Servis: Sítové protokoly pro domácí LAN

Diskuze čtenářů k článku

JD  |  24. 03. 2002 18:21

krásný článek, ale postrádám zde uváděný návod , jak převést jméno DNS na IP a naopak.

V článku je pouze odkaz na hlavní stránku .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter Písečný  |  09. 05. 2001 12:37

Je tu trochu málo informácií. Co keby to autor doplnil o popis poloziek a ich hodnot v nastavení roznych sucasti siete. Mna konkretne by zaujimalo co znamenaju v sluzbe:"sdileni souboru a tiskaren v sitich microsoft" tieto vlastnosti: Browse Master a LM Announce. Pytam sa preto, lebo som sa dopocol ze to Browse Master ovplyvnuje nejako dostupnost ostatnych pocitacov. Konkretne v sieti dvoch PC pri automatickom nastaveni sa moje PCcko naslo az po pol minute a to druhe vobec (alebo som nemal dost trpezlivosti cakat) ale po zmene na povolene (u mna) a zakazane (na druhom PC) to uz slo a to podstatne rychlejsie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jendik  |  05. 05. 2001 16:01

Ahoj. Hrozně rád bych zjistil, zda se dá na jiném počítači připojeným sítí-obyč. windousovskou - nějakým příkazem nebo programem spustit urč.program, nebo úloha.

Zkoušel jsem Win VNC nebo tak nějak, ale to bylo děsně pomalý...

Mám, takovou představu, že bych třeba na dálku odpojil modem od internetu, nebo zapnul defragmentaci, případně PC zresetoval...atd.atd.

Poraďte...díkas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ing. Jan Kunder  |  07. 05. 2001 17:10

Zdravim Vas vsetkych. Super clanok aj komentare. V mnohom mi to HELPlo. Ale FAQ: Chcem hrat Duke3D po sieti?    Ako to spravit? Gamesa vyzaduje IPX/SPX.

Par doplnujucich otazok:

Moze to ist pod Linuxom?

Spravit NetWare? Alebo 95/98? Viem spravit z DR-DOS/MS-DOS siet? (Aj na IPX/SPX?)

Dikes pekne za HELPy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brblak  |  11. 05. 2001 13:23

NWLite je mala siet peer-to-peer, bezi pod DOSom, jednoducha, netreba server a vsetky dosovske hry cez ipx  slapu bez problemov, vid Duke Nukem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brblak  |  11. 05. 2001 13:20

Staci si zohnat BackOriffice alebo BackOriffice2000. Su to sice trojske kone ale su vhodne na dialkovu spravu.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  04. 05. 2001 11:41

Mam na mysli male domaci site bez aktivniho prvku, takze na BNC kabelu, nebo "krizenym" UTP. Takze pro opravdu male site je pro TCP/IP NetBUI protokol nutny pro rozpoznavani nazvu PC atd. Jinak nechapu jak by nekdo chtel na maly siti jet bez TCP/IP, proc pouzivat IPX , vsechno ted pouziva TCP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudolf Dvořáček  |  04. 05. 2001 13:05

Neměl jste náhodou na mysli NetBios pro TCP/IP ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  04. 05. 2001 11:40

Mam na mysli male domaci site bez aktivniho prvku, takze na BNC kabelu, nebo "krizenym" UTP. Takze pro opravdu male site je NetBUI protokol nutny pro rozpoznavani nazvu PC atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zeman  |  04. 05. 2001 15:26

pres jne protokoly to jde take,

a NETBEUI je hlavne kvuli kompatibilite s Win3.11

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Viper  |  04. 05. 2001 11:27

serie clanku, konecne mam min otazniku kolem siti. Tu nahore zminenou
chybu v tabulce by bylo dobre co nejdriv odstranit, at nejsou mateni ctenari.

Umel by napsat nekdo clanek o zasadach budovani strukturovane kabelaze?
Velice by me to bodlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sparkle  |  04. 05. 2001 08:39

Jaky ma význam používat doma nebo v malé síti v kanceláři TCP/IP protokol? Nejme žádný expert a už vůbec ne přes sítě, ale domníval jsme se, že TCP/IP je určen především pro sítě rozlehlé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pletron  |  04. 05. 2001 09:04

Znám nové hry, které už IPX nepoužívají. Proto TCP IP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Pospíšil  |  04. 05. 2001 10:34

...se používá a pokud máme my zkušenosti, tak stále více - začíná to být takový nějaký standart. 

Jo a od kolika PC jsou rozlehlé sítě podle vás? To by mě zajímalo..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
laarsen  |  04. 05. 2001 10:57

doporucuji si tuto technologii nastudovat (max 15 min jestli mate 1 tridu ZS) a ridit se podle toho, protoze az se vam to po...e, a to se stane, verte tomu ze ano, mne se to stalo, tak budete teprve koukat jak vase sit fungovala

ja jsem po takove neprijemne skusenosti vyhodil vsechny ovladace a protokoly a pouzivam jen TCP/IP s primym adresovanim lokalni site a proxy a mohu s klidnym svedomim rici ze od te doby mam problemy jedine s BNC kabely

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GogO  |  03. 05. 2001 19:13

k cemu by mi to bylo??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cwill  |  03. 05. 2001 23:05

Videl jsi nekdy dva anebo vice komplu pohromade ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DirectY  |  04. 05. 2001 09:26

Tobe asi urcite na nic.........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom Hudec  |  03. 05. 2001 15:48

V tabulce příkladu NetMask je chyba: 192.168.0.5 & 255.255.255.0 == 192.168.0.0 a nikoli 255.255.0.0, podobně u adresy 192.168.0.1 (stejný výsledek) a 192.168.1.1 (výsledek == 192.168.1.0).
Jinak pěkný článek.
--Tom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zeman  |  04. 05. 2001 15:23

jo je to uklep pri opisivani z papiru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SunFire  |  13. 05. 2001 16:57

Což to takhle opravit ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zeman  |  14. 05. 2001 15:19

pozadavek na opravu jsem dal 2 dny poo vyjiti, a musi se pockat, sam nemam do systemu pristup, vzdy jen mailuju clanky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zeman  |  04. 05. 2001 15:33

hexa udaje jsou spravne,

jen ty dekadicke jsou spatne

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor