Haunter
7. 10. 2020 • 8:53

C-HR v Belgii - porad chtelo najizdet do znaceni stavby. Xc60 D1 v Cr - paradni odpocinek, samo pojizdi v kolonach, hezky a bezpecne dobrzduje. Po tech trech hodinach clovek vyleze z auta odpocaty.

dobravyla
5. 10. 2020 • 11:54

U urovne 3 je dost podstatna jedna vec - Pokial auto ovlada samo, tak je za havarie zodpovedna automobilka. U urovne 2 ma zodpovednost clovek.

Jan Klimo
5. 10. 2020 • 10:05

Su len 2 prakticke moznosti. Soferuju ludia za pomoci asistencnych zariadeni alebo soferuju len pocitace/programy. Nic medzi tym z praktickeho hladiska nie je mozne. Clovek programu asistovat nebude, nema co ponuknut a ludia nikdy nedopustia to, aby sa uplne vsetci vzdali soferovania a slobody z toho vyplyvajucej. V generalnom meritku (neratam napr. uzavretu oblast kde budu jazdit auta bez ludskeho ovladania) pocitace/programy sa budu musiet prisposobit spravaniu cloveka. V tomto smere to podla mna spravne pochopil Elon Musk a AI uci od ludi, tzn. spravat sa ako clovek. 5 uroven si predstavujem teda trosku inak ako je popisane v tomto clanku (alebo bude fungovat len v spominanej uzavretej oblasti). Bude to znamenat to, ze ak budem soferovat ja, pocitac mi bude asistovat len ohladom bezpecnosti. Ked bude soferovat pocitac, ten bude soferovat na mojej urovni AI s rovnakou pomocou bezpecnostnych asistencnych zariadeni ako som dostal ja.

Joker
4. 10. 2020 • 21:15

Podle mě i většina starších aut je úroveň 1.
Vzhledem k tomu, že poměrně výrazná asistence řidiči je ESP, který má většina třeba 10-15 let starých aut.

maho314
4. 10. 2020 • 18:59

Až projede auto stavbou na belgické dálnici bez zásahu řidiče, tak těm autonomním autům začnu věřit.

jankomrska
4. 10. 2020 • 17:15

Autonomní provoz může fungovat pouze za předpokladu, že i všichni ostatní účastníci jsou autonomní.
Jakmile je tam jedna jediná věc neautonomní tak je, může být, pro počítač neřešitelný problém.
Takže si umím představit autonomní auta na dálnicích ve vyhrazených pruzích.
Ale neumím si je představit ve stávajících městech a na stávajících vozovkách.Kupodivu osobně čím dál tím více preferuji na delší vzdálenosti vlak, či letadlo.U všech vozidel, i těch nových neautonomních, bude tato skutečnost znamenat další zdražení, protože budou muset umět vyhodnocovat situaci kolem sebe a poskytovat ji ostatním v silničním provozu. I když sami ji nebudou moci aktivně využívat. Umím si představit, že se hloupá auta dozví o nehodě nebo koloně v navigaci apod.
Další level bude, a s tím souhlasím, že takto řízené autonomní vozidla se dají vcelku jednoduše ovládat i externě, tzn. cedule zpomal jízdu skutečně omezí rychlost autonomního vozidla atd. Ev. dojde k automatickému vyúčtování pokuty za špatné parkování atd.

Katikakus
Katikakus
4. 10. 2020 • 14:06

Tohle mě zaujalo: https://fdrive.cz/clanky/funkce-autopilot-p... ... "Slavná" Tesla docela tragická. Ale Teslaidi0ti budou tvrdit, že je to kampaň a účelovka...

Názor byl 1× upraven, naposled 4. 10. 2020 14:07

miandys
4. 10. 2020 • 13:38

Proč ani v jedné skupině není citovaná Tesla, která je v tomto ohledu i z hlediska reálného nasazení v praxi jednoznačně nejdál?A až na úroveň 1 vždy hovoříte jen o příkladech, které jsou stále na úrovni výrobních prototypů, nikoliv sériového nasazení?

dolph1888
dolph1888
4. 10. 2020 • 12:06

Můj názor na autonomní vozy se nezměnil, rád sám vše řídím, ovládám, nastavuji, kontroluji, ale když tak čtu článek, neměla tu autonomie nejvyššího stupně už být? Vždyť dobrých 5 let, možná déle, neposlouchám nic jiného, že právě nyní, už za rok, dva, maximálně tři, se stane ruční řízení minulostí a? A stále je plná autonomie v nedohlednu. Raději si tím budu hlavu namáhat, až ta situace nastane, ale počítám, že se to bude týkat až mých dětí nebo vnuků.

Určitě si přečtěte

Články odjinud