Sestavy na září: udělejte radost školákům

Diskuze čtenářů k článku

07. 09. 2008 21:04

Neuvažujete trochu přibrzdit při honbě za výkonem a jednu kapitolu věnovat třeba tichému PC? Výkon dneska bývá už i tak dost vysoký a za nevelké peníze se dá postavit pěkně tichá mašinka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 09. 2008 15:06

Počítače jdou jenom předražená elektronika. Z PC 20.000+Kč a 5000+Kč her dítě jenom zblbne. Na nic, zrujnuje to rodinu. Já bych dnes koupil Compaq D51S, což je malé Pentium 4 s 512 MB RAM. 17-20 palcové LCD, Windows XP nebo Vista Home Basic 32b a z her jedině Fritz 9 nebo Chessmaster. Dohromady vše za zhruba 10 000 Kč. To stačí na hraní, surfování, podnikání jako živnostník i na programování. Jako grafik, režisér, zvukař apod. bych naopak koukal po tom nad 100 tisíc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 09. 2008 15:21

Můj názor je, že jakýkoliv počítač doma roztočí spirálu smrti. Nakonec bude málo výkonný, aby bylo nezbytné koupit lepší, na který se tak nějak postupem času objeví náročnější aplikace, ke kterým bude třeba dokoupit novější počítač. Je jasné, že zde jde z 90% o disciplínu, ale přiznejme si upřímně, kdo z nás je tak silný, že odolá... Mimo jiné dnes na hraní P4 nestačí a to nikoliv výkonem (staré hry se dají provozovat), ale hlavně psychologicky. Pokud se k hraní dostane dítě (a pokud je PC doma, tak se dostane), pak je jisté, že má ve škole mezi dětmi takové postavení, jaké hrálo hry..... To je lepší doma žádné PC (obecně nejen mezi dětmi lépe tolerováno než staré PC)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 09. 2008 16:54

To, ze ty nemas na poradne PC, neznamena, ze ti, kterym to necini problem, z toho blbnou. :p

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 09. 2008 18:32

Ses si jistej ze pro kazdyho je alfou a omegou pocitace vykon?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2008 12:41

Nikdy jsem nic takoveho ani nenaznacil. Nechtel byses priste zamyslet, na co presne reagujes, nez tak udelas? Ja reagoval na ten stupidni vyrok, ze z vykonneho PC lidi blbnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 09. 2008 00:38

Az na to, ze do tech 10 tisic poskladas MNOHEM VYKONNEJSI PC, nez jsi napsal, Vcetne LCD. Takze tu nesir nesmysly.

To tvoje PC nestaci ani na starsi hry,n arozpak na programovani (mozna tak programovani WWW stranek), na programovani aplikaci pro OS si pockas, pri kompilacich atd

.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 09. 2008 18:29

V dobe kompilace bych ani moc problem nevidel, ale pouzivat nejaky IDE na min jak 1GB ram je fakt des.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 09. 2008 21:39

Na 512ti se da provozovat jak Visual Studio, tak i treba NetBeans. Je to trochu mene komfortni, ale staci dokoupit gigovka a vse je v pohode. A nejake kompilovani? Vzdyt to se obvykle kompiluji jenom zmenene tridy a rozdil mezi 3 a 5 vterinami neni tak vrazedny. Na programovani to podle me fakt staci. Supervykonny pocitac je jenom pro deti na hry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 09. 2008 19:29

muj nazor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 09. 2008 20:48

Pokud to vyznělo tak, že navrhuju to nejvýkonější možné PC včetně LCD za 10000 Kč, tak se omluvám. Jedná se o náhodně vybrané značkové PC se zárukou, LCD se zárukou a originálním Windows XP s nálepkou. Mělo se jednat o rodinnou sestavu, nikoliv zařízení na kompilaci software o stovkách MB. 512 MB RAM je dneska bráno jako minimum pro základní činnost téměř všech hlavních aplikací, dokoupit RAM není tak drahé. PC má integrovanou grafickou kartu. Dnes nejsou 3D aplikace pro běžné lidi, co stojí za to dlouhodobě mít. Kdyby 3D aplikace naučila zeměpis, dějepis,...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 09. 2008 09:36

Znackova PC jsou zbytecne draha, pricemz v nich neni zadna pridana hodnota (ano, to ze PC je HP, Dellu atd. znamena jenom to, ze je drazsi).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 09. 2008 10:15

Jen bych rád všem připomenul, že pokud plánují koupi grafické karty Radeon HD 4870 X2, která obsahuje 2GB RAM, a zároveň plánuje použití 32 bitových Windows (XP nebo Vista), měl by zvážit nákup 4GB RAM do samotného počítače. 32 bitový systém neumí bez dodatečných úprav využít v součtu více jak 4GB RAM. Existují sice nastavení, která to dokáží, ale zároveň tím snižují výkon, protože ve Windows nejsou zrovna nejlépe naprogramována...

Má-li někdo chuť si pod 32 bitovými Windows zprovoznit 2x Radeon HD 4870 X2 v CrossFire, tak ať na to rovnou zapomene. Tato konfigurace pojede jen pod 64 bit Windows. A pokud by se přeci jen rozběhla pod 32 bit, pak zcela jistě s velmi degradovaným výkonem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 09. 2008 14:11

Já mám AMD Athlon X2 4800+ 4GB DDRII 667MHz, 40GB ATA+80GB ATA+160GB SATA2+400GB ATA disky+ Leadtek Geforce 8600 GT, 1X Lite on 18x+1X LG 20x ATA, A JSEM SPOKOJEN ALE PLÁNUJI KOUPIT POŘÁDNÝ PC!!

Jinak můj PC vypadá takhle a s výkonem jsem zatím spokojen.. mírně přetaktován je..

zde je můj komp: http://huginamax.blog.cz/galerie/pocitace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 09. 2008 18:27

Kdyz bys luxoval prach z vetraku, tak ti bude mozna stacit polovicni :D :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 09. 2008 00:40

No, tim si nejsem tak jist. Ono je jaksi rozdil mezi systemovou pameti a pameti vyhrazene pro VGA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 09. 2008 00:18

To by mě zajímalo, jak to doopravdy je - "Množství ukousnuté paměti paradoxně nezávisí ani tak na připojeném hardware ale opravdu čistě na BIOSu základní desky. Pohádky o tom, že rozhoduje velikost paměti grafické karty… jsou prostě jen pohádkami. Slušný BIOS pak fyzickou paměť přemapuje výše."

http://miho.blog.zive.cz/2008/07/omezeni-velikosti-pameti-pocitace-os-a-procesu/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor