Sestavy na únor: pereme se s kurzem dolaru

Diskuze čtenářů k článku

avatar
13. 02. 2009 11:35

Ja nevim, ale pod jakymkoliv diskem F1 od samsunu v internetovych obchodech, je diskuse plna prispevku, jak jim to ci ono nefunguje. Takze nevim, zdali bych jej koupil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 12:07

v ceníku jsou proto že jsou dneska hodně levné. stačí si položit otázku proč asi?

kdo chce kvalitní diskm ten sáhne po WD s 320GB plotnami, nejlépe WD6400AAKS/AALS. Spřehldem nejlepší HDD na trhu a nejsou ani nejdražší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 14:39

S disky Samsung mám osobně dobré zkušenosti - měl jsem dva a vždy bez problému. Vůbec bych se nebál do něj jít znovu. Nižší cena automaticky neznamená nízkou kvalitu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 15:04

A tento závěr jste tedy udělal na základě dvou disků co jste si koupil, jo?

Můj táta jezdil SsangYong, já jezdím SsangYong, ta auta jsou nezničitelná. Že se vedle stojí fronty na reklamacích mě nezajímá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 20:52

Mrkněte na statistiku, na níž sem dal odkaz Puchino.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 19:32

Staci prehladat zive (konkretne blogy) a narazis na zaujimavu statistiku poruchovosti diskov: http://miho.blog.zive.cz/2009/01/poruchovost-disku... ...

Ide os tatistiku nemenovaneho ceskeho predajcu uverejnenu povodne u predajcu. Problemove Samsungy su iba tie vacsie F1 kde je poruchovost okolo 3%. Co sa tyka porovnatelnych velkosti u inych znaciek konkretne WD a Seagate su ich poruchovosti az trojnasobne. Viac v tabulke. Neviem na ktore diskusie na webshopoch narazas ale aspon podla mojich osobnych skusenosti su v tychto diskusiach najzatracovaejsimi diskami Seagate. Pouzivam desiatky diskov ci uz Maxtor, Seagate, Samsung, WD, Hitachi alebo aj roznych typov ATA, SATA, SCSI, SAS a pripojeni najcastejsie klasicky, ale aj RAID (0,1,5 - konkretne) vratane diskoveho pola v rack prevevedeni (Synology) co tvori dokopy suhr asi typujem cirka 200 diskov po celej CR a SR a ked to tak zhrniem tak som mal problem z novymi diskami iba s Seagate a co sa tyka starsich diskov tak tam je to cela plejada ale nemyslim si ze v tomto pripade je to sposobene chybou disku ale jeho znacnym opotrebovanim. Trebars 40GB WD disk z roku tusim 2002 na ktorom sa roky indexovalo denne v 6 hodinovom cykle 15 tisic malych suborov sa ani neda cakat nic ine. Cize aby som to zhrnul:

1. Nemyslim si ze ani pri takomto mnozstve diskov by som mal prehlad o realnej poruchovosti diskov

2. Z mojho pohladu a vyuzitia mam problem len s diskami Seagate. Disky Samsung pouzivam aj doma (Raid 0 pole z 2x Samsung F1 750 GB a zaroven v NAS Samsung F1 1TB ) a nemam s nimi najmensi problem - tiche, lacne a zatial spolahlive.

3. Len malo z ludi ktori napisu do diskusie mozu tvrdit ze maju za sebou relevantnu vzrodku diskov z ktorych mozu vyvodit realnu priemernu poruchovost. Ide konkretne o velkych predajcov HW ako ten anonymni z PC tuningu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 23:55

Ja ty statistiky, co jsou na webu znam. A prave proto jsem se ptal. Pokud by byly samsungy tak spolehlive, jak rikate, proc na ne VETSINA lidi NADAVA?

Viz treba zde:

http://www.czechcomputer.cz/product.jsp...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 02. 2009 02:18

jak pocitate vetsinu? neni to spise tim, ze tech disku se proda vic, tak je vice kriklounu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 02. 2009 14:49

Prave, ze tech disku se NEPRODA vice, viz ta statistika od kohosi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 02. 2009 09:38

Prošel jsem si tu diskusi v odkazu - na to, že se vede od dubna loňského roku není nijak rozsáhlá a problémy tam zmiňuje jen pár majitelů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 02. 2009 14:52

Ach jo. Prosim, podivejte se na: http://miho.blog.zive.cz/2009/01/poruchovost-disku... ...

a zjistete sio, kolik se tech disku prodalo.

SAMSUNG F1 500GB 1268

SEAGATE BARRACUDA 500GB 832

WD CAVIAR BLUE WD5000AAKS 1351

Pocty jsou plus minus vyrovnane (s prihmourenim oka u seagate)

A ted se podivejte na diskusi u CZC u 500 GB disku Seagate a WD. Je tam pouze NEKOLIK prispevku.

Proste, at statistiky rikaji cokoliv o nizke poruchovosti Samsungu, neverim jim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 02. 2009 15:26

ja sem asi uplnej idiot, ale toto podle me neni nekolik prispevku

http://www.czechcomputer.cz/disc_doc-P52C98541A5A0AB0... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 02. 2009 16:40

No, že by se Samsungů prodalo nějak víc proti těm Westernům jak tady někdo zmiňoval se ani říct dle tam té tabulky nedá, u těch běžnějších velikostí je to spíš naopak. A co se velikosti 1TB týče, u WD tam figuruje jen edice Green, zcela tam chybí Black v této kapacitě a tam by byla čísla prodejů imho vyšší. Co se firmy Samsung týče, možná jsou to jen zbytečné předsudky ale spíše ne. Na mě nikdy nějaký dojem neudělala, už zpracování jejich výrobků mne příliš netěší a tak mne popravdě ani moc neláká od nich kupovat třeba věci jako disky, kterým budu svěřovat nějaká svá důležitá data nebo prostě věci jejichž ztráta by mne mrzela. Celkově ze Samsungu mám pocit, že je to taková ta firma co dělá všechno (ledničky, auta, disky, monitory, žárovky, ...) a nic pořádně. Pochopitelně, jsou to zcela separované divize ale pořád tady figuruje ta jedna firma, která ten vývoj nějak koordinuje, rozhoduje na co kde půjdou prostředky, kde se to ošulí aby se jinde přidalo atd. Ono je takováto výroba ala "všehochuť" specialita korejců a asiatů obecně, já to říkám pořád, oni nás jednou převálcujou. Jen se obávám aby celková kvalita výrobku v té době pak byla ještě nějakou hodnotou a aby existovaly firmy, které se specializují jen na jeden druh výrobku a jsou v tom skutečně dobré.

Jinak bych rád věděl, kde vznikla ta čísla... v CZC? Tak proč potom, když zavítám na jejich web tak namátkou:

Western Digital Caviar Green WD10EADS - 1TB --- 1,48%

(v odkazované tabulce je Caviar Green WD10EACS ať mi nikdo neříká že oproti EADS je tam takový rozdíl)

Western Digital Caviar Black WD1001FALS 1TB --- 0,74%

(Green Power má nedostatečná data a u Samsungů 1TB jsem nenašel tuto informaci vůbec)

.... dále jsem to nezkoumal, nicméně už si o té tabulce myslím své.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 11:14

Pravda, pěkný článek. Ovšem některé komponenty na českém trhu zatím nesežene, namátkou Leadtek WinFast DT2000 H.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 21:27

Je tam chyba, má to být Leadtek DTV2000 H.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 10:32

Ač jej namám rád, oceňuji, že šel konečně do sebe, a miliontou připomínku, že není příliš chytré nebízet černoblá řešení (v jeho případě samé ATI) si konečně vzal k srdci. Dnes velká pochvala.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor