Sestavy na červenec: rychlé herní mašiny za čtrnáct tisíc

Diskuze čtenářů k článku

Honza  |  11. 07. 2008 07:54

Děkuji za článek, mám tuhle sérii velmi rád. Ale jako obvykle mi tam chybí kategorie "Miniatury do obýváku", viz např.

http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=105H4508R098000ILM. Zajímalo by mě, jestli se tohle vyplatí koupit, nebo jestli se

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 07. 2008 21:22

Pane STACHU....nenechajte sa znechutiť ľuďmi,čo o hardware nevedia skoro nič....píšte v podobnom štýle ,ako to robíte....je to váš uhol pohľadu a nikomu ho nevnucujete...ak sa to niekomu nepáči,môže napísať on niečo konštruktívne,ale veľa z tých čo kritizuje sa na to nezmôže z dôvodu neznalosti....v Čechách a na Slovensku je každý odborník na všetko a potom to aj tak vyzerá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 07. 2008 14:06

valna vetsina ale neni schopna napsat nic konkretniho, krome toho, ze clanek je uplny shit :D stach ma evidentne velkou skupinu fandu :DD mi osobne se jeho clanky libi, jako prehled mi to prijde uzitecne. tot muj nazor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 07. 2008 07:37

Článek je v pohodě, pro člověka, který denně nesleduje nejnovější pohyby cen, nové modely grafik atd - slušný přehled. Pokud si někdo pořídí jednu z těchto sestav, rozhodně neudělá chybu. Hlavně, když všude cpou akční sestavy, kde jsou většinou nevyvážené a výběhové komponenty...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2008 17:00

Je sice pěkné, že jako alternativu k Windows uvádíte linux, ale bohužel je nutné si uvědomit, že většina linuxových distribucí prostě nový HW nepodporuje ..... bohužel ...... sám jsem si koupil před cca 2 měsíci desku s AMD780G a bohužel do dnešního dne se mi nepodařilu ty podělané ovladače rozchodit. Pro mě je tedy linux krutým zklamáním. Od operačního systému očekávám, že jej nahraju na HDD a ten podělaný počítač pojede a bude si rozumět s ostatním HW. Bohužel toto linux neumí. Ano, je to jistě způsobeno tím, že výrobci prostě ty podělaný ovladače k HW nedodávají. Mě jako totálního počítačem netknutého blba, to ovšem nezajímá. Já chci, aby to fungovalo a v nejhorčím případě, jsem někde něco zatrhnul či nahrál z CD a ono to jelo. do dneška se tak nestalo, takže návrat k Windows byl nezbytný. Osobně mě to moc mrzí, protože už z principu, nemám rád monopoly, alel jako uživatel stále nemám jinou volbu. S podporou starého HW je to asi podstatně lepší, ale u nového je to trága. Varuji všechny, kteří chtějí vyzkoušet linux na novém železe,a by od toho moc nečekali, neb budou s největší pravděpodobností hluboce zklamáni......... prosím vás žádný flame, jenom jsem popsal zkušenost počítačem téměř netknutého člověka, který chtěl nové PC a na něm linux, kvůli tomu, aby nemusel podporovat monopol. Ne o mizerných 17 stovek tady rozhodně nešlo.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 07. 2008 17:28

No pro počítačem netknutého člověka asi Linux ještě není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  08. 07. 2008 18:36

Proč ne?

Bez problémů jsem nahrál Ubuntu a dítka (která nejsou žádné guru - 12 a 6 let), celkem rutinně používají linux (na většinu aktivit mimo her) i XP (pro některé hry). Ve škole se setkaly pouze s W2k a nezdá se, že by měly problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2008 17:34

Nejde o "nové železo", jde o ATI železo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 07. 2008 18:10

Nekupujte AMD/ATI a budete v klidu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 07. 2008 18:34

Proc by mel pouzity hardware omezovat moji volbu OS?

Reknu vam to tam. S Windows problem neni. S Linuxem ano.

Je to problem HW? Stezi :) Je to problem Linuxu. To si ovsem nepriznate.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 07. 2008 18:44

Aha, takže je problém Linuxu, že nejsou ovladače. Není to spíš problém výrobce? Když přicházely Visty, tak se nadávalo výrobcům HW, že nemají ovladače. Nemělo se nadávat Microsoftu?

Tolik k objektivitě Vašeho pohledu na věc. Kupoval jsem nedávno pár kancelářských strojů, čipset, procesor i integrovaná grafika od Intelu a Linux jel na první "nainstalování". Proč? Protože Intel má otevřené specifikace a tak není s ovladači problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  08. 07. 2008 16:38

Děkuji za článek, mám tuhle sérii velmi rád. Ale jako obvykle mi tam chybí kategorie "Miniatury do obýváku", viz např.

http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=105H4508R098000ILM. Zajímalo by mě, jestli se tohle vyplatí koupit, nebo jestli se něco podobného dá postavit lépe. Přimlouvám se, aby se do tohohle seriálu tahle kategorie přidala.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 07. 2008 14:13

clanek je o ni cem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  08. 07. 2008 14:36

Článek není o (ni čem).

Článek je podnětný a spoustě lidí pomůže se rozhodnout a nenechat se balamutit prodejci a různými chytráky, že jedině to co tvrdí oni je dobré a použitelné a vše ostatní je špatné. Kazatelům jediné (jejich) pravdy je dobré se vyhýbat.

Děkuji autorovi za mlčící většinu. Nenechte se odradit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2008 14:57

Tak chvalit si sam sobe clanky. Hmm klobouk dolu. Akorat ze to delate spatne. Schvalne jestli poznate podle ceho jsem odhalil ze jste to vy pana Stach. I kdyz to pane je ponekud nadsazene, pokud beru v potaz ze se jedna o usmrkaneho studentika, ktery si leci svoje ego.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2008 16:24

To pan Stach nebude, je to gramaticky skoro dobre. :)

A Richix je paranoidni a zbytecne sprosty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  08. 07. 2008 19:37

Richix: o autorovi jsem dnes četl poprvé a poprvé jsem taky navštívil jeho web poté, co byl zde v diskuzi zmíněn. Takže dobrá reklama aneb kouzlo nechtěného.

Nehodnotím autora, hodnotím obsah a ten považuji opakovaně za dobrý. Pouze mi chybí trvale jedna kategorie, počítač s nízkou úrovní hluku, nízkým příkonem, střední cenové kategorie.

Jinak máte skoro pravdu, jen jste se spletl v časové ose. Usmrkaný studentík jsem byl někdy před cca 35 roky. Ale to jste patrně ještě nebyl na světě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 07. 2008 12:27

Autorovy sestavy čtu celkem pravidelně a nemám k tomu celkem výhrad. Jen bych taky uvítal tu kategorii tichých sestav. To, že někteří jedinci si potrpí na pár procentech výkonu, který neodpovídá vynaloženým prostředkům je věc jiná. Já bych spíš uvítal ticho za větší prachy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2008 13:06

Citace:

"Konkurenční Nvidia dostala pořádnou ránu a její GTX 280 a GTX 260 karty budí spíše rozpaky...

..... tak jsou levné HD 4850 a HD 4870 poměrem cena-výkon nedostižné....."

Blábol typický pro DDworld a J.Stacha...

1) GTX260 je výkonem zcela srovnatelná s HD4870 a v USA se dokonce prodávají GTX260 levněji, než HD4870. Tato situace se též promítne do cen v našich shopech do cca 14-ti dnů.

2) Doporučuji autorovi si přečíst test GTX260 vers. HD4870 na EHW.cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2008 13:25

Tak na EHW čtu:

Díváte-li se čistě na poměr cena/herní výkon, tak už snad ani dále nečtěte, Radeon HD 4870 je vaším favoritem....

Radeon HD 4870 je už cenově mimo nejvýhodnější karty a směrem k highendu se už poměr cena/výkon tradičně zhoršuje. GeForce GTX 260 jej má ještě o hodně horší, s kartou ale získáte kvalitnější chlazení, větší rezervu pro přetaktování, především pro Multi-GPU (SLI) vyladěnější ovladače a výrazně nižší spotřebu ve 2D režimu...

Celkově vám neudělám radost vyzdvižením jednoho a naprostým zatracením druhého produktu, to bych se nemusel dělat s tolika testy a ani s touto poslední stranou. Ve verdiktu jednoznačně najdete vše podstatné, co potřebujete vědět k tomu, abyste se dobře rozhodli....

Tak jestli jsem to pochopil, v poměru cena/výkon Radeon HD4870 DRTÍ NVIDII GTX260 a GTX280, to napsal i EHW.cz

Spotřeba HD4870 s novým biosem opravena, takže jediným plusem karty NVIDIA jsou odladěnější ovladače.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2008 14:00

Placas blbosti. Recenze na EHW je par dni stara a vychazi uplne z jinych cen. Pokud budes pocitat dnesnich 6300 s DPH za 260 tak rozhodne neni 4870 zadny cenovy kral. A ten tvuj bios neni oficialni a rekni mi kolik normalnich lidi asi umi flashnout bios na graficke karte. Koupi to co je v obchode a maji proste smulu.

Kazdopadne nechapu proc necha Zive psat takoveho kretena k sobe na web. At si propaguje ty svoje sracky u sebe na svem uchylnem webu a nevtira se mezi normalni lidi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2008 19:50

No, tak jsem se díval na webu a 6300Kč za GTX260 jsem nikde neviděl ;)

Nejlevněji cca 6600, průměrně 6900. A to byly obchody jako Alza, Cybex, Barbone, Petra...

Nejlevnější HD4870 jsem našel za 5375Kč a že jich zatím moc nenabízejí.

Takže si to shrneme:

GTX260 má výkon průměrně o nějaké 3% vyšší a cenu vyšší o cca 1000Kč. To ti připadá výhodné?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2008 19:51

Sorry, rozdíl je 1300Kč, neumím počítat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2008 21:22

Pro "natvrdlé" musím zopakovat část věty, kde se uvádí ohledně cen tohle: cca "do 14-dnů".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2008 21:59

Nicméně: http://www.rychlyshop.cz/Main.aspx?CLS=PRODUCT&PRO_CODE_EQ=687524 => GTX260 skladem za 5968Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 07. 2008 16:04

Pro natrvdleho - a koho zajimaji ceny "za 14 dnu"?. Tento clanek vysel k nejakemu konkretnimu datu a takovemu datu je dana situace.Tecka.

Taky mych mohl rici, pockejte si rok a uvidite ten vykon a ceny.. Jenze to neudelam, prottoze vim, ze bych byl za blba. Ty si to bohuzel neuvedomujes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2008 14:41

Co se čistě poměru výkon/cena týče, aktuálně jsou na tom u nás HD 4870 oproti GF GTX 260 stále lépe, o GTX 280 němluvě. Ale u ní se připlácí za to, že je to nejvýkonnější jednočip. Rozdíl v ceně obou GTX je pořád větší, než nárůst výkonu.

Zlevňovnání v Americe nutně neznamená, že do čtrnácti dní spadnou ceny dostupných karet v adekvátním poměru i u nás. Na rozdíl od velkých amerických e-shopů se nedá čekat, že by naši obchodníci shodili ze dne na den ceny všech karet, které jim leží někde na skladech. Stačí se podívat, za kolik ještě dnes najdete v cenících skladem 512MB 8800 GTS či 9800 GTX. Spíše než aktuální ceny v americe ovlivní ceny levnějších karet uvedení 9800 GTX+.

Co se GTX 260 týče, je to ošemetné. U nás je stále dražší, v americe už narazíte i na GTX 260 o dost levnější než HD 4870.

Jistě je spousta lidí, kterým stojí vyšší výkon, podpora CUDA, lepší chlazení a výrazně nižší spotřeba v idle za u nás aktuálně bezmála tisícikorunový příplatek. A v tomhle smyslu článek doplním. Ale co se toho "za čtrnáct dní" týče, nezapomínejte ani na to, že ani ATI nemusí zlevňování Nvidie jen nečinně přihlížet. Vzpomeňte si, jak dlouho po uvedení začaly padat ceny HD 3850 a 3870 a jak rychle se to promítlo u nás. Nemyslím si, že by AMD nechalo utéct Nvidii s poměrem výkon/cena, to už se dlouho nestalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2008 16:40

ty "machře" jeden. Nvidie už dávno nejsú na čele tabuliek najpredávanejších grafík cena/výkon. Si zapánek zaspal dobu. Najlepší je znova ATI, ten ktroý má byť aj na vrchole. Mal som doma GF ASUS 7600GT kedysi a nikdy viac. Problémové ovládače, hlučný chod..už nechcem ani vidieť Nvidiu. Za tie prachy čo to stojí, sa to určite neoplatí. Mám teraz Sapphiere ATI 4870 a som nadmieru spokojný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2008 21:23

MUT, všimni si, že je stále v čele GTX280.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2008 10:20

Ten lhář a demagog už píše i pro Živě? Asi přestanu číst i živě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2008 10:33

A co se ti na tomhle článku zdá demagogické?

Napiš konkrétně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 07. 2008 14:14

ty co jses budouci obhajce zive cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2008 20:26

zive.cz zacina mat dost chabu uroven - a pravidelnym preberanim clankov toho diletanta Rudeho Stacha to len dokazuje... Cely clanok je klasicky "HODNOTNY" - ako ten jeho pubertalny portal... Pani od EHW sa musia dobre bavit citanim tejto stacho-KLASIKY

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 07. 2008 15:34

Ubezpečuju vás, že oproti tomu, co posléze najdete v jiné podobě na DDWorldu, se seriál na Živě dost liší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2008 23:19

Taky bohužel zjišťuju že kromě svého "webu" píše i pro idnes, živě a mám pocit že občas i pro pctuning.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2008 09:49

Maly rozmery? O tom by se v pripade HD4870 dalo dost polemizovat, zvlast kdyz k tomu pripocitam jeste kabely pridavnyho napajeni, tak se karta prodlouzi o cca 2-3 cm.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2008 08:57

tolik nesmyslu je v tom clanku, ze to nelze ani vypsat.

rada pro meneznale: podle dnesniho clanku bych pocitac rozhodne nekupoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2008 10:38

Tak napiš něco konkrétního, já tam moc paskvilů nenašel, snad jen pro nadšence NVidia karet je to docela jednostranné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2008 14:17

Na to že to psal Honzík Stachů tak to neni zase tak zlé (nečet sem to celé protože na to ho znám moc dobře tak vím co tam bude psáno). Jen mě překvapuje že užitná hodnota počítačové sestavy za 10k a 20k je v jeho podání naptosto stejná. Výkon ve hrách stejný protože jsou tam stejné grafické karty, a na kancelář a to okolo je to jedno že je tam o ždibet rychlejší procesor. Inu taková je doba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ovo
09. 07. 2008 03:49

Ale jazykovou korekturu by cpress udělat mohl:

"Díky ATI se ale smějeme zejména mi jako zákazníci,"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 07. 2008 08:53

jsem zvědavej co na to řekne radek (na ty grafické karty)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor