C-HR v Belgii - porad chtelo najizdet do znaceni stavby. Xc60 D1 v Cr - paradni odpocinek, samo pojizdi v kolonach, hezky a bezpecne dobrzduje. Po tech trech hodinach clovek vyleze z auta odpocaty.
To patri pod prispevek k dalnici v Belgii. Btw je krasne videt, jak se tu seslo plno hospodskych pindalu jako na diskusi idnes.cz. misto aby jste zvedli zadek a zadara si to auto na den pujcili, radeji tady melete blbosti o kterych nic nevite a myslite si jak jste dobri. Ne. Svet je uz jinde nez si myslite, tak tahnete od toho kompu.
U urovne 3 je dost podstatna jedna vec - Pokial auto ovlada samo, tak je za havarie zodpovedna automobilka. U urovne 2 ma zodpovednost clovek.
U úrovně 3 a výše se předpokládá, že auto této úrovně prostě autonehodu nezpůsobí. Prostě vždycky dá přednost v jízdě, nikde nepojede na červenou, nevyletí ze silnice kvůli překročení rychlosti a nikdy do ničeho nenarazí.
Vidis. A me napada hromada situaci, kdy je jizda na skocivsi cervenou bezpecnejsi nez dupnuti na brzdu, kdy se da vyletet ze silnice bez prekroceni povolene rychlosti a narazeni do neceho, byt to je vysledek spravneho rozhodnuti. Setkal se s tim temer kazdy a setka se s tim i jakakoliv AI.
Teoretické bláboly "zachránil jsem mateřskou školku, protože jsem projel křižovatku na červenou " a td nemá smysl komentovat.Tudy cesta opravdu nevede.
To nejsou blaboly teoreticke. To je docela tezky bolehlav praxe programovani autonomie. Programatori a pravnici resi, jak by se melo autonomni auto chovat pri vyveru mensiho zla. Tj. chranit posadku za kazfou cenu nebo vyhodnocovat miru skod a volit ty nizsi.Protoze ne kazdy je sociopaticky asocial jako jsi ty, tak se uvazuje nad tim, ze kdyz vlitne dite pred auto, tak to to auto stoci do skarpy.Dtto mas situaci - stojis na cervene a ze zadu se blizi troubici kamion co nezpomalujr coz znaci ze ma asi ptoblemy s brzdami. Naprosto realisticka situace, ktera uz i v CR nastala mockrat (a to vime jen o tech tragickych). Reseni? Podle tebe zabit posaku ai vozu protoze auto nema moznost porušit predpisy.Dalsi příklad, ještě častější - stoji 3 vozy v krizovatce vedle sebe. Prijizdi blikajici sanitka. Prostredni se uhne vyjetim dopredu a do strany. Tim poruší předpis, protože vjel do krizovatky na cervenou.Byt to ai vuz podle tvych predstav, tak vuz sanitku blokuje.Dva ptiklady, ktere dokladaji, že vubec nevis o cem mluvis. Hlavne ze o tom mluvis.
Možná by bylo vhodné začít u slova teorie, co to znamená, co to představuje.Předpoklad, že snad průjezdem na červenou někomu zachráníš život a přitom zároveň nikoho neohrozíš, je 100% teorie a vždycky bude.Autonomní systém takové situace řešit nebude. Semafor svítí červeně, vůz plynule zastaví a stojí. Má komunikační technlogie, které mu předem dají vědět kdy se semafor přepne do módu žlutá a červená. Dodržuje povinnou rychlost, ke křižovatce přijíždí v souladu s předpokladem změny signalizace.To člověk nedělá, ten na to sere.Když vlítne dítě pod auto, právníci nemají moc co řešit. Pokud řidič/automat dodržoval rychlost, řeší se jen zda-li ho mohl řidič/automat vidět a zpomalit na bezpečnou rychlost pro případ pohybu dítěte před vůz. Nic složitého pro průměrného právníka. Autonomní systém dítě zaznamená 100x přesněji, než průměrný řidič, který je frustrován z práce, unavený, nepozorný, hraje si s telefonem, zapaluje si cigaretu a pod. Už teď je lepší, než řidič. Za nějakých 10 let nebude o čem diskutovat.Pohádky o troubícím kamionu, který se řítí na křižovatku bez brzd, jsi viděl v filmu. V reálu s tím neudělá nikdo nic. V levo stojí auto, v pravo stojí auto a před tebou stojí auto. Nikam neuhneš. Idea, že se křižovatka plná aut během několika sekund rozprchne jako když střlíš mezi holuby a nikomu se nic nestane, je pohádka pro Holywood. S tím na mě prosím nechoď.9 z 10-ti řidičů před srážkou ani nezjistí, kdo to troubí a odkud se to řítí.Uhnout sanitce v pohodě zvládne i automat. Navíc to udělá tak, aby neohrozil jiné jedoucí vozy. Tupá představa, že program automatu bude mít nastaveno že nesmí do křižovatky ani uhnout sanitce, je akorát projev tvé slaboduchosti.Tvé příklady nejsou příklady, jsou to pohádky, demagogie a naivní představy.
slaboduchost je tvoje nekonzistence. na jednu stranu tvrdíš, že AI auto neporuší za žádnou cenu předpisy a pak zase tvrdíš, že se sanitce uhne do křižovatky. jenže tím předpisy automaticky porušuješ a být tam fízl, tak ti klidně může dát pokutu. To že to pak na úřadě nebo u soudu vysvětlíš a ten uzná, že se jednalo o okolnosti, kde porušení předpisů bylo pochopitelné a ze zákona omluvitelné je už něco jiného.Takže zkus být názorově konzistentní. To by byl dobrý začátek!
Já jen doufám, že nemáte řidičák. To pořád člověk slyší, jak Tesla nepřejede plnou, když tam bude nějaká překážka, že neprojede červenou, aby se uhnul sanitce a další věci.Přejetí plné čáry v případě objíždění nějaké překážky je dle zákona naprosto ok.Stejně tak je dle zákona naprosto ok uhnout sanitce vjezdem na chodník / do křižovatky přes červenou atd.To, že neznáte zákony je smutné a doufám, že opravdu nejste řidičem, protože tohle jsou opravdu základy.Jinými slovy, argumentujete tu samýma nesmyslama.Zdar Max
Tak sem s plným zněním příslušného paragrafu, kde je napsáno, že při vyhýbání se sanitce smíš na chodník nebo porušit jiné předpisy, ty chytrolíne. To se zasmějeme, ty odborníku na právo.
Počkej, naopak.Tak sem s plným zněním příslušného paragrafu, kde je napsáno, že při vyhýbání se sanitce NEsmíš na chodník nebo porušit jiné předpisy (ale JAKE předpisy? - napsat nicneříkající JINÉ je ukázkou prázdných rukou), ty chytrolíne. To se zasmějeme, ty odborníku na právo.K tomuto bych rád dodal, jaký jsi hňup. Několikadenní trapnou taškařici jsi postavil na takové stupiditě, jako je vyhnutí se sanitce.Sorry kámo, ale tvé ego tě zcela evidentně už naprosto ovládá.
Ty už jsi dobře natvrdlej. Takže já mám dokázat znění paragrafu, který neexistuje?Prostě http://zakony.centrum.cz/zakon-o-provozu-na-pozemn... ... odstavec 2A teď mi najdi v tom zákoně nebo jiném zákoně, že na chodník můžeš protože ...
Tak to je mazec. Tak ono to neexistuje, ale porušovat se to nesmí 🙂Teď ještě kde jsi přišel s tím dogmatem o vjíždění na chodník, do křižovatky, na červenou a td, kvůli sanitce, hasičům a pod.Prostě nejsi schopen pojmout fakt, že autonomní systém bude t pravidla silničního provozu nekonečněkrát lépe, než nejlepší řidič planety, takže bude přesně vědět co má udělat, až “pojede sanitka” .... troubo ....A teď pojďme na počátek: Prosím nějaký příklad, kdy by policista chtěl pokutovat autonomní systém. Co by tak asi ten autonomní systém mohl spáchat, vole blbej.
Lze se například odvolat na : §28 zákona č. 40/2009 Sb.Dopravní předpisy lze nedodržet v mnoha případech, dokonce za určitých okolností můžete jet bez řidičáku, nebo po požití alkoholu a bude to ok.Pokud jde o případ uhnutí IZS, tak většinou člověk křižovatkou neprojede, jen do ní vjede, což postačuje k tomu, aby sanitka projela. Nicméně i tak lze na červenou projet, samozřejmě za předpokladu, že tím nikoho neohrozíte, což ale v případě houkající sanitky je běžné (oni si jí ostatní řidiči všimnou a nevjedou do křižovatky). Je to celkem běžné a už jsem v takových situacích byl nebo je viděl, no problemo.Navíc občas proběhne v mediích kampaň, jak se chovat na červené, aby mohla projet sanitka.Nevím, já opravdu doufám, že nejste řidičem.Zdar Max
A jsme doma, hňupe.1) Šermovat s TZ u přestupků ukazuje, že neznáš rozdíl mezi trestným činem nebo přečinem a přestupkem2) Výše zmíněný paragraf neříká, že konání není porušení zákona, akorát za to porušení nelze uložit žádný trest, protože je pro krajní nouzi vyňat z pojmu TČ3) Tím se potvrzuje, co jsem říkal na začátku. Pokud při uhýbání sanitce vjedeš do křižovatky na červenou, je to přestupek a policista ti může udělit pokutu (když je blb, což je skoro vždy). To, že si to pak snadno obhájíš ve správním řízení nebo případně u soudu (když je blb i úředník) a nebudeš nijak potrestán je něco zcela úplně jiného, nežli že by to nebylo porušení vyhlášky o provozu na pozemních komunikací.4) Nikdo nehovoří o projetí křižovatkou, popis byl z první pozice projetí na červenou, tj. přejedeš vymezovací čáru a ztratíš z dohledu semafor. Byl jsem toho osobně svědkem před týdnem. Děje se to často.5) Uhýbání vozidlu s právem v přednosti jízdy není krajní nouze.Jinými slovy jsi se do mně navezl v právní rovině a v právní rovině jsi dostal výprask, protože o právu nevíš nic. A stejně jako Miandys nevíš nic o ničem.Mimochodem fakt, že si vykládáš právní pojmy jak tobě vyhovují vidím jako problém. Právě že ty by jsi neměl řídit. Zjevně totiž řídíš dle svých představ a nikoliv podle práva a pravidel.Takže nazdar Maxi 😉
Skoro v každém vašim komentáři jsou vulgarity a urážky. Silně mi připomínáte jednoho člověka z jiného fóra, který se chová naprosto schodně. Totálně suverénní, vulgární, všechny kolem sebe uráží a jedině on má pravdu. Když se pak ukáže opak, tak zmizne a objeví se zase jinde v podobném duchu.To, co jsem napsal, je běžně ok a běžně se to tak dělá a ano, pokaždé, když uděláte nějaký přestupek, tak ho musíte nějak obhájit. To je myslím jasné, že nikdo nemá křišťálovou kouli. Každopádně průjezd na červenou je kvůli potřebám IZS naprosto ok, i když nemá doslovnou oporu v zákoně a lze se odvolávat na více věcí. Každopádně z reálu je to tak, že když máte třeba hlídanou křižovatku na červenou, tak když jí při vyhýbání se IZS projedete, tak vám buď pokuta nepřijde, nebo když přijde, můžete se hájit vyhýbání se IZS (což lze třeba i tím, že si ke spisu necháte přidat dalších x sekund záznamu, kde bude vidět vozidlo IZS). Co jsem koukal, konkrétní paragraf je třeba §41, odstavec 7 :"Řidiči ostatních vozidel musí vozidlům s právem přednostní jízdy a vozidlům jimi doprovázeným umožnit bezpečný a plynulý průjezd, a jestliže je to nutné, i zastavit vozidla na takovém místě, aby jim nepřekážela. Do skupiny tvořené vozidly s právem přednostní jízdy a vozidly jimi doprovázenými se řidiči ostatních vozidel nesmějí zařazovat."Jen tím nesmí způsobit nějakou škodu. Pak asi slovíčkaříte s tím, jaký zákon má přednost, zda ten neudělat přestupek, nebo zda ten, který říká, že se máte uhnout. Pokud ale IZS i jiné složky říkají, že je to ok a běhají kampaně, jak se v takových situacích chovat, tak jim věřím, že se opírají o nějakou právní analýzu.To, že je policista blb, si nemyslím. Pokud se ovšem k policistovi jako blb běžně chováte, což podle vašich povahových rysů z diskuse asi činíte, tak se pak nemůžete divit, že vám PČ nevyjde v ničem vstříc.Zdar Max
Je fuk co je nebo není ok podle tebe maxíku. Celé merito věci je, že miandys se tady holedbal, že AI předpisy porušovat nebude a na červenou prostě neprojede. My mu na to odpověděli, že jsou situace, kdy porušení předpisu může i zachránit život. A on na to, že blbost. Tak jsem mu uvedl příklad se sanitkou v křižovatce, který sice život nezachraňuje, ale je takovéto porušení předpisu tolerováno. A pak sem přiklušeš ty, a hned se do mně navezeš, že nemám právo řídit a že neznám vyhlášku a zákony. Na to ti já odvětím, že máš tedy dokázat zněním zákona, že v případě vyhýbání se sanitce mám výslovně zákonem povoleno porušovat vyhlášku nebo zákony. A na to jsi začal lavírovat a nacpal mi pod nos krajní nouzi. Prostě se ukázalo, že se v právu neorientuješ. To bych ti nevyčítal, drtivá většina obyvatel ČR to tak má. Ale prostě si příště dej bacha na tu tvoji nevymáchanou tlamu a zdrž se hrrr ataků, zejména když si nejsi vůbec jistý v kramflecích.A že jsem ostrej jako břitva? No jsem, no. Ve svém věku už moc trpělivosti s hlupáky, hovady, šmejdy, zmrdy a tupci, zejména na internet, nemám a pro ostré slovo nejdu daleko. Navíc startuji na první našlápnutí a všimni si, že to tak většinou je, když se do mně někdo opře (a nemá pravdu, což je skoro vždy), fuk jestli vulgárně nebo tzv. slušně, tak vystřelím jak čertík bertík. Je to má vada, které jsem si vědom a chtěl bych to změnit. Ale nedokázal jsem to přes 40 let, těžko to už změním.Švestky jsou pak svině a blbci z principu fungování té mafie zvaná Policie. Čest výjimkám, které jsem tedy za svůj život ještě nepotkal, ale věřím, že jsou.Takže nazdar Maxi!
Chtěl jste přesný paragraf, ten jsem vám dodal. Dodal jsem i info, že je možné se zřejmě odvolat i na krajní nouzi. Pokud chcete nějaký link na nějakou právní analýzu, tak ten nemám. Nicméně předpokládám, že ani vy takový mít nebudete, ale zřejmě jej budou mít IZS, jinak by takové konání nedoporučovaly.A pak je tu ještě ta věc, že to v reálu tak skutečně funguje, tj. projedete červenou při vyhýbání se IZS a policie vám pokutu nedá.Některé věci jde vysvětlit jednoduše v rámci jednoho paragrafu, jindy lze výjimky zavést úplně v rámci něčeho jiného pro něco jiného. Na takové zkoumání už nemá pak neprávním zkušenosti a sporné věci se pak řeší vypracováváním právních analýz. To, že MUSÍTE umožnit průjezd IZS je jasně napsáno v 41, odstavec 7.Vzhledem k doporučením a reálným zkušenostem v tomto konkrétním případě opravdu nevidím problém, proč by nemělo EV opatrně projet červenou, nic mu v tom nebrání. Jinými slovy, váš příklad se mýlí.Vaši odbornost jste ukázal v minulé diskusi, když jste přikyvoval týpkovi, co argumentoval tím, že EV nemůže přejet plnou čáru. To byl i ostatně důvod, proč jsem tu plnou čáru zmínil i v této diskusi.Nevím, zda jste ostrý, ale minimálně jste ukázal, že jste vulgární hulvát a neumíte vést věcnou diskusi.Zdar Max
jenže v tom paragrafu, není ani slovo o tom, že můžeš porušit zákon o provozu na dopravních komunikacích. Jako chápu, že než by jsi uznal chybu, budeš se mně snažit přesvědčit, ať ti uznám zvykový výklad, ale podle zvykového výkladu se AI programovat nedá. Takže smůla, žádná zákonná úprava prostě nekryje situaci tak, jak jsi to na počátku naší výměny prezentoval. Proto jsem taky chtěl po tobě striktní znění. Nejsem právník, ale mám poměrně dobré právní povědomí, takže když se do mně v tomhle oboru nasereš, tak si bu´d příště jistý v kramflecích že to uhádáš.Protože právo je o slovíčkaření. někdy bohužel.S plnou čárou je to dtto. Jedná se o porušení jiné povinnosti. A tam šlo prostě o to, že nelze tohle nechat na počítači, ale rozhodnout musí člověk. Protože nerovnost na vozovce ti nedává automaticky právo přejet plnou čáru, natož dvojitou.
To není mnou prezentovaný názor ani zvyklost, to je obecně prezentovaný právní názor ze strany IZS podporovaný PČR a evidentně běžně praktikovaný řidiči. Já pak jen uvedl paragrafy, které by to mohly vysvětlovat.Minulou diskusi si trochu přikrášlujete, jasně jste pokyvoval na: "Pokud bude na cestě překážka která vyžaduje, aby autonomní auto přejelo plnou čáru i jen o centimetr, tak se auto prostě zastaví a předá řízení řidiči."Což je hloupost, protože pokud je na silnici překážka, tak za účelem jejího objetí plnou čáru přejet mohu. To je myslím jasné naprosto bez další diskuse.To, že o autonomii nevíte nic jste také v minulé diskusi předvedl spolu s panem Langerem. Jen omíláte to, co bylo v předešlých diskusích vyvráceno.Zdar Max
Uhnutí sanitce do křižovatky má definici porušení dopravních předpisů?A od kdy?Zcela pak záměrně ignoruješ fakt, že dopravní předpisy a rozsah jejich dodržování je/bude součástí programu autonomního ovládání vozu.Prostě autonomní systém se chová podle programu, tečka. Člověk se podle programu nechová, tečka.Vy méně intelektuálně obdaření s totálně přerostlým egem máte problém v chápání, že cílem autonomního systému je jezdit na silnici jako člověk. No tak to ani omylem.Hlavním a zásadním cílem je člověčinu ze silnice úplně odstranit a nahradit ji strojovým systémem. Systémem, kdy všechy naprogramované subjekty jedou přesně podle programu, tedy žádný vlastní názor řidiče.Takže zkus používat hlavu, to by byl dobrý začátek jak konečně začít chápat nezvratnou budoucnost.Nezastavíš to, nezměníš, to nevokecáš to.
Tak na takovýhle blábol ti řeknu jen - už tady bylo, že se lidé chovali jako stroje. Bez emocí, slitování, lidství.Víš jak to skončilo? 😉
Já ale o lidech, kteří se chovají jako stroje, nic nepsal.Já píšu o strojích, co se chovají jako stroje. Tedy jsou tím čím jsou. A snad to tak i zůstane, že se stroje budou chovat jako stroje.Pak tu máme lidi, co se chovají jako h0vada. Nikdo civilizaci neškodí tolik, jako oni. Co s nimi zatím netuším. Ano, mluvím o tobě.
Ty zjevne nemas ridicak, ze? .)
A to tě napadlo jak?
peotoze kdybys ridicak mel , a naridil aspon sto kilometru, tak takovou kravinu nevypustis :)
Touche. Myslim, ze jsi to trefil.Podle toho co tu ten organizmus pise, nema žádnou ridicskou praxi.
Hele ty žvanile, ty ještě dlužíš éteru svůj zbabělý útěk od informace o vítěztví Tesly v parametru:“the car’s safety net in critical situations”Tesla: 95% (nejlepší hodnocení)v porovnání s například:Volkswagen Passat: 61%Volvo V60: 49%Takže kdo si koho povodil?
Dílčí vítězství nikoho nezajímají. To je jako by se běžec na 800 metrů dožadoval medaile, protože prvních 200 metrů vedl.Prostě to neokecáš 😉
To patříte mezi ty lidi, kterým když někdo řekne: "skoč", tak skočíte? Jinak si totiž nedokážu představit až místy fanatickému důvěřování final score. Doporučuji vám spustit mod seberealizace v sekci kritického myšlení.Zdar Max
bezvýznamná nulo. Ty doporučuj sám sobě. Ideálně doživotní separaci od internetu 😉
Zase to EGO, to je prevít. To jak tě popadne, ztrácíš vlastní já a do kláves buší jen ono.
Co bych jako okecával?Vysmívaní softvéroví inženýři z vysmívané Tesly s vysmívanými senzory a bez LIDARU naložili Volvu i VW rozdílem několika tříd a druhý nejlepší ztrácí celých 5%. Ve funkcích, které jsou dnes u moderního auta vyžadovány jako standard.Co se dá na tomhle vokecat?A taky ti celkem unikají základy na téma "příklady a argumenty".Uvedený test (jediný relevantní), ve kterém Tesla rozdrtila zbytek přítomných nebyl o sprintu na 800m. Jedná se o skok o tyči, kde většina prakticky spadla ještě před doskočištěm.
snažíš se marně. Tesla prohrála. tečka. Tesla hoří. Tečka. Tesla bourá tečka. Nečtěš to o Leafu nebo Koně. Jen o Tesle. Proč? Protože Musk donutil inženýry Tesly jít do rizik, aby si mOvečky tvého kalibru mohly myslet, že snad je autonomie za dvěřmi.
Já se ale vůbec snažit neptřebuji.Tesla prohrává tak, že je největším výrobcem elektromobilů na planetě s rozdílem celých řádů.Tesla hoří, které auto ne?¨Tesla bourá, které auto ne?Čtu o Leafu, čtu o Koně. Druhořadá konkurence pro Teslu ve všech ohledech i parametrech.Že je autonomie za dveřmi je nezvratilené. Je to jako s 5G. Bude to trvat docela dlouho, než tem průmysl 5G a všechno s tím spojené bude denní rutinou. Ale je to nezvratielné. Prostě to bude.A ty se klidně třeba poser 🙂Nakonec co tě tedy sleduji, na tvá slova a předpovědi ještě nikdy u žádného tématu nedošlo. Ani jednou. Což může být zesilovačem tvých frustrací.
Tak to je veselé.Mám najeto odhadem přes milion kilometrů, autem jezdím denně prakticky po celý svůj život.Takže omyl.
Tvoje hlody zde rikaji, ze:A) lzesB) jsi nejhorsi ridic vsech dob, ktery se ani po milionu km nenaucil jezdit.Mozne je oboje, ale spise se kloni k prvni moznosti.
Moje hlody? Komiku.Všechno, co jsi tady vyplodil, má od počátku stejnou relevanci, jako tvé tvrzení o mé nulové řidičské praxi. Vaříš výhradně z vody, fakta tě nezajímají a vyhýbáš se jakékoliv možné konfrontaci s realitou a fakty.A teď k mému řízení:1. Přes milion km za volantem2. Nikdy jsem nezpůsobil dopravní nehodu3. Nikdy jsem nepřišel o jediný bod bodovacího systémuJestli je tohle definice "nejhorší řidič všech dob", tak ses právě podepsal pod papír s názvem "jsem naprostej idi0t".Toliko fakta versus tvé bláboly. Ona neprůstřelná argumentace, troubo.
Internet snese leccos. včetně pohádek o perníkový chaloupce.v podstatě je jen pár možností .. 1) lžeš2) nelžeš, takže jsi měl štěstí, protože jseš nebetyčně hloupej
Internet skutečně snese všechno, například tvoje naprosté bláboly:1. Člověk má podle tebe štěstí proto, protože je nebetyčně hloupej2. Člověk nemá řidičák proto, protože napsal podle tebe najakou tebou vykonstruovanou pitomost, jako třeba že auta úrovně 3 nemohou zavinit autonehodu, protože to prostě nemají v programu..... a td.Jsi důkaz vlastního tvrzení.Možnosti nejsou žádné. Jsou jen fakta a ty se neslučují s tvými představami. To je jediná realita našeho rozhovoru.
V tomto threade sa rozbehla diskusia úplne zlým smerom.To, že vozidlo úrovne 3 a vyššie nebude úmyselne porušovať predpisy, nijako neznamená, že nehodu nespôsobí. Stále je tam (a sakra veľký) priestor na to, aby niečo nesprávne vyhodnotilo (a orgány či súdy to kľudne zahrnuli pod všeobecný blábol "neprispôsobenie jazdy podmienkam").
to ale miandys odmítá uznat. AI je neomlyná. V jeho virtuálním světě.
To je premisa s neprokazatelným obsahem. Stejně tak v tuto chvíli nelze jakkoliv dokázat, že ji způsobí. Prostě argumentujete neprokazatelným.U úrovně 3 se prostě předpokládá, že program bude mít všechny informace ke správné jízdě. Nemůžete způsobit nehodu, pokud jedete tak, jak se má, nejste ničím rozptýlen, dodržujete všechny předpisy.Můžete být jen účastníkem nehody, může do vás někdo vrazit, někdo vám nedá přednost a pod. Tím ale nejste viníkem, jen účastníkem.Existuje něco jako statistika příčin dopravních nehod. Je to seznam činností řidiče, definován od jediného neuvěřitelného případu řidičova chování za rok až po běžný mainstream zvaný “nesprávný způsob jízdy”, který způsobuje 50% dopravních nehod.Pokud autonomní systém vymaže všechny tyto lidské neduhy, proč by měl způsobit dopravní nehodu a především s kým? S jiným autonomním systémem, který bude mít shodná data a podmínky a program? Autonomní systém nic nepřehlédne, neztratí pozornost, není unavený, nebolí ho hlava, nehádá se se spolujezdcem, nespěchá, nezávodí, netahá si triko kdo má lepší auto, necítí se uražen rychlejším autem, nečumí do mobilu, nehledá zapalovač, neladí rádio, nemachruje před holkou, nemaluje si rty, netančí za volantem, nehoní semafor na žlutou .... a td.Nepřizpůsobit jízdu podmínkám dokáže jen člověk, autonomní systém má v programu všechny údaje jak má přesně jet za jakýchkoliv světuznámých podmínek, včetně zastavení a prostého ukončení jízdy.
Su len 2 prakticke moznosti. Soferuju ludia za pomoci asistencnych zariadeni alebo soferuju len pocitace/programy. Nic medzi tym z praktickeho hladiska nie je mozne. Clovek programu asistovat nebude, nema co ponuknut a ludia nikdy nedopustia to, aby sa uplne vsetci vzdali soferovania a slobody z toho vyplyvajucej. V generalnom meritku (neratam napr. uzavretu oblast kde budu jazdit auta bez ludskeho ovladania) pocitace/programy sa budu musiet prisposobit spravaniu cloveka. V tomto smere to podla mna spravne pochopil Elon Musk a AI uci od ludi, tzn. spravat sa ako clovek. 5 uroven si predstavujem teda trosku inak ako je popisane v tomto clanku (alebo bude fungovat len v spominanej uzavretej oblasti). Bude to znamenat to, ze ak budem soferovat ja, pocitac mi bude asistovat len ohladom bezpecnosti. Ked bude soferovat pocitac, ten bude soferovat na mojej urovni AI s rovnakou pomocou bezpecnostnych asistencnych zariadeni ako som dostal ja.
Podle mě i většina starších aut je úroveň 1.Vzhledem k tomu, že poměrně výrazná asistence řidiči je ESP, který má většina třeba 10-15 let starých aut.
Až projede auto stavbou na belgické dálnici bez zásahu řidiče, tak těm autonomním autům začnu věřit.
...až projede jakékoliv autonomní vozidlo naši D1, tak to už bude schopné jít do sériové výroby.
C-HR v Belgii - porad chtelo najizdet do znaceni stavby. Xc60 D1 v Cr - paradni odpocinek, samo pojizdi v kolonach, hezky a bezpecne dobrzduje. Po tech trech hodinach clovek vyleze z auta odpocaty.
Autonomní provoz může fungovat pouze za předpokladu, že i všichni ostatní účastníci jsou autonomní.Jakmile je tam jedna jediná věc neautonomní tak je, může být, pro počítač neřešitelný problém.Takže si umím představit autonomní auta na dálnicích ve vyhrazených pruzích.Ale neumím si je představit ve stávajících městech a na stávajících vozovkách.Kupodivu osobně čím dál tím více preferuji na delší vzdálenosti vlak, či letadlo.U všech vozidel, i těch nových neautonomních, bude tato skutečnost znamenat další zdražení, protože budou muset umět vyhodnocovat situaci kolem sebe a poskytovat ji ostatním v silničním provozu. I když sami ji nebudou moci aktivně využívat. Umím si představit, že se hloupá auta dozví o nehodě nebo koloně v navigaci apod.Další level bude, a s tím souhlasím, že takto řízené autonomní vozidla se dají vcelku jednoduše ovládat i externě, tzn. cedule zpomal jízdu skutečně omezí rychlost autonomního vozidla atd. Ev. dojde k automatickému vyúčtování pokuty za špatné parkování atd.
Myslím, že autonomní provoz bude potřebovat speciální infrastrukturu a plná autonomie bude fungovat jen tam, kde se minimalizují externí vlivy (ostatní řidiči, nejednoznačné či chybějící dopravní značení, cyklisté, chodci...)Na plnohodnotnou autonomii si budeme muset počkat na opravdovou AI, otázka je, jestli taková AI nebude mít něco lepšího na práci, než dělat lidem řidiče.
Pokud bude autonomni rizeni ci externe rizene, tak komu budes davat pokutu? Dalsi vec je, ze je to jednoduse zneuzitelne (vcetne pocitu, kdy AI zvoli jako mensi zlo zkazu pasazeru).
Pokutu za co?Uvědom si za co lidé dostávají pokuty. Autonomní systém není naprogramován tak, aby mohl dělat dopravní přestupky.
Uz jsme ti, ty hnupe, vysvetlovali, ze to je problem. Ze trrbas je nekdy na zapatkovani trrba prejet chodnik. A ty jsi říkal no problemo, to se ai dovoli a je to.A ted říkáš, ze ai nebude dovoleno delat prestupky. Takze kdyz uz jsi tak neskonale hloupej, mohl by jsi byt alespon nazarove konzistentni. Nemyslis?Jezisi, co to pisu. Vzdyt je jasne ze nemyslis 🙂
Problémy jsou zcela evidentně ve tvé hlavě. Taktéž rád své problémy podsouváš všem okolo, to už tady zase vysvětlovalo několik lidí tobě - bez úspěchu. Odrazilo se to od tebe jako hrách od stěny. Znovu .... a zase nic."Ze trrbas je nekdy na zapatkovani trrba prejet chodnik."Zasekly se ti raména na hárddisku? Toby ledasco vysvětlovalo 🙂
Tohle mě zaujalo: https://fdrive.cz/clanky/funkce-autopilot-p... ... "Slavná" Tesla docela tragická. Ale Teslaidi0ti budou tvrdit, že je to kampaň a účelovka...
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 10. 2020 14:07
Takže si vlastně Tesličku povodil i Superbek (má stejný typ a rozsah asistentů jako Passat). No, to se tedy rozhodně líbit mOvečkám nebude. 🙂Dobré vědět, díky za link s nejčerstvějším testem.
Pro oba:“the car’s safety net in critical situations”Tesla: 95% (nejlepší hodnocení)Proč se o tomto údaji v tom vašem článku vůbec nepíše? Proč o tom nepíšete vy dva?A teď, co je to vlastně to hodnocení:“a balance between the technical competencies of the system (Vehicle Assistance) and the extent to which it keeps the driver alert and engaged (Driver Engagement)”Protože jsem ještě v oblasti autonomie řízení nečetl větší teoretický blábol, který se nedá naprosto nijak uchopit, změřit a každý si ho může kvantifikovat jak chce.Němci po té, co zakázali název “Autopilot” v panice zděšení pokračují dál a nyní atakují Teslu tímto nesmyslem. Bude následovat zákaz Tesly v Evropě?Možná že v příštím kroku zastaví alespoň výrobu Tesly v Berlíně. Pak snad ty jejich zázraky iD.3,4 a eNyaci dostanou nějakou šanci.A vy dva to nijak neovlivníte. Sorry.
Zákaz Tesly v Evropě bych uvítal. Dtto iPhonu a dalších věcí od Jabka.
Já bych zakázal přístup na internet komukoliv.
Samozřejmě souhlas. Začneš u sebe?
Výborně. Jděte hrdě příkladem. 😀
Vy dva blbouni, pokud ten zákaz zavádím já, proč bych ho aplikoval na sebe a ne na vás?Používáte někdy tu věc, co nosíte na krku, nebo jen hrdě aplikujete jednoduchý program vašich paměťových obvodů, kterému my, živočichové na vyšší úrovni, říkáme “copypaste” ...?Já od vás ještě nic složitějšího neviděl. Ani u jednoho.
Protože jsi blboun největší. Tak proto 😉
To mě fakt úplně rozhodilo 🙂 Někdo, koho jsem v životě neviděl a a taky neuvidím, mě nazval blbounem největším 🙂Ty hele, kolik ti doopravdy je?Já tě tipuju tak na 12-14.
No nazval jsi mně a Langera za blbouny. Já jen opáčil, že z nás tří, jsi jednoznačně blboun největší. Co na tom nechápeš?
Asi jsem to s tím rozpětím 12-14 přestřelil. Tohle je intelekt na úrovni 8-mi letého fracka.
Aha a něříkali tam náhodou, že Tesla je nejlepší, ale že ji srazili hodnocení za toho "autopilota"? Asi jakoby "nepochopili" název autopilot, který si Musk vzal z letadel. V letadlech také autopilota zakážou, když nelétá úplně sám?
Evidentne jsi to ani necetl. "Zatímco v samotné funkci asistenčního systému byla Tesla Model 3 nejlepší, ale podle komisařů Euro NCAP její systém Autopilot málo udržuje řidiče ve střehu."Takze asistencni system nejlepsi a body tesle strhli v nejakych blativych kriteriich ohledne "udrzovani ridice ve strehu". Nejsem zadny obdivovatel Tesly a jejich autopilotu bych svuj zivot nesveril, ale tohle je evidentne test na objednavku evropskych automobilek.
To jejich hodnoceni je divne. Klidne si pujc na projizdku jednotliva auta a sam uvidis. Hlavne - Volva jsou stale nejbezpecnejsi, vim to moc dobre. Vybirali jsme auto rok a XC60 nam ted stoji pred domem.
Proč ani v jedné skupině není citovaná Tesla, která je v tomto ohledu i z hlediska reálného nasazení v praxi jednoznačně nejdál?A až na úroveň 1 vždy hovoříte jen o příkladech, které jsou stále na úrovni výrobních prototypů, nikoliv sériového nasazení?
Tesla je nejdal, jenom kdyz jede v autonomnim rezimu a prijde zatacka tak to konci bourackou 🙂
I hloupá videa na internetu potvrzují, že to není pravda, takže proč to píšeš?
Hloupa videa na internetu dokazuji vsechno. Ze je Zeme kulata, ze elektrinu vyrobite prodluzovackou zapojenou samu do sebe nebo ze to o pravde na Intetnetu rikaval uz Masaryk.
Myslíš doufám "Zeme placata", že ano? Protože kulatá je 😉
Záleží, jak se definuje kulatá, Země je skoro geoid, ale trochu víc hrbolatá.
Nesmysl. Všechny ty bomba animace a obrázky brambory vydávané za Zemi jsou falsum pro efekt. Rozdíl mezi nejvyšším bodem a nejnižším bodem povrchu je cca 20 km, ku průměru Země to je méně než 1,6 promile. "Hrbolatost" je pak cca polovina. Tedy pokud máš před sebou "model" Země o průměru 20 cm nebo 1000 pixelů, pak je hrbolky jsou 0,16mm nebo méně než pixel. To je "hrbolatost" běžných neleštěných koulí a je to běžnými smysly nezaznamenatelné (speciálně na displeji, kde to je méně než pixel).Že to je koule na polech zploštělá budiž. Sice ten rozdíl je tuším méně než 30km, ale na té celkové ploše by to už mohlo jít znát.Stále to je ale koule.Geoid pak souvisí tuším s rozložením hmoty, ale to bych si musel dohledat.
Ano.Ono se pocita s tim, ze i ta placka je kulata. Ale jinak jsem mel na mysli placatou.
Ok.Jen věcná, ta placka se počítá, že je KRUHOVÁ případně VÁLCOVÁ, kulatá věc je prostě koule 🙂 Ale chápu ,co jsi tím myslel. takže jen sémantika aby řeč nestála 😉
To je prave ta utopie 😀 😀
Píší o tom v poslední kapitole. Tesla má dvojku. Tesla není ani zdaleka nejdále v autonomním řízení. Jen si nejvíce dovolí co se týče zodpovědnosti výrobce, takže se ti to zdá. Tesly nemají bez pokročilé senzoriky, kterou prostě nemají z důvodu ceny, šanci se dostat nad level 2.Žádný výrobce nemá vyšší úroveň než 2 v sériovém nasazení. Proto článek hovoří o tzv. prototypech. Nicméně Audi A8L se s trojkou zakoupit dala v Německu ještě loni. Ovšem letos už oznámili, že to vzdávají, prodané funkce pilotjamu refundují a zpětně tak ani A8L tuto funkci nemá.docela nepříjemné fakta, s ohledem na to, že tvůj guru tvrdí, každou chvíli, že Teslička má pětku za dveřmi, že milá dOvečko?
Ano, to jsem zaznamenal, proč tedy Tesla není zmíněna přímo u dvojky jako “vůdce smečky” Navíc ta zmínka o dvojce v části o pětce je poněkud úsměvná. Je to takové plácnutí.Je teď Tesla na tomto portálu už definitivně “sprosté slovo”?Někdo je eOvečka, někdo hloupý eInkvizitor. To už tak na světě chodí.Jak jsi přišel na to, že Tesla není nejdál?Porovnáváš systém v ostrém provozu, sbírající data ze stovek tisíc aut v ostrém provozu a pokusy o vývoj, jejichž zdrojem je několik aut na polygonu ....Zřejmě jsi nikdy neslyšel o zásadním přínosu dlouhodobé praxe v porovnání s teorií a laboratoří.
To nevím. Kvalita těchto clickbaitů kde je článek rozsekán na malé části je obecně nevalná. Samozřejmě by bylo fajn, kdyby na konci byla tabulka, kde by pro každý level bylo uvedeno co nejvíce zástupců. Ovšem informace co jsi ožadoval v článku prostě nechyběla.Tesla ne. mOvce a iOvce jsou však obecně nežádoucí osoby ... v samotné existenci. 😉Ty ale nejsi eOvce. Ty jsi double ovce, proto dOvce, to nebyl překlep. Ty totiž neadoruješ elektromobily. Pouze Muska a Jobse. Tobě jsou eauta vlastně u prdele. Kdyby Musk dělal do penisů, tak budeš adorovat ptáky, kudy budeš chodit.Já nejsem eInkvizitor, ale mInkivzitor a iInkvizitor. Tedy pro zjednodušení dInkvizitor. Samozřejmě je mi jasné, co v tuto chvíli ten tvůj ganglion vidí pod tím písmenem d 😀Prostě není. Lepší autonomii mají Mercedes, Audi a BMW jen proto, že používají mnohem dražší a efektivnější senzory. A pak jsou firmy, které jedou jen autonomní řízení. V článku jsou zmíněny, ale je to třeba i google. Nebo izraelci.To co umí tesla umí většina automobilů vyšší střední třídy za příplatek. Ovšem jen tesla si lajzne nechat tu "asistenci" takřka neomezeně dlouho a nebo ji oblbnout tenisákem (což bůde spíše záměr, nežli opomenutí). Prostě se nebojí následků, když se někdo rozstřelí protože si dal šlofíka na dálnici.Ten závěr je pak, napsaný tvými prsty, velmi úsměvný 😉
Ty se určitě velmi rád posloucháš, eInkvizitore, mInkvizitore, přetavený do dInkvizitora.To už je porucha na úrovni tedy toho slaboduchého Autopilota Tesly.Tvá tvrzení, kdo je lepší jsou pouze teoretická. Prostě jsi to napsal a neobáváš se, že by to někdo rozporoval, protože uvedené značky si nelajznou udělat slepý test s Teslou. Navíc nemají data, kde by je totiž vzali.Senzory opravdu nedělají lepší autonomii. Tu může dělat pouze a výhradně umělá inteligence, tedy software. A k tomu opět potřebuješ praxi a data, které má zase jenom Tesla.Sorry, i přes rozsáhlý elaborát jsi jen podprůměrný kuchař, jehož tvorba vychází především z vody, ve tvém případě v obrovském hrnci .... a pak už nic.
Žádný software LIDAR nenahradí, jako žádný cvik sluchu nenahradí tvé oči. Daredevil je jen komiks.Jestliže Tesla nemá srovnatelné vstupy s pětkrát dražší audinou nebo mercedesem (jsou to spalováky, tj. extra výdaje ve výši ceny tesly 3 jsou jen na ty senzory a elektroniku), tak to fakt nijak nedomyslíš. Stejně jako AI nedokáže z rozpixelovaného fujtajblu vygenerovat HD fotku ale pouze svou vlastní představu, které se sice originálu blížit může, ale originál to není.Jinak na Slepé testy je expert Tesla. Jako když si zahákne o tunu lehčí, 400kW slabší a 50 tisíc dolarů levnější F150 a machruje, jak ji přetáhne. Tak takovéhle slepé testy Musk umí, to jo.Jak funguje Teslácký autopilot v reálu slyšíme a čteme každou chvíli, když to někam Tesla nesmyslně napálí, protože včas nerozpoznala, že na problém nestačí a řidiče neupozornila. Proto taky v tom NCAP testu níže odkazovaném dostala klepec. Ne, že by nedávala dobře samotné "samořízení", jako ty ostatní level 2 soutěžící, ale nedokáže dobře odhadnout, kdy už se blíží průser a včas dát vědět. A to je sakra důležité, protože to je doslova otázka života a smrti. A důvod? Velké Mko tlačí inženýry do toho, aby Tesla riskovala jen a kvůli PR do jeho modifikovaného ponziho schématu. Masakr.
Je to přesně naopak. Žádný LIDAR ani podobný sci-fi senzor nenahradí mozek.Evoluce za miliony let vyvinula dvě analogové oči, které překoná průměrná kamera za 100 USD, ale geniální orientaci živočicha umožňuje až mozek. A ten k tomu zase potřebuje data, zkušenosti a praxi.Toliko k dnešní výuce, mám teď něco zábavnějšího.Ale i tohle budeš vstřebávat do rána.
Autopilot v Tesle mozek rozhodně nenahradí. LIDAR je dobré dočasné řešení, protože současné algoritmy nejsou schopné 2D obraz správně interpretovat a s LIDAREM získávají použitelná 3D vstupní data a detekovat překážky na silnici zvládne i velmi hloupý algoritmus.
“Autopilot v Tesle mozek rozhodně nenahradí“Ale já nic takového neřekl a ani si to nemyslím. S LIDAREM se to má asi takhle:Představ si, že by ti někdo například ve 30-ti letech vyndal oči a místo nich ti dal LIDAR senzory. Tak budeš úplně v prdeli, jako čerstvě narozené dítě s prázdnou hlavou. Mozek vůbec nebude vědět co s tím, nemá k tomu žádné genetické podklady, je to pro něj úplně neznámý zdroj dat. Možná tak v desáté generaci se s tím začne zžívat a postupem času v řádu tisíců let dojde živočich do stavu, kdy pro něj budou LIDAR oči samozřejmostí, jako ty původní.A ty bys chtěl, aby TESLA zahodila celý mozek, který vytvářela deset let, se všemi nasbíranými daty a údaji, zahodila veškerou odvedenou práci a vyměnila svoje oči a radary za LIDAR.Pro TESLU je LIDAR neřešitelná technologie. Nemůže si dovolit začít znovu, protože už je příliš daleko. Nepotřebuje LIDAR, protože LIDAR není řešení. Je to jen alternativní zdroj dat, který ještě dlouho nikdo nebude umět použít pro realtime autonomii, protože poskytuje tak obrovské množství nefiltrovaných dat, že prakticky nikdo neví, co v automotive s tím dělat.Až budou kvantové počítače denní rutinou a budou k dispozici globální informace pro autonomii, pak možná dojde na laserové senzory.Do té doby to bude dobré na jednoduché funkce ve stylu snímání ksichtu na mobilu a pod.
Nejde o to kamery nahradit LIDARem, ale doplnit LIDARem.A mozek Tesly je pořád hloupý a není zas tak těžké ho doplnit novými funkcemi. Není limitována hardwarem, protože každý rok se vyrábějí lepší mozky - čipy.A v automotiv naopak většina ví co s daty LIDARu dělat a proto je používá. Tedy ti, kteří se snaží o autonomii a ne o hloupého asistenta.
Dobře, pojďme touto cestou a "mozek" počítače, který ještě léta nebude mít na to, aby zvládl dokonale zpracovat víceméně jednoduché datové podklady z kamer a radarů, doplníme LIDAREM, který sám o sobě poskytuje násobky dat všech stávajících sytémů dohromady. No co se asi stane.Já tedy žádný použitelný produkt s touto variantou nevidím. Ty jo?
Jo tak oči nahradí kamera za 100 dolarů? Jo? No ty jsi tedy komik. Jen pro začátek, ukážeš mi, prosím, kameru, která má 150 miliónů pixelů (multichromatických samozřejmě) na třech milimetrech čtverečních? Protože fakt potřebuji dovzdělat.Že nebude stát 100 dolarů ani amerických ani jiných, ti tak nějak blahosklonně odpustím 😉
Pro potřeby autonomního řízení ANO. Bez problémů a už dlouho. Točíš se pořád v kruhu. Problém není oko auta, ale mozek auta.Napiš si to na lednici ať to máš denně na očích, uvidíme, jak s tím tvé geniální oči naloží 🙂
Vis o tom picu.vis picu o cemkoliv. Az budes mit za sebou ty stroje a roky praxe z prumyslove automatizace tak to pochopis.I kdyz, takoveho hnupa by nejspise k tem strojum neposlali ani jako operatora. Precejenom se i tam stale vyzaduje alespon sikovnost.
Jasně, to prostě vyloudí úsměv od uca k uchu, jak nějaký český anonymní exhibouš usliovně a opakovně tvrdí, že Tesla o své práci neví nic, protože on sám, ten anonym už léta leží někde na dílně pod soustruhem, který neche a nechce a nechce zasunout vrták do té správné díry a tím je lepší expert, než inženýři a vývojáři Tesly.Musíš být imbecil elefantních rozměrů, jestli tomuhle i věříš 🙂O tvé šikovnosti bych celkem pochyboval. Práci tvých rukou totiž ještě nikdo neviděl. Zato hubou tlouct do kláves, to jsi nedostižný.
No tak se predved. Posli odkaz na kameru za 100 usd, ktera ma tech 150 mpix na 3mm2. Pokud nevis, tak jsi proste jako spravny tupec pohral. Dtto nize. Ani se tam nebudu snazit odpovidat. Arciblbec tohoto webu za tu namahu nestoji.
A proč by to měl postovat?Měřícím/hlavním parametrem pro potřeby dopravní autonomie skutečně není maximální možný počet mpix/mm2. (Jen tak na okraj k tvé osobní frustraci, kolik mpix/mm2 má "ten" LIDAR?? ..... c-vak?)Co jsem prohrlál? Ty jsi zase spustil nějako vlastní soutěž, děcko hloupé?Ty vážně nemáš tušení o čem je řeč co?
Ne takhle to nefunguje, hňupe. Ty jsi tvrdil, že oko piplané milióny let evoluce trumfne kamera za 100 USD. A já se tě tedy ptám na tu kameru s rozlišením 150 mpix na 3mm2, protože to je zhruba jeden z nejvýznamnějších parametrů oka.A víš k čemu je to rozlišení dobrý? Je dobrý k tomu, že při velkém FOV máš stále velký detail a vykompenzuje se tím i částečně aberace. Zároveň máš obrovský rozsah světelnosti a světlocitlivosti. To všechno a nejen to to nedokonalé oko, co trumfne kamera za 100 dolarů umí. Takže sem s tou super kamerou. Jsem ochoten ti za ten odkaz i zaplatit. Protože za vcelku šit kamery platíme firmě Keyence 10-15 tisíc Eur a ve srovnání s lidským okem to je stále odpad. Pokud bych byl schopen sehnat kameru blízkou lidskému oku i za těch 15 tisíc Eur, tak bych byl nejen ve firmě za krále.Takže už neotálej a syp to do mně, já svůj slib, že ti zaplatím dodržím. 😉
Podmínka pochopit a udržet kontext má název "IQ nad 50".Sorry, tohle téma už pro mě skončilo včera. Netrpím nekonečným nutkáním poměřovat si péro s cizími lidmi na internetu.Bye.
Jako příklad úrovně 2 tam je Volvo S60 z r. 2019, to je prototyp?Jinak Tesla je úroveň 2 a nepřijde mi, že je nějak zásadně dál oproti jiným autům podobné cenové hladiny.Spíš je dál v marketingu; Například „Autopilot“, což je víceméně jen honosný název, nebo i 4 roky staré Tesly prý mají „full self-driving capability“, akorát samořízení schopné nejsou a pravděpodobně nikdy nebudou.
Ano, ten systém do Volva nikdy reálně nepronikl na úrovni sériové nabídky. Volvo S60 z roku 2019 byl jen nástroj, na kterém to testovali. S60 si stále s žádným autopilotem úrovně 2 nekoupíš.
Můj názor na autonomní vozy se nezměnil, rád sám vše řídím, ovládám, nastavuji, kontroluji, ale když tak čtu článek, neměla tu autonomie nejvyššího stupně už být? Vždyť dobrých 5 let, možná déle, neposlouchám nic jiného, že právě nyní, už za rok, dva, maximálně tři, se stane ruční řízení minulostí a? A stále je plná autonomie v nedohlednu. Raději si tím budu hlavu namáhat, až ta situace nastane, ale počítám, že se to bude týkat až mých dětí nebo vnuků.
to ale slyšíš od blbečků, kteří sice nemají o problematice automatizace, strojní autonomie a umělé inteligence ani základní povědomí, ovšem vynahrazují to bezbřehým optimizmem a takřka neomezeným sebevědomím tvrdit opak.Jo a pak to slyšíš ještě od Muska, ale ten má tu autonomii 5 úrovně jako součást jeho modifikovaného ponziho schématu, takže ten tahle tvrzení musí sypat takřka na denní bázi.
Hosi, souhlasim, take radeji pouzivam rucni sroubovak nez aku. Clovek s tim nema cit, neni to tak bezpecne (s aku snadno strhnete zavit ci dodrbete hlavu). Ale kdyz prijde na sto sroubu, aku je fajn vec.Autonomni rizeni je to same. Tez tomu nefandim, ale je to budoucnost, nevyhnutelna budoucnost. Tak prijmeme realitu a pokusme se to zaridit tak, abychom i pak smeli jezdit rucne a bez sledovani.
Plne automonmi rizeni je nesmysl.
A co děláš, když řídíš auto?
Je to jen otazka casu.Jsem si jisty, ze silnice ale nebudou vypadat jako dnes, a obavam se, ze do plne autonomniho systemu vas s rucnim rizenim nejen nikdo nepusti, ale ani byste to nezvladl.Je to spis otazka zmeny paradigmatu individualni dopravy. Bude to spis krizenec mezi Uberem a MHD nez to, co mame dneska, tedy ze si muzete jet, jak chcete - treba na pul po chodniku s vytocenou jednickou. Na to nam zbyde tak akorat kolobezka, a to jeste kdo vi jestli.Chtit po autech, aby se prispusobily lidskemu rizeni, je utopie. Uz jen z praktickych duvodu bude snazsi prispusobit infrastrukturu autonomnim vozum. A to se podle me stane. Nastesti s tim humpolackym pristupem mistnich uradu to v CR bude trvat tak sto let.
Kdyz vidim, jak se provadi opravy silnic (pokud vubec), tak se nebojim. U nas vsichni od komunalni sferu po vysokou politiku makaji proti autonomii spolecne s rsd, kde se zamestnanci nezastavi pomalu ani na snidani ci obed. A kdyz, tam maximalne na 5 minut dle tyden nenatazenych hodinek.
T už o tom můuví tak 15-20 let, že to bude za rok, za dva......o elktrických autech se mlubí již 150 let...o letu mars 60 let.mělo být v roce 1980, pak se to vždy o pár let odložilo
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.