Situace na Taiwanu: v čipsetech je horko!

Diskuze čtenářů k článku

Kombajn  |  14. 11. 2001 09:22

Ted me jeste napada k vasemu problemu.. driv se delali nektere desky, ktere meli podporu Ultra DMA jenom na primaru...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Libich  |  13. 11. 2001 23:03

VIA neměla u Socket A konkurenci a tak udělala rychlé řešení a bohužel chybně, což se rozhodla řešit softwarovou opravou, ale 4in1 opravdu chyby southbridge nezacelí. Mám MSI K7T Turbo LE a opravdu mě mrzí, že ten chipset je chybnej, jenže v době koupě nic lepšího skoro nebylo, sice už bylo pár desek s VIA KT266, ale za neúměrnou cenu. Dneska je situace lepší, ale zatím SiS nemá odběratele, ECS to nevytrhne. VIA určitě s KT266A neskončí a bude taky vyvíjet dál. Navíc SiS taky nemusí být bezchybné a tak ten boj není zdaleka jednoznačný. Konkurence je ale pro uživatele dobrá věc. I Ali určitě přidá do kroku, AMD to vzdalo, ale procesory mu bohatě stačí a co další firmy, ty asi do boje už nepůjdou a tak tu máme dva s jedním menším.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PPK  |  14. 11. 2001 00:42

Sem zvedavej kdy se objevy taky nejaka chyba u Sis chipsetu, zatim sem s chipsetem Sis 735 velice spokojen, ve svym pocitaci mam Viu sice dobre vyladenou ale napriklad ten ide radic je dost pomalej. Ve druhym pocitaci kterej ma otec je Sis, a asi mu ho brzo zabavim, protoze tak bezproblemovej pocitac to se jentak nevidi, radost s tim pracovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otto  |  13. 11. 2001 17:10

Zajímalo by mne do jaké míry byly opraveny chyby z KT133 v KT266.

Slyšel jsem o třech chybách s VIA: problémy se SB Live/Audigy, s kopírováním v DMA režimu a se zipkou ... zipka by měla být spravená, co ty druhé dvě?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SPiT  |  13. 11. 2001 14:33

No, tentokrat to bolo rychle. Aspon nadpis je normalny .

Predtym to vyzeralo, ako keby to pisal 12 rocny chlapec, teraz to vyzera, ako od 16 rocneho autora...

Zlepsujete sa . Este tak odstranit: pohnu(t) kostrou (to t vam tam chyba), VIA i INTEL se mohou jit zahrabat,...a mozno to uz bude vyzerat ako clanok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zbynek Ludvik  |  13. 11. 2001 09:12

>>  SiS 755 je určen pro Hammera a bude podporovat dokonce PC3200

mel jsem za to, ze Hammer komunikuje s pameti primo (radic pameti je integrovan primo na cipu procesoru) a northbridge zbyde pouze pro komunikaci s AGP a southbridgem (pokud to nebude jeden cip).   

 

Mohl by mi to nekdo vysvetlit ?

Dekuji

Zbynek Ludvik

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filip Balko  |  13. 11. 2001 09:09

Rad by som vedel kedy pride sis745 na trh a co sa da od neho ocakavat, pripadne ci to bude len obohatena sis735 o ieee.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  13. 11. 2001 10:46

Zkus:
http://www.sis.com/products/chipsets/oa/socketa/745.htm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dusan Bolek  |  13. 11. 2001 08:54

Tomu rikam operativni uprava obsahu, mizerny clanek presunut na mene podstatne misto a "detsky" nadpis nahrazen serioznim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dorf  |  13. 11. 2001 08:19

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bob  |  13. 11. 2001 08:18

porad jsem to ignoroval, ale uz mi to zacina vadit. proc sakra nedate ty clanky precist aspon nekomu, kdo ma zakladni skolu, lehce ovlada gramatiku a nevynechava pismena, aby to zkontroloval ?? zkuste aspon jednou napsat clanek, ktery ma vice jak jedno slovo a neudelat v nem chybu. vzdyt tohle je uz silenost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Igor Hnizdo  |  13. 11. 2001 08:08

Myslim si, ze kdyz uz se clovek rozhodne nekam napsat, tak by si mel alespon on svoje dilo po sobe precist.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DimB  |  13. 11. 2001 07:44

Neviem, ci ma niekto podobnu skusenost, ale mne funguju "otrasne VIA south bridges" naozaj dobre. Je pravda, ze nemeriam kazdu masinu benchmarkovymi testami, ale velka vacsina zakaznikov sa o taketo porovnania ani nezaujima. Takze porovnanie vykonu rovnocennych chipsetov naozaj prenecham inym, ale co sa tyka kompatibility periferii s doskami beziacimi na VIA chipsetoch, tak moja skusenost hovori skor v prospech VIA ako SiS - na SiS chipsetoch som mal problemy s viacerymi periferiami rozneho druhu (VGA, SB, disky). Predavam "skladacky", takze som uz skusal kombinovat vselijake sunky, najma za posledne dva roky na dosky pod procesory AMD K6-2, 3, Durony a Athlony a pomer predanych chipsetov VIA/SiS u mna by som urcil tak 80/20. Ale mozno sa u SiS blyska na lepsie casy, som velmi zvedvy ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kombajn  |  13. 11. 2001 09:01

Tak to vam gratuluji, uz sem mel ve svem PC asi 4 ruzne 4in1 a ANI JEDINY z nich mi nebyl schopny rozchodit UltraDMA u disku, takze to musim mit vypnute, jinak mi hrozi ztrata a poskozeni souboru (TO MAM ODZKOUSENE).. Timhle si VIA udelala u me takovou reklamu, ze kdyby to byl posledni vyrobce chipsetu pro PC, prejdu na Macintosche.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Halen  |  13. 11. 2001 09:16

Měli jsme podobný problém. Ale netýkalo se to chipsetu VIA, ale chipsetu BX440, deska Abit BE6, disk IBM. Taky nešel zapnout DMA. Pak jsme ten disk zkoušeli asi na třech  dalších PC a na žádném to DMA nešlo zapnout. Výsledek - vadná elektronika disku! Je to neuvěřitelné, ale je to tak. Zkuste Váš disk nasadit v jiném PC, zda bude DMA fungovat. Pak budete mít jistotu, že je vina buď v disku nebo v chipsetu a zcela jistě máte možnost jedno či druhé reklamovat, S pozdravem Halen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kombajn  |  14. 11. 2001 09:14

1. pocitac proste potrebuju a reklamovat to nehodlam, u je to nejaky patek co sem to koupil, jo hol tenkrat to byla zhava novinka...

2. Disk bezi kdekoliv zcela vporadku, je to odzkousene... ale kazdopadne diky za reakci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daneel  |  13. 11. 2001 12:02

Mam Via 133A. Je to uplne bez problemu. A to velice casto (i 5x denne) kopiruji soubory nad 300MB. Zadny 4in1 jsem k tomu nepotreboval. DMA bezi bez problemu. Bez nej bych si to ani neumel predstavit. Znamy ma ten samy chipset a tez bez problemu. On vsak instaloval 4in1. Ale ne protoze ho potreboval, ale proste to bral jako vhodne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PPK  |  14. 11. 2001 00:35

4in1 neopravujou chybu, ktera zpusobuje stratu nebo poskozeni dat, i kdyz Via tvrdi ze ano. Tyhle nechutny chyby se da zbavit prenastavenim biosu, je to vyzkouseny. Ale uz si nepamatuju ktery nastaveni to je, ja to delam systemem pokus - omyl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta Dudek  |  14. 11. 2001 13:52

Hmmm, a nebude to náhodou taky záležet na výrobci desky a na verzi BIOSu ? Když se podíváte na změny mezi jednotlivými verzemi BIOSu u jednotlivých výrobců zjistíte, že ani ABIT, ASUS a pod. vyhlášené firmy se nevyvarují chyb. A svalovat vše na chipset se podle mne nedá (a také jak se říká, nemůže být náhodou chyba mezi klávesnicí a židlí ??? ).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Břetislav Černík  |  14. 11. 2001 20:46

Mate jeste jednu moznost. Rika se ji reklamace. Pokud se na fakure/prospektech... pise ATA-100, tak ho jednoduse vyzadujte. Jinak je to prachsprosta klamava reklama. Pokud tedy nenarazite na filuty, co maji v reklamacnim radu napsano, ze nezarucuji kompatibilitu. Otazkou je, zda u takovehoto vyjadreni maji podporu v  zakone.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Halen  |  14. 11. 2001 21:27

