Servery ponořené do oleje? Efektivní chlazení i podle Intelu

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 65

Názory k článku

14. 04. 2014 17:03

Zdravím, můžu ponořit i backpanel do minerálního oleje?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 09. 2012 13:23

Předpokládám, že to mají zapatentované odshora dolů a kdo si nekoupí jejich krabici a jejich certifikovaný olej, tak z něj stáhnou i kalhoty.Na naší civilizaci nesnáším, jakou má setrvačnost. Stupidní řešení přetrvává staletí a to jen proto, "že se to tak dělá".Proč se třeba v domácnostech stále dělají rozvody smrtících 240V střídavých a každá elektronika má vlastní neefektivní zdroj? A takových příkladů nesmyslných řešení s obrovskou setrvačností by se daly najít tisíce! Naše civilizace je neuvěřitelně neefektivní, protože používá zaběhlá zastaralá řešení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 09. 2012 14:44

přechodem na ARM by se ušetřilo energie více. ARM má sám o sobě malé TDP, a dnes jsou již i v celku výkonné modely ARMových procesorů .. a to nemluvě o tom, že ARMové procesory si vystačí s pasivním chlazením. Zdá se mi, že ARM architektura je efektivnější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 09. 2012 11:39

"Jediné co nelze použít je samozřejmě optická mechanika"
A floppyny pojedou jak po masle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 09. 2012 09:50

Pro testování použili serverovou technologii Supermicro, ti jsou vždy nakloněni testování inovačních věcí. Doufám, že bude možné si něco podobného vyzkoušet v praxi i s našimi servery Supermicro které máme :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 09. 2012 22:07

Paráda servery budou mít buchholz Jinak tohle není nic nového, na Invexu to bylo k vidění mám dojem už tak před 12-15 lety.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 09. 2012 18:32

Chladit pomoci mineralniho oleje neni problem i v domacich podminkach. Navic to vypada dost efektne. Hlavne bublinky a pomalu se otacejici vetraky. Skouknete video http://www.pugetsystems.com/submerged.php...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 09. 2012 18:27

Mám pocit, že jsem již prakticky stejný článek četl před několika lety a kde nic tu nic. Dokonce jsme právě podle toho článku zkoušeli chlazení olejem v praxi. Funguje to jen je kolem toho strašný bordel (v domácím prostředí samozřéjmě).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 09. 2012 18:19

Helium, jedině tekuté helium!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 09. 2012 17:58

No nevím, jestli bych do takové serverovny šel něco vyměňovat v obleku s kravatou. Nehledě na to, že tam za chvíli musí být mastná podlaha a všechno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
10. 09. 2012 10:33

Problém vidím v ekologii, co vidím tak všude kde se používá olej na mazání nebo chlazení tak se nějaký olej dostává do přírody do země nebo do odpadní kanalizace a na ekologickou likvidaci se nevrací 100% nakoupeného, přitom jedna kapka oleje v zemi zničí 30 litrů vody.
celková spotřeba proudu na zemi pro počítače a internet by neměla růst dokud výroba proudu není ekologická, výpočetní výkony a datové přenosy by měli růst jen zvyšujícím se výpočetním výkonem při stejné spotřebě.
zajímalo by mě proč by nešla použít destilovaná voda, když bez minerálů a nečistot je to izolant, asi jen že je to s čistotou kapaliny jednodušší u oleje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (24)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 09. 2012 10:16

Trochu ma tam prekvapilo ze ten MB uzatvaral. Bez toho by to malo chladit viac. Vacsi prietok okolo suciastok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 09. 2012 10:04

Tak ať to přestanou chladit a maj to zároveň jako friťák :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 09. 2012 08:36

Jako problem vidim prostorovou narocnost, zpusobena faktem, ze racky nejdou do vysky, ale do sirky....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 09. 2012 06:46

100kW per 42U asi jinak neuchladíme. PUE 1,03? No to bude zřejmě jen na rack samotný, na celé datové centrum se vztahovat nemůže (asi PUE fakt budem muset začít indexovat . Efektivita je jinde, než se vzduchem nebo vodním chlazením, takže tohle je určitě budoucnost ... Každopádně i tak tohle řešení bude vyžadovat ještě odladit na straně serveru ... konkrétně optika by mohla mít problémy, konstrukce pevných disků by se taky mohla upravit. Bude to vyžadovat ještě vyvést konektory někam od "bezolejové" části racku. A ještě bude zajímavé sledovat, co se bude dít s konstrukcí celého datového centra. Nicméně základní verzi tu máme a teď už se jen pobavit, jak to začlenit do infrastruktury ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 09. 2012 01:08

Inzerát na Ebayi: "Prodáváme vyřazené servery z firmy". ZN: trošku mastné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 09. 2012 00:56

tak to vyzera hodne zaujimavo....jedine coho by som sa trocha obaval budu zapojenia kablov a kariet, kde moze zostat zvysok oleja a sposobit problemy. A urcite nemozno pouzit platnove HDD...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor