Doufám, že nikoho neurazím, ale poslední dobu mi přijde, že jsou všichni lidi navedený jak ovečky na smrt a vůbec jim to nevadí. Co neustále máte s těma tabletama? Vždyt to stojí 15 000,-Kč a výkon nulový oproti té samé sestavě klasického stolního PC získám za tu cenu mnohem víc. To samý jako windows, v životě bych si já osobně nikdy! nekoupil nic, co by podporovalo MONOPOL jako krá.a. Všichni se jen handrkujete o chybách, nadáváte a přemýšlíte jak je ošulit. Proč prostě nepřejdete na jiný OS? My jsme v práci používaly na více jak 50 PC windows XP a jelikož se nám 7 nelíbili a platit nehoráznou sumu za nový přechod, kde nám mimochodem více jak 80% periferií nefungovalo kvůli nové stavbě win7, tak jsem přešli na Linux a je po starostech. Co bych řešil nějaký 7, nejsem přeci blázen. Paradoxně s podporou nebyl u Linuxu problém, pár týdnů těžké práce a nyní to sviští, nepadá a konečně stabilně funguje. Přeci když odejde více jak 90% uživatelů od MS, musí se začít podpora dělat i na jiné OS, to je přeci trh a ten je jen a pouze o veliké poptávce a tím pádem penězích a v IT o podpoře. Kdo bude vyrábět např. tiskárny když je lidi nekoupí, protože nemají podporu na jiný OS??? Radši udělají novou podporu, aby udržely klientelu a peníze!!! Tak se mějte za 1/2roku u windowsTwentý😀
Proč nepřechází lidi na Linux nebo jiný OS?Jednoduchá odpovědPočítač je velice komplexní zařízení pro velikou část uživatelů, je velice používaný a každá drobná změna je obrovský rozdíl, kdyby např odstranili pravý roh- plocha tlačítko tak bych se z toho asi picnul.Lidi se nechtějí učit něco nového, a když tak jenom z donucení.
Spíš ste se měli zeptat jak to Metro definitivně vypnout a nepoužívat tak k tomu aplikaci třeba Start8. Osobně sem si Win8 vyzkoušel a hodně rychle se vrátil zpět k Win7 a Fedora to kdyžtak jistí 😉
Je to mimo mísu, ale prostě musím. Ta úvodní fotka je jako reklama na film "Blbý a blbější"...
Není to mimo mísu - to, že pan Holeček není slušně řečeno fotogenický, je jedna věc, že se nepovede fotka druhá. A že se najde blbec, který tři nejpříšernější fotky zveřejní, věc třetí.
Při každém vydání nových Windows čtu stále stejné kydy. Až vyjdou další, budete na ně stejně nadávat, takže bezpředmětné kydy.
Počkejte, já win 8 zkoušel, naštval jsem se a za 15 minut letěl ..Pak jsem pořídil upgrade, nainstaloval jsem ho, potěšil mě extrémně rychlý start, ale pořád to bylo divné, hloupé a chtěl jsem zpátky přejít na 7. Na druhý den jsem se s tím naučil, pochopil ovládání a musím říct, že jak všude říkají, nový start je příjemné zlepšení, které nijak neomezuje. Čili lepší Win 7 s metrem navíc. Dá se dobře a rychle ovládat. Je to jenom o tom se to naučit, také jsem nadával a teď se mi to líbí. Jinak jsem spokojeným uživatelem Windows Phone :)
Vypadáte na BFU.Naprosto bezpředmětný komentář.
No on vyslovil svoje zkušenosti. Podle tvého výroku se divím, že sem dokážeš vůbec vložit příspěvek.
Úplně souhlasím s Martinem. Mám stejné zkušenosti. Podle většiny názorů se mi zdá že všichni kdo nadávají na windows mají doma linux, dívají se zásadně na čt2 a nenakupují v supermarketech.😀
Alespoň teď víme, který blbec je za tu slátaninu win8 zodpovědný...🙂
Mě by jenom zajímalo kde udělali soudruzi z NDR chybu 😀
Windows Mobile bylo nejlepšejši! R.I.P 😀
Kecy, kecy, kecy a zase jen kecy - bohužel 3-[
Může tu prosím říct své zkušenosti s W8 někdo, kdo má monitor aspoň 24" a větší?!Jsem jenom já divnej a slepej, nebo jsou to na 24" monitoru obří hranaté hnusné dlaždice, s barvama tak odpornýma, že by k Metru měli automaticky dávat blicí pytlík a bílou hůl?!! Celou dobu Widle boří hrany a ostré rohy, vytvářejí oblé obrysy oken, průhledné Aero glass a nakonec si řeknou, se*rem na lidi, mr*neme tam něco brutálně hranatýho, neprůhlednýho, s příšernýma pastelovýma barvama!?? WTF???Design: 50 let zpátky, ergonomie: na pos*ání, 100 let po wopicích, fakt mám dojem, že nejlepší způsob, jak se Metro dá ovládat, je vzít pěknej dvoukilovej šutr a s pořádným rozmachem do prohodit skrz!!!Blééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééahhhhhhhhhhhhhhhhh!
Switchni na maca, tam si užiješ třeba design ala koženkový diář, ale ne už moc dlouho páč toho pána dneska vyhodili 😀
Dospěj.
Blbost neni nemoc, takze neboj, na to neumres.
Voc go ? Vždyť když nechceš do metra se nedostaneš, já mám nastavený desktop a metro skoro vůbec nevidím, co to je za divnou hysterii napříč netem ?
Můžu ti ze svého 27" Dellu napsat, že tvůj příspěvek je stejně "krásnej", jako na 4" mobilu... 😀Jestli máš rád kýč, zajdi na na jaře na matějskou, třeba tě světský zaměstnaj jako návrháře designu maringotek a kolotoče s labutěma. Svým projevem mezi ně budeš perfektně zapadat..
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 10. 2012 22:02
Někdo řekne něco proti metru nebo proti absenci aera a osmičkáři po něm jdou jak slepice po flusu.😀Se mi zdá, že osmičkáři vysolili osm stovek za to že jim MS vypnul aero.
Osmičky už chvilku používám na 24" DELL 1920x1200. S vydatnou pomocí googlu (po pár hodinách nadávání) jsem se je naučil obstojně ovládat. Klávesové zkratky jsou nedocenitelný pomocník. Problém ovšem nastane, když si sednu k počítači abych "konzumoval obsah", klávesnici nechám zasunutou pod deskou stolu, hodím nohy na stůl a ovládám win jen myší. Místy mě to dovádí k šílenství. Po doinstalaci nabídky start je to o dost lepší, ale v podstatě bych z těch osmiček udělal za pět stovek (400 upgrade + 100 za nabídku start ) sedmičky, které používám teprve pár měsíců a od počátku jsem spokojen. Za sedm stovek se vyplatí přejít z XP (minimálně pro podporu více jak 4GB RAM), ale přínos přechodu ze semiček na desktopu vidím nulový. Pro o pět vteřin rychlejší start nebo o pár desítek mega nižší náročnost paměti, když jsem na W7 ještě neviděl využito ani 6GB z mých osmi, se to za ty starosti s polidstenim metra a nepříjemným ovládáním nevyplatí. Vracím se k sedmičkám.
Shrnul jste to naprosto presne. Bohuzel. :o(
Já to plně potvrzuji. Obrovské dlaždice jsou hnus a z desktopu za chvíli bolí oči. Nenašel jsem kombinace barev, které by mi seděly, u tmavých rámů oken zase nevidím titulek okna. Prostě graficky je to odfláknutý.
Malo by to byť - TO - Puzzle.
O co jde ? Kdo má sedmičku, ten -pokud nechce-nemusí přecházet na osmičku. Já jsem měl starou Vistu a tak jsem přešel na osmu. Jediné co mne zatím štve je že 64bitová verze je za dalších 15Eur ale co. Vista stála za dvě věci a s osmičkou se i moje starší PC s Q6600 a GTX 275 pěkně zrychlilo....Jen poradil byl mi někdo jak si můžu udělat další účet aniž bych musel ten MS ? Prostě tři účty - jeden uživatelský-druhý administrátorský a třetí uživatelský ? To jediné jsem trochu nepochopil...
Win+C -> Nastavení -> Změnit nastavení počítače -> Uživatelé -> Přepnout na místní účet (nebo Přidat uživatele)
Prostě nechtěli dělat dva OS, jeden jen Metro (RT) a druhý pro x86, je tak těžké to pochopit. "Osma" jede na PC stejně jako "Sedma", co lépe, rychleji a není tak náročná. Co víc si přát.😉
Jde o výběr, Výběr, VÝBĚR! Proč si nemůžu vybrat, jestli chci klasický Start, nebo nový? Proč si nemůžu vybrat, jestli chci Aero, nebo nové pastelové hranaté hnusy? Klasický start si ještě můžu vrátit utilitami třetích stran, ale Aero už zpět nedostanu. To je panečku výběr.
Aero je dobře, že je fuč, akorát zatěžovalo GPU, nyní OS žere o mnoho míň systémových prostředků a vůbec je o mnoho rychlejší, ani bych to do MS neřekl. S Metrem nic nenadělám, zvyknu si.
Aero šlo vypnout.
Já psal o výběru, jestli jste ši nevšimnul. A přesně jak píše chytrak^4, Aero šlo vypnout. A že "zatěžovalo" GPU (mezi námi, moje dedikovaná grafika se při vykreslování vyloženě flákala), to jako vadí čemu? GPU tu snad máme pro to, aby renderovalo grafický výstup, nebo se pletu? Pro Vás je to možná dobře, pro mě to určitě dobře není.
Šlo vypnout jistě, ale v době, kdy jsem začínal se "sedmama" nebyly stroje tak výkonné víme? A není ho škoda, i grafika oblých rohů, kde jsou vidět nedostatky není dobrá, "osma" je zcela někde jinde i v tomto směru. Ale především je rychlá, hodně rychlá.
Já nějak nechápu, co jste tím chtěl říct. Stroje nebyly výkonné a Aero šlo vypnout, tak kde je problém? Můj 5 let starý NTB se při vykreslování okýnek v Aeru vyloženě fláká a s levou zadní by to zvládla i 10 let stará grafárna. Ano, "osma" se vrátila s designem o 15 let nazpět. Mi grafika oblých rohů, ale nejen to, vůbec "neplacatá" grafika vyhovuje a líbí se mi. Nevím, o jakých nedostatcích mluvíte, já, abych viděl pixely v oblých hranách, musím čumět na monitor z 10 cm. Bohužel, jak už jsem psal několikrát, v osmách nemám na výběr.
Nevím jak velký máte monitor (pod 27" nic nemám u stanice), ale na mém vidět byly, nevkusné rohy. Sláva, že "sedmám" odzvonila hrana.🙂
Mám 23,6". Nějakých podrobností ohledně rohů jsem si nevšímal, pro mě to není důležité. Mi ani tak nevadí kulaté vs. hranaté rohy, vadí mi to, co jsem napsal výše.
Doufám, že hrana bude nadále zvonit ob generaci, jak je u Windows letitým zvykem a Pán Bůh nám dlouho zachovati ráčí Sedmy, jakož učinil 98, XP. Kolik se zachovalo kompů s nezvedenci 95, ME/2000 a Vista. To by nás musel Mojžíš s Osmičkami tahat 40 let po Sinaji, aby nám je vtloukl do hlavy. Nebýt nového hardwéru a absence ovladačů k nim, XPéčka bych snad zachoval, dokud by počítač neuměl poslouchat jak ve StarTreku.
Windows těží ze standardů a unifikace, sjednocení ovládání napříč světem, a zcela záměrně nedává uživatelům svobodu měnit koncepci systému. Pokud ti to nevyhovuje, smůla. Život je zlej, což? 😉
Jakých standardů zase? Tím chcete říct, že nejlepší je, když se různé systémy, využívané k různým činnostem, ovládají vždy stejně? No potěš koště... Ne, nevyhovuje mi to, smůlu má MS, protože ode mě neuvidí peníze a hlavně ať ten PR plácal nekecá, že uživatelům nic necpou a že mají na výběr. Vy sám jste teď potvrdil, že lže 😝
Všiml sis možnosti, že používat nové či staré UI rozhraní je vlastně tvoje VOLBA vzdálená stisknutím jedné klávesy ? A taky si myslím, že těch pár stováků MS určitě položí na kolena.
No a? Kousek výše jsem psal, že se mi nelíbí ani desktop a že postrádám Aero. To se mi asi stiskem jedné klávesy nevrátí. Pár stováků ode mě je na kolena nepoloží, ale pár stováků od např. milionů lidí, kteří si upgrade nepořídí, už bude citelná částka. A vůbec, lépe byste udělal, kdybyste si přečetl můj původní příspěvek, ať neplácáte nesmysly o výběru mezi metrem a desktopem.
Aha, tak oni ti zvali Aero, no to je bolístka. Poloprůhledné rámy oken a kulaté rohy. No průser největší. Co takhle sebou tahat design W2000, ne Win Me, ne Win 95, to byl průlom, ne, pro staromyslce W3.11. No co co co, každý má přeci právo na výběr, ne ? Takových žbrlalů jako budou určitěmilióny, MS s tímto jistě počítá. Jistě budeš v jejich propočtech na prvním místě.😀
Ano, vzali mi Aero. A ano, pro mě to průser je, protože se pro mě desktop stal nepřehledný a špatně se mi v něm pracuje. A, jak jsem říkal na začátku, NEMÁM NA VÝBĚR. Takže PR chlápek lže a Vy ani nejste schopen slušně diskutovat.
"Uživatele určitě nikam netlačíme a dáváme jim volbu."No jistě, to byl Ribbon v Office taky. A tak si každý musel od třetích stran za poplatek tahat klasický panel nástrojů , že? Tomu se nedá říkat přechod ani volba!Vezmete uživateli tlačítko Start a říkáte tomu taky volba?To jsem z toho blázen...
Podle mého skromného názoru je důležité si Windows 8 zkusit, nebo se alespoň informovat, jak to s tou nabídkou "Start", kterou podle Vás uživatelům Microsoft tak nechutně odebral, je. Jedinou chybu, kterou MS udělal, je špatné vysvětlení, k čemu "Metro" na desktopu slouží.Ale abych Vám to také trochu přiblížil: prostředí "Metro" na notebooku nebo stolním počítači JE nabídka "Start", do které si můžete doinstalovat i jednoduché aplikace primárně sloužící pro ovládání dotykem. Tuším, že mi nebudete věřit. Stačí tedy, abyste se podíval na screenshot z prostředí "Metro" klasických Windows 8 (ne Win RT) a můžete si všimnout, že v levém horním rohu je napsáno Start.Používání je též zcela stejné. Zde si můžeme uvést obecně známý příklad - zrovna máte rozdělanou práci v desktopu a chcete spustit nějaký program: stačí tedy zmáčknout klávesu Windows (jak jste pravděpodobně zvyklý) a začít psát název programu, pak už jen Enter.Další možnost, kterou Vám toto prostředí nabízí, je snadná organizace zástupců jednotlivých programů, které tedy už nemusíte mít všechny na ploše a které si navíc můžete seskupit a následně pro přehlednost i pojmenovat. Možná tedy už konečně jednou uvidíte, jaký že to wallpaper jste si před lety na plochu nastavil.Tím samozřejmě nové užitečné funkce nekončí, ale neustále vysvětlování všeobecně známých věcí pisálkům, kteří mají chronickou úchylku se neinformovat ale i přes to přispívat do diskusí, stojí mimo moji komfortní zónu.S pozdravemJan Kučera
Komentoval jsem onen výrok. Jistě, nevzniknou nové věci, pokud budeme věčně konzervativní a bát se nového. A malé dítě se nenaučí jezdit na kole, pokud mu prostě nevezmeme postranní kolečka. Ale ať mi nikdo netvrdí, že mi dává na výběr.K Metru:a) Na desktopu ho nechci v žádné jeho podobě, ani skrytý.b) Nevejdou se vám ikony na plochu? Je pro vás nabídka Start malá? Pořiďte si Metro, máme pro vás celou obrazovku! Sorry, tak často dva monitory nepoužívám a nebudu do něj ještě rvát bordel aplikací z Windows Store, který slouží jako cíl microsoftí agitačky "vývojáří všech zemí, vytvořte cokoliv, hlavně to tam nahrajte, my nemáme nic". RSS čtečky, počasí, primitvní hry, program televize? Díky, nechci.c) V čem mi dlaždicové uspořádání přináší výhody oproti srovnaným ikonám na ploše v rozumné míře? V ničem. Jsou větší, musím rolovat, ...
Váš příspěvek se nedá okomentovat jinak než: Tak pravila wOvce.Jestli jsem někdy viděl zaplněnou plochu ikonama tak to bylo u lidí kterým se říká BFU. Jak dlouho jste neviděl svou tapetu?Jak můžete vědět kdo z "pisálků" W8 vyzkoušel?To chcete říct, že na RT mají jen nabídku Start? To by vás Holeček hnal, kdybyste takhle vysvětloval funkci metra.Metro je plnohodnotné tabletové prostředí a na nedotykových počítačích v současnosti je proto aby ho protlačili mezi lidi, aby protlačili Store mezi lidi, aby si na to lidi zvykli, aby vývojáři psali pro metro. A myslím, že cílem MS je aby metro jednou bylo synonymem pro Windows.
Metro ma do Startu hodne daleko, neda se to s nim co se tyce ergonomie vubec srovnat. Nejak nevidim duvod proc mam mit na 27" monitoru odporne, hnusne dlazky ktere nedelaji nic jineho nez zbytecne zerou misto na screenu, navic jeste v celoobrazovkovem rezimu(!!!) Sorry ale tohle je s prominutim kretenska zhovadilost ktera jde proti vsem zasadam ergonomie. Se mi libi jak pises ze se da urcita polozka vyhledat psanim stejne jako ve W7 - jenze co kdyz uzivatel neni lama ktere staci ke stesti 5 programu a ma jich v systemu vic? Fakt si pamatujes nazvy VSECH podpurnych utilitek ve vyvojarskych nastrojich, grafickych balicich typu Adobe Creative Suite atd.? Ja teda rozhodne ne, casto musim neco dohledavat vizualne, v tom je stary klasicky Start neprekonatelny.Pravda je takova ze Metro je akorat hystericka reakce Microsoftu na necekany uspech dotykovych systemu u jabka a androidu, nic jineho. Jestli chteji at si tu silenost cpou do Surfacu nebo Nokii, tam to ma jakztakz smysl, ale na velkych desktopech takova neergonomicka zhovadilost nema co delat. Proc myslis ze tak brutalne snizili zavadeci ceny? Kdyby to neudelali tak by po Metru ani pes neštěknul, jsou si moc dobre vedomi ze je to sr*cka. Jestli ma byt zrovna Metro hlavni tahak a duvod proc by meli lidi kupovat W8, tak to uz je hodne velke zoufalstvi .... aneb s nekolikaletym zpozdenim okopirujeme uspesny koncept ktery se osvedcil u konkurence, narveme ho i tam kde evidentne nema zadny smysl (ze se to vetsine lidi nelibi na to zvysoka s*rem, pres OEM kanaly to stejne nakonec protlacime silou) a jeste to navic jak je nasim dobrym zvykem zprasime takovym zpusobem, ze i lidi kteri jinak neholduji systemovemu tuningu nakonec dokopeme k tomu ze si stahnou a nainstaluji Classic Shell s normalnim Startem nebo nejak jinak poladi system aby je ten nas ctyrbarevny veleskvost pri praci otravoval co nejmin. Sorry, ale takhle si evoluci uspesneho operacniho systemu nepredstavuju 🙁
Zkus Alt+Shift. V tak dlouhejch litaniích je namáhavé domýšlet si diakritiku. Jinak souhlas.
Ale no tak - i na ploše přece můžete mít složky. A u Windows 7 byly Knihovny - také velmi dobrý způsob organizování jak programů, tak obsahu. A dokonce i Knihovny mohou mít na ploše zástupce.Jinak Nabídku Start používám nanejvýš tak pro vypnutí počítače.
Ako môžu očakávať, že sa RT aplikácie viac rozšíria, keď to umelo brzdia? Nepovolia Chrome, Firefox, Operu pre RT. Ľudia potrebujú možnosť voľby. Takto budú vznikať kočkopsy - RT-like aplikácie, ktoré nepobežia na ARM-e.Nepochopil som tiež, prečo museli komplet prepísať WP. Myslel som, že kvôli budúcej kompatibilite WP a RT aplikácií. Resp. kvôli ich zjednodušenému vývoju, kedy vyvýjam súčasne pre obe platformy a nakoniec len spravím mierne zmeny v UI (ako v iOS - iPhone/iPad).A keď on teraz zahlási, že to bude úplne niečo oddelené, tak výsledkom sú "zabité" 7.5 zariadenia bez výrazného zmyslu.Kedy príde WP 7.8??? Nemala prísť súčasne s WP 8? Aj keď by som ignoroval fakt, že veľa aplikácií bude len pre verziu 8 a užívatelia 7.5 a 7.8 prídu skrátka, bude mať konečne 7.8 (a 8.0) podporu slovenčiny? Vo verzii 7.5 totiž nenapíšete niektoré slovenské písmená, ani keby ste sa roztrhali. iOS už vo verzii 3 slovenčinu zvládal. Android tiež veľmi skoro. WP zatiaľ nič.
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 10. 2012 15:09
"A keď on teraz zahlási, že to bude úplne niečo oddelené" -ne, to opravdu nezahlásili. Naopak, potvrdilo se, že se dá používat část kódu i pro WP8, i pro W8.
Ještě jste se pána s výrazem slavného Šišky mohli zeptat, co bude MS dělat s těmi všemi údaji, které mu wOvce daly při koupi úžasně výhodného upgradu.
Jak jsou na tom osmičky co se týče najíždění ? Po najetí úvodní obrazovky a přihlášení ještě šrotí 10-15 minut disk a nedá se pracovat jako u všech předchozích verzí ? 😀
Možná byste se měl zamyslet nad použitým hardware. Mně Winy startují kolem 10 sekund.
Někdo by už měl klukům říct, že IT není Šifra mistra Leonarda a loga nemají hluboký tajný význam, který je třeba rozluštit. I když Microsoft jako tajná organizace mimozemských vetřelců, která má úplně jiný cíl než nějaké počítače... ne, to je blbost, ti nemohli stvořit XP a Visty, když dokážou používat meziprostorové přesuny. Leda by to bylo maskování...
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 10. 2012 10:12
Ve skutečnosti má dobře navržené logo význam dost zásadní.
Ten pán mluvil včera na CT1 a to byl desny rozhovor. at za sebe necha radeji mluvit tiskovyho mluvčiho. zasekaval se a delal u toho zvlaštní pohyby obličejem.at dela v čem je dobrej ale at necha za sebe mluvit nekoho koho se da poslouchat. muj nazor.
Jo taky jsem to viděl a nevěděl jsem jestli se víc smát výroku "operační program Windows" (moderátorka) a nebo tomu, co pak předváděl on.
Přidávám se, taky bych se na to kouknul, nemáte někdo odkaz
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10095417821-eko... ... čas 4:56
Děkuji
Na člověka, který pobývá v Americe, mluví česky ještě velmi srozumitelně. Podívejte se na takového Petra Svobodu: http://goo.gl/vyNIj... 🙂
v jakym pořadu to bylo?
Tedy zeptat se na Windows člověka z Microsoftu, co jste asi čekali, že vám řekne. Že jsou Windows nedodělaný, děravý, nestabilní a pomalý systém už od druhé polovinu 80. let. Že se to stejně prosadí, protože lidem nedáme jinou možnost a hlavně v nich potřebujeme živit myšlenku, že existuje pouze Windows, když už jsme na serverech stáhli ocas a začali nabízet odkoupené řešení od Novellu. Že jsou Windows šmejd, ale není důležité jak moc velký šmejd to je, důležité je pouze to, kolik stál vývoj a kolik se toho hloupým ovečkám, které znají jen Windows, prodá. Kolik se toho prodá lidem co to ani nechtějí, ale nemají ani potuchu o tom, že si to s Windows koupit nemusí.Tohle samozřejmě není relevantní názor, má sloužit pouze jako protiklad k tomu chvalozpěvu v článku. Ptát se někoho ze zainteresované firmy na názor je blbost, nebo si fakt myslíte, že by vám někdo od Lamborghiniho v 80. letech řekl, že na tom budou tak špatně, že je nakonec koupi VW, protože Countach je sice hezké auto, ale jezdit se s ním nedá.
Zas tak pesimisticky bych to neviděl. 7 jsou vydařený systém, i když přišly dost pozdě. A lidi prostě operační systém nechtějí řešit. Oni jen chtějí aby jim fungovaly aplikace a hry a web a to je všechno. Oni se prostě nechtějí starat. A Microsoft za to nemůže.
Čeče čím ty přemýšlíš? To se měli zeptat někoho od "Linuxu"? Nebo od Apple? Kdo jiný může podat fundovanou odpověď na produkt, než jeho stvořitel? Až si půjdeš kupovat nové BMW, půjdeš na "výzvědy" k Peugeotu, zeptat se, jaký to nový Báwo je? 🙂-----Nepramení tvá frustrace z MS z toho, že máš na svém písátku pořád Visty?-----
Tak prvně, nemám Visty. Ale k věci, pokud se o produktu budu chtít něco dozvědět půjdu se zeptat někoho nezávislého (tedy různé testy). Pokud totiž požádáte o hodnocení někoho kdo pro výrobce pracuje, vychválí vám to až do nebes, zároveň konkurence ve stejné oblasti vám na konkurenčním produktu nenechá nitku suchou. Takže vlastně ano, pokud si půjdu kupovat nové BMW, nepůjdu se na to jak jezdí zeptat do autosalonu BMW, zároveň se na to ale nepůjdu zeptat ani do autosalonu Mercedesu, případně nějakého rádoby odborníka z Autosalonu na TV Prima. Prostě si najdu nezaujatý test. Mimoto, nezaujatých testů na Windows je dost, takže i zde se dá vybrat, ale čekat, že si tenhle kapřík bude sám upouštět vlastní rybník je přece blbost
a na co by se tedy měli toho pána ptát, aby to bylo v pořádku? 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 10. 2012 15:08
Především se ho neměli ptát na nic, PR keců je plný internet a co z toho, když už, tak se měli zeptat někoho s týmu vývojářů, ten by jim alespoň řekl svůj osobní názor. Tihle lidé mají ty PR kecy nahrané v hlavě, něco ve stylu "nevědomost je vítána, vlastní názor nechte za dveřmi."
Tedy suma sumárum. Byl jsi se kouknout na kachní farmu a nadáváš na to, že jsou tam samý kachny. Mám pro tebe zajímavou volbu. Nečti to. Ty budeš v pohodě a my nebudeme muset číst tvoje kecy o věcech, které jsou zcela zřejmé.
No já nevím. Jsem na světě už mnoho let a ještě jsem nečetl žádný nezaujatý test na nic na světě 🙂 I na ten Windows lze přečíst i v "nezávislém" internetovém prostoru všehochutě názorů, od vyslověně kladných hodnocení, až po hrůzostrašné výklady. Nemluvě o tom, že nikoho z těch lidí, co to posuzovali, neznáš, nic o nich nevíš, nemáš páru, jakou měli náladu, kdo je zrovna ten den vytočil, jaké mají vlastní postoje a názory a netušíš proč vlastně jejich hodnocení je právě takové, jaké je. TO nejlepší, co my lidé máme, je vlastní zkušenost, neboť osobní potřeby, chutě, názory a postoje jiného člověka obvykle bývají na hony vzdálené od těch našich. Takže si prostě poslechnu výklad tvůrce produktu, který zcela oprávněně o produktu ví opravdu nejvíce a umí tedy odpovědět na jakoukoliv sebezáludnější otázku, potom jej důkladně vyzkouším sám, ověřím si vše, co je pro mě důležité (služby, cenu, servis) a sám se potom rozhodnu. A pak získávám vlastní zkušenost a na základě té se rozhoduji i příště. Tedy BMW beru zas a to i přesto, že některé ročníky se moc nepovedly.Tvůj problém je podle mě v tom, že očekáváš jakýsi postoj kaprů, kteří si přece nevypustí vlastní rybník. Číháš nebezpečí, zradu a podvod na každém rohu. Předpokládáš, že oni/každý vyrábí nějaký ten šunt a teď jim jde jen o to, oblbnout zákazníka aby to koupil. To není zrovna bezva život. Nemyslíš?
Proto si těch recenzí vždy přečtu víc. Ale prostě nějak nevěřím, že tenhle kecal o těch Windows vůbec něco ví. Z tohoto člověka to PR táhne, až to není hezké. Prostě typický kecal, všechno ví nejlíp, všechno zná nejlíp, ale realizovat to za něj musí někdo jiný.Když budu kupovat auto, tak když už budu shánět informace u prodejce, tak půjdu za někým kdo s tím prokazatelně jezdil a ne za nějakým "kravaťákem" co vedle toho stojí.U takových lidí jako je pan Holeček nikdy nevíte jestli ten systém vůbec pořádně používali a jestli do toho systému alespoň trochu vidí. Proč myslíte, že si Bill Gates vždy bral na prezentace někoho z vývojového týmu, protože ten systém nedělal a chtěl mít po ruce někoho kdo prokazatelně do toho systému "vidí". Tihle lidé do toho systému nevidí, poskytnou vám pouze pohled zvenku, který získáte buď sám nebo přečtením nějakého testu a jako bonus vám k tomu přidají hromadu PR řečiček.Když uděláte rozhovor s vývojářem který opravdu věří, že to co udělal je opravdu dobré, nebude odpovídat takhle.
Víc recenzí, víc rozporů, víc osobních názorů recenzentů. Tajímalo by mě, co víš o fungování, způsobu řízení a schopnostech a znalostech lidí ne vysokých vývojářských postech firem, jako je třeba Microsoft. Dle tvého postoje lze vyčíst, že se domníváš, že jsou to vymodelovaní žvanilové, kteří ani nevědí, o čem žvaní. Že jo? Že jsi o tom přesvědčený? Řídíl jsi třeba někdy takový supermárket, kde je potřeba ukočírovat stovku lidí, kdy každý dělá něco jiného, ale výsledkem musí být konsolidovaná činnost a hotový produkt? Ani armáda inženýru neznamená nic, pokud nad nimi není vizionář, který má jasnou představu o hotovém produktu.------Vývojář je v kontextu s W8 neidentifikovatelná osoba. Je to ten, kdo pracoval na tvaru toho čtverečku v levo nahoře, v pravo dole, vytvářel skrypt na vyjíždění boční lišty, nebo programoval všechny konkrétní vychytávky do jednoho funkčního balíčku? Kdo to vlastně je? Hm? Na W8 pracovali stovky lidí několik let. A někdo jim přesně říkal na čem mají pracovat, jak má výsledek vypadat a td.
Mimochodem být podezřívavý a čekat nebezpečí, zradu a podvod se vyplácí, zejména dnes. Pak nemůžete být nemile překvapen. Naopak příjemně potěší kladný výsledek, který nepředpokládáte automaticky. Možná vy ne, ale já tohle považuji za lepší způsob života, než co chvíli někomu naletět 🙂
Ale nevyplaci. To jen tak na oko vypada. Doky takovym zivotnim postojum lide zamrznou na miste na cely zivot a prilezitost nepoznaji prestoze je 2x denne po cely zivot nejaka placne do cela. Na smrtelne posteli se pak ptaji boha, "proc jsem nikdy nedostal sanci". Bez otevrene hlavy jste v prdeli hned od zacatku.
Aha, zatímco ti druzí si věčně stěžujou, že je někdo podvedl, okradl, zneužil a nevímco ještě 😀 Z extrému do extrému, že? Ale mě to neudivuje, spousta lidí tady vidí život značně černobíle. BTW já jsem podezřívavý a nedůvěřivý hodně, ale že bych trpěl, nebo si stěžoval, že mi život nedal příležitost, toho jsem si nějak nevšimnul. A mezi námi, otevřená hlava != důvěřivost.
Človíčku, já nikde nenasal, že praktické přísloví "důvěřuj, ale prověřuj" NEPLATÍ 🙂 To jste si, jako obvykle, někteří, dle klasického diskusního vzoru, doplnili sami za sebe 🙂 Čili onen příměr z "extrému do extrému" je Vám kupodivu bližší, než kabát, že? 🙂 Zato rozum a přemýšlení aby jeden pohledal. To se tedy opravdu kamsi vytratilo 🙂 Negativní zkušenost je pro život často cennější, než pozitivní. Jde jen o to, jak s ní naložíme. Pozitivní přístup s otevřenou hlavou samozřejmě vyžaduje přítomnost skutečného přemýšlení, uvažování, rozhodování a td. Zabetonovat palici kvůli negativní zkušenosti je nejpohodlnější a nejjednodužší způsob, jak zbytečně prožít život. Bohužel, nesmírně populární způsob.
Já jsem taky nikde nepsal, že by měl člověk sedět doma na zadku, aby se mu někde nestalo nějaké příkoří 🙂 Všechny čtyři mnou uvedené termíny (podezřívavý a čekat nebezpečí, zradu a podvod) lze nahradit jedním slovem ostražitý. Moje reakce směřovala zejména na poslední odstavec Vašeho příspěvku. Ano negativní zkušenost může být cenná, ale ve výsledku dosáhnete toho, že se stanete ostražitější. Není lepší těmto negativním zkušenostem předcházet?
Doky, ze si nenasal, ale když to čtu, tak nevím jestli jsi nasával Ty nebo já. Aspoň sis nasál zpátky klávesnici s diakritikou. Polština zamíchaná do češtiny zbytečně zatěžuje moje myšlení, nevím totiž přesně, co znamená "duže", tedy ani ta česko-polská zpotvořenina.
"... každý vyrábí nějaký ten šunt a teď jim jde jen o to, oblbnout zákazníka aby to koupil."To je dnes bohužel realita.
Ale neni. Co je realita je overena skutecnost, ze lide s tak pochmurnym zivotnim postojem budou zit velmi strastiplny zivot az do hrobu.
Haha, to vykládejte těm, kteří věřili třeba kampeličkám. Úsměvná je rovněž představa, že věříte, že Facebook nikdy nezneužije Vaše data, že se na Vás kterýkoliv obchodník nesnaží vydělat co nejvíc, že cokoliv, co přijde z Bruselu, je pro Vaše dobro, že poslanci jednají zásadně nesobecky pouze ve Vašem zájmu, atd. atd. atd. 😀 Jojo, důvěra se věru vyplácí.
Človíčku, já nikde nenapsal, že praktické přísloví "důvěřuj, ale prověřuj" NEPLATÍ. To jste si, jako obvykle, někteří, dle klasického diskusního vzoru, doplnili sami za sebe. Čili onen příměr z "extrému do extrému" je Vám kupodivu bližší, než kabát, že? Zato rozum a přemýšlení aby jeden pohledal. To se tedy opravdu kamsi vytratilo. Negativní zkušenost je pro život často cennější, než pozitivní. Jde jen o to, jak s ní naložíme. Pozitivní přístup s otevřenou hlavou samozřejmě vyžaduje přítomnost skutečného přemýšlení, uvažování, rozhodování, zodpovědnosti a td. Zabetonovat palici kvůli negativní zkušenosti je nejpohodlnější a nejjednodužší způsob, jak zbytečně prožít život. Bohužel, nesmírně populární způsob. Protože je jednoduchý.
Já jsem si to nevymyslel, tohle prostě vyplynulo z toho, co jste napsal: "Číháš nebezpečí, zradu a podvod na každém rohu ... To není zrovna bezva život. Nemyslíš?". Pokud to člověk nečeká, tak snad nemá důvod něco prověřovat. Rozum (a životní zkušenosti) mi velí nevěřit nikomu a prověřovat vše.
Trocha té lidské, tisíce let platné filozofie života:------„Každá rána, kterou jsme utržili, vyrazí z nás nějaký klín, který nám překážel. Jde ovšem o to, jsme-li dosti rozumní, abychom se z ní poučili.“ T. Baťa------„Když všichni mluví o nemožnostech, hledej možnosti.“ T. Baťa------„Důvěřuji lidem, kteří si to nezaslouží, ale tento omyl je mi milejší, než přilišná podezřívavost.“ – Tomáš Baťa------------To jsou zkušenosti z praxe konkrétního člověka, který na základě těchto zkušeností opravdu něco vybudoval. A pokud chceme něco vybudovat, musíme nejdřív "vybudovat sebe" 🙂 Tato posloupnost se nedá změnit. Opačně nefunguje.
No, životní filozofie je to sice krásná, ale doba se mění a měla by se měnit i tato filozofie. Víte, strach a nedůvěra jsou základním kamenem života a jsou vlastní všem vyšším organismům. Doba je složitá a dnes více než kdy jindy v minulosti se vyplácí nedůvěřovat. Já, narozdíl od T. Bati, budu radši více podezřivavý, než abych pak kvůli nějakému vykukovi skončil s holým zadkem na ulici 😉 Podotýkám, že negativních zkušeností mám za svých více než 40 let života dost.
Doba je pořád stejná, hřiště je pořád stejné, lidé jsou pořád stejní a filozofie platí pořád stejně tisíce let. Jistěže strach a nedůvěra je vlastní všem vyšším organizmům od buňky nahoru. Těm nejvyšším formám je však také vlastní důvěra a odvaha a především přemýšlení, které umí „Najít správný směr, mezi opatrností a odvahou a to je největší umění, které bez přemýšlení nejde.“. A životní zkušenosti za tisíce let ukazují na jasné výsledky, jak jsou na tom lidé, kteří se bojí a mají strach a nikomu nedůvěřují a jak jsou na tom lidé, kteří jsou pozitivně aktivní, jasně odvážní a důvěřují v lidi, se kterými spolupracují naspolečném díle. Ty výsledky a rozdíly mezi takto myslícími a konajícími lidmi jsou nebetyčné.-----Já za svých 45 let života jsem měl také mhoho negativních zkušeností, než jsem pochopil, že všechny byly veskrze pozitivní a přínosné. Včetně těch, které mě připravily o nějaký ten majetek a nebo o čas. O nic důležitějšího jsem nikdy nepřišel.
Aha, už to mám! Ty nasáváš jabčák nebo kalvados na safari. To se mý ségře stává taky. Ale to nic, rád si Tě přečtu, až se vrátíš na domácí statek a nabereš na Widle lišku ryšavou. Pro mě, za mě Chromovaný Widle jsou na mě až až dobrý.
Dost dobře vystihl příměrem ke smartphonům dobu nutného učení se ovládání Win8. Ano, když si člověk poprvé koupil smartphone, taky se musel naučit některé věci dělat jinak a některé věci byly zcela nové.. Nechápu, proč lidi u osmiček tolik prskaj, dá se to naučit za pár dní a pak už je ovládání příjemnější než na sedmičkách..
Naučit se to dá za pár minut, u některých jedinců za pár desítek minut, zvyknout si jde za pár dní.
Možná proto, že korporátní zákazníci se W8 budou branit jak čert kříži kvůli neochotě uživatelů se cokoliv nového naučit. Dobře si vzpomínám na bitvu s Vistama.
Nutno poznamenat, že u Vist byla ta bitva zhusta oprávněná... 😀
Až na to, že na vistách se nebylo co učit, vypadaly a používaly se stejně jako XP. Změnila se jen grafika.Ono tehdy stačilo vypnout sidebar a aero a na výkonu to bylo hned znát.
Asi by ses divil jak moc se trapili bezni uzivatele od sekretarek k fakturantkam, kolik meli stiznosti a jak zatezovali IS oddeleni.
To je ale problém jinak fungujícího ženského mozku, který rozlišuje značky aut podle barvy.A taky problém správců počítačů ve firmách. Furt tam byla možnost klasického zobrazení a od vzhledu 95, 98, 2000 se to nemuselo vůbec lišit. Stačilo to tak nastavit už u XP a pak jen znova ve vistě. Výraznější změnu přinesl až hlavní panel ve W7.Nakonec, klasické šedé zobrazení je pro firemní prostředí více než vhodné. A co si pamazuju, tak i v počátcích XP bylo bežné přepínat se zpět do klasiky kvůli výkonu.
ja mel s vistama jediny problem - cpali to vyrobci v cele s msi/acer/asus na nejlevnejsi plastaky s 1GB RAM a to bylo utrpeni.vetsi problem byly office 2007. jsem "ajtak" vyznam kolecka vlevo nahore jsem nepochopil, musela mi to vysvetlit kolegyne ktere to vysvetlil jeji znamej. proste me nenapadlo ze pod tim koleckem je menu. ribbon jsem musel vytrpet jen kvuli tomu, ze to umelo dvojnasobek radku v tabulce oproti offece 2003 takze konecne to slo pouzit s nasim cenikem o 40k polozkach
desktop nevymře,toho se nebojím.Nemám chytrý telefon,nemám ani tablet,ani gps ani nic podobného,mě to přijde strašně zbytečné všechny tyhle krámy,není nad to pohodlně se usadit u stolu,dát si pěkně kafíčko,a nahodit pořádnou mašinu,pořád slyším jak jsou ty tablety nadupané výkonem,ale nejsou,pořád je to šuplik zabržděný,furt se to musí nabíjet,dávat pozor furt abych někde netukl o něco,tahat to někde,no prostě tohle neni pro mě a myslim že je nás hodně co upřednostní desktop.Jakmile se zvednu ze židle jsem volný a už mě nic neobtěžuje,jestli je pc žrout času tak tyhle krámy,o nichž výrobci dokázali přesvědčit lidi že je potřebují jsou dvojnásob žrout času.WIN 8 na desktopu jsou ůžasné,ta rychlost,to ovládání doted jsem měl xp ale osmička je jasná volba hlavně proto že upgrade stojí 800kč.Za xp jsem dával 2490.
Nejlepší byli sálové počítače s terminály. Tam bylo casu na usazeni se a na kaficko. Byl klid, chladno.... Pak prisel apple a msft a nová doba PC. Teď se děje to samé. Jen na to MSFT přišel pozdě a snaží se dotáhnout několikaletý náskok Google a Apple.
Ta paralela vubec nesedi. Predtim byly kvalitni, ale roztristene systemy, pak prisel Microsoft s agresivnim marketingenm, proste PC pro masy, ktere od PC mnoho ocekavaly. Jenze masy mezitm vystrizlively a PC uz znaji, a taky vedi, ze pocitace vsechny problemy nevyresi. Systemy se zase tristi, coz je dobre, a propojuji se. Microsoft si porad jede dal svou pisnicku plnou marketingovych kecu o tom, jak to bude jeste snadnejsi, intuitivnejsi, jednodussi, zabavnejsi atd. Ale publikum to uz nezajima. Na jakem to jede OS uz je celkem jedno, mensina programu (specialitky, treba ty photoshopy) je platformne omezena.Microsoft najednou prodava to, ceho je vsude plno, co se da dokonce zdarma a legalne stahnout. Proste misto exkluzivnich aerolinek uz je obycejnym autobusakem, a ostatni maji atuobusy taky. A pritom z toho delaji pozlatko.Jestli na tech salovych pocitacich s terminaly bezel UNIX, tak s tim souhlasim, ten nejlepsi byl, a dokonce stale je 😃
tyhle statistiky prodeje mne fakt vždycky dostanou. Kdyby se frajeři pochlubili, kolik z toho byly OEM licence s notebooky nebo značkovými sestavami, které člověk často jinak než bez OS obvykle nekoupí a kupuje tedy Windows i když je třeba nechce.Myslím, že s W8 to bude obdobné. Taky by bylo zajímavé, kolik lidí by si třeba koupilo starší verze OS nebo Oppice, kdyby je MS nabízel - zrovna v tom druhém případě by jich možná až tak málo nebylo. 😉Ohledně desktopu a metra - no samozřejmě, že nemůžou zabít desktop, to by totiž korporátní zákazníci pak zabili je - resp. půlka světa by zůstala u starší verze.Sám se nijak netajím tím, že design současných Winů i Oppice se mi jednak nelíbí a navíc mi přijde, že dost kašle na nějakou ergonomii a uživatelský komfort vč. toho, že uživateli upírá možnost nastavení "na míru" např. co se vzhledu týče. Tohle už ale bohužel má i WLM apod. :-/
A ony se ty OEM instalace neprodaly?A se značkovými sestavami mám přesně opačnou zkušenost, u Dellu nebo HP se daly Windows v konfigurátoru vždycky nepřidat, alespoň pro firmy. Místo toho dostal člověk za korunu FreeDOS. I když je fakt, že se někdy kupovaly i počítače s OEM, protože byly v akci a vyšly levněji. Pak se to stejně přeblaflo firemní multilicencí. Nakonec se z toho stala výhoda při likvidacích - PC s OEM se dalo odprodat včetně Windows.
Myslím, že lidí, kteří kupují stroj s OEM Windows, které pak ani nechtějí je absolutní mininum. Řekl bych, že to množství je na úrovni statistické chyby.
Přesně tak, nabídka se přizpůsobuje poptávce. 90% lidí chce počítač s Windows, 1% si tam chce dát linux a 9% má Windows krabicovku, MSDN nebo warez.
Všichni se pořád oháníte OEM a že počítač bez nich nejde koupit. Prozradím vám všem takovým. Když přestanete kupovat počítače v ElectroWoldu, tak sežene prakticky jakékoli PC s win/bez OS/s Linuxem/s FreeDOSem.
Notebooky ale ne.
Hlavně notebooky. 😉
Alza.cz eviduje 50 notebooků bez OS.
A co jsou to ty "oppice" ? to je nějakej hypercool sarkastickej výraz pro office?
A už zase na jabku, musíš trpět jak pes. Vydrž, večer doma ti za 6 sekund naběhnou osmičenky.
jo, ale do tý doby ještě 5 hodin budu čumět do MaSOXu :)
Náhodou podle podobných výrazů poznáš floutky ještě pod zákonem 🙂 A jaksi podvědomě i vyfiltrovat jejich názor z těch relevantních.
To jsou desny kecy. Jo, chteji davat na "vyber" mezi desktopem a metrem, a proto je tak skvele neorganicky smatlali dohromady. Prepinani mezi aplikacemi mohlo klidne byt sjednocene., nakonec do oken mohli nacpat i programy psane ve WinRT.90% aplikaci pro Metro mozna bude, kdyz se za 1 aplikaci bude pocitat oznamovac noveho mailu, predpoved pocasi nebo ukazatel volneho mista na disku. Poradne programy (ktere vetsina lidi spis nepotrebuje) nikdo na matlaci predelavat nebude.Ekosystemu uz je dost, novy jsme videli vznikat naposledy u Androidu. Windows Store se protlaci jen diky tomu, ze nebude uniku, vsichni na nej budou nadavat, a vsichni ho budou "muset" pouzivat.
V příspěvku: "Poradne programy (ktere vetsina lidi spis nepotrebuje) nikdo na matlaci predelavat nebude."V článku: "Photoshop a Visual Studio se budou vždy ovládat myší a klávesnicí a nemá smysl je předělávat do Metra." a " Windows Store neeviduje pouze aplikace Metra...)Když chceš něco žvatlat, tak si alespoň přečti k čemu.
To bys od linuxáka chtěl moc.
Proč se tu vždycky musí objevit ňákej pitomec jako seš ty? Ani jeden argument, jenom urážky, klasika....A teď k věci. Pokud bude někdy Visual Studio nebo Photoshop pro Windows RT, jak to uděláte mimo metro, když tam neni desktop? 😀 😀 😀
Na windows RT je desktop.
Kecy."Only software written using the Windows Runtime (Metro style apps) can be used on Windows RT with the exception of Microsoft Office 2013 and the desktop version of Internet Explorer 10." - WikipediaWindows Runtime je jediné API, které můžete použít - a s tím se na desktop nedostanete (jen Office a Internal Exploder můžou použít desktop). Takže smůla. 😝
Zajimave, ale porad to nechapu, respektive onu predstavu "linuxaka". To, ze ma nekdo Windows, Linux nebo treba Solaris neni zadnym kriteriem. Troll bude porad trollem a je uplne jednou, jake ma tricko.
Vsak taky s autorem v tom punktu souhlasim: on rika, ze je nema smysl predelavat do Metra, ja rikam, ze je nikdo predelavat nebude.Vyplyva z toho ovsem, ze Windows budou naveky mit dve nespolupracujici rozhrani?
taky to nechápu, proč to třeba nejde deaktivovat. Linux to s grafickým prostředím vychytal lépe - někomu sedne Gnome, mně třeba KDE4 přenastavené do podobného layoutu jako Winy (jeden panel dole, klasická nabídka start), jiný zas radši Unity ... Chápal bych, že metro bude na dotykových zařízeních - tabletech, x86 tabletech a že bude dostupné k doinstalaci pro majitele desktopových dotykových monitorů.Ale takhle je to fakt tak divně zmatlané... Sedmičky maj ty svoje desktop widgety, ale člověk je nemusí používat pokud nechce a nezaberou nikdy celou plochu. Tady se ale člověk metru zjevně nevyhne. Takže já se tudíž prozatím vyhnu osmičkám. 😀
Takže pokud si nazvu operační systém třeba "Alena" budu tomu pak říkat "ten Alena", po vzoru "ten Windows"?
Angličtina asi není Vaše silná stránka, co? 😀
Tady se ale čatěji mluví česky.BTW, ona se v češtině nesjednotila ani terminologie Visty, někdo říká ta Vista, někdo ty Visty, já to střídám podle nálady a kontextu.
Ale správně asi bude "ten Vista", podle vzoru "ten Windows" 🙂
Nějak nechápu, jak to souvisí s tím, co jsem napsal a co vymyslel Ústav pro jazyk český, stejně jako používat "české" slovo bajt jako označní pro "byte" to považuji za zvěrstvo, když můžeme některá slova prostě převzít. Můžete svoji myšlenku rozvést?
Máte pravdu s bajtem, tenkrát jsem přímo rostl, jenže člověk je tvor přizpůsobivý a časem si zvykne. Slovo byte je v češtině neskloňovatelné a tedy nepraktické, proč jej nepočeštit? Hokej nebo šofér taky nepíšeme hockey nebo chaffeur. Jazyk je živá věc, vyvíjí se podle potřeby. S některými novotvary problém mám, s některými nemám, ale snažím se si zvyknout. Z čeho vyskakuji z kožešiny, je formulace "budeme se soustředit". Je to stejně pitomé jako "budeme si sednout", ale Ústav pro jazyk český to už s pokrčením ramen připouští s odůvodněním, že všechna ostatní slovesa, začínající sou-, jsou nedokonavá...
No nevim, "soustredime se" je je cas pritomny a "sedneme si" je cas budouci. To moc porovnavat nejde...
Spis muzes porovnat "budeme se soustredit" a "budeme sedet"...
Jenže soustředit je sloveso dokonavé, sedět nedokonavé. A "vo tom to je". Lidi to už dneska nechtějí chápat.dokonavé: soustředit, sednoutnedokonavé: soustřeďovat, sedětBudoucí čas 1. os. mn. č.: soustředíme se, sedneme si; budeme se soustřeďovat, budeme sedět.
Hm, zajmave. Nam uz od malinka rikali "soustred se". Ne "soustreduj se". Predpokladam, ze to mysleli nedokonave ;). Jestli to je nebo neni spravne je dalsi vec, ale uz je to proste zazity...Soustredovat dnes trochu jiny vyznam nez soustredit...
Škoda, že Vám neřekli, že od Mistra Jana Husa píšeme nabodeníčka, tedy dnes háčky a čárky, jinak to je potíž po Vás luštit takto způsobené dvojsmysly. Když už nemáte českou klávesnici, používejte spřežky.
Nejsem Polak, abych pouzival sprezky. Na pocitaci pisu 25 let a vetsinu toho casu bud diakritika nebyla dostupna nebo nebyla kompatibilni. Samozrejme pokud je to nutne diakritiku pouziju, ale v tomhle pripade mi to nutne neprislo...
Když Vám je "budeme se soustředit" proti srsti, tak jak by jste formuloval třeba větu "Zítra se budeme soustředit na zvýšen efektivity." ?
Zítra se soustředíme nebo zítra se budeme soustřeďovat. Podle toho, zda půjde o činnost jednorázovou nebo průběžnou.
"Zítra se soustředíme" je podle mě hrozná zrůdnost, stejně jako budeme se soustřeďovat. Nicméně jsem teď nakoukl do pravidel českého pravopisu, kde se tím zabývají na několika stranách a jsem z toho dost zmaten. Na jednu stranu říkají že správný tvar budoucího času je "soustřeďovat se". O kousek dál se píše, že jelikož je soustředit se vidu dokonavého, tak se pro vyjádření budoucího času používá přítomný tvar (tedy soustředíme se), ale kousek dál ale píšou že slovesa dokonavého vidu nemůžou mít tvar v přítomném čase. :-/ (A teď babo raď - řečnický obrat, nehledat v tom jakékoli spojitosti)
Je to tak, u sloves dokonavých se tvarem přítomného času vyjadřuje čas budoucí. Přítomný čas u dokonavých sloves nemá smysl, protože se jedná o ukončenou činnost. O té se dá mluvit jen jako o minulosti nebo jako o budoucnosti, nikoliv jako o přítomnosti - čeština zná z přítomných časů vlastně jen čas "přítomný průběhový". Jinými slovy, dokonavou činnost jsem ukončil nebo ukončím, ale pokud ji právě ukončuji, jedná se o činnost nedokonavou a musím použít nedokonavý vid.Zkuste si to s nějakým jednoznačným slovesem, třeba koupit. Minulost "koupil", budoucnost "koupím". "Koupím" je z hlediska mluvnického vlastně tvar přítomného času, ale vyjadřuje budoucnost. Jak vyjádřím přítomnost? Kupuji. Ale to není tvar slovesa koupit, ale kupovat!
Zapomněl jsem napsat, že to samozřejmě neplatí vždycky. Existují slovesa dokonavá, jimiž lze vyjádřit přítomnost; například proto, že vyjadřují děj, který je průběžný tak jako tak. Třeba běžet - mohu říci že běžím (právě teď) i běhám (občas). Budoucí čas se pak sice také vyjadřuje tvarem času přítomného, ale kvůli dodání smyslu se musí modifikovat, například předponou: poběžím.
Cože? Zítra se soustředíme (na to a na to) je naprosto správné a korektní! Zrůdnost je leda to "... budeme se soustředit". Co si to vymýšlíte za kraviny?
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 10. 2012 11:13
Já si nic nevymýšlím. To že je to podle mě odpornej patvar se nijak nevylučuje s tím že to může být gramaticky správně, což ani nepopírám. Taky píšu že jsem se na to díval do pravidel pravopisu odkud se mi nedostalo srozumitelné odpovědi. Tak laskavě přestaňte útočit že si něco vymýšlím.
Copak bajt, ale když se prosazovalo míst bajt slabika, to bylo něco 😀
Myslím, že argumentace Ústavu pro jazyk český je korektní. Běžný mluvčí, který nenahlíží do slovníku, vnímá slovo "soustředit" podobně jako slova "souhlasit", "souviset", "soupeřit". Lidé, kteří jazyk používají určují smysl slov, ať se nám to líbí nebo ne. Jazyk je především předmětem dorozumívání, nikoliv souborem exaktních pravidel.Mimochodem, já se také děsím okamžiku, kdy se legalizují některé tvary jako "abysem", "bysme" a podobně.
Před čtyřiceti lety to legální bylo, naopak směšně šroubované "aby jste" místo "abyste" mě dovedlo ke snaze rozšroubovat "abych". Pak mi došlo, že národní buditelé místo aby probudili starý jazyk, stvořili spatlaninu, která leze těžko z pusy a že budu mluvit a jak mi zobák narostl, jen psát budu bez pražského hejkání.
Co vytvari Ustav pro jazyk cesky za zverstva snad uz ani nema cenu komentovat... Ale porad sme na tom lip nez Svedi 😃http://www.ceskapozice.cz/zahranici/evropa/jak-utaj... ...
To je moc hezké. Slepičismus, dovedený ad absurdum.
Standardní manažerský šiml. Odpověděl na všechny otázky ale nic nového nám neřekl.Osobně se mi koncepce jednoho zařízení na všechno nelíbí. Do malého a lehkého tabletu prostě nejde nacpat výkonný hardware. Spíše by se mi líbilo, kdyby Windows 8 lépe zvládal spolupráci více zařízení s různými architekturami a různým výkonem. Už teď tam nějaké náznaky jsou, ale určitě by to chtělo nějak vylepšit a popularizovat.
On vám někdo brání používat výkonný hardware? Nebo v čem je problém?
Pokud se máme zamyslet a bavit o tom, jestli Win8 uspěje, tak musíme stejně říci ANO, protože jiná varianta nebude :) Tak tomu přeci bylo vždy. Například, když vyšlel Win Vista, tak se všichni bouřili proti a hele ono se XP přestaly prodávat a jak rychle se jim novej systém prodával a všichni říkaly, že to je boom :) Win7 to měl mnohem lehčí, poněvadž to je velmi dobrý systém, troufnu si říct, že něco jako tehdy XP, nicméně mě pořád přijdou Win8 jako taková Vista dva ... :) A jak budou vypadat Win 9 ? To už po nástupu Win8 snad nejde odhadovat 😃
Win 7 to měly lehký protože neměli téměř žádnou konkurenci v rámci MS, u ukončení prodeje XP se v době uvedení W7 na trh už vědělo a Vistu (téměř) nikdo dobrovolně nechtěl a pro uživatele nevyžadujícího systémovější podporu asijských jazyků (nové fonty) nepřinášela nic viditelného navíc, spíš mínusy, otravování s UAC, větší HW náročnost, problémy s některými programy a hrami.
A hlavne upgrade z Vist na 7 byl celkem dlouho zdarma...
Jen z nově koupených.
Uspěje? Jo, hlavně proto, protože ho budou všude tlačit horem-dolem a možnost pořízení staršího OS rychle strouhnou.
Snad to nestihnou do Vánoc 😐
už to celkem stihli....
Ježiš a proč by ho netlačili horem dolem? Už se vzpamatujte linuxoví frikulíni. Tohle je byznys a ne charita. B-]
Nejsem žádnej linuxovej fanatik, chápu, že to je byznys, ale tahle politika je při nejmenším zajímavá, každej preferuje prodej toho nejnovějšího, ale pro uživatele by mělo být k dispozici přejít i na předchozí verzi a to jsem se nikde nedočetl, že by Win8 šel downgradovat -> ale ani jsem se o to nějak extra nezajímal, to je pravda :)
Já tomu říkám že Microsoft vytlačuje Microsoft 😀
Narazil jsem na ještě horší věc. Chtěl jsem si koupit Nokii 5110 a žádný obchod ji nemá v nabídce. Všude jen ty nové telefony. Nechápu tuhle politiku, že si nemůžu koupit jen 14 let starý telefon.
není sice nejnovější, alehttp://mobil.bazos.cz/inzerat/19324089/NOKIA-51... ... sehnat se dá vše ;)
Ale furt se dá, pokud chceš, koupit jednoduchý telefon bez OS a klasickými tlačítky.
Tak jednoduchý operační systém s příkazovou řádkou se dá taky sehnat - FreeDOS.Jednoduchý systém bez Metra se taky dá sehnat - Ubuntu.
Málo čtete.
Jojo, budou ho tlačit. A kvůli tomu povolili downgrade i z OEM Windows 8 Pro, což je věc nikdy nevídaná, vždycky šly downgradovat jen multilicence a vyšší edice krabicovek.
down šel i třeba z Visty business, tedy ekvivalentu "pro" verze, na XP pro. Někteří výrobci notebooků rovnou přikládali i downgrade média.
Ale ne z OEM.
OEM šly downgradovat ve verzích Vista Business a Ultimate. Stejně tak šly (jdou) downgradovat OEM Windows 7 Professional. U Vist to byl opravdu fenomén, viděl jsem hodně počítačů s nálepkou Vista Business, ale na všech běžely XP Professional.
Přesně tak, taky to tak máme... 🙂
Nejen notebooků, ale i desktopů.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.