Sice to není přímo k problému DMA, ale dost záludnýí problém jsme řešili s kámošem. Má desku ASUS  A7V s KT133.  Vše makalo tak, jak má. Pak si nahrál nové detonátory 21.83 a tím to začalo. Obrovské problémy s grafikou. Vypadávala písmenka, podivné klikyháky a barvy. Q3 se po několika sekundách běhu kousal. Jinak vše vypadalo OK. Vypadávání písmenek nakonec odstranilo navrácení detonátorů 12.41 Ale ten zatracenej Q3 se kousal dál. Strávili jsme s tím PC perný den, plný zkoušení, restartů, instalování ovladačů, 4in1 všech možných verzí, všech možných detonátorů ... Nakonec jsme mrkli na stránky ASUS, jestli tam není něco o podobném problému. Nebylo. Kouknul jsem na verzi biosu, kterou měl v PC. Byla to ta nejnovější.  Ze zoufalství jsem stáhl starší verzi, flashnul, nahrál detonátory 21.83  a ... Bylo po problému !! Pak jsem mrknul na změny té novější verze proti te starší. Byla tam 1 slovy jedna dokumentovaná změna. Ale zřejmě v tom biosu ASUS něco vyšťavil nad snesitelnou úroveň a PC přestal fachčit. Takže pro mě velké poučení, že zlobivé PC nemusí vůbec způsobovat VIA, špatná zásuvka, chlazení, lamer u klávesnice či nadpřirozené jevy, ale nejnovější BIOS, který sice po zdokumentované stránce je stejný jako předchozí verze, ale je v něm něco "jinak" a PC přestane chodit. A perlička na závěr -  kdybychom si hned uvědomili, že jsme zhruba před tím měsícem ten novej bios flashli, ušetřili jsme si spoustu starostí ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nib  |  13. 11. 2001 13:43

Mam VIA KT133 DMA na primarnim radici je v podode, ale na sekudaru to nejde rozbehat s zadnym 4in1.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kombajn  |  14. 11. 2001 09:20

No ja ho mam na primaru jako slave. Je to jen prenosny 10GB disk, ale kdyz tam neco presunu a soubor se poskodi, tak to nastve. Nemluve o tom, ze pri vypnutem DMA jde vykon systemu DOLU. :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otto  |  13. 11. 2001 17:07

Mám VIA KT133 south-bridge v desce ASUS A7M266 a právě jsem objevil první problém:
nefunguje interní zipka bez speciálních ovladačů (nezahrnuty v 4in1) a štrachání v biosu (snížit na pio 1), to mě připadá docela špatný :(

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lv  |  13. 11. 2001 07:34

Jebe Vám ? Pojďte k nám ! Staňte se redaktorem Živě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kombajn  |  13. 11. 2001 06:45

Nejsem si jisty kolik je autorovi, odhaduji tak maximalne 17. MAXIMALNE. Nemam nic proti obratum a vyrazum ktere v clanku pouziva (VIA i Intel se mohou jít zahrabat, VIA nucena konečně pořádně pohnout kostrou), ale na seriozni server o IT toto nepatri. Ale ja sem vlastne na ZIVE. Vazim si clanku ktere prinasite, ale zkuste trochu omezit podobne vylevy. Ty jsou vhodne mozna do nejakeho magazinu pro mlade nebo do casopisu o hrach. Navic sice autor mluvi o spouste chipsetu, coz je fajn, ale skoro kazdy pripravovany strci do kapsy ten intelovsky a konkurencni... To mi pripada jako vesteni. At se da autor zamestnat u Microsoftu. Jejich (naprosto revolucni, stabilnejsi, vykonnejsi a zabavnejsi systemy taky sleduju uz od verze WIN 95, vzdycky to bylo podle reklam naprosto bezproblemove reseni a kdyz prisla praxe, prislo vic problemu, nez kdo mohl cekat).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SPiT  |  13. 11. 2001 03:56

Fakt brutalny clanok , nebudem tu vypisovat vsetko, tolko casu nemam, ale napriklad:

A pokud VIA udělá konečně pořádný southbridge, tak mi věřte, že tento čipset strčí i845D do kapsy - zejména výkonnostně. Dokonce bych se nedivil, kdyby úplně "rozdrtil" i klasický i850 čipset s podporou RDRAM pamětí.

To je asi to iste ako:

Ked budem velky, tak si kupim Porsche 911 a to strci ten vas osraty bavorak do vrecka. Dokonca by som sa nedivil, keby uplne rozdrtilo aj Lamborghini...

Uroven Zive stale klesa  . Myslim si, ze clanok by mal obsahovat pomerne objektivne informacie podlozene nejakymi testami, udajmi... a nie zvasty, ako ked sa chlapci stavia, kto dalej docika.

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vietnam  |  09. 11. 2001 09:31

Tak poucny a informativny clanok som uz davno necital. Presne a hlavne strucne. Naozaj bezchyby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DuckDaffy  |  09. 11. 2001 02:00

Je 9.11.2001, 2:00 ráno a článek se pořád schovává  (resp. neobjevuje).

Kdy už tahle "malá" chybička s překlápěním článků o půlnoci bude odstraněna a bude to konečně fungovat???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LordKUKO  |  09. 11. 2001 00:51

Kde jeeeeee?  Rychlo to opravte cakam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jojo  |  09. 11. 2001 00:04

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hys  |  09. 11. 2001 00:18

..acovne na stole

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor