Význam Seznamu stále klesá Zdroj: eVisions

Význam Seznamu stále klesá | Zdroj: eVisions

Na ostatní vyhledávače připadá 3% podíl Zdroj: eVisions

Na ostatní vyhledávače připadá 3% podíl | Zdroj: eVisions

Čtvrtletní podíly vyhledávačů od roku 2014 Zdroj: eVisions

Čtvrtletní podíly vyhledávačů od roku 2014 | Zdroj: eVisions

Podíly vyhledávačů na desktopech Zdroj: eVisions

Podíly vyhledávačů na desktopech | Zdroj: eVisions

Podíly vyhledávačů na tabletech Zdroj: eVisions

Podíly vyhledávačů na tabletech | Zdroj: eVisions

Podíly vyhledávačů na mobilech Zdroj: eVisions

Podíly vyhledávačů na mobilech | Zdroj: eVisions

Podíly vyhledávačů na mobilních zařízeních (mobily a tablety) Zdroj: eVisions

Podíly vyhledávačů na mobilních zařízeních (mobily a tablety) | Zdroj: eVisions

Na ostatní vyhledávače připadá 3% podíl Zdroj: eVisions
Čtvrtletní podíly vyhledávačů od roku 2014 Zdroj: eVisions
Podíly vyhledávačů na desktopech Zdroj: eVisions
Podíly vyhledávačů na tabletech Zdroj: eVisions
7
Fotogalerie

Seznam už po Googlu sbírá jen drobky. Statistiky vyhledávání ukazují, že každý rok klesá

Ještě před sedmi lety Češi častěji využívali Seznam než Google, ve třetím čtvrtletí 2014 se to však zlomilo a od té doby ztrácí. Na konci loňského roku už Google nad českým rivalem vedl v poměru 85 : 15. Ukazují to statistiky společnosti eVisions.

První tři čtvrtletí 2020 si přitom Seznam udržoval podíl okolo 19 % a vypadalo to, že už bude stagnovat. V období Vánoc ale ztratil další čtyři procentní body. Relativně dobře se mu daří na desktopech, kde měl celý rok zhruba 25 % podíl, na mobilních zařízeních ale měl nanejvýš 15 % a v posledním čtvrtletí spadl na 10 %.

Nůžky se přitom budou nejspíš pořád rozevírat, protože i Češi už začínají více surfovat na mobilech a tam má Google neotřesitelný monopol. Je výchozím vyhledávačem na Androidu, v dominantním Chromu i Safari na iOS.

Podle eVisions mají Google se Seznamem celkově 97% podíl ve vyhledávání. Tři procenta připadnou na Bing, Yahoo, Yandex a další alternativy.

Marketingová agentura vychází ze vzorku stovky svých klientů, kam patří banky, pojišťovny, e-shopy i obsahové weby. Pestrý vzorek, aby se dal považovat za reprezentativní. Čísla ale logicky ukazují jen organické návštěvy z vyhledávačů, nikoliv to, jak často lidé navštěvují samotné vyhledávače nebo kolik jim položí dotazů. Takové statistiky Google ani Seznam nezveřejňují, a při jejich srovnání se proto musíme spoléhat na nepřímé metriky. Google na rozdíl od Seznamu navíc není zapojen do NetMonitoru, nejdůležitějšího tuzemského auditu návštěvnosti.

Takhle funguje hlasový asistent Seznamu:

Určitě si přečtěte

Články odjinud