bigsam72
29. 5. 2021 • 19:46

Uplne zbytecne kurvitko, ktere prodrazi kolo. Z principu dekuji nechci. No a samozrejme k tomu kolu bude nutnost "bluetooth" bidon ktery vam pres mobil vysvetli kdy mate zizen 😉. Kurna lidi nebudme debilove.

Názor byl 1× upraven, naposled 29. 5. 2021 20:08

Martin Kučera
28. 5. 2021 • 22:44

Domnívám se že původní článek byl o něčem trochu jiném. Na obrázcích jsou elektro motory do kol. Výrobci motoru řeší časté přetěžování motoru při jízdě na nejtěžší převod a malých otáčkách pedálu. Proto dává smysl zavedení automatického řazení / přehazování. Tím eliminují kroutící moment a nízké otáčky motoru.Zvýší se spolehlivost motoru a dojezd na jedno nabití.

1dada
28. 5. 2021 • 19:44

Mám Ultegru Di2 a vůbec nelituju peněz. Ale neumím si představit že bych chtěl automat - dost by mě rozčilovalo nečekané přeřazování. Nebo když nechci ztratit rychlost v krátkém prudkém kopci tak podřadím na o dost vyšší kadenci než obvykle jezdím, někdy při menším zatížení zas dám nižší kadenci než obvykle. Hlavně s tím kopcem by tam museli přidat i kameru nebo to číst z mapy. Další věc je přetechnizovanost kola - Když zapnu Edge tak někdy musím manuálně připojit Di2, o blbnutí Garmina se záznamem výšky nemluvě (hrozně rád nastavuje v Praze 940 m), jednou se mi něco aktualizovalo, ... - už to není vzít kolo a jet - to by se další krabičkou zhoršilo.

neilz
28. 5. 2021 • 18:21

jsem zvedavej jak vyseri aby pri prezadovano nebyl zrovna retez v maximalnim zaberu, pokud clovek umi trochu jezdit tak pri prehazovani tolik nezabira

Pantani
28. 5. 2021 • 16:59

Řekl bych, že někdo u Shimana vypil trochu moc kávy a další blbec, kterej jí vypil minimálně stejně, mu to schválil.
Aneb je to mimořádná kravina, ale chytrá - u Shimana budou mít kam jít, co dávat do materiálů co zase zlepšili, bude jim to vylepšovat portfolio.
Je to stejný jako s automatickým řízením u aut - taky nekonečnej příběh na upgrady a vylepšení s během na desetiletí dopředu. Takže vlastně kravina, která nemůže nikdy pořádně fungovat. Ale strašně moc to řazení všichni potřebujeme, že? :-/

lacog
28. 5. 2021 • 14:46

Z pohľadu amatérskeho cyklistu ak by to okrem kadencie bralo do úvahy aj sklon, výškomer (ideálne malo v sebe mapu a trasu s výškovým profilom), tep z hruďáku, wattmeter a štipku umelej inteligencie + možnosť ovládať manuálne + a - tak prečo nie. Každopádne určite aspoň z počiatku sa nás bežných bikerov to netýka.

piroman
piroman
28. 5. 2021 • 12:44

Mám rád automatickou převodovku u auta, ale u kola to chci bejt furt já kdo bude velet jak řadím, když já sám jsem tím motorem. Když chci jít lehkej trénink tak pojedu vyšší kadencí lehčí převod abych uvolnil nohy, no a když chci do toho naopak dupat, tak si pojedu těžší převod. Smysl to má podle mě např u elektrokol, když mi kluci říkali, že v kopci baba tlačila elektrokolo, protože ji nevytáhlo na kopec... UB (úplně blbá) měla přeřazený na nejtěžsí převod 😂😂

Dashiell
28. 5. 2021 • 12:32

Bude to asi stejně praktické jako robotický manuál v autě. Tedy na vyližp​rdel. DSGčko je pohodlné jen díky tomu, že má dvě spojky a řídicí jednotka tak může připravit další stupně pro takřka okamžitý záběr.

Aleš Příhoda
Aleš Příhoda
28. 5. 2021 • 11:55

Aby to mělo smysl, musela by přehazovačka konstantně řadit. A pokud bude řadit v zápřahu nebo příliš často, bude se řetěz i ostatní komponenty opotřebovávat násobně více, než při běžném ručním řazení. Elektronika proč ne (i když proč jo), ale AI podle mého přinese jen problémy a nebude to praktické.

jirkaf77
jirkaf77
28. 5. 2021 • 10:33

Technicka poznamka - pri rozjizdeni se na tezky prevod se retez nenici. Retezu se nenatahuji clanky samotne do delky, takovou silu clovek nema. Retez se vytaha vybrousenim vzajemne se otacejicich a a do strany vytacenych cepu a naslednymi vulemi. Hypoteticky by slo stare retezy repasovat vymenou cepu a clanky samotne by vydrzely statisice kilometru. Ale to by bylo prilis narocne, leda nejak roboticky.

radon
28. 5. 2021 • 9:40

logický vývoj, pro hobíka drtícího 11 kg bajk po Šumavských stezkách k ničemu, ale čtyřicetiletá máma které se rozhodla zatočit se špeky pořízením elektrokola za šedesát klacků bude při svých cestách do práce nadšena, že nemusí řešit to blbé řazení, kterému nikdy nepřišla na kloub (a proč mám proboha předřazovat už před kopcem?) 🙂

Gorakhal
28. 5. 2021 • 9:32

A dockame se u DI2 12ky aspon? 😃

Martin Prokop
Martin Prokop
27. 5. 2021 • 21:32

Shimano má elektronické řazení DI2 aktuálně jen pro nevyšší silniční a MTB sady.
Žádné pro všechny základní.... Sady které stoji víc než mnohé celé městské kola.

Tom Klíčník
Tom Klíčník
27. 5. 2021 • 19:08

Obávám se, že sebechytřejší řazení mozek nenahradí - přinejmenším na semaforu. K čemu je, když to pozná zastavení, když přehazovačka přeřadí pouze za pohybu.
Nejsem proti DI2, naopak. Je to dobrý systém.

Určitě si přečtěte

Články odjinud