nebo mi už neslouží zrak, ale vámi pochvalovanou cenu desky jsem jaksi přehlédl... opravdu mě zajímá, kolik stojí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Giffel  |  29. 11. 2001 17:06

Ve velkoobchodnim ceniku neco pod 4000 Kc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
láďa  |  26. 11. 2001 15:32

Souhlasím s tím, že článek obsahuje několik (poměrně dost) nesrovnalostí, jak uvádí chlapi nade mnou. Nechápu, jak se může někdo takto splést, když jinak článek vypadá kvalitně a zajímavě. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb  |  26. 11. 2001 14:55

v blízkém okolí socketu nejsou žádné kondenzátory, jež by případně kolidovaly s velkými či "turbinovými" chladiči,
Já tam vidím odhadem dva, navíc je dost blízko větrák chipsetu.

Testovací sestava pracovala v nepřetaktovaném režimu, použili jsme:
klasického Athlona 1GHz, kterého jsme provozovali jako 1333 (10x133MHz)
- testavaný Athlon "šel" i na 1400MHz (za předpokladu zvednutí napětí)
Podle vás je Athlon 1GHz běžící na 1.3 - 1.4GHz nepřetaktovaný?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
joro  |  28. 11. 2001 04:51

v blízkém okolí socketu nejsou žádné kondenzátory, jež by případně kolidovaly s velkými či "turbinovými" chladiči,
Já tam vidím odhadem dva, navíc je dost blízko větrák chipsetu.

...ale ty nekolidují s turbinovýmo chladičí neboť jsou mimo radius

 Testovací sestava pracovala v nepřetaktovaném režimu, použili jsme:
klasického Athlona 1GHz, kterého jsme provozovali jako 1333 (10x133MHz)
- testavaný Athlon "šel" i na 1400MHz (za předpokladu zvednutí napětí)

...nepřetaktovávali jsme FSB... jen jsme takto "simulovali" 1333-ku takže jako by se měřílo 1333kou )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Maťha  |  26. 11. 2001 14:17

Omlouvám se panu Dudkovi, článek psal pan Kwolek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Maťha  |  26. 11. 2001 14:16

Kolik stojí DDR 258MB SDRAM PC300 Kingmax CAS2 ? O kolik je dražší než 256 MB ?

Jestli tam později 258 MB nebude a bude tam 256 tak si to pan Dudek již opravil

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kyle Case  |  27. 11. 2001 08:23

Stoji okolo 4100 bez DPH

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Veverka  |  26. 11. 2001 12:53

Velice mě zarazila věta : "Jako sparring partnera jsme použili základní desku ASUS A7V266 se starší čipovou sadou
                                         KT266. Z výsledku jejich klání lze odvodit výkonový narůst nové revize čipsetu..."

Co je to za nesmysl? Jak můžete srovnávat nárůst výkonu revize čipsetu na deskách různých výrobců???  To se vymyká všem pravidlům při testování....nárůst výkonu různých čipsetů se zásadně měří na deskách od stejných výrobců!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Soh Jin  |  26. 11. 2001 12:43

Nenechte se zmast touto recenzi. Neni nic ciste bile a nenii nic uplne cerne. Ja mam taky Solteka jenom s cipsetem bez toho staredeho Ačka. A trochu jsem se v tom rejpal, flashoval bios a tak dale. No, dal jsem tam nejnovejsi bios a copak se to nestalo. Pribylo plno hejblatek na pameti, ale ani zaboha jsem nemohl nainstalovat G400 (Matroxku). Prehodil jsem bios zpet a jelo to tak jak ma. Na druhou stranu. Po celou tu dobu co tuhle desku mam tak se mi neobjevila modra obrazovka (Blue Death). Je to velmi dobra deska. Vychazim z pomeru cena/vykon. To jo. To fakt jo. Nic lepsiho jsem nesehnal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav Šobr  |  26. 11. 2001 14:23

Taky jsem mel obdobny problem: mam taktez starsi verzi SL-75DRV s KT266. System (w2k) jsem instaloval s puvodnim BIOSem (v1.1) a vse ok. Jako jednu z poslednich veci jsem updatnul BIOS - a ejhle dvoutisicovky typicky hned pri nabihani natvrdo vytuhly (zajimave bylo, ze se to delo jen po zapnuti pocitace, ne po warm-bootu). Zkousel jsem nekolik verzi BIOSu (Soltek vydava verze dost casto), nic nepomohlo. Az navrat k puvodni v1.1. S touhle verzi vse bez problemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
joro  |  26. 11. 2001 15:13

Zdravím!

Problémy byly způsobené tím, že nové BIOSy měnily i část zodpovědnou za ACPI (tato část BIOS je velmi citlivá na kompatibilní HW - jedná se přece mj. o správné "uspávání a probouzení" karet) - tím pádem se mohlo stát, že se někde, zejména v Win 2k, objevily problémy způsobené dobrým... avšak jinak nakonfigurovanými deskriptory a rutinami HW.

Vše by mělo být OK po reinstalaci (u G400vky by mohl pomoci nový BIOS), nebo můžete používat původné BIOS. Je to jednoduché - je to jako z auty - vstřikování a další díly se časem mění (a díky bohu za to).

Gorillazzzzzzzzz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor