Dílenské zpracování 1*Dojezd 2Výbava 1-Jízdní vlastnosti 1-Vyráběno v ČR 1*Pokud kupovat elektromobil, tak tento. Apropos, VW bude do roku 2030 přecházet na elektromobily z 50%. Doufám, že zachovají v ČR výrobu klíčových komponent 🙂 Btw https://www.cnbc.com/2021/03/05/vw-expects-hal... ...
Úplně vidím bandu Ukrajinců, jak si to frčí v elektro dodávce na stavbu 😃 Párkrát jsem takovým strojem jel a z venku to vypadá pořád líp než uvnitř. Nedokážu si představit, jak budou kluci tyhle elektroauta udržovat při životě.
Naučí se, je to jen otázka času 🙂
Jen se nebojte, oni vás do těch elektro aut dostanou ať chcete nebo ne. Postě auta na benzín/naftu budou za chvíli tak drahá, že se vyplatí koupit elektromobil. Už teď stojí např. Škodovky ve vyšších výbavách o skoro 300 tisíc korun když je koupíte v EU oproti těm samým modelům koupených mimo EU. Důvodem je výpalné za nesplnění CO2 limitů. Následovat budou zvláštní daně na palivo, atd.
To další využití baterií na doma by asi mělo být nepřístupný z baráku. Přístupný jen z venku a s požárním výfukem ven mimo hořlavou tepelnou izolaci baráku. Takový malý prostor zapuštěný do baráku a z venku taky tepelně zaizolovaný, aby baterie v zimě nemrzla. Při požáru baterie by to vyfoukalo bezpečně ven a do baráku by nepronikly ani jedovatý plyny. Taky by mohla být baterie u baráku v zemi chráněná před mrazem. Při požáru by šel jen oheň ze země a v těsný blízkosti by nebyla hořlavá stavba nebo auto.
Jsem z videa nepochopil proc ty asistenti a dalsi funkce davaj u elektromobilu vetsi smysl nez u auta se spalovacim motorem. To snad ma vyznam u obou.
Zrovna dokončuji projekt na FV svého domu. Baterie budou v garáži, žádné protipožární opatření nad obvyklý rámec není nutné.Proč je tak najednou po tolika letech života s bateriemi takový povyk ohledně baterií ve spojitosti s ohněm? je to jen další z kontextu vytržená propaganda proti elektromobilům?On i telefon umí podpálit barák.
Rád se nechám poučit, ale předpokládám, že baterie od FV budou LiFePo4. Podle mého laického názoru je jejich bezpečnost někde jinde (lepší) než ostatní Li-ion baterie.
Nebezpeční Li-Ion baterií tkví v jejich náchylnosti na fyzické poškození, což upřímně u těchto stacionárních baterií nehrozí. A jak píše výše, dnes máme Li-ion baterií plný barák, máme je v noci u postele a opravdu mohou zapálit celý dům. Když jste LiFePo, pohledejte si jejich ceny. Co jsem našel já, tak jsme na cca 35 000 Kč/1 kWh. Škodovka chce nabízet modulové řešení i do baráku, přičemž modul bude záměnný s tím, co je v autě. A tam nový modul vyjde na 45 000 Kč, má však cca 6,6 kWh. Tohle mi přijde jako zajímavá revoluce. 😉
Na hlasový příkaz OK Google se aktivoval můj mobil u repráku a čekal příkaz v angličtině 🙂
Obrovská výhoda EV je, že se nemusí zdržovat tankováním. Jezdit pořád někde k benzínce, abych natankoval je opruz.
Osobně bych zakázal jakoukoliv podporu takových aut (dotace, úleva na daních a pod). Podporovat by se měli malé auta na běžné jezdění do práce a na nákup. Tohle je ekologický nesmysl.
Souhlasím s vámi v tom, že nejefektivnější a s nejlepším "eko" dopadem jsou malá auta jako citigo pro využití ve městě.Jenže jako firma nebudete přece vyrábět to, o co zájem není, ale to, co se prodá.
Jenže bez dotací a úlev by se to nikdy neprodalo.
Dotace a úlevy u nás vlastně nejsou, ta odpuštěná dálniční známku a parkování v praze za moc nestojí.Škoda chce prodat 2-3 tisíce vozů z řady iV, tak uvidíme, jestli se jim to podaří.
Přínos EV, jako lokálně bezemisního vozidla, je nepopiratelný a správná je proto i jakákoliv forma podpory elektromobility.
Mé přibližovadlo se spalovákem umí jezdit z kopce také bezemisně, je tedy lokálně bezemisní. Proto je nepopiratelná a správná i jakákoliv forma jeho podpory.PS: ta logika je Vaše B-]
Pitomější argument jste fakt vymyslet nemohl, gratuluji! 😁
Oni budou spíš dodaňovat konkruenci EV. Bruselští bolševici ... A užijme si i tuto diskusi, brzy na takové názory bude cenzura ...Těšíte se na Piráty?
Dělat elektrické SUV je normální prasárna. Jaký to má smysl? Demonstrovat, že dokážeme vyrábět nepraktická auta s velkou spotřebou i s elektromotorem?
Je znát, jak malý máte o elektromobilech přehled. Např. co se týče spotřeby, je na tom ENYAQ lépe nežli malý Corsa-e
To dost pochybuju, vzhledem k hmotnosti a rozměrům musí škodovka žrát nejméně o 15% víc. A na výpočet ani nepotřebuju přehled o emobilech, stačilo mi dávat pozor ve fyzice na základní škole, když se probíral valivý odpor a aerodynamika těles. Bohužel, v poslední době potkávám spoustu lidí, co mají "přehled", ale jaksi jim chybí znalosti.
Škoda, že ty znalosti ze ZŠ neumíš uplatnit. Viz rozdíl Cx obou aut, náhodou je to zrovna těch cca 15%.
O spotřebě Enyaqu se hovořilo ve videorecenzi, o spotřebě Corsy-e z praxe se můžete dozvědět zde https://youtu.be/UDUwrtfhXpU...
A nenapadlo vás, že to odpovídá více požadavkům trhu, než nákupní taška (kterých už je dost)?
Jasně, protože tohle není jen přerostlá nákupní taška, ale skvělý praktický vůz, kam může řemeslník naložit chlapy, zapřáhnout vozík a vyrazit někam do horní dolní dělat střechu. Nebo ideální řešení pro rodinku, co se chce s pěti koly přesunout do beskyd na prodloužený víkend. Jasně.
Ono je to celkem rozumné. Kdo si bude chtít pořídit elektromobil jako rodinné auto. Tak si nepořídí nízké auto. Celá podlaha je výš, takže ubírá místo pro nohy. Pak člověk buď musí víc ležet v autě. A nebo to auto udělají vyšší, pro normálnější posed. Teoreticky pokud udělají nějakou platformu pro malé baterie, tak by šla baterie rozložit pod sedačky a mít volný prostor pro nohy. Jako se do teď dělaly předělávky spalovacích aut. Ale tam zase není ideální rozložení hmotnosti.
Mě hlavně není jasné kdo a proč by si tohle pořizoval jako rodinné auto. Vzadu nemá tři plnohodnoté místa, kufr menší než oktávka, když na střechu hodím kola, dojezd spadne na polovic, šílené pořizovací náklady ...
Ono to moc jinak udělat nejde. Baterie musí být v podlaze, což autu chtě nechtě dá výšku SUV auta. A pak už jde jen o to, jestli se k tomu výrobce přizná a udělá SUV karosérii, nebo jestli se to pokusí zamaskovat velkými koly aby to jako SUV nevypadalo i když to má SUV výšku.Typický příklad je VW ID.3, které se tváří jako malinkatý hatchback vs. VW ID.4/Škoda Enyaq které jsou SUV - a přitom jsou všechny tři auta skoro stejně vysoké.
Jasně.Tesla S je hotový SUV.Kdo vám sakra dal heslo na internet? Mamka?
zrejme z velkostou nerastie hmotnost priamoumerne, takze dava energeticky vacsi zmysel vacsie auto s vacsou bateriou, ako sa snazit do maleho auta narvat malu bateriu
To by se tu v tom případě měla prohánět spousta náklaďáků na baterky ...
4 miestny nakladiak by mal pravdepodobne velmi velky dojazd(co by platilo aj u spalovaku, kara s nadrzov na 2000 litrov by ta doviezla dalej ako s 50l nadrzou). treba pockat kym sa nejaky koncern tu v diskusii inspiruje.
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 4. 2021 12:21
V EV stojí kilometr 12KčVe spalováku 6Kčpo započtení všech (!) nákladů (včetně například ceny vozidla, servisu, phm/kWh, ztráty ceny vozidla,...)Sori to nedává VŮBEC smysl a světlo na konci tunelu není. Leda že bruselští brutálně zdaní spalovací motory. Ale hlavní efekt bude, že si auta nebude moci dovolit více lidí.EV není bez emisí jak chybně uvádí propaganda. Kdo nevěří, ať se jede podívat do Mostu. Navíc "obnovitelné zdroje" zatěžují planetu taky (větrné brání proudění vzduchu a podle výzkumu ovlivňují místní klima okolo zařízení, výzkumy ohledně ovlivnění klimatu "ve velkém" zatím nejsou jednoznačné).
Ne, kdo uvažuje o úspoře, tak zatím se nedopočítá, to je pravda. Jako všechny nové technologie, i zde musí "early adopters" zaplatit vyšší cenu, aby se pak hromadná výroba zlevnila.K nákladům - Škoda uvádí, že provozní náklady Enyaqu jsou 30 % ve srovnání s jejich podobným autem. Do servisu se jezdí co dva roky a vlastně se kontroluje jen baterie a brzdy (které prý buď hoří rychleji, protože je auto těžké, nebo naopak vůbec, kdo jezdí efektivněji).Paráda to bude ve chvíli, kdy si auto budeme nabíjet z vlastních solárů na střeše (tedy alespoň pro ty s rodinným domem).
Early adopters? To se bavíte asi o zlevňování masovou výrobou. Ale tady je drahý jeden komponent a s masovou výrobou bude méně surovin na výrobu tohoto a bude to pouze dražší (baterie).
S pravděpodobností hraničící s jistotou se nyní mohou všichni přetrhnout, aby jejich nové akumulátory nebyly závislé na žádném kovu, který je vzácný/těžený na jednom místě (kobalt), drahý apod. ;)
Kde jste přišel k těmto číslům, když jen v ceně za kWh může být rozdíl několikanásobný při porovnání nabíjení doma za 2,5Kč/kWh vs. 8Kč/kWh DC nabíjení u PRE?
Tvrdá data.https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektr... ...
Tvrdá data, která jsou už v polovině článku redukována a následně vyvrácena. No tak jo...
Nejsou vyvrácena, naopak. Stejně tak když si to počítá každý tak mu to vychází blbě. Proto se to bez dotací nemůže prodávat :)
Tak si ten článek přečti ještě jednou. A pořádně.
Zajímavé, že taková Tesla se v USA už více než rok prodává bez dotací (překročili výrobní limit pro přiznání dotací) a její prodeje tam stále rostou 😂😂😂
"Elektromobily jsou ve vývoji cen ojetin podobné konvenčním vozům prémiových značek. Neplatí to například pro značku Tesla, která si díky svému statusu módního zboží hodnotu velmi dobře drží."
A taky stromy brání proudění vzduchu. A taky hory. A města......Jste vůl.
Jste sprostý a drzýhttps://oenergetice.cz/vetrne-elektrarny/masivni... ... https://csve.cz/cz/vetrne-elektrarny-klim... ...
Pořád lepší sprostý a drzý, než úplně hloupý.
proto se stavi tunely, aby mel vitr kudy profukovat :)
😂😂😂
Tomu proudění vzduchu bych tedy osobně nevěřil, vždyť jsou ty elektrárny vysoké pár desítek metrů a vítr fouká ve sloupci kolik, pěti kilometrů?Nicméně: byli u nás známí z Kanady od velkých jezer a tam výstavba větrníků prý dost ovlivnila zásoby spodní vody. podzemní konstrukce (které jsou docela masivní) prý narušily vrstvy, proudění podzemní vody apod.
6kc/km snad nestoji ani ve fabii :) samozřejmě nové
Ten trčící displej vypadá dost příšerně a taky dost neprakticky.
Auto na elektriku neberu. Nevidím výhody jen nevýhody. A to ridim od 1968 a 10 let jsem dělal ve vyzkumaku motorových vozidel.... Ekologické to není. Tonoucí se stébla chytá...
Ekologické to není protože se nevyrábí elektřina ekologicky. Na druhou stranu elektřina ekologicky alespoň vyrobit jde, benzín vyrobit a spálit ekologicky nelze. Čili elektromobily zatím možná ekologické nejsou, ale jednou budou. Spalováky nebudou nikdy.Ale i kdybychom pominuli ekologii z globálního hlediska, i jen to, že se spaliny nevypouštějí na ulicích ale mimo město v elektrárně za to stojí.Tím nikoho na elektromobilitu nepřesvědčuji, každý ať si koupí co chce. Ale nemá smysl si vymýšlet pohádky o zlých elektromobilech jen abych si ospravedlnil svou volbu spalováku.
Souhlasím s vámi. Navíc se mi líbí - a to mne třeba zajímá ještě více, než samotné auto - že sama Škoda připravuje vlastní "power wall" pro soláry. Pak by mělo být teoreticky možné alespoň část km jezdit "za vlastní". Je ovšem otázkou, jak se tohle bude líbit státu, a jak nás zkasíruje 🙁
Ekologické by to bylo, pokud by zelení pošuci nevedli ideologický boj proti jaderným elektrárnám. Takže EV bude docela pěkně ekologické ve Francii a brzy i na Slovensku, ale jinde moc ne.
Souhlasím, jenže to že jsou zelení pošuci idioti není chyba elektromobilů a neznamená to, že jsou elektromobily automaticky špatné.Druhá věc je, že elektromobily můžou mít teoreticky docela pěknou synergii s OZE, protože narozdíl od třeba továrny, která potřebuje energii stále se elektromobil může nabíjet selektivně tehdy, když OZE produkují nadbytek elektřiny. Neříkám, že to jde teď a že by to šlo uplatnit pro všechny elektromobily, ale alespoň pro část ano.
Přesně tak, chytré sítě, technologicky to nemůže být náročné.Navíc podle mne elektromobily "ladí" s jaderkama, u kterých se nevyplácí regulovat výkon mezi dnem (vysoká spotřeba) a nocí (nízká spotřeba). Tzn. nabíjet auta v noci z této energie dává smysl.
Ano? Budou ekologické? A co extrémně neekologická výroba baterií které pak nevíme jak zrecyklovat?
Extrémně neekologická výroba baterií není o moc neekologičtější než výroba benzínu. Jenže existenci rafinérií bereme jako fakt se kterým jsme smíření. Pokud už rovnou nežijeme v bludu, že benzín vzniká ze vzduchu na čerpací stanici.No a k recyklaci, samozřejmě víme jak baterie recyklovat. problém je jen ekonomický, protože se to zatím nevyplatí. Ale to se může rychle změnit s tím, jak bude narůstat počet elektroaut) a tím baterií. Druhá věc je, že těch baterií na recyklaci je podstatně méně než si odpůrci představují. Baterku v elektromobilu fakt není nutné kompletně vyměnit a zrecyklovat co dva až tři roky.
Co to je za blábol? V čem má jako spočívat ona vysoká nekekokogičnost výroby?A jak jsi přišel na to, že je neumíme zrecyklovat?Umíme to už dnes, co teprve za 10 let, až to bude aktuální a budou dosluhovat první série baterií.Recyklace je problém jinde, zatím se to nedaří třeba u plastů. Umíme efektivně třídit, ale bohužel to pak stejně skončí na skládce a ve spalovnách. Efektivně umíme zrecyklovat cca 10% plastů. Zbytek je jen plýtvání energiemi.Kovy umíme efektivně recyklovat přes 90%.
V tomhle se mi líbí právě přístup škodovky, která chystá domácí "powerwall". Když totiž po těch desíti letech vytáhnete z auta bateriový modul, který bude mít třeba 65 % energie, do auta si koupíte nový, ale ten starý si šoupnete do powerwallu v baráku. Tam si zvýšíte kapacitu a ten modul tam může spokojeně fungovat dalších deset let... To máme třeba dvacet let "ve službě". Kolik dnes vydrží spalováky?
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 4. 2021 19:30
průměrné stáří vozového parku je snad přes 15 let a to se spousta vozů sešrotuje ještě před tím, než přestanou fungovat. Takže i spalováky něco vydrží. Teda aspoň ty co byly vyrobeny před nástupem ekokurvítek.Jsou vůbec ty bateriové moduly nějak standardizovaný? Protože jestli ne, tak za těch 10 let může být k dispozici jen nějaká druhovýroba, pokud vůbec, která na tom bude kvalitativně výrazně hůř než originální články.
Začíná se mluvit o dalším problému EV. Zákaz parkování v podzemních garážích. Představte si, že takové auto vzplane. I když se k němu hasiči dostanou, neuhasí ho, nebudou mít možnost ho vytáhnout ven a ponořit do kontejneru s vodou. A pokud budou okolo další elektroauta, která začnou taky hořet, může taky lehnout popelem celý objekt.
To je samozřejmě problém. Otázka ale je jak často začne auto hořet jen tak aniž by se účastnilo nehody nebo nebylo připojené na nabíječku. K nehodám s poškozením baterie by v podzemních garážích moc docházet nemělo, stejně jako běžně nedochází k nehodám spalováků s poškozením palivové soustavy. No a požáru při nabíjení se dá v 99,9% případů zabránít vhodnou konstrukcí baterie a nabíjecího obvodu. Samovolné vznícení a vznícení při nabíjení se dá podchytit skrze předpisy a normy a důsledné technické kontroly. No a vznícení po nehodě se sice vždy zabránit nedá, ale tam je to spíš o tom, jestli umíme zabránit té samotné nehodě.
Nic nového pod sluncem. Do takových garáží odjakživa nesmí např. auta na plyn.Podzemní garáže nejsou žádná brzda elektromobilů.
Tolik displejů? Za chvíli to bude jako v letadlech. První pilot, druhý pilot, palubní technik, poletuška.
Já smyslím, že ten před volantem bude brzy minulostí. Postačí hlavní displej + head up. Aspoň tak jsem to při testování cítil ;)
uz roky hovorim zeby sa mal cely instrumentalny panel preniest na sklo
on zase ten head-up není moc kvalitní, resp to zobrazení není komfortní pro zobrazení většího množství informací. Čitelnost se také mění s tím, co máte před autem: tmavé pozadí, dobrá čitelnost, světlé, špatná.
mozno by pomohlo ciastocne znepriehladnit niektore casti pod zobrazovanymi informaciami, tak aby to este nebranilo vo vyhlade. ale vidiet vsetko potrebne v zornom poli bez toho aby clovek nepozeral niekam dolu by bolo aj pohodlne aj bezpecne
A koilk ten testovaný Enyaq stojí?Vypadá to, že kolem roku 2025 ty EV pokročí a budou volbou i pro mě. Prostě počkám, až jejich výroba stoupne 20x a jejich cena spadne. Ten vývoj EV je velmi rychlý.
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 4. 2021 18:48
V podstatě jako plně vybavený Kodiaq. Auto je to víceméně i stejně veliké. Jediné, co ještě chybí, je 4x4 verze. Nicméně alespoň je verze 4x2 se zadním náhonem.
Jejich cena by spadla, kdyby světové automobilky nezačaly soupeřit o zdroje kovů (mědi, niklu, lithia a bůhví čeho dalšího), kterých je v e-autě násobně víc než v obyčejném, přičemž např. nových ložisek mědi se za poslední roky objevilo tolik, co by se za nehet vešlo. Konkrétně ještě v roce 2008 se objevilo tolik ložisek mědi, jako v součtu od r. 2010 dosud. A za posledních pět let nepřibylo žádné nové ložisko. Docela tristní situace, která moc nenahrává poklesu ceny mědi, které je v EV kolem 80 kg. A to ještě elektrická revoluce ani nezačala. Tipuju, že cena elektroaut klesne jen mírně, cena spalováků vystřelí a bude dotovat e-auta. Výsledkem bude, že pro člověka s průměrným mzdou bude nové auto stěží dosažitelné. V e-auta v ceně dnešních levných spalováků kolem 400-500 tisíc nevěřím.
Ano, přesně to co popisuješ, by se aktuálně mělo dít v Holandku, které tlačí na pilu trochu víc, než nařizuje Brusel, takže patrně by to mohl být takový předobraz toho, co nás čeká.https://www.autoforum.cz/zajimavosti/deni-v-nizoze... ...
Větvičko, “násobně víc” znamená např. 2x, nebo 5x. Elektromobil ale neváží 2x tolik, jako konveční auto.Aktuálně Enyaq váží o 25% víc, než Kodiaq.Toliko k tezi o násobné potřebě kovů.P.S.: I když je to nemilé a rovnostářské, nejdůležitějším a nejefektivnějším pozitivním dopadem na automobilizmus ve spojení s ekologií je fakt, aby auto už neměl úplně každý. Protože to je právě na to všem to nejhorší. ŽE AUTO MÁ DNES PROSTĚ KAŽDÝ.
Jenomže těch tvých 25% je 500-600 kg mrtvé váhy, na kterou musíš spotřebovávat energii, aby si ji taky přepravil. 615kg vážil celý Trabant, který uvezl čtyřčlennou rodinu. Když se podívám do poněkud ekologičtější současnosti, tak CitoGo má 935kg, Fiat 500 865kg.Já aktuálně jako větší problém vidím, že emisní limity zohledňují rozměry/hmotnost auta. Velké auto žere víc, ale uveze víc, takže má měkčí limit. Ono by to bylo super, kdyby ten sedmimístný Kodiaq těch 7 lidí fakt vozil, ale nevozí. Mála, v absoultních číslech ekologičtější auta, jsou vymírající druh, protože kvůli emisní politice se to automobilkám nevyplatí dělat.
Žádných mých 25%. Jedno auto váží tunu, jiné 2. Kecáš blbosti bez smyslu.Jediné co je skutečně špatně, že auto má každý.To je jediné co může něco změnit, když ho zase nebude mít každý. Když bude mít auto zase jenom někdo.A je úplně jedno, jestli váží tunu, nebo dvě.
velke auto uveze viacej, ale vacsinu casu je v nom jeden clovek, tj rovnako ako v malom aute
Co se týká mědi, v EV je jí trojnásobek než v konvenčním autě. Srovnávat celkovou váhu auta je trochu mimo mísu když kromě kol a kastle jsou oba typy vozidel úplně jiné. Kromě toho jsem jasně zmiňoval jen kovy jako měď, nikl a lithium a ne plechy. 😉
To je jedno. Vůbec nezáleží, jestli je v autě 5 kilo mědi, nebo 50. Klidně ať je celé auto z mědi.Skutečný problém je, že je na světě půl druhé miliardy aut a pořád to roste a roste to hodně rychle.Pokud ten růst nezastaví ceny, v což doufám, zničí tuhle planetu obyčejné automotive i bez válek.
U velkých dopravních letadel je spotřeba leteckého benzínu přepočtená na osobu cca 4,3l na 100km, což je přibližně tolik, co zvládnou současné menší auta. Když si čtyřčlenná rodinka zaletí na dovolenou do Dominikánské republiky, tak za tu jednu dovolenou padne tolik paliva, co by jim v autě stačilo na 4 roky.
za tych 80 lajkov na facebooku to ale stoji, nie? 😀
Problém je ako určiť kto auto mať môže a kto nie. Ja by som plošne zakázal jazdu jednej osoby s výnimkou určitých profesií. Potom by bolo omnoho menej trafficu :)
stacilo by dozivotne pobrat vodicaky tym co vazne porusuju bezpecnost premavky. hned by bolo minimalne o 20% prazdnejsie
Zakazovat se Vám zachtělo 3-[ Tak, jenom bacha, aby se to nakonec s tím zakazováním nepřehnalo. Totalita je pěkný svinstvo, nakonec může někdo zakázat Vás. Kompletně...
jste blazen
Eniac byl velmi poruchový (střední doba mezi poruchami byla v řádu jednotek hodin). Chtějí nám tím snad tvůrci Enyaqu něco naznačit? Kromě toho byl z dnešního pohledu energeticky neefektivní a pomalý. Zkrátka parádní inspirace pro název elektromobilu 😉
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 4. 2021 16:06
Název Enyaq také dokonale vystihuje charakter nového modelu. Základ pochází z irského jména Enyaq a znamená „zdroj života“. Ten pro změnu vyjadřuje sílu vozu Škoda Enyaq, která jde ruku v ruce s temperamentem elektrického SUV a vášní pro inovace, které jsou s novinkou spojeny.Samotné irské slovo enya má v jazyce ještě hlubší kořeny. Vychází z původního irského slova eithne, jehož význam se dá vyložit jako „esence“, „duch“ či „princip“. Tyto různé významy přitom umožní jméno nového modelu chápat v širších souvislostech.
Bát se poruch u elektromobilu je opravdu trošičku mimo mísu, elektromobil je velmi spolehlivé a bezúdržbové zařízení v porovnání s automobilem se spalovacím motorem. Odpadá spousta agregátů které elektromobil nepotřebuje, a i samotný elektromotor je vysoce spolehlivý. I pokud již není baterie v dobré kondici nemá to vliv na spolehlivost, jen se sníží dojezd.
Teoreticky. V prvních generacích, než si celá věc trochu sedne a vyladí se se naopak dá čekat zvýšené množství relativně špatně řešitelných problémů (protože zatím neexistuje servisní síť a vše půjde řeši pouze výměnou celého drahého většího celku). Být early adoper čehokoliv se obvykle moc nevyplatí.
Tak by to mělo být výrazně levnější, ne ? 🙂
Taky to byl revoluční stroj, který změnil svět a zapsal se do dějin. Nakonec jinak byste o něm ani nevěděl a nespojil si to. Aneb na všem se dá najít pozitivní i negativní :)
Nástupcem ENIACu (Electronic Numerical Integrator And Calculator) byl MANIAC (Mathematical Analyser Numerical Integrator And Computer) v Los Alamos National Laboratory. Používal se při vývoji vodíkové bomby.Myslíte, že Škodovka se bude držet této linie?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.