Těžké období pro reklamní byznys Seznam ustál bez poskvrny. Loni utržil 4,95 miliardy korun, což je o 5,5 % více než v roce 2019. Provozní zisk EBIT vzrostl dokonce o 14 % na 1,6 miliardy korun.
Lidé zavření doma častěji využívali jeho služeb. Vyhledávač zaznamenal 6% nárůst návštěvnosti. Po letošní úpravě navíc slibuje přesnější výsledky než dřív. Mapy.cz nasbíraly půl milionu nových uživatelů. Vyrostl také srovnávač cen Zboží.cz, který zaznamenal 35% nárůst tržeb.
Seznam také loni na své weby nasadil nový diskuzní modul. Každý den si komentáře pod články přečte 800 tisíc lidí a přibude 50 tisíc nových příspěvků. „Patříme k jedné z nejpoužívanějších tuzemských diskuzních platforem, a jsme dokonce větší než český Twitter,“ říká Pavel Zima, jeden z trojice spoluředitelů Seznamu.
Vývoj tržeb a zisku Seznamu za posledních pět let
|
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
tržby |
3,70 mld. Kč |
4,12 mld. Kč |
4,48 mld. Kč |
4,69 mld. Kč |
4,95 mld. Kč |
zisk |
1,34 mld. Kč |
1,63 mld. Kč |
1,55 mld. Kč |
1,37 mld. Kč |
1,6 mld. Kč |
A co je v plánu pro letošek? Nedávno Seznam oživil Stream.cz a chce nadále oslovovat české autory, aby svá videa publikovali u něj. Připravuje ale také platformu pro podcasty, které už sám tvoří na Novinkách a Seznam Zprávách.
Kromě nich by rád hostoval i textový obsah, pro který chystá distribuční kanál. „Autorům psaných článků pak umožní publikovat jejich texty na domovské stránce a podobně jako vydavatelům ve feedu jim nabídne podíl z reklamy, která se na jejich obsahu zobrazí,“ uvádí Seznam.