Seznam a Atlas se hádají, kdo z nich je větší

Přetahování se o první příčku českého internetového žebříčku v návštěvnosti je poněkud legrační
Dostat během dne tři vyjádření dvou českých internetových firem, kde v prvním reaguje jedna na tu druhou, ve druhém druhá na tu první a ve třetím jedna zase s upřesněním reaguje na tu druhou – to svědčí o sporu, které si obě strany přejí medializovat. Budiž jim dopřáno.

Oba „portály“, Seznam.cz i Atlas.cz patří samy o sobě na první příčky českého internetového žebříčku v návštěvnosti (počítáno na zobrazené stránky), ale každá z obou firem má i některé další služby – u Atlasu je nejviditelnější Můjweb, u Seznamu jsou to pak třeba Novinky.cz. Při auditování (www.iaudit.cz) udávají servery některé služby zvlášť a některé souhrnně (například řada drobnějších služeb Atlasu je pod msn.atlas.cz), přičemž důvody pro sdružování a oddělování jsou jen a pouze marketingové, zde ukázat, že jsme nejlepší, a zde zase raději skrýt, když jsme neúspěšní. V posledních měsících se ale v auditu vyskytují i tzv. packy (od pack, nikoli packa), souhrny všech webů jedné firmy – a tady začíná zádrhel.

Atlas přišel s tiskovou zprávou, podle které je dnes na českém Internetu jedničkou s cca 47 mil. stránkami v měsíci srpnu. Seznam kompletní pack nedělal, a tak skončil druhý – firma jej ale rychle provedla (tj. sečtení všech samostatně auditovaných svých webů) a vyšlo mu cca 49 mil. stránek, tedy první místo. A už zde máme onu medializovanou hádku. Mám-li se pokusit být objektivní, pak bohužel jednoznačně nekorektně vychází Atlas, a to ze dvou důvodů:

  • to, že Seznam.cz výslovně nepožádal o sečtení návštěvností svých webů do „packu“, přece neznamená, že ten, kdo součet u sebe provedl a vyšlo mu vysoké číslo, je „nejnavštěvovanější“. Audit pouze ověřuje čísla, která dodávají poskytovatelé – neříká, že je někdo největší nebo nejmenší, ohánět se tím je zneužití činnosti Auditu.
  • Skoro polovinu návštěvnosti u Atlasu dělá služba Můjweb, kterou ovšem nelze, dle našeho názoru, označit jako „ návštěvnost portálu Atlas“. Můjweb jsou stránky jiných lidí a jiných firem, a Atlas je nevytváří a ani neovlivňuje, pouze jim poskytuje prostor a konektivitu. Pokud bychom přijali hypotézu, že stránky jsou toho, kdo jim poskytuje hosting, tak největší pak není Seznam, ale GlobalOne, který jim poskytuje prostor pro servery a konektivitu… což je nesmysl.
Seznam pak samozřejmě podcenil význam „packů“ a nenechal si je sečíst – je to jeho chybka, ale drobná, tím že nenechám oficiálně provést součet 3+1=4, neznamená, že moje návštěvnost není rovna „4“.

Kvůli spravedlnosti ale je nutné dodat, že v soupeření mezi Seznamem a Atlasem skutečně druhý jmenovaný velice silně dotahuje – zatímco Seznam roste průměrně dvojnásobně za rok, Atlas (tj. vlastní portál) meziročně znásobuje svou návštěvnost 3x až 4x. V září má v televizi údajně vypuknout reklama na Seznam (tj. další díl seriálu „Nepoučitelní čili jak snadno utratit hodně peněz za nic“, viz výsledky Centra, které během reklamy šlo nahoru a měsíc po jejím ukončení zase rychle dolů), takže nás čeká v nejbližších dnech hodně radosti.

Diskuze (16) Další článek: Autodesk více vydělal a méně utratil

Témata článku: , , , , , ,