Shut up! - část 2/ 3

Diskuze čtenářů k článku

PtJaa  |  24. 09. 2001 13:26

Mám výbornou zkušenost s výměnou větráčků za větráčky, které se prodávají v GME v Praze na FLorenci. Udělal jsem to tak u větráků ve zdroji i na procesoru. Mají tam výběr a všechny větráčky jsou popsány v nějakém katalogu a chce to vybrat ty nejpomalejší. Pro chlazení procesoru jsem koupil v Růžovce u Hl.Nádraží CoolerMastera s kostkou 6*6*4cm a místo původního (extrémně hlučného) větráčku jsem tam namontoval asi 4000 otáčkový, 1cm vysoký, označený KD1206PTS3 . Dal jsem si i jeden 8cm 12V do přední části case a zapojil ho na 5V, a mám počítač chladný i tichý (trošičku šumí, ale ani při koukání na televizi či DIVX už to neruší). Mimochodem, nedávno jsem si koupil vypalovačku asi TEAC W580EK 32/4/4 a je to ta nejtišší mechanika, co jsem kdy viděl. Prakticky nepoznám, kdy jede. Vřele doporučuji. (asi není nejrychlejší, ale osobně nechápu výhodu rychlosti větší než 16x, obzvlášť když se některé mechaniky rozjíždí 5 sekund a já chci jen 10MB soubor).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobr  |  15. 09. 2001 20:10

.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  13. 09. 2001 22:46

Zkus si poslechnout větrák 80mm mimo skříň a potom  větráček na procesoru který má 5500 - 6000 ot. uvnitř skříně.Uvidíš že ten velký venku je prakticky zticha.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Spacil  |  13. 09. 2001 22:22

Zdravim, mam jeden komercni dotaz: kde bych mohl koupit velky pasivni chladic (okolo 80x80x40)? Videl jsem neco podobneho treba v novych Dellech, ale pochybuji, ze by Dell prodaval samostatne chladice ..

Predem diky! -j-

btw: pokud by to bylo prilis komercni, prosim o odpoved primo na mail, diky! :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KML  |  12. 09. 2001 11:40

Pánové, po přečtení článku o chlazení pc větrákem v bočnici se nemohu ubránit dojmu, že výsledek musí být naprosto kontraproduktivní. Vždyť vám mělo jít o snížení hlučnosti! Tím, že větrák umístíte do boku, kde není nijak krytý, zcela zákonitě hluk nezmírníte. Navíc ktomu přípočítejte efekt plechové bočnice, která bude více či méně vibrovat. Nechci vám sahat do svědomí ale než začnete psát článek o odhlučnění, možná byste se měli lehce vzdělat v akustice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chlupxxx  |  11. 09. 2001 19:43

Hustě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sobi  |  11. 09. 2001 17:11

Stejné problémy s odvětráváním tepla /vydaného světlomety/jsou ve TV studiích. Také tam musí být kvalitní a zároveň velmi tiché větrání. Používají se speciální zařízení s takovým tvarem, aby nedocházelu k turbulencím /a hluku/.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mates  |  16. 09. 2001 21:00

Zdravim, nevite nahodou neco blizsiho o vetrani v TV studiu. Docela by me to zajimalo. Nebo alespon nejake odkazy. Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brbla  |  11. 09. 2001 10:37

skoda ze menim desku tak sestkrat do roka...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PKK  |  11. 09. 2001 08:24

Nevite, jestli uz nekdo zkousel chlazeni pomoci te plastove prenosne autochladnicky na 12/220 voltu? Tam je chladici jednotka zamontovana ve viku, stacilo by ji zrejme predelat do horni casti skrine a zapnout do zasuvky. Podle me by to mohlo slusne chladit i bez pouziti jakychkoliv ventilatoru. Ale netusim, co by tam delala kondenzovana vlhkost   Zrejme by to chtelo i nejaky pohlcovac vlhkosti, podobny material, jako se pribaluje k nekterym produktum, ktere nemaji pri transportu zvlhnout. Ten by stacilo dat do nejake misky na dno skrine a bylo by vystarano   Myslite, ze by to mohlo takhle fungovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MH  |  11. 09. 2001 13:53

Pokud si dobre vzpominam, tak ta chladnicka ma prikon okolo 40W, to by na PC nestacilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepe  |  11. 09. 2001 07:39

S tym hukotom prudiaceho vzduchu je to pravda. Vo vecine pripadov bez problemov prehlusi bzucanie vetrakov (loziska, vybracie, ...). Tento zvuk sa generuje na vsetkych prekazkach, ktorymi vzduch prechadza.

Preto dierky na vyvod vzduchu by mali byt cim vecsie a hustejsie (v idealnom pripace 1 diera s priemerom o par mm vecim, ako vetrak), hrany by nemali byt ostre (na hranach vznikaju turbolencie - narusaju laminarne prudenie), v smere prudnic vzduchu by nemali plantat v case volne kable, idealne je aj povytahovat prekazky, ako PCI karty, grafiku, CPU, ... ale to uz je extrem. Ale PCcko bez vnutra, cisto iba s dierou vpredu a vzadu a s vetrakom by bolo urcite opoznanie tichsie . 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
inuyasha  |  10. 09. 2001 13:16

S těmi větráky je to fakt, čím větší objem vyměněného vzduchu za jednotku času, tím lepší chlazení. Vyzkoušel jsem větrák ze staré klimatizační jednotky (čtyřlistý, 220V 40W s výkonem přes 17m3/min), který jsem "přistrčil" k otevřený case (bohužel je tak velký, že se dovnitř nevejde ani náhodou) a mohl jsem s klidem odpojit všechny větráky uvnitř. Bohužel, ačkoliv je větrák sám o sobě docela tichý, ten proud vzduchu, který vyrobí už nadělá docela solidní kravál (obzvlášť, když se žene všemi zákoutími PC), takže je to spíše nouzové řešení. Ale každopádně, chladí výborně a do parních letních dnů je to jistota.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CyBorg  |  10. 09. 2001 13:35

Ano souhlasím. Výkonný větrák se dá koupit za pár "korun" v elektro, ale problém je hluk proudícího vzduchu....

Co s tím? Když si jakýkoliv větrák jedoucí na plné obrátky pustím v prostoru, tak aby ani z jedné strany nebylo nic, tak jede naprosto potichu... takže problém je spíš jak vhodně ten case proděrovat...

Dalším problémem je při velkém objemu proudícího vzduchu prach a hlavně microprach, usazuje se v mechanikách (CD, floppy) - pokud vzduch vysávám z case...

       CyBorg

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MarasaN  |  10. 09. 2001 15:51

na snizeni hluku proudiciho vzduchu by to podle mne chtelo vsechny vzduchovody udelat tak, aby proudeni bylo maximalne laminarni (nebo tak nejak) - vemte si treba bassreflexovy naustky u reprobeden. No a vzhledem k zebrovani chladicu by to na ne chtelo napojit to samy v blede modrym na ty 2 konce kudma ten vzduch de ven a odvest to ven z kejsu a tam zas laminarni trysky ;-D

Ja se v tom zase tak nepohybuju - celeron 300 - cold as a stone ;–) a bedna porad otevrena.

Ale mam pocit ze moje yamaha crw4260t ma v sobe nejakej vetrak - je strasne hlucna i bez CD. Je pravda ze se i dost zahriva takze by to mohlo i tak byt - nasel ho tam nekdy nekdo ???

no nic...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dorf  |  12. 09. 2001 00:32

Je tam - a je to jedine dobre. Pri tech teplotach...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor