Uplne zbytecne kurvitko, ktere prodrazi kolo. Z principu dekuji nechci. No a samozrejme k tomu kolu bude nutnost "bluetooth" bidon ktery vam pres mobil vysvetli kdy mate zizen 😉. Kurna lidi nebudme debilove.
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 5. 2021 20:08
Domnívám se že původní článek byl o něčem trochu jiném. Na obrázcích jsou elektro motory do kol. Výrobci motoru řeší časté přetěžování motoru při jízdě na nejtěžší převod a malých otáčkách pedálu. Proto dává smysl zavedení automatického řazení / přehazování. Tím eliminují kroutící moment a nízké otáčky motoru.Zvýší se spolehlivost motoru a dojezd na jedno nabití.
Mám Ultegru Di2 a vůbec nelituju peněz. Ale neumím si představit že bych chtěl automat - dost by mě rozčilovalo nečekané přeřazování. Nebo když nechci ztratit rychlost v krátkém prudkém kopci tak podřadím na o dost vyšší kadenci než obvykle jezdím, někdy při menším zatížení zas dám nižší kadenci než obvykle. Hlavně s tím kopcem by tam museli přidat i kameru nebo to číst z mapy. Další věc je přetechnizovanost kola - Když zapnu Edge tak někdy musím manuálně připojit Di2, o blbnutí Garmina se záznamem výšky nemluvě (hrozně rád nastavuje v Praze 940 m), jednou se mi něco aktualizovalo, ... - už to není vzít kolo a jet - to by se další krabičkou zhoršilo.
jsem zvedavej jak vyseri aby pri prezadovano nebyl zrovna retez v maximalnim zaberu, pokud clovek umi trochu jezdit tak pri prehazovani tolik nezabira
Řekl bych, že někdo u Shimana vypil trochu moc kávy a další blbec, kterej jí vypil minimálně stejně, mu to schválil. Aneb je to mimořádná kravina, ale chytrá - u Shimana budou mít kam jít, co dávat do materiálů co zase zlepšili, bude jim to vylepšovat portfolio. Je to stejný jako s automatickým řízením u aut - taky nekonečnej příběh na upgrady a vylepšení s během na desetiletí dopředu. Takže vlastně kravina, která nemůže nikdy pořádně fungovat. Ale strašně moc to řazení všichni potřebujeme, že? :-/
Z pohľadu amatérskeho cyklistu ak by to okrem kadencie bralo do úvahy aj sklon, výškomer (ideálne malo v sebe mapu a trasu s výškovým profilom), tep z hruďáku, wattmeter a štipku umelej inteligencie + možnosť ovládať manuálne + a - tak prečo nie. Každopádne určite aspoň z počiatku sa nás bežných bikerov to netýka.
Ono by to mozna nemuselo brat nic jineho nez merit zatez na pedaly, resp. kliky nz stred. Podle toho se nakonec rozhoduje i clovek. Jestli se mu slape prilis lehko nebo ztezka.
Postavíš sa do pedálov a ono ti to začne podradzovať... To musí fungovať sofistikovanejšie
Hruďák, waťák... tohle mi nepřijde jako pohled amatérského cyklisty 😁
hruďák dnes nie je nič výnimočné
Mám rád automatickou převodovku u auta, ale u kola to chci bejt furt já kdo bude velet jak řadím, když já sám jsem tím motorem. Když chci jít lehkej trénink tak pojedu vyšší kadencí lehčí převod abych uvolnil nohy, no a když chci do toho naopak dupat, tak si pojedu těžší převod. Smysl to má podle mě např u elektrokol, když mi kluci říkali, že v kopci baba tlačila elektrokolo, protože ji nevytáhlo na kopec... UB (úplně blbá) měla přeřazený na nejtěžsí převod 😂😂
No práveže ja stretávam veľa ľudí na e-biku s najťažším prevodom do kopca aby nemuseli veľmi točiť kľukami 😀
No to snad ne😉😉
Ale i automatu si můžete řadit sám. Tedy u většiny co jsem se setkal.Myslím že daný příklad, (specifický trénink) je okrajová záležitost. Pro většinu případů, kdy lidi jezdí buď za účelem jet do zaměstnání, nebo jen na vyjížďku, je systém automatického řazení, kdy člověk se s tím nemusí zabývat poměrně zajímavý nápad. Kdybych dostal dolar pokaždé když někdo řekne že si v autě chce řadit sám, bez toho aby vyzkoušel automat, tak bych byl ve vatě. Nicméně věc je rozhodně taková že pro 95% situaci to ten automat zařadí správně.
Bude to asi stejně praktické jako robotický manuál v autě. Tedy na vyližprdel. DSGčko je pohodlné jen díky tomu, že má dvě spojky a řídicí jednotka tak může připravit další stupně pro takřka okamžitý záběr.
Aby to mělo smysl, musela by přehazovačka konstantně řadit. A pokud bude řadit v zápřahu nebo příliš často, bude se řetěz i ostatní komponenty opotřebovávat násobně více, než při běžném ručním řazení. Elektronika proč ne (i když proč jo), ale AI podle mého přinese jen problémy a nebude to praktické.
Zacal som komentarmi kde sa spomina prehadzovacka co mi zmysel pri automatickom radeni nedava. Skocil som na clanok a tak ako som si myslel nejde o prehadzovacku ale o prevodovku kde to uz zmysel ma. Vie to radit s ovela mensimi skokmi, vie to zaradit aj bez tocenia klukami, ak to bude radit samo tak to moze byt pre nenarocnych cyklistov plus. Viem si predstavit vyuzitie na mestskych bicykloch, podla mna jedna z veci kam sa este mozu bicykle posunut.
Technicka poznamka - pri rozjizdeni se na tezky prevod se retez nenici. Retezu se nenatahuji clanky samotne do delky, takovou silu clovek nema. Retez se vytaha vybrousenim vzajemne se otacejicich a a do strany vytacenych cepu a naslednymi vulemi. Hypoteticky by slo stare retezy repasovat vymenou cepu a clanky samotne by vydrzely statisice kilometru. Ale to by bylo prilis narocne, leda nejak roboticky.
logický vývoj, pro hobíka drtícího 11 kg bajk po Šumavských stezkách k ničemu, ale čtyřicetiletá máma které se rozhodla zatočit se špeky pořízením elektrokola za šedesát klacků bude při svých cestách do práce nadšena, že nemusí řešit to blbé řazení, kterému nikdy nepřišla na kloub (a proč mám proboha předřazovat už před kopcem?) 🙂
Uz vidim jak bezdomovec jezdi na zcizenem bicyklu po Sumave.A 40leta pani jeste neni tak invalidni, aby musela mit elektrickou motorku.
spojitost s bezdomovcem jsem nepochopil, ale u nás v práci chce ekolo každá baba nad 25 let, čím tlustší, tím více ...
Nekdo podrazuje uz pred kopcem? Tam to chce spis rozjet a v kopci ubirat.
A dockame se u DI2 12ky aspon? 😃
Shimano má elektronické řazení DI2 aktuálně jen pro nevyšší silniční a MTB sady.Žádné pro všechny základní.... Sady které stoji víc než mnohé celé městské kola.
Přečti si to znova. Má je pro všechny základní TYPY kol.Mimochodem, učivo ZŠ: TA okna, TA játra, TA vrata... TA kola ;)
Ano taky pro základní ty BMX nemají žádné(proč taky), pro základné městské nemají žádné, pro základní trekking nemají žádné. DI2 je jen v pro silniční a horské sadě a to jen v nejvyšší sadě.
Taky jsem si to musel přečíst dvakrát 🙂 Asi nejsme dostatečně znalí cyklisté, abychom věděli, že jsou ještě i nějaké jiné typy než ty základní a autor myslí druh kola a ne model.
Obávám se, že sebechytřejší řazení mozek nenahradí - přinejmenším na semaforu. K čemu je, když to pozná zastavení, když přehazovačka přeřadí pouze za pohybu.Nejsem proti DI2, naopak. Je to dobrý systém.
AI lidský mozek ještě dlouho nenahradí ani v jiných ohledech
logicky prehodi este pred zastavenim.a este by som prijal ABS s tym ze pri intenzivnom brzdeni by sa pritvrdila predna vidlica a uplne uvolnila zadna
Přehodí před zastavením JAK? Já, když dojíždím a chystám se zastavit na červenou, tak obvykle nešlapu. Takže to pořád neřeší problém.Muselo by to samo protočit řetěz na nějaký volnoběh, aby nehýbal kolem, ale řádně přehodil přehazovačkou řetěz na správný pastorek.
i v aute s automatom sa musis naucit s plynom pracovat inak ako u manualu. takze by nebol problem tomu pred zastavenim este nejaku polotacku dat
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 5. 2021 10:52
Problém je v tom že možná mylně vycházíte z názoru, že Všechny rychlosti musí být vzadu.Nedávno jsem se setkal se systémem kde vzadu je jen jeden pastorek a celé řazení je zabudované vepředu zcela zapouzdřené ve středovém složení. Neříkám že to má Shimano v úmyslu, ale je to jedna z možností.Viz https://zerodebikes.com/...
Nedávno? To bylo moje první kolo v devadesátkách, které mělo řazení v náboji, celé tři nebo čtyři rychlosti 😀
A má to výhodu, že řadit lze i když kolo stojí.
V náboji jsem samozřejmě již viděl, to není novinka. Nicméně jak jsem zde psal, poprvé jsem se setkal s řazením "vepředu". V náboji vzadu není nic, tam je vše napevno. Takže i "cvrček" je vepředu. Alespoň pro mě to byla novinka.Tak jako tak si dokážu představit systém automatického řazení, který bude fungovat na centrifugální síle která bude přidržovat rychlost kde má být, či přeřadí když je třeba. Při zastavení, to přeřadí zpět na nejnižší rychlost Samozřejmě taky si lze představit elektronickou výpomoc, která to bude dirigovat.Takže pokud se vrátíme k celé pointě, nezní to jako věc nedosažitelná. Většina automobilu na světě (jsem zvědav kolik lidí se chytne této kostičky 😀 ) má automatickou převodovku, takže jde jen o zmenšení a upravení stávající technologie.
Přehazovačka, co řadí na základě odstředivé síly, už existuje přes 20 let:https://www.youtube.com/watch... Jinak za mě, přehazovačka je technicky ta nehorší věc, co je na bicyklu. Je zranitelná, řazení v tahu na větší kolečko nemožné, doladění na dobrou funkčnost má nedlouhé trvání a musí se opakovat (i u Shimano Deore XT a XTR), vadí jí prach, a řetěz - to je kapitola sama pro sebe.I dnes jsou vyvíjeny převodovky na kolo umístěné v náboji, aktuálně top asi Rohloff SpeedHub se 14 rychlostmi, ovšem cenově stojí tak polovinu toho, co celé relativně slušné kolo:https://www.rohloff.de/en/products/speedhub... Nebo Shimano dělá Alfine a Nexus s 8 až 11 rychlostmi, za významně nižší cenu, ale ne tak dobré.Nevýhodou je vyšší váha takového řešení, výhodou možnost řazení v tahu, malé nároky na údržbu (jednou za čas výměna olejové náplně), možnost použití řemenu místo řetězu, tichost. Navíc si myslím, že zrovna tento typ převodovky by byl pro "automatizaci" mnohem vhodnější.Edit: Teď jsem se pořádně kouknul do článku, a na obrázku s diagramem je použití pouze s převodovkou v hubu, a to speciálně uzpůsobenou pro Di2. Z textu to moc nevyplývá, nebo dokonce to implikuje použití se standardní přehazovačkou, jako např. tato část:"Anebo, pokud je naturel vaší jízdy naprosto tragický a přehazovačku, řetěz i další komponenty kola mučíte stejným způsobem jako autor tohoto článku [...]"
Názor byl 1× upraven, naposled 31. 5. 2021 23:54
rychlo napis do shimana lebo na tento najzakladnejsi use case urcite zabudli. esteze existuju diskusie na internete lebo by sme doteraz byvali v jaskyniach...
Nejlepší je nezastavovat. Prostě vydrcneš přes obrubník, vjedeš na chodník, profrčíš přes přechod (kde je zrovna zelená) a pak zpět na silnici.Vím že předpisy říkají, že se to dělat nemá, ale přesně tohle spousta cyklistů dělá.
Dokud je nekdo nesrazi. Ja na kole obcas pres prechod jedu, ale zpomalim nebo zastavim i na zelene, jestli nejede auto. S tim, ze nekdo vyleti z rohu dvacitkou rovnou na prechod ridici nemusi pocitat a pred prazdnym prechodem nezpomali.
To proto že v článku není uvedeno (jelikož pan Čížek jen přebírá články a nesnaží se moc rozumět věcem o kterých píše) že se systém nemá používat s přehazovačkou, ale jen s nábojem s vnitřním řazením. Ty můžou řadit v klidu - naopak oproti přehazovačkám řadí hůř při silnějším záběru.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.