Představení prvního elektromobilu Škoda na koncernové platformě MEB je naplánované na 1. září. Automobilka ale k modelu Enyaq iV postupně uvolňuje nákresy a maskované fotografie prototypů.
Škoda Enyaq iV bude SUV s délkou 4648 mm. I když některé z připravovaných variant pohonu budou mít náhon na všechna čtyři kola, přední a zadní náprava budou komunikovat elektronickou cestou. Nebude tedy potřeba středový tunel spojující nápravy mechanicky jako u jiných škodovek 4×4. Interiér by i díky tomu měl být vzdušný, s důrazem na prostor.
Ve voze nebude tradiční přístrojový štít. Měl by stačit malý displej před volantem a k němu head-up displej s rozšířenou realitou. Centrem přístrojové desky je 13" displej, o patro níž najdeme jen ta nejdůležitější fyzická tlačítka.
Enyaq iV bude pětimístný, dorazí také ve verzi RS a nabídne dvě karosářské varianty – klasické SUV a SUV-kupé, vycházející z konceptu Vision iV.
Při porovnání rozměrů má Enyaq nejblíže ke Kodiaqu. Největší rozdíl bude ve velikosti zavazadlového prostoru. Zatímco do SUV se spalovacím motorem se vejde objem 835/2065 l, u elektromobilu je kufr menší: 585/1711 l.
Enyaq ve variantě se zadním pohonem bude dostupný ve třech verzích lišících se kapacitou baterie, výkonem motorů na zadní nápravě, dojezdem (340–500 km) a zrychlením. K nejnižší variantě vybavené baterií 55 kWh nebude možné připojit přívěs. Dvě další verze budou k dispozici s pohonem 4×4: běžná a RS.
Škoda označuje elektrický Enyaq za svou novou vlajkovou loď. Škoda Superb oficiálně ztratí status vrcholného modelu automobilky. Start sériové výroby je plánován na konec letošního roku a uvedení na trh proběhne na začátku roku 2021. Enyaq iV bude vznikat v Mladé Boleslavi po boku konvenčních modelů se spalovacími motory.
Podrobné informace o Škodě Enyaq iV najdete na webu AutoRevue.