V oblasti herních konzolí jsou největšími soupeři Microsoft a Sony se svými zařízeními Xbox a PlayStation. Třetím menším hráčem je i Nintendo, ale to se stále zaměřuje na poměrně specifické publikum a hry.
Šéf divize Xboxu - Phil Spencer v rozhovoru pro web Protocal ale prozradil překvapivou věc. Největší budoucí konkurenci nevidí v Sony ani Nintendu, protože ani jedna společnost nemá zkušenosti a dostatečně pokročilou cloudovou infrastrukturu na to, aby mohla poskytovat plnohodnotné streamované hraní z datacenter.
Oproti tomu Amazon a Google jsou asi nejzkušenější v tomto segmentu a to nejen v oblasti samotných datacenter a optimalizace, ale i rychlosti doručování obsahu ke koncovým uživatelům přes internetové linky po celém světě.
Dle jeho slov sám Microsoft investoval desítky miliard dolarů do Azure v průběhu několika posledních let a Nintendo nebo Sony takto zásadně nepostupují, protože zatím není proč. Sony ani Nintendo nemají v rámci cloudu žádný významný byznys.
Google tento rok spustí finální verzi cloudové herní platformy Stadia, Amazon již rovněž chystá vlastní řešení a nyní došlo ke spuštění finální verze GeForce Now od Nvidie, která si zase vyvíjí a vyrábí vlastní grafické karty.
Amazon a Google ale mají výhodu rovněž v tom, že mohou poskytovat různé výhodné balíčky služeb pro zákazníky, protože jejich záběr je velmi široký a zasahuje jak do oblasti her, tak i hudby, filmů, knih a dalších podobně.
Otázka tak zní, jestli do budoucna přežije klasický výrobce herní konzole s vysokým lokálním výkonem, dojde k hybridnímu řešení nebo naopak většina nenáročných uživatelů postupně přejde na cloudové hraní. Možná se postupně dočkáme i nějaké spolupráce. V tomto směru už minulý rok uzavřel dohodu Microsoft se Sony, s cílem společně rozvíjet cloudové hraní.