Další meziroční růst tržeb si připsala na konto společnost Seznam.cz. Loni vydělala 4,69 miliardy korun, což je oproti předchozímu roku nárůst o 4,7 procenta. Postaraly se o to zejména příjmy z reklamního systému Sklik, jenž vyrostl o 15 procent. Seznam.cz o tom informoval na svém blogu.
Zisk před zdaněním se pohyboval kolem 1,4 miliardy korun, ziskovost firmy zůstala na 30 procentech. Podle jednoho z provozních šéfů Seznam.cz Pavla Zimy se podnik loni zaměřil především na domovskou stránku a personalizaci obsahu pro uživatele, roste totiž zájem umístit na ní texty.
„Počet prokliků z domovské stránky na obsah našich i partnerských webů se na konci roku 2019 zastavil na hodnotě 146 milionů měsíčně, což oproti předchozímu roku představuje navýšení o 17 %,“ komentoval výsledky Zima. A zmínil, že nejvíce prokliků firma zažila letos v březnu během vrcholu pandemie koronaviru. „Letos v březnu jsme zaznamenali 228 milionů prokliků na obsahové weby z naší domovské stránky. Ve srovnání s březnem 2019 se jedná o 60% nárůst,“ uvedl provozní ředitel.
Seznam.cz se teď podle Zimy zaměřuje především na to, jak dopadne letošní rok, který odhaduje jako zlomový. Firma dle jeho slov tušila, že přijde ekonomická krize a tak byla opatrná při plánování nákladů. Propuknutí koronaviru pak ukázalo, že opatrnost se vyplatila.
Společnost každopádně během pandemie zažila nárůst návštěvnosti domovské stránky i jednotlivých obsahových služeb, které obvykle obsahovaly různé koronaspeciály. Nový půlmilion lidí také stáhl Mapy.cz, jež byly zapojené pro trasování nakažených osob. Zima tak říká, že Seznam pandemii přečkal v pořádku, ale skutečné důsledky se podle něj uvidí na konci roku.