Seznam a Atlas se hádají, kdo z nich je větší

Přetahování se o první příčku českého internetového žebříčku v návštěvnosti je poněkud legrační
Dostat během dne tři vyjádření dvou českých internetových firem, kde v prvním reaguje jedna na tu druhou, ve druhém druhá na tu první a ve třetím jedna zase s upřesněním reaguje na tu druhou – to svědčí o sporu, které si obě strany přejí medializovat. Budiž jim dopřáno.

Oba „portály“, Seznam.cz i Atlas.cz patří samy o sobě na první příčky českého internetového žebříčku v návštěvnosti (počítáno na zobrazené stránky), ale každá z obou firem má i některé další služby – u Atlasu je nejviditelnější Můjweb, u Seznamu jsou to pak třeba Novinky.cz. Při auditování (www.iaudit.cz) udávají servery některé služby zvlášť a některé souhrnně (například řada drobnějších služeb Atlasu je pod msn.atlas.cz), přičemž důvody pro sdružování a oddělování jsou jen a pouze marketingové, zde ukázat, že jsme nejlepší, a zde zase raději skrýt, když jsme neúspěšní. V posledních měsících se ale v auditu vyskytují i tzv. packy (od pack, nikoli packa), souhrny všech webů jedné firmy – a tady začíná zádrhel.

Atlas přišel s tiskovou zprávou, podle které je dnes na českém Internetu jedničkou s cca 47 mil. stránkami v měsíci srpnu. Seznam kompletní pack nedělal, a tak skončil druhý – firma jej ale rychle provedla (tj. sečtení všech samostatně auditovaných svých webů) a vyšlo mu cca 49 mil. stránek, tedy první místo. A už zde máme onu medializovanou hádku. Mám-li se pokusit být objektivní, pak bohužel jednoznačně nekorektně vychází Atlas, a to ze dvou důvodů:

  • to, že Seznam.cz výslovně nepožádal o sečtení návštěvností svých webů do „packu“, přece neznamená, že ten, kdo součet u sebe provedl a vyšlo mu vysoké číslo, je „nejnavštěvovanější“. Audit pouze ověřuje čísla, která dodávají poskytovatelé – neříká, že je někdo největší nebo nejmenší, ohánět se tím je zneužití činnosti Auditu.
  • Skoro polovinu návštěvnosti u Atlasu dělá služba Můjweb, kterou ovšem nelze, dle našeho názoru, označit jako „ návštěvnost portálu Atlas“. Můjweb jsou stránky jiných lidí a jiných firem, a Atlas je nevytváří a ani neovlivňuje, pouze jim poskytuje prostor a konektivitu. Pokud bychom přijali hypotézu, že stránky jsou toho, kdo jim poskytuje hosting, tak největší pak není Seznam, ale GlobalOne, který jim poskytuje prostor pro servery a konektivitu… což je nesmysl.
Seznam pak samozřejmě podcenil význam „packů“ a nenechal si je sečíst – je to jeho chybka, ale drobná, tím že nenechám oficiálně provést součet 3+1=4, neznamená, že moje návštěvnost není rovna „4“.

Kvůli spravedlnosti ale je nutné dodat, že v soupeření mezi Seznamem a Atlasem skutečně druhý jmenovaný velice silně dotahuje – zatímco Seznam roste průměrně dvojnásobně za rok, Atlas (tj. vlastní portál) meziročně znásobuje svou návštěvnost 3x až 4x. V září má v televizi údajně vypuknout reklama na Seznam (tj. další díl seriálu „Nepoučitelní čili jak snadno utratit hodně peněz za nic“, viz výsledky Centra, které během reklamy šlo nahoru a měsíc po jejím ukončení zase rychle dolů), takže nás čeká v nejbližších dnech hodně radosti.

Diskuze (16) Další článek: Autodesk více vydělal a méně utratil

Témata článku: Audit, První služba, Atlas, Web Hosting, První měsíc, První pokus

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak rychlé je nabíjení bez drátů?

Test 11 sluchátek pro hráče

Aplikace, které vám zachrání dovolenou

Kompletní přehled datových tarifů