320 kW dobíjení. By mne zajimalo jak bude vypadat nabíjecí stanice s 50ti stojany. 16MW dobíjení. Fiiiiiiiha.
The Harris Ranch Supercharger - 98 stojanov
BYD už má ve výrobě 1MW platformy. Poctivých 1000A.Výhoda toho rychlého nabíjení je, že pak těch stojanů není potřeba tolik. Dneska má větší čerpačka 10 stojanů a tankuje se 3 minuty. BYD se tankuje 10 minut, bohatě bude stačit 30 stojanů.No když se na tu čerpačku podíváte, tankuje se méně než polovinu času i při úplném vytížení; zbytek času se platí, myje okno, kouří nebo nastupuje.Takže bude stačit 15MW v desetiminutových průměrech. Na dlouhodobé pokrytí vám pak bude stačit něco takového https://www.generatorsource.com/Caterpillar_Lo...ants_.aspx se slušnou baterkou 🙂No a nezapomeňme, že elektroauta jsou dražší než spalováky, takže za současných podmínek nelze předpokládat, že jich bude jezdit tolik, jako dříve spalováků. Navíc spousta baterkovozů tankuje doma nebo v práci, tudíž i ty velké dobíječky nemusí vykrýt celou kapacitu čerpačky.Čína se toho zjevně nebojí a funguje jí to, toho bych se zrovna nebál. Spíš se bojím závislosti na Číně, je to totalitní země páchající genocidu a vojensky okupující cizí stát, a vyrábí se tam drtivá většina baterek.
A proč interier nevypadá jako holobyt? Todlencto má bejt moderní? Dyť se tomu Élonisté budou posmívat!
V clanku je spousta chyb v textu. Jakoze ukoncena veta z niceho nic, i kdyz asi mela navazovat, a tak. Nechce se mi je na telefonu citovat, ale je jich tam vic. Jakoby autor presouval vety mezi odstavci nebo tak."Brzdový pedále""ta funguje „booster“ a zapíná se " chybi "jako""Spalovací motor je benzinový čtyřválec o objemu 1,5 litru spolupracuje."
Práce kvapná... Díky za upozornění, ještě to projdu.
🙂 vždyť ten diskutující sám nepíše česky, proboha, přečtěte si co napsal...
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 3. 2025 05:17
A díky vám mám vlastního fanouška, který se pak vždycky ozve. Díky za stálou přízeň 🙂
To není přízeň, ruská duše 🙂 není a nebude.
Chápu, musíte být v utajení, protože být mým fanouškem může být v dnešní době nebezpečné. Ale nebojte se, myslím na vás – jakmile spustím merch, dám vám k objednávce navíc zdarma osobní věnování, ať si máte co pověsit nad postel.
Kouknou bzuci, až voni vypustěj merch asi budou mít jiný problémy než osobně věnovat 😁)))
Evropská elektroauta se mi začínají líbit. Narozdíl od Tesly mají praktické funkce - head-up display, funkční adaptivní tempomat, vyjížděcí tažné na tlačítko, kufr na senzor, funkční dešťové senzory, 360 kameru, hlasové ovládání v češtině, čtení značek, kvalitní zpracování, hezčí design, vybavený interiér, .... Musk se zbláznil a jsem rád, že nemusím řešit morální dilema a v pohodě si vybrat EU alternativu.
Ja tam teda moralni dilema mam. Diky fleetovym emisim budou cenu tohohle luxusniho vozu dotovat zakaznici fosilnich fabii.
🤡
Pravda. Už len tá drobnosť, 50% príplatok.
Tak zase co si budem, je to Mercedes. Ať se vám to líbí nebo ne, pro spoustu lidí je to daleko zajímavější značka než Tesla. Obojí jsou luxusní auta, tam poměr cena výkon až tolik nehraje roli, důležitější jsou emoce.Snadno si představím pohled, že sleduji ze zájmem pubertální problémy Tesly, ale zadek svůj a mojí rodiny raději svěřím konzervativnímu padesátníkovi, co už má přeci jen něco na trhu za sebou.
Já bych si Teslu klidně koupil, kdyby Musk nebyl blázen a to auto mi nabídlo funkce jako Mercedes. Zase tolik na té značce nelpím. Je to pro mě jen dobrý poměr cena/výkon a když Tesla nabídne funkce, které chci a vyjmenoval jsem na začátku, klidně budu jezdit Teslou.
Tesla a luxusni auto? Dacie taky? Sedni si nekdy do mb s v kuzi a srovnej to s teslou…
Jj, Tesla není luxusní auto, ale naopak. Je dělaná, aby byla co nejlevnější. Chápu to a nemám s tím problém. Ale ať mi nikdo netvrdí, že to je stejné jako MB nebo BMW.
To, že je dělaná, aby byla co nejlevnější, na tom nic nemění.Je drahá, a čistě z praktického pohledu (kam neřadíme třeba touhu po ochraně planety) dražší, než jiné vozy nabízející to samé (jezdí to, neprší do toho, a není to smrtibudka).Člověk, který auto potřebuje k práci, a k ničemu jinému ho nemá, po Tesle koukat nebude. To už si tam musí přidat nějaký další požadavek.Za předpokladu, že řeší náklady.
https://youtube.com/shorts/L95h5VG...xM0gtxqMivNo neviem no. Netvrdím, že Tesla je nejaký štandard luxusu ale ani toto.
Ano, je to z definice luxusu luxusní auto.Z praktického hlediska nabízí stejně, jako ta Dacie, jenom je mnohem dražší. To, že jsou i luxusnější vozy, už je pak jenom otázka toho, kolik jste ochotný utratit; ne kolik vám přinese.Není na tom nic špatného, všichni si v nějaké podobě dopřáváme luxus.
Mohl bys tu definici prosím napsat? Já vidím drahé, ale jinak tuctové auto, kde tu cenu vyhnala nahoru zejména technologie pohonu. Od luxusního auta očekávám, že mě bude hýčkat, čekám možnost individualizace a ne, že si budu objednávat páčky blinkrů na AliExpressu a nějak to tam bastlit. Čekám kvalitní servis a tím nemyslím, že si můžu vybrat, jestli pojedu pár set kilometrů do Prahy nebo do Brna.
Good point. Luxus je stav nebo věc, která přesahuje základní potřeby a poskytuje nadstandardní pohodlí, požitek nebo prestiž.Cenu vyhnala technologie pohonu, a proto nemůžete lákat zákazníky na praktickou stránku věci, ale naopak k tomu přidat další emoční věci. Interiér jako ze science fiction, jakože autonomní řízení, extravagantní design, chybějící páčky a podobě.Luxus je hodně subjektivní věc. Někdo má za luxus extra kvalitu či spolehlivost, drahé materiály, ekologii, nostalgii, a Tesla toho nabízí docela dost dohromady.
Za ty věci co jsem vyjmenoval si samozřejmě připlatím rád. Ještě jsem zapomněl vzduchové tlumiče. Kdybych chtěl socku, koupím si očesanou Teslu.
Samozrejme. Ale to iste tvrdí zákazník napríklad Bentley o Mercedese.
To už není takový rozdíl vs peníze. Z jízdy např. v Maybachu člověk může mít i lepší pocit za mnohem méně peněz než v Bentley. Ale samozřejmě pak je tu sociální status a to, že na to někdo má. Tam nepatřím, takže mě stačí ten Maybach.
Maybach je lepsi nez Bentley. Bently je postaveno na audi a dva zasadni rozdily - mnozstvi uprav interieru a obrandovany system, jinak je to rozmrdane audi. Kdyz uz clovek chce vyhodit 300tis eur za bentley tak se vyplati dat dalsich 150tis eur za RR kde ty moznosti uprav jsou rozsahlejsi…
Samozrejme. 150tis EUR hore dolu.
Naprosty souhlas. Bentley jsem jel jen jednou a to asi jen 3km, ale i tak zklamalní. Nechtěl bych to i kdybych na to měl. Naštěstí nemám. 😊
Je mi jasný, že si ani v jednom neseděl, protože napsat "kvalitní zpracování" u aktuální produkce MB vs Tesla je fakt úlet a chtěl jsem vypíchnout každou blbost co ten komentář obsahuje, ale vysměju se asi jen jednomu.Ty teda toužíš po luxusní designový káře u který si připlatíš za všechnu tuhle výbavu, vylepšíš to vzduchovým podvozkem a pak tam přidáš kouli? Jako vážně?
Názor byl 2× upraven, naposled 18. 3. 2025 17:10
Njn, spousta cechu jezdi s karkou na drevo nebo do stavebnin… nekteri jsou schopni do mb s nalozit pytle s cementem na zadni sedadla…
Já taky potřebuji dřevo a jezdím do stavebnin každý druhý víkend a nejenom do těch hobby pro kutily. Ale dřevo snad vozí prodejci dřeva a cokoliv ve stavebninách potřebuji a nenaložím na auto mi přivezou. Já prostě nechápu, proč když si někdo koupí takovou káru, tak proč má potřebu nechat si jí obouchat mezi východní náplavou u stavebnin. Před pár lety jsem u nás viděl jednoho pána, který tam zaparkoval ten den vyzvednutou novou fábii. Přijela dodávka s cizokrajně mluvícíma inteligentama, zacouvali a pán měl po nárazníku. Bylo mi ho fakt líto, ale to jsou prostě stavebniny.
V MB normální vozím trávu co posekám na zahradě. Taky mám držák na kouli na kola. Je to auto proboha.
Mam treti MB. Teslou jsem jezdil skoro tyden S a 3.
Super kára, ale pak to pokazej sdílenou platformou se spalovákem. To je jako dělat hry pro PS5 PRO a mít tam zpětnou kompatibilitu na PS3.
spatne vlakno
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 3. 2025 15:16
Máš recht, nevim proč to kazej eletrikou.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.