Síť skrze zásuvku

Diskuze čtenářů k článku

Zvedavec  |  30. 10. 2003 22:34

Asi to nenahradi pripojeni k siti "na dalku". Ale uvnitr budov, kde jeste nejsou site a maji se budovat a je to vsechno "za trafem" by to nemuselo byt spatne. Kdyz si predstavim ty kilometry dratu, ktere by se nemusely natahovat a list a dir do stropu a zdi ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kdo  |  30. 10. 2003 21:09

1cal  1bit a splachnout

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobr  |  30. 10. 2003 16:59

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillBill  |  30. 10. 2003 21:14

ne ale kdybysis koupil zehlicku mohl bys bagrovat zadarmo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vraána  |  30. 10. 2003 15:02

Pravděpodobnější než Internet ze zásuvky je 10Mb optika přivedená od plynáren

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mem  |  30. 10. 2003 15:16

LOL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cool3r  |  30. 10. 2003 15:33

:))))))))))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vraána  |  30. 10. 2003 16:20

Hoši, nemyslete si, že je to jenom žert!

Rychlý Internet do plynu a nejen tam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HoNzA  |  30. 10. 2003 16:20

No od plynaren nevim, ale jedna vodarenska a kanalizacni spolecnost v Torontu (myslim) to uz ma. Tahaji optiku kdejakou rourou a pronajimaji zajemcum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fettgesicht  |  30. 10. 2003 14:51

už máte x-tej měsíc bezdrát za pár set Kč. Já se svým vypráskaným dial-upem, si to vždycky rád přečtu. A vůbec to není off topic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VlK  |  30. 10. 2003 13:03

Další článek vzniklý z ničeho, samé dohady a nic konkrétního, popisuje staré technologie a neví nic o novinkách v této oblasti.

Pokud by ČRa používali zastaralou technologii s max. rychlostí 14Mbit myslíte, že by mohli nabízet základní připojení 512kb uživateli???

Jinak jako přehled historie o této technologii je to výborné, počátky jsem nevěděl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  30. 10. 2003 13:27

Ono to chodi a u nas na FEI v BA sa s tym robilo ridenie domacnosti a vyrieeny bol aj ten prechod cez trafo v diplomovke uz pred asi 2,5 rokom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Němec  |  30. 10. 2003 13:30

Bohužel od ČRa jsem se nic o možné použité technologie nedozvěděl, ale pokud máte novější informace klidně mně cokoliv k tématu pošlete na e-mail.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pexx  |  30. 10. 2003 11:51

Dovolil bych si pripojit svuj nazor, protoze jsem na Invexu stravil nejaky cas u stanku s touto nabidkou a docela  mne zaujala...

Spojeni je f-cni, ale opravdu ma omezenou vzdalenost.Pakety se ridi podle MAC adresy, zabezpeceni je pomoci hesla, ke kazde zasuvce existuje totiz zarizeni s cipem ( Intellon ).

Vyuziti je opravdu dnes z vetsi casti pro ten panelak, popr. blizke sousedstvi , jakkakoliv prekazka ( trafo atd..) ukonci prenos

Vice na :

www.power-net.cz nebo www.corinex.com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej P.  |  30. 10. 2003 11:13

Telecom má vyděračský ceny jak za ADSL,tak i za dial-up.A na to,aby se něco podobného tomu co zde v článku popisují (DPL) rozběhlo,by myslím bylo potřeba pořádně celou rozvodnou síť prohlédnout a opravit.Takže nechal bych tuhle věc jako zajímavý problémek pro příští generaci.Vždyť některé části rozvodné sítě jsou v katastrofálním stavu.... a penízky nejsou ... a nejsou....a nebudou.

Není lepší se věnovat většímu rozšíření bezdrátového připojení a satelitního připojení??To DPL je opravdu takový pomyslný skok do neznáma,a budiž,technologie musí jít dopředu...to beru...ale hnát se za každou cenu dopředu...to není dobrý styl...

Doufám,že mi v něčem dáte za pravdu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bezdráťák F.  |  30. 10. 2003 11:44

Pravda pravdoucí.Užívám už pomalu třetí měsíc internet bezdrátu,anténa na střeše pro tři paneláky (uživatelů cca15),měsíčně 315 Kč za limit 1024 MB stahu.Není to moc pro MP3,ale můžu si připlatit za více a vyšší rychlost.Kašlu na telecom od začátku a plánovaného vedení po síti,i když se vyřeší rušení atd.,se nedočkám.Čau.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  17. 11. 2003 08:39

jen pro Tvoji informaci ohledně těch penízků, ZČE měla minulý rok po zdanění čistý příjem 880 mio Kč, opakuji po ZDANĚNÍ, takže ony ty penízky jsou, ale jak na co, že )))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pool  |  30. 10. 2003 10:39

další zdroj elektromagnetického smogu

Kdyby radši CT zlevnil ADSL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Hovorka  |  30. 10. 2003 20:29

Teď sem četl na netu nějakou studii, že elektromagnetické vlny nepříznivě působí na mužský chromozom Y, který je několikrát měnší než chromozom X, čímž se Y pomalu, ale jistě ztrácí a jestli půjde pokrok takovým tempem jako dosud, tak za pár staletí vymřou muži. Docela pozitivní přínos telekomunikací, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
thrbrthbrt  |  30. 10. 2003 08:55

...,ale pak jsem si precetl cenu 1000kc mesicne. S tim at se jdou vycpat. To si radeji poridim Eurotel, za stejnou cenu si muzu jeste navic behat po lese. Ach jo, kdyby tak u nas byla nejaka kabelovka za par stovek. Asi se nedockam toho, aby byl net financne dostupny pro beznou domacnost a ne jen pro pocitacove fanatiky a zazobane podnikatele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
thrbrthbrt  |  30. 10. 2003 08:52

...,ale pak jsem si precetl cenu 1000kc mesicne. S tim at se jdou vycpat. To si radeji poridim Eurotel, za stejnou cenu si muzu jeste navic behat po lese. Ach jo, kdyby tak u nas byla nejaka kabelovka za par stovek. Asi se nedockam toho, aby byl net financne dostupny pro beznou domacnost a ne jen pro pocitacove fanatiky a zazobane podnikatele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Venousekh  |  30. 10. 2003 10:11

Pro lidi jako ty , by bylo ideální , kdyby poskytovatel internetu vám ještě za poskytované služby doplácel. Rozum do hrsti. To se ti fakt zdá rychlé časově a objemově neomezené připojení za 1000 k drahý??  Srovnej to z modemem nebo slavným ADSL a pak mluv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nnn  |  30. 10. 2003 10:21

ano, 1000 je moc, já chci cenu okolo 500,- Kč a většina domácností si taky víc dovolit nemůže. Nevím, kde žiješ, ale v běžné české rodině to rozhodně není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dave Q Stone  |  30. 10. 2003 12:18

 Spis si ty uvedom kde zijes. Pokud bych za 1000 mel garantovanou rychlost 512 bez omezeni dat tak jsem nadseny.

Ted mam bezdrat 512 a platim 2Kc/MB. Platim to a to bydlim. V rodine ty naklady jeste klesnou.

Nerikej mi ze rodina kde 2 vydelavaji si nemuze dovolit davat 1000 Kc na internet pokud o nej ma zajem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dave Q Stone  |  30. 10. 2003 12:19

 Spis si ty uvedom kde zijes. Pokud bych za 1000 mel garantovanou rychlost 512 bez omezeni dat tak jsem nadseny.

Ted mam bezdrat 512 a platim 2Kc/MB. Platim to a to bydlim sam. V rodine ty naklady jeste klesnou.

Nerikej mi ze rodina kde 2 vydelavaji si nemuze dovolit davat 1000 Kc na internet pokud o nej ma zajem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
me  |  30. 10. 2003 13:50

Svym zpusobem je i 1000Kc moc, srovnano s cenami za podobne pripojeni v nekterych vyspelych zemich (US, DE, UK, ...). V CZ porad chybi konkurence, ale podle psoldenich zpravicek by se to uz brzy mohlo zmenit. Jen houst!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  30. 10. 2003 11:11

Kabelovka za par stovek? Nevim nevim, kde takovou kabelovku sezenes. Ja ji doma mam a tech stovek platim mesicne 14. Nejsem ani pocitacovy fanatik, ani zazobany podnikatel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koala The GPRS  |  30. 10. 2003 12:16

Jo, jenozme kdyz vas v tom lese bude pres GPRS joggovat vice, tak ti jde prenosove pasmo do kytek, takze ono je to fajn jen do te doby, nez je pripojenych moc lidi. Je to doplnkova sluzba vyzuzivajici volnou kapacitu site.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Iwo  |  30. 10. 2003 07:49

Pokud bych mel za 1000,- Kč měsíčně garantovanou rychlost 512 kbit/s, tak bych byl nadsenej, akorat mi neni jasny, jaky by bylo pokryti území, protoze pokud k nam do panelaku nedosahne Wi-Fi, tak nevim jestli dosahne do trafostanice, ktera je kousek od nas.

Jo a co je ta IP telefonie ? - to bych mohl skrz tuhle linku telefonovat a neplatit Telecomu ty 300,- měsíčně ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vladimir  |  30. 10. 2003 11:50

presne tak,a dokonce i videotelefon, ale kdyz nikomu nechces platit za predavani spojeni do tel. site, tak ten druhej ucastnik to musi pouzivat taky. My to mame v praci, v podstate neco jako MS Netmeeting, ale na SIP protokolu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  30. 10. 2003 07:45

Tohle prece nemuze v civilizovane zemi nikdo povolit. Vypoustet relativne vysoký vysokofrekvencni vykon do naprosto nedefinovaneho (a nedefinovatelneho) vedeni znamena nutnost jeho vyzarovani do sirokeho okoli a nasledne ruseni. Uzivane kmitocty pokryvaji prakticky cele kratkovlnne pasmo s unikatnimi vlastnostmi pro dalkove komunikace. A co treba analogove videorekordery?

Kdyz si clovek uvedomi, jake vyrobni i montazni pozadavky jsou normami kladeny treba na "obycejnou" kroucenou dvoulinku ...

Tudy proste cesta nevede!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  30. 10. 2003 07:44

Tohle prece nemuze v civilizovane zemi nikdo povolit. Vypoustet relativne vysoký vysokofrekvencni vykon do naprosto nedefinovaneho (a nedefinovatelneho) vedeni znamena nutnost jeho vyzarovani do sirokeho okoli a nasledne ruseni. Uzivane kmitocty pokryvaji prakticky cele kratkovlnne pasmo s unikatnimi vlastnostmi pro dalkove komunikace. A co treba analogove videorekordery?

Kdyz si clovek uvedomi, jake vyrobni i montazni pozadavky jsou normami kladeny treba na "obycejnou" kroucenou dvoulinku ...

Tudy proste cesta nevede!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pad  |  30. 10. 2003 14:33

Na nedefinovaném rušení tenhle projek skončil jak v ZČE tak i v Německu, museli brát ohled na harmoniky, takže jim vycházela freg na nějakých půlkách. Radioamateří v Německu při pokusech byli velice rušeni, ale i ostatní provozovatelé v eteru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  30. 10. 2003 07:44

Tohle prece nemuze v civilizovane zemi nikdo povolit. Vypoustet relativne vysoký vysokofrekvencni vykon do naprosto nedefinovaneho (a nedefinovatelneho) vedeni znamena nutnost jeho vyzarovani do sirokeho okoli a nasledne ruseni. Uzivane kmitocty pokryvaji prakticky cele kratkovlnne pasmo s unikatnimi vlastnostmi pro dalkove komunikace. A co treba analogove videorekordery?

Kdyz si clovek uvedomi, jake vyrobni i montazni pozadavky jsou normami kladeny treba na "obycejnou" kroucenou dvoulinku ...

Tudy proste cesta nevede!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frn  |  30. 10. 2003 08:16

Vyzařování probíhá stejně už dnes - a je to velký problém.
Co se týká ovlivňování třeba zmíněných VCR, dalo by se to udělat jednoduše - buď by se odrušilo vedení do bytu na straně domovní rozvodné skříně (pokud by odběratel el. energie neměl zájem o internet) nebo by se "modem" + odrušení dalo do pojistkové skříně v bytě - tam by s cesty "rozešly", data by si každý po bytě natáhnul jak by chtěl a celý byt by byl odrušený.

Nebo je tu druhá možnost - data budou proudit po celém bytě, zařízení choulostivá na rušení (VCR, TV ..) by se připojovala do odrušené zásuvky a v PC by byl zdroj rovnou s modemem. To by teprve byla frajeřina !!


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepik  |  30. 10. 2003 12:03

Už se o tom mluví 10-15 let.

Já si myslý, že i kdyby to šlo, tak to ČEZ zakáže,

protože vedení využívá pro své dálkové řízení HDO apod...

A nebo se bude chtít přiživit na zisku a tím se to zase potopí.

Nevěřím, že se to někdy prosadí!!

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leon  |  30. 10. 2003 05:41

Clanku tohoto typu uz tu bylo nekolik, ale zatim se porad nic nedeje...a rekl bych ze jeste dlouho nic dit nebude. Technologie je to sice zajimava, ale pokud po tech dratech nepoleze alepson do vzdalenosti 10 km tak nam to do vesnice internet asi neprivede...pokud se mel pouzivat jako privod na trafo wifi tak to se muzu na to wifi pripojit sam a primo....ale pokud tu neni signal ani na wifi...???  tak se muzu nechat tak akorat dal vydirat Telecomem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frn  |  30. 10. 2003 08:10

Ono nejde ani tak o ty kilometry, ale spíš o ty "mezičlánky". I když na druhou stranu ani toto nebu až tak kritické když si uvědomíte že přes tuto "síť" musí procházet (a bezchyně !) povely pro HDO a další regulační povely pro velké odběratele ..

Přes obyčejnou malou trafačku by to prolézt mohlo (byť za cenu velkého útlumu) protože mezi vinutími je kapacita jak prase. Daleko horší ale budou různé filtry (většinou jeden nebo pár závitů na feritovém toroidu) které jsou v každé větší rozvodné skříni a které fitrují všechno možné.

Nakonec připojit uživatele nebude zase až tak složité - horší bude "nepřipojovat" ty kteří o to nebudou stát - tj. odfiltrovat jim tyto signály aby jim něco nerušily, neztmívaly světla nebo nepřeladily třeba TV.

Akorát mi není jasná ta poznámka o rychlosti. pokud se chystá projekt pro připojení rychlostí dejme tomu 0,5 Mb/s a pokud by se připojilo třeba 1000 domácností (což je u jedné trafačky reálné), pak by přes takovou trafačku muselo proudit až 0,5 Gb/s (vycházím z předpokladu že vedení je pro všechny společné - tedy jako by to byl HUB nebo ještě lépe jako by to byl klasický BNC rozvod - a každý koncový uživatel by si "lovil" pakety které jsou pro něj) jedním směrem a v nejhorším možném případě totéž v opačném směru. No nevím nevím ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maras  |  30. 10. 2003 12:37

Presne tak, clanku miliony, reci jeste vic, ale skutek utek  Informace z agentury JPP jsou dost o nicem, tak jako clanek, nemyslite ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vladimir  |  30. 10. 2003 01:18

ja tomu teda moc nerozumim, ale jak ten modulovany signal preleze pres trafo?? A navic, to by na kazdem trafu musel byt nejaky router, popr. switch, ktery by to pak poslal dal, to se vyplati? a co kdyz vypnou proud? nebo kdyz soused vyhodi pojistky v celem panelaku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marek  |  30. 10. 2003 06:22

Pres trafo to neproleze, kdyz ti soused vyhodi jistic tak je ti bez poradne UPSky stejne jedno jestli k tobe neco tece nebo ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vladimir  |  30. 10. 2003 11:41

a co notebook? abych treba mohl po ICQ zavolat servismana
Mne se t proste zda takove pofiderni. Abysme meli na celem sidlisti localnet pres zasuvky a ven se stejne pripojovali pres wifi, to zni dost divne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Glum  |  30. 10. 2003 13:18

Heh, ale to je presne to, ce se v posledni dobe zivelne siri - lidi v panelaku nebo nekolika domech se prodratuji dohromady a na pripojeni k inetu vzduchem se slozi, coz je v CR ekonomicky bezkonkurencne nejvyhodnejsi pripojeni na inet... Za coz nesmime zapomenout podekovat  - diky telekome.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireman  |  30. 10. 2003 07:24

Pres trafostanici nic nejde, proto se jedna o vnitrni sit a ne internet. Aby tohle bylo pouzitelny pro interet musel by se do trafostanice (nebo nejake jine zasuvky) privest interet, ktery by byl siren v te male oblasti. I kdyz by teoreticky bylo mozne tu trafostanici premostit, tak by to bylo velice nakladne a pomalu u kazde druhe stanice dost individualni. Podle toho co v tom clanku je, bych hadal ze se o to snazila Nor.Web a nasledne i ten Siemens,ale prave kvuli tem individualnim pozadavkum pro kadzou trafostanici ty asi zavrhly a zrusili. Konec koncu, natahnout na strechu bezdrat a zarizeni stejne musim napajet, takze v podstate by se nejednalo o nic noveho, ale pouze by se tim liddem v domacnosti dal natahnout interet bez dalsiho pokladani kabelu, ale samotna technologie by byla v podstate Wi-Fi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kyselej uzenáč  |  30. 10. 2003 00:56

to jsem si vzdycky pral. ted muzu jit klidne spat!

Teda ale ten clanek, tak ten cist nebudu, to uz tu nekolikrat bylo a skutek utek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-  |  30. 10. 2003 15:54

ty seš ale dement...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor