Šéfka YouTube se snažila vysvětlit problémy serveru. Moc to ale nedopadlo

Šéfka YouTube se snažila vysvětlit problémy serveru. Moc to ale nedopadlo

Poslední měsíce proběhlo na YouTube mnoho kontroverzních změn. Algoritmy preferují určité kanály, neškodná videa potkává náhodná demonetizace, začínající tvůrci jsou bez odměn… a konkrétní sporné případy zůstávají bez vysvětlení. Tvůrcům už začínají docházet nervy, šéfka YouTube Susan Wojcicki se proto rozhodla o celé situaci promluvit.

Respektive se rozepsat v blogovém příspěvku, ve kterém se ohlíží za několika uplynulými týdny od chvíle, co YouTube změnil svůj partnerský program. Uživatelé nyní potřebují minimálně 1000 odběratelů a 4000 zhlédnutých hodin za posledních 12 měsíců, aby dostali status partnera YouTube a mohli pořádně vydělávat. Tato změna mnoho lidí nesmírně naštvala.

Wojcicki uznala, že to pro nováčky může být velice těžké. Přiznala také, že YouTube má se schvalováním nových partnerů velké zpoždění. „Kdo se ještě nedostal na novou metu, radím, ať prostě tvoří a staví publikum. Slyšeli jsme, že schvalování žádostí trvá. Řešíme to,“ napsala ředitelka.

Poslední dva týdny podle ní byly velmi těžké a je třeba, aby YouTube s lidmi více komunikoval. Změny ale nějaký efekt měly, protože „kanály vydělávající částky o pěti nulách vyrostly meziročně o 35 procent a kanály vydělávající částky o šesti nulách o 40 procent.“

To je super zpráva pro největší tvůrce, ale YouTube tvoří hlavně malí autoři, kteří se s takovým růstem ani zdaleka nepotýkají. A přesně tito autoři, kteří nejvíce upozorňují na problematické změny, se z příspěvku prakticky nic nedozvěděli. Wojcicki píše, že problém s demonetizací videí se zlepšil a vztahy s inzerenty se posílily, YouTubeři ale podobné nadšení nesdílí.

Přece jen ale jednu naději příspěvěk dává. Šéfka YouTube zmínila, že tento měsíc zahájí nový pilotní program, v rámci kterého si lidé budou moci otestovat své video, jestli je vhodné pro inzerenty a nečeká ho náhlá demonetizace. Konkrétní důvody stávajících demonetizačních kiksů, kdy YouTube lidem odebírá reklamy například z videí o cestování, se ale asi už nikdo nikdy nedozví.

Diskuze (22) Další článek: Intel se vrací k tomu, co opravdu umí. Bude vyrábět čipy a žádné chytré brýle

Témata článku: YouTube, Byznys, Inzerent, Tvůrce, Blogový příspěvek, Nová meta, Kanál, Uplynulý týden, Šéfka, Susan Wojcicki, Schvalování, Partnerský program, Nula, Nový partner, Začínající tvůrce, Poslední měsíc, Velké zpoždění, Celá situace, Příspěvek, Podobné nadšení

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak rychlé je nabíjení bez drátů?

Test 11 sluchátek pro hráče

Aplikace, které vám zachrání dovolenou

Kompletní přehled datových tarifů